* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Oh ja, misschien overbodige aanvulling, maar leg haar 's avonds en overdag goed uit wat jullie aan het doen zijn. En dat als ze wakker wordt 's nachts, dat ze gewoon weer moet gaan slapen en niet hoeft te gaan huilen.

Ik geloof dat ze meer snappen dan je vaak denkt.

Goedemorgen!

Ben ik ook weer eens. Na een paar vreselijke dagen met heel veel pijn en harde buiken voel ik me vandaag weer eens redelijk goed. Maar ja, ik ben ook maar net op dus laat ik niet te vroeg juichen.

Chica hoe ging het vannacht? Ik hoop goed! Heel verstandig hoor, dat jullie het zo doen. Wij hebben dat met zoontje ook gedaan, toen was hij nog wel een stuk jonger zelfs. Maar sindsdien hebben we echt nooit problemen met hem 's nachts. Tenzij hij ziek is natuurlijk, maar zelfs dan slaapt hij nog vaak door. Kwestie van de aanhouder wint, denk ik.

Jane fijn hoor, dat je het schema weer hebt aangepast. Ik krijg ook nog een echo rond de 33 weken, maar heb nog geen afspraak gemaakt, dat kon ik na de volgende controle bij de vk doen. Ik hoop dat je proefdrukje leuk is! Wij gaan ook voor bijna dezelfde. Moet em nog wel gaan uitzoeken trouwens

MissBR geweldig, jouw jongens op de cover! Wat zal je trots zijn!!

Jullie hadden het laatst over het missen van zwanger zijn... even mijn nabrander: ik zal juichen als de baby er is en ik me weer fit kan voelen!! Ik kan echt niet wachten. Ik weet ook bijna 100% zeker dat dit de laatste zal zijn. Genieten van de zwangerschap lukt niet zo goed, maar ik zal des te meer genieten van de kraamtijd en de tijd dat de baby nog heel klein is. En gisteren zei ik al tegen vriend... na deze zwangerschap vind ik trouwens wel dat ik een hele makkelijke, pijnloze bevalling heb verdiend...
Ring: vervelend van je rib! Klaag maar lekker hoor!

Meis: ik wil wel even van vent ruilen hoor! De mijne is heel netjes en kan goed poetsen, maar klussen???????? Echt 2 linkerhanden! Deal?!?!

Chica:

Jane: klinkt erg leuk, jullie geboortekaartje!

Quintie: wat ontzettend vervelend zeg, dat je zo'n pijn hebt en harde buiken. Bah! En: jááá, tuurlijk verdien jij een pijnloze bevalling. Verdien ik eigenlijk ook wel.
heel netjes en kan goed poetsen?? oh! wat fijn moet dat zijn! Als vriendlief al (uit zichzelf) de stofzuiger pakt, dan staat ie steevast nog middenin de kamer daarna. tot ik m opruim dus. en verder is ie echt van goede wil, maar als ik m niks heel duidelijk vraag, dan gebeurt er gewoon niets. zucht.

hij is er ERG handig.maar omdat er nu ook nog en mannetje van 13 maanden rondschuift, kan ie niks doen tenzij ik er ook ben. en dus schiet de nieuwe kinderkamer (voor dat kleine mannetje) ook totaal niet op. ben nu bijna 30 weken en word een beetje ongeduldig. komt wel goed hoor, uiteindelijk, maar ik wil het zo graag NU!

chica: ben benieuwd hoe het is gegaan. 1,5 uur is erg lang, zeker midden in de nacht. niet leuk, maar als het resultaat heeft, was het vast de moeite waard.

quintie: ik vind eigenlijk dat we allemaal wel een makkelijke en pijnloze bevalling verdienen hoor! zwanger zijn is gewoon echt geen makkelijke klus. zeker niet omdat je gewone leven er ook nog naast moet (of eigenlijk andersom: je zwangerschap moet naast je gewone leven).

gelukkig zijn de kindjes het allemaal waard he! (als ik dan die foto's zie in dat blad, dan smelt ik echt!)

ok, we gaan zo lunchen hier. lekker even naar buiten. fijne dag allemaal en sterkte met alle kwaaltjes!
Ring, wat vervelend dat je lijf je zo in de weg zit. Ik heb dat 's avonds ook wel hoor, op een gegeven moment duik ik maar gewoon mijn bed in, omdat ik niet meer weet hoe ik moet zitten. Die rib, dat herken ik dus, al is het bij nog niet pijnlijk, maar wel een vervelend zeurderig gevoel. Het lekkerste zit ik gewoon rechtop, op een eetkamerstoel zeg maar. Maar daar krijg ik dan weer last van mijn rug van na een tijdje. Wat een gedoe he? :-)

MissBR, wat leuk die cover!! Ben maar lekker trots hoor.

Quintie, sterkte met al die harde buiken en pijnen. Hopelijk heb je een paar goede dagen (weken) nu. Sterkte.

Chica, jij bent toch diegene met de ziekte van Crohn? Ik ken uit mijn naaste omgeving twee mensen met CU (lijkt erop, maar dan de dikke darm) en ik weet hoe naar deze ziekte kan zijn. Als alles onder controle is, gaat het prima, maar heeft de ontsteking een opleving: ai ai. Ik hoop maar dat het bij jou gaat meevallen en dat je het nog even kan volhouden.

Verder voor het schema: ik heb nog een echo met 32 weken op 18 mei. Vanwege de nieren van ons kleintje. Ik hoor iedereen zeggen dat het jammer is dat ze geen echo meer hebben, maar ik had hem liever ook niet gehad. Dan wist ik tenminste zeker dat alles goed was daarbinnen. Maar ja, hopelijk valt het mee.

Volgende week bloedprikken trouwens en krijg ik fijn een shotje anti-D. Zijn er meer dames die dat ook hebben?
Anti-D? Wasdat?

Ik moet met 30 weken nog wel prikken voor ijzerwaardes weet ik.

MissBR: Natuuuuuuuurlijk gun ik iedereen hier net zo'n snelle, makkelijke, pijnloze bevalling als ik mezelf heb beloofd ik denk dat je wel snapt hoe ik hem bedoelde.
Chica: wat balen dat er toch een ontsteking zit. Zit je nu niet op te wachten, maar wel extra reden om zoveel mogelijk kalm aan te doen. Je gezondheid is het allerbelangrijkste!

Ring: vervelend dat je kindje zo "dwars",ligt. Ik heb er zelf geen last van, maar die van mij ligt ook met koppie naar beneden en buik steekt erg ver uit. Denk dat dat wel verschil maakt. Kan je dan ook geen tips geven helaas.

Meis:fijn dat je weekendje weg leuk was, maar wel balen dat je nu weer aan de bak moet. Niet te veel in 1 keer doen hoor, dan blijft het maar een dag langer vies!

Jane: we gaan naar Emmen naar de dierentuin. En het wordt lekker weer morgen, dus heb er zin in. Wij zijn gisteren bij de drukker langs geweest om geboorteboeken te halen. had al wat dingen gezien, maar we komen er nog niet echt uit. Kunnen nu maandag 12 boeken ophalen om uit te kiezen, hopelijk zijn we er snel uit.

Ben ook al wat over de tekst aan het nadenken. Vorig keer hadden we een iets veranderde tekst uit een songtekst en wil nu eigenlijk wel weer iets uit een Nederlandse songtekst maar kan nog niet echt wat vinden en weet natuurlijk nog niet hoeveel tekst er op het kaartje past. En wil dat soort dingen nu ook wel graag af hebben, ben nu 30 weken en als ze het met 38 weken gaan halen is dat al best snel!

Quintie: wat vervelend dat je zoveel pijn en harde buiken hebt. Kijk je er ook wel mee uit, als het te erg wordt wel even extra controle laten doen hoor.

Nerwen: hier geen anti-d shot, is dat die prik die zo vervelend is? (of had ik dat beter niet kunnen vragen???)

Vandaag nog dagje werken en dan lekker lang weekend. Gisteren dus achter geboortekaartjes aangeweest en naar duowagens gekeken. Kamer van zoon is nu helemaal afgeverfd, alleen de verlichting en gordijnen er weer in en de deur en dan kan hij er weer slapen.

Chica: mijn zoontje slaapt eigenlijk altijd wel goed, maar heeft ook zo'n periode gehad na ziekte dat hij niet meer doorsliep. Wij hebben toen 3 nachten gehanteerd dat we hem lieten huilen, ca. 10 minuten, dan even heen, knuffel/aai over zijn bol, vertellen dat hij moet slapen, weer netjes neerleggen en weer weglopen. Hij krijstte dan wel als we weer weggingen en ik lig ook echt niet lekker in bed maar het had wel al snel resultaat. Hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat.
Zo ! Weer terug van de VK.

IJzer goed, bloeddruk goed. Kindje ligt nu in stuit, maar betekent nog niets.

Heb ook de anti-Rhesus-D injectie gehad. Auw, ik was even vergeten hoe rottig die prik was. (Quintie, je krijgt die prik als je een negatieve bloedgroep hebt en je kindje ws. positief. Dan komt baby's bloed niet in de problemen mocht mijn bloed bij zijn bloed terecht komen).

Ook een buisje bloed afgenomen om te checken in het lab of mijn bloed al antistoffen aan het aanmaken is.

Belangrijker: ik hoef vanaf nu niet meer naar de VK, maar wordt per direct overgedragen aan de gyn. ipv bij 36 weken. Ik heb gevraagd of ik niet NU al kan overstappen, omdat ik mijn bevallingsdilemma wil voorleggen. En dat mocht ! Ik ga dus nu het zh even bellen voor een afspraak met de gyn.

jane, wat fijn dat alles goed was! en wat fijn voor je dat je nu al naar de gyn. kan (persoonlijk ben ik blij dat ik gewoon bij de vk ben hoor, maar ik kan me voorstellen dat je wel blij bent dat je niet langer met je dilemma hoeft rond te lopen)

padababa: ook al bezig met kaartjes enzo? wij zijn nog niet eens uit de naam!

en chica: zoals padababa het beschrijft, hebben wij het ook gedaan bij alledrie. dus steeds weer even terug, hem weer neerleggen, aai over zijn bol. speentjes in bed en dan weer weg (verder niks zeggen, alleen 'lekker slapen' ). was de eerste nacht heel lastig (vaak terug), maar vaak de tweede al stukken beter! nu slapen ze alledrie eigenlijk heel goed (vanmorgen alles nog in diepe rust toen ik de deur uitging)

maar ja.. je moet je eigen manier vinden!
quote:padababa schreef op 29 april 2009 @ 13:01:

Jane: we gaan naar Emmen naar de dierentuin. En het wordt lekker weer morgen, dus heb er zin in. Leuk ! Emmen is de mooiste dierentuin, vind ik.

Wij zijn gisteren bij de drukker langs geweest om geboorteboeken te halen. had al wat dingen gezien, maar we komen er nog niet echt uit. Kunnen nu maandag 12 boeken ophalen om uit te kiezen, hopelijk zijn we er snel uit.

Ben ook al wat over de tekst aan het nadenken. Vorig keer hadden we een iets veranderde tekst uit een songtekst en wil nu eigenlijk wel weer iets uit een Nederlandse songtekst maar kan nog niet echt wat vinden en weet natuurlijk nog niet hoeveel tekst er op het kaartje past. En wil dat soort dingen nu ook wel graag af hebben, ben nu 30 weken en als ze het met 38 weken gaan halen is dat al best snel!

Is ook lastig hoor.

Ga je het kaartje nog afstemmen op de vorige?

Wij hadden de vorige keer ook een oneliner uit een NL songtekst en nu weer . Na een avondje googlen waren wij er eigenlijk al uit. Hij is dus niet uniek, maar hij sprak ons meteen aan.

De rest v/h kaartje is eigenlijk hetzelfde.

Ik denk dat het ook best vroeg is om nu al het kaartje in gedachten af te hebben en de proefdruk te laten maken, maar ik had ook zoiets van: dan is dat maar klaar. Je weet nooit hoe de laatste weken van je zwangerschap lopen. Straks kom je bijv. plat te liggen of in het zh, of beval je veel eerder. Je kan 't maar geregeld hebben (klinkt dit erg als nesteldrang?).

Ik ga nog even plat, zolang Laura nog slaapt.

Net gezellig saampjes ge-MAC-ed. Mmmmmm.....

O ja, ik kan volgende week woensdagmiddag al bij de gyn. terecht. Lekker snel !
ooohhh! de MAC!

daar heb ik ook zin in!!! zal ik straks gewoon de kindertjes inladen en naar de MAC rijden?? hmm.. dat inladen is best wel veel gedoe eigenlijk..(met drie en dikke buik) eens even kijken hoe laat vriendlief thuis is. samen is een stuk makkelijker natuurlijk. wel erg aanlokkelijk plan!
Hum, Mac klinkt wel weer erg lekker, maar ben vorige week al geweest en te veel BigMacs is ook niet goed denk ik.

De vorige keer hadden wij kaartje, tekst en naam etc. om deze tijd allemaal al klaar omdat ze toen nog verwachten dat zoon erg vroeg geboren zou worden in verband met een mogelijke afwijking. Nu merk ik dat alles veel later op gang komt, mede omdat ik er van uit ga dat het nog wel even duurt. Maar als ik dan weer bedenk dat het nog maar max. 8 weken is wil ik het ook gewoon nu klaar hebben.

We willen het kaartje inderdaad afstemmen op de vorige, hopen dat dat lukt. Hadden via internet ergens een voorbeeld besteld wat er op leek, maar dat was in het echt helemaal niet mooi. Daarom nu toch maar met de geboorteboeken aan de gang.

En Jane: fijn dat je naar de gyn kan nu. Lijkt me inderdaad fijn als je alles even besproken hebt van te voren en dan liever nu al dan er tot 36 weken mee te blijven lopen.
Nou vanaf vandaag heb ik verlof. Ik ben per direct uit mijn functie ontheven. Heel verhaal, stom gezeik maar ik ben nu voorlopig thuis en misschien is dat wel het beste voor mij en voor Caatje.

Zal het nog wel op de Hyves zetten maar heb even mijn buik vol van al dat gedoe. Heb geen energie meer.

Vakantie wel geboekt vandaag. Expres omdat ik vond dat ik dat verdient had. We gaan lekker naar Turkije naar en 5 sterren hotel. Kijk er nu al naar uit.

Pfffff ben er wel van door van slag zeg. Wat een impact heeft dat gedoe zeg.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Tjeez.. Chica, ben benieuwd naar het verhaal hierachter!

Probeer maar lekker te genieten, en een vakantie is altijd helemaal ok! Wanneer gaan jullie?

De MAC.. ik kan er nu elke dag wel heen gaan, terwijl ik normaal gesproken echt alleen voor dochterlief ga. Maar nu, heerlijk al die vette zooi! Beperk het tot zo nu en dan hoor. Grappig dat meer er last van hebben!

Vanmorgen naar baby geluisterd, hartje gehoord. Super leuk.

Dochterlief was mee want heeft vakantie, die was ook weer onder de indruk, leuk om te zien.

Hier ook een stuit. Dochterlief is sinds die tijd niet meer gedraaid, dus mijn gevoel zegt me dat dat ook met deze meneer niet gaat gebeuren, maar je weet inderdaad maar nooit! Verder alles ok.

Wij vertrekken morgen naar zeeland tot maandag.

Ga dus nu echt beginnen met spullen pakken en poetsen.,.. Tot volgende week allemaal. Geniet nog lekker van de vakantie! Kus
Ik ook Chica. Het klinkt in ieder geval als iets wat je overrompelt heeft, ben benieuwd hoe dat zo is gekomen. Hopelijk kan je wel lekker gaan genieten van je vakantie nu!

Mac heb ik dus totaal geen zin in he? Ik eet juist veel gezonder nu. Vooral veel komkommer, tomaten en dat soort dingen. Ik ben denk ik gewoon een beetje weird.

Wat gaan er toch een hoop mensen nog even lekker weg. Wij hebben voor aankomend weekend nog even vlug een stacaravan aan het strand kunnen boeken. Fijn vooruitzicht! Lekker even niksen.

Nerwen inderdaad, het is een gedoe soms. Maar aan de andere kant denk ik dan weer: ik moet gewoon niet zeuren eigenlijk. Maar ja. Het is soms zo lekker even van je af te klagen bij mensen die in hetzelfde schuitje zitten!

Vandaag hebben we weer met de babywinkel gebeld. Alles schijnt dus binnen te zijn. Maar ze kunnen pas half mei bezorgen! Terwijl ik vorige week had voorgesteld om alvast een afspraak in te plannen voor het bezorgen van de meubels. En dat we dan later zelf de kinderwagen wel op zouden komen halen (die was er namelijk nog niet vorige week). Dat was toen niet nodig, zeiden ze. Bezorgen kon altijd op korte termijn.

We hadden eind april afgesproken, klopt dus niks van. Het flauwe is, in de leveringsvoorwaarden staat dat de overeengekomen levertermijn geen fatale termijn is. Kortom: we kunnen er waarschijnlijk geen zak mee.

Ik wil gewoon even m'n frustraties kwijt, verder niks hoor... In januari is alles al besteld. We hebben echt toegewerkt naar eind april. In de verwachting dat een dezer dagen de meubels in de kamer zouden kunnen. En dat we dan vervolgens mooi kunnen zien wat we nog nodig hebben (is nu nog zo onoverzichtelijk, met overal wat...).

Mijn vriend gaat nog proberen of hij kan regelen dat ze het toch eerder gaan brengen. En zo niet, dat hij het dan zelf gaat halen en de winkel korting geeft op iets als compensatie voor het zelf halen (we moeten nog een matrasje). Maar ik vraag me af of het zin heeft! We shall see.

Nog even geduld dus, vrees ik.
Ring: je bent niet weird hoor, ik ga ook voor gezond! Daar let ik nu juist extra op. Balen zeg, die leveringsvoorwaarden van jullie kamertje.

Ook wij gaan nog even weg. Morgen gaan we lekker naar Duitsland, hotel geboekt. Tja, ik kan nu toch niet echt Queensday gaan vieren, zonder drank en met die druktes (ben veel te bang dat ik dan een duw in mijn buik krijg ofzo)! Dus lekker genieten in een hotel met sauna en lekker diner. Ook niet verkeerd!
gezonder? ik heb steeds minder zin in gronete. Als ik werk, eet ik gelukkig nog wel wat fruit. Heb dat alle zwangerschappen hetzelfde gehad. ach ja, komt wel weer goed ook. Krijg nu ook al opmerkingen dat ik zo'n smal gezicht krijg. baby is me alweer aan het opeten

heb de jongens (en mezelf natuurlijk!) vanavond maar getrakteerd op de MAC. kan niet elke dag natuurlijk (hoeft ook niet), maar het is vakantie dus mag best een keer.

lekker hoor, dat jullie nog weg gaan. hier helaas geen tijd/geld/mogelijkheid. nouja.. komt nog wel. Wie weet in de herfstvakantie met alle 4 de kindertjes.

geniet ervan dames, de komende dagen!
Ik heb even mijn variant van positie tentfeestkleding op Hyves geplaatst... Want je toch moet wat in zo'n geval dat je naar zo'n feest moet he?
quote:Nerwen schreef op 29 april 2009 @ 12:34:

...Volgende week bloedprikken trouwens en krijg ik fijn een shotje anti-D. Zijn er meer dames die dat ook hebben?

Ik ben vanochtend geprikt. Het viel mee! (en dat wil wat zeggen, ik ben altijd heel bang voor prikken..) In m'n bovenbeen en ik voelde er nauwelijks wat van.

Er is ook bloed afgenomen om te zien of ik al antistoffen heb aangemaakt, uitslag krijg ik de volgende keer. En ze hebben ijzergehalte gecheckt en dat was een beetje laag (6,2 en je moet minimaal 6,3 hebben). Ik heb een receptje meegekregen voor ijzertabletten.
Ring, dan ben ik ook weird hoor! Ik vind Mac normaalgesproken al smerig (no offense dames, doe mij maar Burger King) en nu hoef ik het ook echt niet. Vorige week kwam het door verjaardag van nichtje (7) en een afspraak met vrienden om een Lost-marathon te doen zo uit dat we 2 keer in 3 dagen 'vette bek' hebben gegeten en ik ben nu echt helemaal klaar met patat en dat soort spul voor de komende weken. Bleh! Gek genoeg heb ik de laatste tijd überhaupt niet zoveel trek. Misschien omdat junior nu echt heel erg in de weg gaat zitten of zo.

Slapen gaat trouwens ook steeds beroerder. Volgens mij ook zoiets als jij omschrijft, Ring. Op m'n rug gaat best (nog geen last gehad van afgeknelde aders of zo) maar ik ben niet zo'n rugslaper (en buik kan ik natuurlijk al lang vergeten) dus wissel ik het af met beide zijden. Maar dat kan allemaal niet te lang want dan heb ik het idee dat m'n ribbenkas ingedeukt raakt. En dan dat uit bed komen (keertje of 3 per nacht minimaal)... mijn hobby is het niet!

Omdat ik nu genoeg gezeik heb geplaatst ook even de mededeling dat ik heel blij ben: we kregen gisteren bericht dat ons huis 20 mei wordt opgeleverd. Jeeeej! Ik hou vast aan verhuizen op 20 juni, dan hebben we als het goed is nog 3 weken om een beetje onze draai te vinden in het nieuwe huis. Nu maar hopen dat ie niet te vroeg komt.

Chica: ben benieuwd naar het verhaal achter je mededeling. Hopelijk staat het op de hyve, dan reageer ik daar. Maar zoals anderen al hebben gezegd: elk nadeel heeft z'n voordeel want nu al verlof is ook best prettig. En dan huppekee, op vakantie!
Die anti-D spuit zegt mij ook helemaal niks. Ik weet eigenlijk niet eens welke bloedgroep ikzelf heb… Maar ik neem aan dat ze dat wel hebben getest bij begin van zwangerschap. Ik heb verder ook geen bloed meer hoeven geven.

Chica, wat enorm balen van je werk zeg. Op hyves zag ik niks actueels staan (of verkeerd gekeken?) Hopelijk kun je het zien als extra lang verlof en er ook een beetje van genieten

Ring, bij ons precies het omgekeerde met de meubels: wij hadden gevraagd of ze half mei wilden leveren, maar ze belden paar weken geleden al op dat ze het kwijt wilden in het magazijn! Maar wij hadden de toekomstige kinderkamer nog niet een s leeggehaald…. Dus hen ook aan de afspraken gehouden qua levering. Vorige week belden ze weer, en nu komt alles over twee weken. Nu is de kamer er ook wel klaar voor!

Pippa, wat fijn dat je een datum hebt voor het nieuwe huis. Hopelijk loopt alles straks volgens plan…

Lekker dat velen er tussenuit gaan. Ik heb het ook wel erg luxe. In voorjaar altijd meerdere weekendjes weg met vriendinnen. Komend weekend naar Zeeland. En met vriendlief natuurlijk ook nog een weekje weggeweest. Dat doet me dan wel goed, zeker omdat het op het werk knallend druk is en ik niks kan/mag overdragen. Mijn leidinggevende vindt dat dit pas aan de orde is op de dag dat mijn verlof ingaat. Toch naar maar eens bespreken.

Gisteren eerste keer zwangerschapsgym gehad, ZwangerFit. Best heftig nog, met half uur bewegen op muziek met allerlei pasjes enzo. Ik dacht dat het vooral vloeroefeningen zouden zijn. Maar ik hield het gelukkig nog goed vol. Van die groep sta ik als eerste in de planning om te bevallen (5 juli), veel pas eind juli.

Zo, en nu weer naar buiten toe, genieten van het zonnetje!
dubbele plaatsing
Hm, lekker stil hier!
heul stil...

Moest wel lachen om de positietentfeestkleding... ik dacht hoezo positie-tent??? Valt toch best mee??

Chica, rare boel daar op je werk...ben benieuwd naar het verhaal erachter.

Fast food gaat er hier trouwens ook errug goed in... is waarschijnlijk ook een van de oorzaken dat ik de laatste tijd een kilo per week groei...eigenlijk lust ik alles graag.

Pippa, gefeliciteerd met je opleverdatum!! Hopelijk gaat vanaf nu alles goed!!
Er wordt nu wat gehaald bij de MAC! hmmmmmmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven