Zorgpersoneel 1000 euro bonus
donderdag 25 juni 2020 om 13:30
Zorgpersoneel (geen artsen) krijgen 1000 euro bonus heeft minister de Jonge gezegd.
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html
Ik vroeg mij af, zijn er ook mensen die het hier oneens mee zijn? En waarom dan?
https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html
Ik vroeg mij af, zijn er ook mensen die het hier oneens mee zijn? En waarom dan?
karl_marx wijzigde dit bericht op 25-06-2020 13:37
0.00% gewijzigd
donderdag 25 juni 2020 om 14:45
Inderdaad.
En dat het te veel is/te weinig is/ten koste gaat van toeslagen/dat anderen het ook verdienen/dat anderen het meer verdienen.
Wees gewoon blij als je het krijgt en wees blij voor een ander als jij het niet krijgt.
Wat een gezeik.
donderdag 25 juni 2020 om 14:48
donderdag 25 juni 2020 om 14:49
Dit.Timetraveler schreef: ↑25-06-2020 13:34Jammer dat er niks structureels aan bijvoorbeeld het salaris wordt gedaan.
donderdag 25 juni 2020 om 14:58
Ik ben werkzaam als niveau 3-er in een verpleeghuis.
Op mijn diploma staat 'verpleegster'.
Dit aangevuld met een opleiding tot Eerste verantwoordelijk verzorgende (evv).
Ruim 20 jaar werkervaring. 41 jaar.
4 jaar opleiding.
Werk de helft van de weekenden per maand en draai 80-90% avonddiensten.
32 uur per week.
Salaris varieert uiteraard door de ORT, maar ligt netto rond de 2240-2270 oha.
van dat bedrag is ongeveer 300,- ORT.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Ik doe niet geheimzinning over wat ik verdien, het is wat het is.
voor dat salaris moet ik zeker een stuk sociaal leven opgeven,
heb ik een grote verantwoordelijkheid en zijn er risico's die mijn werk met zich meebrengt, zoals agressie, ziekte ed.
Werkdruk is hoog, je staat vaak met tekort en stresslevel is ook vaak hoog.
Na mijn werk ben ik vaak te moe om nog zin te hebben iets leuks te gaan doen.
Heel eerlijk, ik zou al jaren wat anders willen gaan doen.
Die bonus is leuk en ik zal de laatste zijn die een gegeven paard in de bek zou kijken,
maar er moet structureel iets gaan veranderen in de zorg.
Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Meer salaris is zeker welkom, maar ik denk dat ik voor een hoop zorgmedewerkers spreek als ik zeg dat wat er voornamelijk nodig is in de zorg betere arbeidsvoorwaarden zijn en minder werkdruk.
Op mijn diploma staat 'verpleegster'.
Dit aangevuld met een opleiding tot Eerste verantwoordelijk verzorgende (evv).
Ruim 20 jaar werkervaring. 41 jaar.
4 jaar opleiding.
Werk de helft van de weekenden per maand en draai 80-90% avonddiensten.
32 uur per week.
Salaris varieert uiteraard door de ORT, maar ligt netto rond de 2240-2270 oha.
van dat bedrag is ongeveer 300,- ORT.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Ik doe niet geheimzinning over wat ik verdien, het is wat het is.
voor dat salaris moet ik zeker een stuk sociaal leven opgeven,
heb ik een grote verantwoordelijkheid en zijn er risico's die mijn werk met zich meebrengt, zoals agressie, ziekte ed.
Werkdruk is hoog, je staat vaak met tekort en stresslevel is ook vaak hoog.
Na mijn werk ben ik vaak te moe om nog zin te hebben iets leuks te gaan doen.
Heel eerlijk, ik zou al jaren wat anders willen gaan doen.
Die bonus is leuk en ik zal de laatste zijn die een gegeven paard in de bek zou kijken,
maar er moet structureel iets gaan veranderen in de zorg.
Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Meer salaris is zeker welkom, maar ik denk dat ik voor een hoop zorgmedewerkers spreek als ik zeg dat wat er voornamelijk nodig is in de zorg betere arbeidsvoorwaarden zijn en minder werkdruk.
donderdag 25 juni 2020 om 14:58
Maar mensen hebben wel meer verdiend door meer werken vanwege de corona crisis. Daarom moeten ze toeslagen terugbetalen. Zou fraai zijn als dat gecorrigeerd wordt. Nu worden ze gestraft vanwege hun flexibele inzetbaarheid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 25 juni 2020 om 15:05
Ik ben een hbo starter (1,5 jaar werkervaring) en ik zit daar netto 150 euro boven....
Ik denk dat er een hele boel mensen zijn die voor dat bedrag hun bed wel uit (moeten) komen.
donderdag 25 juni 2020 om 15:06
Anders kom je een keer meedraaien?Europe86 schreef: ↑25-06-2020 14:12MBO, wat zijn dan je verantwoordelijkheden (los gezien van zieke mensen verzorgen?)? En je zegt het al zelf, startsalaris. Dat is helemaal niet zo slecht als startsalaris. Ik verdiende als HBO starter netto minder in 2012 (slechte tijd, maar toch). Daar komt ORT nog bovenop?
Verpleegkundigen hebben baanzekerheid en als starters komen ze het snelste aan een baan. Dat is ook wat waard.
Ik vind dat ze meer dan genoeg verdienen
donderdag 25 juni 2020 om 15:11
donderdag 25 juni 2020 om 15:25
Inderdaad. Mijn man is moleculair microbioloog wel in België (al wonen we zelf in Nederland) dus de bonus zal sowieso niet voor hem zijn. Maar ook hij heeft ongekende uren, net als andere mensen op het lab gemaakt.
Maar volgens mij gaat het alleen om een bonus voor het verplegend personeel
donderdag 25 juni 2020 om 15:28
WO starter (3 jaar werkervaring) en ik zit er ook nauwelijks boven.
Ik vind het echt niet een gek startsalaris.
Iemand in dit topic noemde een hoger salaris (2200 uit m'n hoofd) als eerste verantwoordelijke verzorger met 20 jaar ervaring. Dat vind ik wel weinig...
donderdag 25 juni 2020 om 15:29
Mijn man is (wel pas net) gepromoveerd dus dr en nu moleculair microbioloog. Netto verdient hij rond de 2700 netto.
Zeker niet slecht. Dat wil ik dan ook niet beweren.
Maar mensen schrikken soms wel omdat ze met zijn verantwoordelijkheid en uren die hij maakt wel meer hadden verwacht.
donderdag 25 juni 2020 om 15:32
Zou je kunnen weigeren als de rekensom ivm toeslagen slecht uitpakt?Snoesje666 schreef: ↑25-06-2020 14:28Komen hierdoor hun toeslagen niet in gevaar?
Want dan kan het meer kosten dan het oplevert. (Idioot Nederlands systeem).
donderdag 25 juni 2020 om 15:40
Hbo'ers en wo'ers starten misschien gelijk met die verpleegkundige, maar jullie groeien blijkbaar sneller of langer door.Jupiter1995 schreef: ↑25-06-2020 15:28WO starter (3 jaar werkervaring) en ik zit er ook nauwelijks boven.
Ik vind het echt niet een gek startsalaris.
Iemand in dit topic noemde een hoger salaris (2200 uit m'n hoofd) als eerste verantwoordelijke verzorger met 20 jaar ervaring. Dat vind ik wel weinig...
Mijn eindsalaris is iets van 2800 bruto bij een ft dienstverband zonder ort)
Op zich niet gek hoor, maar ik groei daarna niks meer door (behalve cao verhogingen) en ik draag daarvoor ook zat verantwoordelijkheden (oa behandelplannen schrijven, leerlingen begeleiden, agressie het hoofd bieden en dan nog de dagelijkse dingen).
Ook is ft werken niet echt aan de orde. 28 uur geldt al als veel. Dus wil je jezelf bedruipen van een zorgsalaris, dan moet je erg creatief zijn.
Of ik meer zou moeten verdienen weet ik eigenlijk niet. Ik ben over het algemeen best tevreden.
Ik hoop meer op meer personeel ter verlaging van de werkdruk en betere mogelijkheden om ft te werken.
donderdag 25 juni 2020 om 15:49
Thanks voor deze context. Een plafond van 2800 bruto in combinatie met niet full-time kunnen werken is inderdaad echt niet veel.-Darkside- schreef: ↑25-06-2020 15:40Hbo'ers en wo'ers starten misschien gelijk met die verpleegkundige, maar jullie groeien blijkbaar sneller of langer door.
Mijn eindsalaris is iets van 2800 bruto bij een ft dienstverband zonder ort)
Op zich niet gek hoor, maar ik groei daarna niks meer door (behalve cao verhogingen) en ik draag daarvoor ook zat verantwoordelijkheden (oa behandelplannen schrijven, leerlingen begeleiden, agressie het hoofd bieden en dan nog de dagelijkse dingen).
Ook is ft werken niet echt aan de orde. 28 uur geldt al als veel. Dus wil je jezelf bedruipen van een zorgsalaris, dan moet je erg creatief zijn.
Of ik meer zou moeten verdienen weet ik eigenlijk niet. Ik ben over het algemeen best tevreden.
Ik hoop meer op meer personeel ter verlaging van de werkdruk en betere mogelijkheden om ft te werken.
donderdag 25 juni 2020 om 15:51
4500-5500 Bruto?paardenkracht schreef: ↑25-06-2020 15:29Mijn man is (wel pas net) gepromoveerd dus dr en nu moleculair microbioloog. Netto verdient hij rond de 2700 netto.
Zeker niet slecht. Dat wil ik dan ook niet beweren.
Maar mensen schrikken soms wel omdat ze met zijn verantwoordelijkheid en uren die hij maakt wel meer hadden verwacht.
Dat is toch netjes?
donderdag 25 juni 2020 om 15:52
Denk het wel. Zij verdienen dan ook beduidend meer dan de verpleegkundigen en verzorgende in alle andere takken van de zorg.ExodusRedux schreef: ↑25-06-2020 13:57Artsen krijgen dat niet omdat ze al zoveel verdienen vergeleken met zorgpersoneel?
donderdag 25 juni 2020 om 15:52
Ik snap de reactie dat zorgpersoneel meer verdiend dan ze nu verdienen.
Maar wel eens nagedacht wie dat gaat betalen? Ik lees al heel vaak negatieve reacties op internet als de premie jaarlijks omhoog gaat van je zorgkostenverzekering. Deze zal dan nog meer omhoog gaan.
En ik vind het prima, ik kan en wil het betalen, maar ik vraag mezelf echt af wat de reacties zullen zijn als aan het eind van het jaar de zorgverzekeringen weer komen met hun tarieven en dat ze gaan vertellen dat deze gestegen zijn.
Dus ja, al het zorgpersoneel verdient meer, maar wil jij dat er ook ECHT voor betalen?
Maar wel eens nagedacht wie dat gaat betalen? Ik lees al heel vaak negatieve reacties op internet als de premie jaarlijks omhoog gaat van je zorgkostenverzekering. Deze zal dan nog meer omhoog gaan.
En ik vind het prima, ik kan en wil het betalen, maar ik vraag mezelf echt af wat de reacties zullen zijn als aan het eind van het jaar de zorgverzekeringen weer komen met hun tarieven en dat ze gaan vertellen dat deze gestegen zijn.
Dus ja, al het zorgpersoneel verdient meer, maar wil jij dat er ook ECHT voor betalen?