Feedback cadeau vriend

27-06-2020 08:54 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Eigenlijk maar een klein probleempje hier, maar ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan want ik twijfel erover of en hoe.

Van mn vriend heb ik een ketting met hangertje gekregen, aardig ding en hij was er trots op dat ie het uitgezocht had, goede kwaliteit enzo.
Nu herkende Ik het direct van een bekende Chinese site. En hij vindt zelf dat ik daar geen sieraden (of überhaupt dingen) moet kopen want dat is troep.
Nu zijn er de volgende opties mbt zijn cadeau:
- hij heeft het uit china. Op de ethische dingen na in principe geen probleem en cadeau technisch niet feedbackwaardig.
- hij heeft het voor een hogere prijs in een Nederlandse winkel gekocht.
Dit zou ik dus zonde van het geld vinden en ik heb ergens het gevoel dat ik hem daarvoor moet behoeden voor een volgende keer dat ie iets koopt. Het levert mij mogelijk wat op (het gevoel dat ie teveel betaalt voor een product in de toekomst), maar mogelijk ook niet, want ik schat hem minder in staat China VS niet-China te herkennen met dit soort dingen. Ik weet ook niet of hij het erg vindt als het een veelvoud gekost heeft.
Qua ‘mannendingen’ is hij daar beter in.
Nadeel van feedback geven:
Als hij inderdaad via een secundaire verkoper gekocht heeft, zal ik het cadeau voor hem devalueren als ik zeg dat het China spul is. Dat zeg ik omdat ik hem ken. Dat zou hij niet leuk vinden, hij is wel krenkbaar op dat gebied.
Feedback mbt cadeau zelf: het is wat grover dan ik normaal draag (hij had het niet opengemaakt nog en zei hij zelf ook). Het is leuk genoeg om wel te dragen zo nu en dan, maar zal geen vervanging worden voor mn ‘vaste ketting’. Ik geloof ook niet dat je verwacht dat dit mn vaste ketting zal worden.

Samenvatting:
- vriend willen behoeden voor mogelijk te dure aankopen tov waarde (mijn doel)
- gevoel van devalueren van cadeau en krenking zal een gevolg zijn maar niet het doel, maakt het niet wenselijk.

Zouden jullie dit aangeven en hoe en waarom?

Zou je benoemen dat cadeau uit China komt?

Totaal aantal stemmen: 151

Ja, want vooral behoeden voor te hoge prijs (3%)
Ja, want hij wilde geen China meuk (7%)
Ja, want zo helpt t mooiers uit te zoeken (3%)
Nee want krenking (59%)
Nee want t heeft geen zin (29%)
rosanna08 schreef:
27-06-2020 14:09
maar dan is het toch niet leuk om iets aan haar cadeau te doen?
Of juist wel. Een soort speurtocht van maken en ervoor zorgen dat het nét lijkt of je een kado van [insert overdreven bedrag voor die gelegenheid] hebt gegeven :)
Ik zou het laten.
Lady_Day schreef:
27-06-2020 08:57
Wat dacht je van 'dankjewel' zeggen?
Dit ja! een cadeau is toch gewoon lief ongeacht de waarde, wat een problemen voor niks
Ik zou je ook enkel chinese brol geven met zo'n attitude
Elmex schreef:
27-06-2020 10:13
Ok. Ik werd zo verdrietig van de reacties dat ie kon zien dat er wat was en ik heb verteld wat er gebeurd is.

‘Dit is waarom je niet op die fora moet zitten. Het boeit me niet of het dropshipping is’.
Hem niet maar jou wel. Bah. Wat ben jij hypocriet zeg. Huilie doen over het commentaar over op het boze Viva forum.
Autisme is geen excuus. Ik heb zelf 3 autistische kinderen en man dus heb we zo mijn portie aan kado toestanden gehad maar
Niet dit op deze manier.
poldervrouw schreef:
27-06-2020 17:36
Autisme is geen excuus. Ik heb zelf 3 autistische kinderen en man dus heb we zo mijn portie aan kado toestanden gehad maar
Niet dit op deze manier.
Hou toch eens op joh, ze heeft helemaal niks gedaan. Ze wilde gewoon haar gedachtegang checken. Zij had het idee dat vriend mogelijk teveel betaald heeft en het is wel degelijk autistiform om te denken dat het vertellen van de waarheid heel erg belangrijk is. To heeft wel ergens notie van dat haar gedachtegang misschien niet zo handig uitpakt , dus legt ze het hier voor. Om dan vervolgens compleet gebasht te worden en door mensen "gestoord" te worden genoemd. En net nu die gemoederen een beetje bedaard zijn kom jij het nog even dunnetjes overdoen.
Tja, als ik had geweten dat het om autisme gaat dan had ik wellicht ook anders gereageerd maar we mogen zelf niet met diagnoses stooien....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
27-06-2020 17:54
Tja, als ik had geweten dat het om autisme gaat dan had ik wellicht ook anders gereageerd maar we mogen zelf niet met diagnoses stooien....
Dat is ook niet zeker, maar is een hypothese van to zelf omdat het voorkomt in haar familie en ze merkt dat ze soms sociaal onhandig is.
Het was wel het eerste waar ik aandacht maar het noemen en je wordt weer geband. Vooral ook omdat het taalgebruik zo 'formeel' is in relatie tot het het onderwerp en al die puntjes per onderwerp. Het feit dat ze in het topic niet toont dat ze ook maar op enige wijze een gevoel heeft bij het cadeau behalve waar het vandaan komt en wat het gekost heeft en het terecht wijzen van haar vriend dmv feedback.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Elmex schreef:
27-06-2020 10:43
Daar gaat het niet om, het is zilver, ik zal niet allergisch zijn. Dat is de kleur die me het beste staat ook, goed over nagedacht.
Het kan ook witgoud zijn
Elmex schreef:
27-06-2020 12:07
Nee het gaat niet om de waarde op zich, ik vind een duur cadeau niet belangrijk. Maar als je weet dat iets ook een factor 5 of 10 goedkoper kan dan vind ik dat zonde, maar gelukkig boeit t m geen biet.
Hoe weet je dat het zilver is?
MoonSurfer schreef:
28-06-2020 21:38
Hoe weet je dat het zilver is?
Omdat er een 925 stempel in staat en ondertussen heb ik nog geen allergische reactie gehad. Alleen een verzilvering kan misschien, maar dan krijg je geen stempel volgens mij.

Ik ken niemand met ervaring met gesjoemel met 925 stempel en ook op Bali bv klopte de stempel wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven