Erg vervelend gedrag stiefzoon

22-06-2020 23:53 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, het is al een tijd geleden sinds ik voor het laatst actief was hier. Toen was ik nog samen met ex, geloof ik.

Ik heb inmiddels een aantal jaar een fijne relatie met een leuke, lieve man. Mijn ex en ik hebben co- ouderschap over onze dochtertje, dat gaat prima.
Vriend heeft echter ook een zoon, die niks van mij wilde weten de eerste jaren. Waar ik eerst nog hoopte dat het na verloop van tijd zou bijtrekken, troostte ik mezelf later met de gedachte dat we in elk geval niet 24/7 op elkaars lip zaten. Hij kwam alleen in het weekend, waarvan ik ook nog 1 dag werkte, dus de ongemakkelijke momenten bleven beperkt.

Echter is de situatie nu veranderd door problemen van zijn moeder, waardoor hij niet thuis kon blijven wonen. Om die reden woont hij nu al sinds Maart bij ons. En het breekt me op.
Vriend gooit alles wat zoon doet op "ach hij is aan het puberen/ heeft het moeilijk met de situatie rondom zn moeder/ mist zn vrienden/ gaat door een moeilijke periode"
Maar het voelt voor mij alsof zoon me expres uitdaagt, en mij en zijn vader uit elkaar wil drijven.
Als vriend thuis is, doet zoon namelijk nooit rare dingen. Gedraagt zich zoals een gemiddelde puber dat doet, maar zoekt geen ruzie ofzo.

Zodra zijn vader het huis uit is, ben ik al op mn hoede, omdat ik niet weet wat er nu weer gaat komen. Een greep uit de dingen die hij de afgelopen maanden heeft gedaan:
Hij maakt bijvoorbeeld dingen stuk, en zegt vervolgens dat hij het niet gedaan heeft. Echt als in: pakt mok uit de kast, kijkt mij aan, laat hem vallen en loopt triomfantelijk weg.
Bestelt dingen online, op mijn naam, met achteraf betalen.
Maakt dingen kwijt, waarvan ik zeker weet dat het gewoon op een vaste plek lag. Doet vervolgens alsof ie geen idee heeft waar ik het over heb.

Dat zijn nog 'kleine' dingetjes.
De meest recente ontwikkelingen vind ik erger, maar daar ga ik later even verder op in.

Wat moet ik hier nou mee???
Jeetje wat een wending. Ik had zelf allang mijn spullen gepakt; voor mijzelf als voor de veiligheid van mijn dochter.

TO, waarom zo passief??
lolita666 schreef:
23-06-2020 16:31
Hij heeft al eens ondergoed 'gebruikt' teruggelegd in mijn la, en daar heb ik hem wel op aangesproken. Maar dat vond ik zo ongemakkelijk. En op de een of andere manier durfde ik dat niet tegen vriend te vertellen, omdat ik het zo enorm gênant vond.

"Je zoon heeft zn kwakje op mn ondergoed gedumpt en het terug in mn la gelegd"? Hoe krijg je zoiets op tafel?
Ik zou in 't openbaar aan de eettafel hebben gevraagd - liefst wel op een dag dat je dochter er niet is - wie het geweest was.
Vader of zoon.

Ofwel zou ik gewoon een vrouwenslip kopen als Kerstcadeau voor stiefzoon.
Mag ie uitleggen aan pa waarom hij dat krijgt.

Of gewoon luchtig vragen of als je volgende keer iets voor jezelf koopt je ineens een 2de slip voor hem moet kopen.
Want dat ie er duidelijk af en toe nood aan heeft.

Maar er zit ergens wel een vreemde kronkel in zijn hersenen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik begin me wel af te vragen of dit verhaal wel echt is.
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:38
Die laatste post is wel heel dubieus ja. Tot dan toe zag ik het nog wel gebeuren allemaal.
Huts!
strings-attached schreef:
23-06-2020 16:36
Het is dat je een forum geschiedenis hebt maar het begint zowat ongeloofwaardig te worden. Dat Zeg Je Toch!!!
Kom op zeg. Dat is toch niet normaal joh.
En ik ga het met de anderen eens zijn, GA WEG.
Dit joch is echt niet gezond in het hoofd, Denk aan je dochter.
TO heeft sinds 2012 niet meer gepost. En nu dus weer wel. Ik vind het erg ongeloofwaardig allemaal.
Daveotion schreef:
Zegt degene die het heel aannemelijk vindt dat TO haar stiefzoon heeft 'geprovoceerd' en dat stiefzoon daarom zo gestoord doet.
Creativity is intelligence having fun
BellatrixVanDetta schreef:
23-06-2020 16:39
Die laatste post is wel heel dubieus ja. Tot dan toe zag ik het nog wel gebeuren allemaal.
Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat een jongen van 17 zulke dingen doet zonder eerst zelf enorm hard geprovoceerd te worden. Zoiets komt niet uit de lucht vallen.
Ik ben ook van kamp kinderen op 1. Maar als mijn man mij niet geloofd of niet serieus neemt ben ik van kamp: ik ben weg. Zou echt geen zin hebben in vervelend gedrag wat met de mantel der liefde word bedekt. Dat aftrekken had ik ook gewoon onder het avond eten benoemt. Tegen zijn vader wel te verstaan. Ik zou ook gaan latten. Dit word niets.
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:42
Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat een jongen van 17 zulke dingen doet zonder eerst zelf enorm hard geprovoceerd te worden. Zoiets komt niet uit de lucht vallen.
mijn broer is een keer naakt met een erectie mijn slaapkamer ingelopen , hoe heb ik hem geprovoceerd dan?
Straks vinden jullie haar nickname ook nog verdacht O_O
Kirby schreef:
Zegt degene die het heel aannemelijk vindt dat TO haar stiefzoon heeft 'geprovoceerd' en dat stiefzoon daarom zo gestoord doet.
Omdat ik het niet geloofwaardig vindt dat hij zoiets 'zomaar' zou doen.
Dan moet hij of een of andere psychische stoornis hebben, zoals hier door sommigen werd gesuggereerd.
Of hij moet enorm geprovoceerd zijn, zoals ik suggereerde.
Ik zou me ook gaan afvragen wat ie bij zijn moeder allemaal gezien heeft en hoe vrij zij hem liet.

Kan natuurlijk zijn dat zijn moeder wel alles toeliet en het maar normaal vond om halfnaakt door het huis te wandelen, slips te nemen, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:46
Dan moet hij of een of andere psychische stoornis hebben, zoals hier door sommigen werd gesuggereerd.
Als we er van uit moeten gaan dat mensen die hier iets posten liegen dan is de lol er wel snel af.
Daveotion schreef:
Serieus? Onder welke steen heb jij gelegen?
Life is short. Eat dessert first.
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:46
Ik denk dat jij iets heel ergs hebt meegemaakt in jouw jeugd. Dat wil nog niet zeggen dat elke jongen die dit soort dingen doet per definitie door zijn stiefmoeder wordt geprovoceerd. Er zijn nu al meerdere forummers gevallen over die idiote denkwijze, misschien moest je daar maar eens mee stoppen.

Of misschien spreek je uit ervaring? Heb jij weleens een jong jochie geprovoceerd en ging hij daarna gek doen?
Creativity is intelligence having fun
To? Wat ga je nou doen? Alles vertellen? Dit kan toch zo niet langer?
Daveotion schreef:
Ja, want dit soort dingen gebeuren nooit in het echt :bonk:
22% van de vrouwen krijgt te maken met seksueel misbruik, dat kan allerlei vormen aannemen en het komt juist veel voor binnen de huiselijke kring/door een bekende. Zo uitzonderlijk is dit niet.
Ik zal het heeeeeeel voorzichtig zeggen. Maar ik vind het hoogst opmerkelijk dat je eerst de details achterwege wil laten (mooi integer vond ik dat) en dat je ze (escalerend in perversiteit) alsnog deelt nadat je al een conclusie getrokken hebt?

In eerste instantie klonk je nog vrij nuchter. Misschien wel te nuchter. En nu er allerhande ideeen tot pedofilie aan toe genoemd worden, gooi je extra olie op het vuur?

Ik vind dat erg lastig met elkaar te verenigen.
:sarcastic:
Poeszie schreef:
23-06-2020 16:50
Dat is sowieso waar.
Al ben ik ook bang dat zij niet door haar vriend geloofd zal worden.

Ik elk denkbaar geval zou ik nu voor mezelf kiezen als ik TO was.
Hoe verdrietig ze er ook over mag zijn, dit is geen gezonde situatie voor haar én haar kind.
Huts!
TanteOlivia schreef:
23-06-2020 16:51
Ja, want dit soort dingen gebeuren nooit in het echt :bonk:
22% van de vrouwen krijgt te maken met seksueel misbruik, dat kan allerlei vormen aannemen en het komt juist veel voor binnen de huiselijke kring/door een bekende. Zo uitzonderlijk is dit niet.
Zeker dat dat vaak binnen een huishouden voor komt. En ja, het is niet makkelijk om over te praten, maar dat TO dit niet met de vader bespreekbaar durft te maken, vind ik toch echt ernstig en daardoor ontstaat mijn twijfel. Ook door de opbouw van het topic trouwens.

Ik hoop echt dat zoon bij dochter niet van die streken uithaalt. Voor zo'n meisje is het nog veel lastiger om over te praten. Kindern zijn loyaal aan de ouders.
Poeszie schreef:
23-06-2020 16:50
Vriend en ik gaan vanavond een gesprek hebben. Ik schrijf van tevoren op wat ik allemaal wil en moet zeggen, zodat ik het hem kan laten lezen als ik toch weer dichtklap.

En als hij dan nog steeds geen serieuze maatregelen wil nemen, ga ik wel kijken waar ik de komende tijd met dochter naar toe kan.
BellatrixVanDetta schreef:
23-06-2020 16:58
Dat is sowieso waar.
Al ben ik ook bang dat zij niet door haar vriend geloofd zal worden.

Ik elk denkbaar geval zou ik nu voor mezelf kiezen als ik TO was.
Hoe verdrietig ze er ook over mag zijn, dit is geen gezonde situatie voor haar én haar kind.
Wat is dat toch met vrouwen die niet worden geloofd als een jongen/man over grenzen gaat op seksueel gebied? En als ze wel worden geloofd, dan wordt altijd de verantwoordelijkheid naar de vrouw toegeschoven, alsof het haar schuld is? Waar slaat die reactie op?
Daveotion schreef:
En stel nou dat dit zo is. Is het dan wel ok?
Stel dat hij in de kroeg leuk contact heeft met een vrouw. Ze elkaar uitdagen, maar puntje bij paaltje ze toch niet met hem naar huis wil. Dan is hij geprovoceerd en mag hij haar grensoverschrijdend seksueel gedrag gaan vertonen. Over haar grenzen gaan en niet te luisteren naar haar nee?

Zo werkt het niet en zo komt hij in de problemen in de toekomst.
strings-attached schreef:
23-06-2020 16:19
Wie weet wat er bij die moeder allemaal gebeurt is. Die zit niet voor niets in een inrichting.
Dat kan inderdaad zo zijn. TIjd voor professionele hulp dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven