was/droog combi
woensdag 24 juni 2020 om 13:50
wie heeft persoonlijke ervaring met een was/droog combi machine ?
situatie: nu heb ik een aparte wasmachine en aparte droger met luchtafvoer - wegens verhuis naar appartement zal die laatste sowieso vervangen moeten worden omdat luchtafvoer niet mogelijk is daar
dus keuze: nieuwe condensdroger en dan de apparaten stapelen (ruimte besparend) of gaan voor 1 toestel (combi)
we zijn maar met zijn 2en en geen kleine kinderen, dus geen bergen was
lang programma stoort me dus op zich niet
laat maar weten als je er verstand van hebt
situatie: nu heb ik een aparte wasmachine en aparte droger met luchtafvoer - wegens verhuis naar appartement zal die laatste sowieso vervangen moeten worden omdat luchtafvoer niet mogelijk is daar
dus keuze: nieuwe condensdroger en dan de apparaten stapelen (ruimte besparend) of gaan voor 1 toestel (combi)
we zijn maar met zijn 2en en geen kleine kinderen, dus geen bergen was
lang programma stoort me dus op zich niet
laat maar weten als je er verstand van hebt
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 25 juni 2020 om 09:57
Je kan stapelen, dus geen ruimte is geen argument.
TO, echt ga voor aparte wasmachine en droger. Ben ik zelfs als single heel blij mee. Moet er niet aan denken dat ik een combi heb, en als ik een klein wasje heb die niet kan draaien want drogen is nog niet klaar.
donderdag 25 juni 2020 om 10:23
Hoe wil jij stapelen onder een te schuin dak? Als dat je enige plek is, is er soms geen plek om er iets bovenop te zetten met een schuin dak. Of het hele ding staat te ver van het schuine dak en midden in de ruimte. Dus geen ruimte kan prima een argument zijn.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑25-06-2020 09:57Je kan stapelen, dus geen ruimte is geen argument.
TO, echt ga voor aparte wasmachine en droger. Ben ik zelfs als single heel blij mee. Moet er niet aan denken dat ik een combi heb, en als ik een klein wasje heb die niet kan draaien want drogen is nog niet klaar.
donderdag 25 juni 2020 om 17:06
Ik heb er 1 en ben tevreden. Ik gebruik hem niet vaak. Ik doe eerst de was apart. Hierdoor kan ik een korter programma selecteren en veel wassen. Dat wat ik snel droog wil haal ik er dan uit en laat ik het droog programma doorlopen. Meestal wel ander half uur nodig. Volgens mij gaat dat wat sneller in een aparte droger.
donderdag 25 juni 2020 om 18:02
donderdag 25 juni 2020 om 18:43
Ik had er , inmiddels alweer 20 jaar geleden, een van Whirpool. Ook wegens ruimtegebrek. Ik was daar altijd heel tevreden over. Niet alles kan/mag in de droger dus iets minder capaciteit om te drogen was geen probleem.roodpaardje schreef: ↑25-06-2020 17:06Ik heb er 1 en ben tevreden. Ik gebruik hem niet vaak. Ik doe eerst de was apart. Hierdoor kan ik een korter programma selecteren en veel wassen. Dat wat ik snel droog wil haal ik er dan uit en laat ik het droog programma doorlopen. Meestal wel ander half uur nodig. Volgens mij gaat dat wat sneller in een aparte droger.
donderdag 25 juni 2020 om 19:10
Dat werkte niet bij onze droger. Te veel elektronica.love2dance schreef: ↑24-06-2020 15:48Dat is niet helemaal waarje kan ook een speciale stekkerdoos gebruiken. Op het m9ment dta je wasmachine dan veel,stroom verbruikt. V met opwarmen oid dan schakelt hij droger even tijdelijk uit. Dta werkt het prima op 1 groep.
donderdag 25 juni 2020 om 19:17
Hier team combi. Ook met z'n tweeën, max twee wassen per week. Ik vind heerlijk dat ik de handdoeken en het beddegoed nu niet meer ergens in huis hoef te drogen, maar gewoon in de droger kan gooien. Echt, met weinig wassen is het juist een voordeel. Moet er niet aan denken twee van die machines te hebben!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 25 juni 2020 om 19:18
Dit dus.Duufje schreef: ↑24-06-2020 14:04Ooit een combi gehad (lang geleden wel en was ook niet de duurste); wat een onding. Wassen ging prima, maar drogen voor geen meter. De was werd in de droger vooral bloedheet, maar niet goed droog. Bovendien had de droger minder capaciteit (kg was) dan de 'wasser', dus als ik de combi wassen-drogen wilde doen, kon ik hem ook maar halfvol doen.
Ik zou zeker 2 losse apparaten doen als dat mogelijk is.
Na het "drogen" moet je de was er ook meteen uithalen en uithangen. Echt kurkdroog zoals een losse droger is het echt niet. Ik heb 'm gekregen dus iets over gegeven paard. Maar zelf zou ik 'm nooit meer kopen.
Een enkele keer is het handig bij een klein wasje dat snel weer gebruikt moet worden.
Ik had eerder echt nergens plek voor was drogen en had dus een gewone droger. Nu dus een combi maar ik kan de was ophangen gelukkig.
donderdag 25 juni 2020 om 20:26
Het is idd qua prestaties niet te vergelijken met een gewone droger, maar ik heb ook ooit een combi gehad en t was beter dan niets hoor. Als je echt geen ruimte hebt voor 2 apparaten en niet alles in de droger stopt werkt het prima. Ik deed bv alleen grote lakens, beddengoed etc. Slechts af en toe kleiner spul, als ik t snel npdig had. Gebruikte m gemiddeld 1x in de maand denk ik Dat is inmiddels al 8 jaar geleden, waarschijnlijk is de techniek inmiddels verbeterd.
donderdag 25 juni 2020 om 20:28
Dat kan met een losse droger toch ook gewoon?MarindaH schreef: ↑25-06-2020 19:17Hier team combi. Ook met z'n tweeën, max twee wassen per week. Ik vind heerlijk dat ik de handdoeken en het beddegoed nu niet meer ergens in huis hoef te drogen, maar gewoon in de droger kan gooien. Echt, met weinig wassen is het juist een voordeel. Moet er niet aan denken twee van die machines te hebben!
donderdag 25 juni 2020 om 21:24
Euh.. ja, maar daar hoef je dus niet een aparte voor te hebben.
Over de kreukels: ik heb nooit een losse gehad, dus geen idee. Maar met beddegoed dat gekreukeld eruit komt (wat in mijn ogen ook best meevalt) kan ik best leven. Kleren gaan er eigenlijk zelden in, veel te bang dat iets krimpt.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.