* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
goeiemorgen dames!

zo langzamerhand ga ik toch wel erg uitkijken naar mijn verlof. voel me de laatste ochtenden erg beroerd en slaap ook slecht. veel maagzuur en vannacht ook zo'n beklemmend gevoel op mijn longen/borst. tijdje rechtop gezeten en toen trok het wel weg, maar leuk was het niet.ben ook erg kortademig en snel vermoeid. de laatste loodjes zeggen ze dan, maar die duren nog wel lang hoor! Nou helpt het ook niet dat ik snipverkouden ben geworden. ach ja..

leuk hoor, al die plannen voor weekendjes weg. ik ben persoonlijk al blij als vriendlief eens een avondje thuis is. heb het idee dta ik nog honderd en een dingen met hem moet bespreken en dat dat nooit kan. wordt zo langzamerhand erg vervelend..

nog 13 dagen werken (met vandaag erbij)... valt mee he?

fijne dag!
o... sorry voor ego-berichtje hoor, maar moet het af en toe even kwijt
Ook ego-berichtjes zijn welkom hoor!
Ik heb na mijn vakantie ook weinig zin meer om te werken.. dat vrij zijn beviel me wel. Ik zou tot 28 mei werken, maar als ik nog 4 dagen vrij nemen kan ik al met hemelvaart stoppen, dan nog maar 2 weken werken dus... klinkt wel erg aanlokkelijk. alleen even kijken of ik alles voor die tijd kan afronden/overdragen.

Ik zou dus theoretisch een van degene zijn die in juni al kunnen bevallen, maar aangezien ik vorige keer tot 42 weken heb door mogen gaan, ga ik daar niet echt vanuit.

MissBR, klagen mag hoor!!
quote:MissyMB schreef op 05 mei 2009 @ 09:32:

Ik zou dus theoretisch een van degene zijn die in juni al kunnen bevallen, maar aangezien ik vorige keer tot 42 weken heb door mogen gaan, ga ik daar niet echt vanuit.

Mijn vk zegt dat je vorige zwangerschap, dus in jouw geval die van 42 weken, niets zegt over deze zwangerschap. Dus: alles kan!!!! Ik zou ook in juni kunnen bevallen. Zou ik niet erg vinden. Nou ja, niet te vroeg in juni natuurlijk. Maar een weekje eerder zou best mogen! Ben veel te benieuwd naar het kindje!

Ik moest er vanochtend vroeg uit, want ons ledikantje kon vanaf 7 uur bezorgd worden. En telkens als ik vroeg opsta (te weinig slaap gehad ofzo?) dan ben ik kotsmisselijk! Nou ja, maar even rustig aan doen. Het ledikantje staat inmiddels en ziet er mooi uit! Yes!
Ik meld me ook weer!

Leuk dat iedereen het zo naar z'n zin heeft gehad tijdens de vakantie/weekendje weg. Wij hebben ook echt genoten. We zaten in een tweepersoons stacaravan in Katwijk aan Zee (in de duinen en vlak naast het strand en de boulevard), en het weer was geweldig. Op zondagochtend na was het lekker zonnig. Zaterdag zijn we even naar Noordwijk geweest (kibbeling eten) en zondag naar Leiden. Het Boerhaave museum stond nog hoog op ons lijstje (niet voor zwakke magen... Embryo's op sterk water enzo) en we hebben een rondje stad gedaan. 's Middags kwamen mijn ouders op de koffie, gezellig hoor. Met hen hebben we wat gegeten in een strandtent.

Ik betrapte mezelf erop dat ik het eigenlijk best leuk vond, op 'kustvakantie' in Nederland. We zijn afgelopen jaar twee weken in Lacanau-Ocean geweest aan de Atlantische Kust in Frankrijk. Ook in een tweepersoons stacaravan. (Mooi ding hoor, trouwens.) Het weer was praktisch hetzelfde als nu. Overdag zonnig en soms wat bewolkt. Niet heet. Maar als het regende was er daar in Frankrijk echt helemaal niks te doen behalve binnen zitten. Nu konden we naar Leiden, maar ook naar Den Haag, Delft, Rotterdam, noem maar op. Of eten in een strandtent, die waren er ook niet in Frankrijk. Of zwemmen in het binnenzwembad. De hypermarché's vind ik normaal gesproken fantastisch en een wezenlijk onderdeel van de vakantie. Maar in Lacanau was het 1,5 uur rijden voor je bij de eerste was... Dan is zo'n Albert Heijn in de buurt toch ook wel makkelijk (maar okee, ook wel een beetje saai). Haha.

Ik blijf Italië toch wel het ultieme vakantieland vinden en Frankrijk is zeker goede tweede. Maar dit viel me niks tegen. Ik kan me ineens best voorstellen dat mijn collega met haar drie kinderen veel lol kan hebben op de camping in Noordwijk. Terwijl ik dat normaal echt niet zag!

Vandaag ben ik ook weer voor controle geweest (het gaat nu snel, ik moet elke twee weken). Alles was goed. En... Het kind ligt zowaar niet meer dwars maar met het hoofd naar beneden. Nou maar kijken of het zo blijft, over twee weken controle bij de gynaecoloog. Dan zullen we het wel zien.

Ik begin hem soms ook echt te knijpen voor die bevalling. Iedereen zegt: 'je bent zo relaxt, wat fijn zeg!' Dan denk ik: 'ja maar, die bevalling zie ik helemaal niet zo...' Ik probeer er maar gewoon niet aan te denken. En als ik er aan denk heb ik zo'n mantra in m'n hoofd van: 'miljarden vrouwen zijn mij voorgegaan. Het gaat helemaal goed komen.' Het zal toch komen, hoe dan ook. (Zeker nu het kindje ook al goed is gaan liggen...)

Ons kamertje komt trouwens woensdag of donderdag. Mijn vriend heeft de winkel opgebeld en gezegd dat hij het onacceptabel vond. Zijn voorstel was om een externe bezorgservice in te schakelen als de eigen bezorgservice pas zo laat zou kunnen leveren. Dat was niet gebruikelijk, zeiden ze. Dat gebeurde alleen bij spoed leveringen... Affijn, nu wordt het deze week, het is toch geregeld. We zijn ook een 'spoed levering' geworden. Kan ik ook eindelijk kleertjes gaan wassen en alles gaan inrichten.

Nog 14 hele dagen werken, dan heb ik ook verlof. Joehoe! In theorie zou ik ook al volgende maand kunnen bevallen (ik ben 4 juli uitgerekend), maar ik verwacht het niet hoor. Je hoort zo vaak dat mensen overtijd gaan lopen... We zullen het wel zien. Maar wie weet, kan het maar zo. Raar idee!

Volgens mij ben ik nu wel uitgebabbeld. Anders horen jullie het!
Zo dames, ben net terug van de vk. Ze vroeg hoe het ging en toen moest ik me toch een potje janken. Echt genant gewoon...

En waarom? Ik kom alleen nog maar uitbrengen dat ik het zwaar vond. Ze dacht minstens dat er iets aan de hand was ofzo. Alles was goed en ze heeft me dan ook goed kunnen geruststellen. Mijn bloeddruk was prima, ijzergehalte uitstekend ( 7,9) de baby groeit goed met een zeer duidelijk klopend hartje. Het hoofdje ligt boven, billen rechts en voetjes links beneden. Ook ik had zo'n drukkend gevoel op de borst. Ze zij dat het een bekend kwaaltje was. Heeft met je maagzuur te maken en het feit dat je hart zoveel extra bloed moet rond pompen.

Gister weer gewerkt en hoewel ik het heerlijk vond om weer wat te doen, viel het me ook zwaar. Ik moet echt veel tillen en het was gister ook nog eens behoorlijk druk. Omdat alles in een lager tempo gaat was ik ruim een uur later klaar met m'n werk. Maar ik moet tussendoor gewoon wat vaker zitten, anders trek ik het niet.

Mijn vervanger heeft in de vakantie voor mij gewerkt. Het blijkt nog niet zo'n succes te zijn als we hadden gehoopt. En dat voor iemand die 30 jaar een eigen zaak heeft gehad. Nou ja, wordt ik tenminste wat meer gewaardeerd, haha!

MissBR, wat leuk je kindjes op de cover! Wat zul je trots zijn. (heb het nu pas terug gelezen)

Engelbengel, fijn dat je een geslaagd weekend hebt gehad. Kun je weer even op teren!!

Loekie, lastig om bij te blijven he, als je niet regelmatig kan bijlezen. Hopelijk is je nieuwe provider betrouwbaarder. Gelukkig hielp de verdoving deze keer wel.

Pippa, ook ik had me voorgenomen om niet te schreeuwen. Dat heb ik dan ook niet gedaan, maar volgens vriend toch wel een paar oerkreten geslagen, haha.

Ik wilde trouwens ook geen foto en film materiaal van de bevalling. Tot ik hier op het forum een verhaal las over iemand. Haar vriend had het toch stiekem gedaan en daar was ze achteraf toch wel blij om. Tja, weggooien kan natuurlijk altijd nog, maar je kunt ze nooit meer alsnog maken. Achteraf ben ik er ook heel blij mee. Na een week of 6 heb ik de foto's terug gekeken en er bleek toch heel wat langs me heen zijn gegaan. Mijn beleving was anders. Ze hebben er nog een paar maanden op gestaan en toen heb ik ze eraf gehaald.

Chica, hoe was je echo? Fijn dat je weer een beetje je energie terug krijgt. Ik las net dat het doorslapen van Anniek niet zomaar is gekomen. Erg he,je huilt dan gewoon mee in je eigen bed. Toen Thijs een baby was hebben we het ook een keer gedaan. Iedere 15 minuten ging ik naar hem toe en legde mijn hand op zijn hoofdje en sprak hem toe. Echt erg maar gelukkig heeft het wel geholpen, na 2 nachtjes al.

Lekker Jojon nog een weekendje weg! en terrasjes zijn heerlijk hoor!!

Nou, verder weet ik het even niet meer geloof ik....

Thijs is vanmorgen wakker geworden met (waarschijnlijk) de waterpokken. De huisarts dacht van wel maar omdat er nog geen blaasjes op zaten hield hij een slag om de arm. Nou, hij is er iig nog niet ziek van en dus al vanaf 10.30 bij de buren aan het spelen. Om 15.00 uur ga ik hem halen. Tot die tijd nog maar even met een boek op de bank.

( of toch maar even de sfofzuiger erdoor......)
Djiezus, wat een lang stuk...
Crosspost Ring.

Fijn dat jullie het ook zo lekker hebben gehad! Wij hebben ons ook zo verbaasd over onze vakantie in eigenland. Zo dicht bij en er toch even helemaal uit!

Lekker dat je controle goed was en dat je van de week het kamertje binne krijgt.
Zegt er een wat over lange stukken...

Wat vervelend dat je zo moest huilen bij de verloskundige. Voelt voor jezelf waarschijnlijk heel naar, maar ik neem aan dat ze wel wat gewend zijn hoor. Hormonen kunnen rare dingen met je doen he?
Randy: dat heb ik ook wel eens gehad, dat ik ineens alleen nog maar kon huilen bij de simpele vraag 'hoe gaat het' .. heel genant inderdaad. niks aan te doen je zit nou eenmaal onder de invloed van hormonen en zwanger zijn is ook gewoon best wel zwaar.

dat drukkende gevoel kende ik eigenlijk niet,d us het is goed om te horen dat het blijkbaar een bekend kwaaltje is. ik had al wel het idee dat het te maken had met maagzuur... leuk is anders, hoop niet dat ik dat te vaak heb. had ze ook een tip wat je ertegen kunt doen?

ik hoor maar steeds dat ik vaker moet eten, maar ik krijg het niet weg. heb gewoon helemaal geen zin in eten. ben (net als vorige keren) weer aan het afvallen nu.. klikt leuk, maar veel energie bouw je niet op natuurlijk. lastig hoor!

Ring: wat heerlijk dat jullie zo'n fijne week hebben gehad en erg fijn dat je kamertje nu toch komt. ik ben jaloers, ik wil ook lekker tutten!
Alle meiden die een weekendje/nachtje/weekje weg zijn geweest: lekker hoor, ik ben jaloers! Ik dacht dat wij met Pasen ons laatste weekendje wel gehad zouden hebben, maar nu ik die verhalen lees, begint het toch wel te kriebelen! Misschien met Pinksteren iets regelen met mijn schoonouders die een stacaravan in Zeeland hebben: ik heb geen probleem met een vakantie in Nederland, als het maar relaxed is

MissBR: van harte beterschap! Nu de laatste loodjes én dan ook nog ziek... Ik hoop dat je je snel beter voelt.

MissyMB: lekker hoor, dat je nog maar 2 weekjes hoeft te werken. Als het kan, waarom niet? Heerlijk!

Blogbabe: vervelend dat je zo vroeg uit bed moest! Waren ze ook echt zo vroeg met bezorgen of heb je vervolgens een paar uur moeten wachten? Fijn dat 't nu af is!

Ring: ik las pas een boek - vingers van marsepein - volgens mij van Rasha Peper (ofzo?) over die Boerhaave... lijkt me erg interessant om te zien!

Fijn dat je kindje nu gedraaid is.

Randy: ik heb pas ook gruwelijk zitten janken toen ik moest laten prikken op zwangerschapssuiker en de prikster in mijn dorp én de priksters in het buurdorp waar ik vervolgens naartoe gestuurd werd, niet wisten hoe de 'makkelijke, nieuwe methode' werkte!

Ik was al vanaf 7 uur nuchter (en dus heel vroeg wakker) en pas na half 12 mocht ik weer eten, omdat het zoveel onnodige tijd had gekost, al dat gezeur!

Zijn gewoon de hormonen, toch? Je vk zal ook wel wat gewend zijn hoor!

Doe lekker rustig aan op je werk he, als het zo zwaar is!

Chica: hoe was je echo???
quote:Loeki1982 schreef op 05 mei 2009 @ 15:48:

Blogbabe: vervelend dat je zo vroeg uit bed moest! Waren ze ook echt zo vroeg met bezorgen of heb je vervolgens een paar uur moeten wachten? Nee, ze waren gelukkig ook echt vroeg! Meestal zit je uren zinloos te wachten... maar dat was vandaag gelukkig niet het geval.
Het was even schrikken vannochtend. De echo mevrouw (en ik trouwens zelf ook) zag dat het hartje te langzaam klopte. Ik moest van haar op mijn zij gaan liggen want soms drukt de baarmoeder en al op een grote ader waardoor de hartslag naar beneden zou gaan, maar toen ik op mijn zij lag pikte de hartslag niet snel genoeg op en dus moest ik meteen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Kon gelukkig meteen terecht en heb dus een half uur aan de CTG gelegen. Gelukkig zag het er allemaal goed uit en ze hebben nogmaals een echo gemaakt die er ook goed uit zag. Pffff pak van mijn hart.

Moest vanmiddag ook naar de Vk en daar hebben we nog een keer geluisterd en dat hoorde ook goed. Gelukkig maar.

Verder zag alles er goed uit en had ze lange benen haha. Het was trouwens nog steeds een "zij" hoor. Alleen mijn ijzer was weer gedaald. Nu 6,3 net op de grens dus. Heb VK ook alles verteld van werkgever en ook zij vond het belachelijk dat ze dit doen bij een hoogzwnagere. Nu dus weer alle energie weg, ik ga proberen vanavond voor jullie het verhaal op te schrijven maar anders wordt het morgen. Door alle spanning ben ik wel weer moe.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jeetje Chica, dat is schrikken. Gatver. Zou het ook te maken kunnen hebben met de stress die je nu hebt?

Hoe dan ook: doe rustig aan meid.
Chica, dat moet echt heel naar geweest zijn. Brrr, dat is wel mijn ergste nachtmerrie, dat ons kindje er ineens mee ophoud. (niet aan denken, niet aan denken, niet aan denken, niet..) Gelukkig was het uiteindelijk toch allemaal goed!! Dan dat gedoe met je werk erbij. Ik kan me zo voorstellen dat het allemaal een beetje teveel is.

Loeki, lekker dan dat het prikken zo lang duurde. Brrrr. Makkelijk ammehoela dus.

Randy, leuk om je hele verhaal te lezen. Ik denk dat wij ook foto's en misschien wel film gaan maken van de bevalling, je kan ze altijd nog later weggooien. Alleen een direct shot van de uitgang hoeft voor mij niet zo haha.

Ring, fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad!

Ik heb ook 1,5 week vrij en vandaag zijn we met een enorme baby-uitzet-lijst op pad gegaan. H*ma, Prenat*, Kr*dv*t etc. Ontzettend leuk om te doen, alles uitzoeken en kopen. Ik zei al: zoveel cadeaus en hij is nog geeneens jarig.

We hebben z'n eerste pakje gekocht (maat 56 maar genomen) met mutsje en alles en een hele mooie badcape/omslagdoek van Prenat*.

Voor de dames die zelf gaan voeden of al eens gevoed hebben: wanneer koop je nu het beste een voedingsbeha en hoeveel? Het lijkt me handig om er 1 in huis te hebben, maar er verandert natuurlijk nog wel wat na de bevalling.

Hetzelfde met flessen en poedermelk. Ik wil graag zelf gaan voeden, maar als dat nu niet gaat om wat voor reden dan ook? Is het dan handig om flessen en poeder in huis te hebben? En welke dan? En een kolf, huren of kopen?

Ik had ook nog op Hyves gereageerd op iemand met een N*ntje-kamertje met een vraag. Kan diegene daar even naar kijken? Bedankt!

Tjonge, wat veel vragen weer vanaf hier.
Chica, wat schrikken zeg. Gelukkig kon je meteen terecht voor CTG en was echo verder goed.

Mijn kindje ligt helaas nog steeds in een stuit. Volgens vk kan het nog wel wijzigen en zo niet, dan raadt zij moxa therapie aan. Het is iets homeopatisch. Iemand hier ervan gehoord of ervaringen mee? Verder is alles in orde en voel ik me over het algemeen nog wel goed. Wel nu zo'n beetje om de nacht enorme last van maagzuur. Met hoofdsteun iets omhoog, lijkt het wel weg te gaan.

Ook ik heb nu na al die vrije dagen toch wel erg zin in verlof. Volgende week komen alle meubels en daarmee is het kamertje dan bijna klaar en dan kan ik echt aan de slag met kleertjes wassen enzo. Dat doe ik nu nog maar niet omdat ik het nog niet echt kan opbergen. Niet normaal trouwens hoe erg onze baby nu al verwend is en wat we al aan knuffels, speeltjes en kleertjes hebben gekregen. Ook veel tweedehands trouwens.
Waarom doen jullie eigenlijk die sterretjes in merken? Dus H*ma in plaats van Hema. Enzovoorts. Volgens mij is dat helemaal niet nodig. Er wordt zo vaak een topic geopend over een bepaald merk, met naam en toenaam. Dat mag ook gewoon.

Maar goed, ieder moet voor zich weten hoe je dingen opschrijft...

Nerwen, leuk he dat shoppen? Ik was van plan dezelfde vragen voor te gaan leggen aan de dame van de kraamzorg. Zij komt donderdag. Moet toch een paar goeie vragen hebben he?

Nieuws over het kamertje: het is zoek. De babywinkel zou het naar een tussen bedrijf hebben gestuurd. En die zouden het naar de transportdienst die het gaat leveren hebben gestuurd. Maar daar is het nooit aangekomen. Kortom: vreemd verhaal. En ze kunnen dus nu nog niet tot levering overgaan.

Vriend en ik vinden het maar verdacht... Net alsof het niet op tijd besteld is door de babywinkel bij de leverancier. Terwijl wij de bestelling al wel in januari hebben gedaan! Dat is straks 4 maanden geleden...

Maar ze lossen het maar op. Dat is hun werk. Ga me er nu niet druk over maken in ieder geval. Dat kan later altijd nog.
quote:maria52 schreef op 05 mei 2009 @ 17:58:

Mijn kindje ligt helaas nog steeds in een stuit. Volgens vk kan het nog wel wijzigen en zo niet, dan raadt zij moxa therapie aan. Het is iets homeopatisch. Iemand hier ervan gehoord of ervaringen mee?

Toevallig stond er een klein stukje over in de 'Wij Jonge Ouders' van deze maand. Ik vind het eerlijk gezegd maar vaag klinken. Het zou in ieder geval pijnloos zijn. En dat terwijl een draaipoging bij de gynaecoloog alles behalve pijnloos zou moeten zijn. Daarom is het in opkomst. Ofzo.

Maar zoals ik al zei: ik vind het erg vaag klinken. Zweverig. Bovendien: je bent toch net zover als ik? Dan kan er dus nog van alles gebeuren, zeggen ze. De verloskundige zei tegen mij dat het kind momenteel nog alle kanten op kan, en dat de ligging rond de 36 weken pas goed hoeft te zijn.

Dan is er nu toch nog geen nood aan de man?

Maar waarom vraag je niet aan een andere deskundige wat hij/zij ervan vindt? Misschien kunnen ze je op de poli gynaecologie van een ziekenhuis in de buurt wel vertellen wat normaal is en welke therapie de voorkeur heeft. Toch?
Ah, gevonden...

Moxa is onderdeel van de Chinese Geneeskunde en acupunctuur. Tussen de 33 en 36 weken kan het worden toegepast. Tijdens de behandeling wordt een grote moxa-stick aangestoken, deze lijkt op een grote sigaar. De moxa-stick wordt op acupunctuur punten op je lichaam gezet, en zou aangenaam aanvoelen.

Ik vind het klinken als kwakzalverij. Maar als jij er wel wat in ziet, zou je de 'Wij Jonge Ouders' eens moeten lezen. Daar staat een heel artikel in over de ligging van je baby. Met informatie over de mogelijke ligging, de behandelingen en het resultaat. Misschien heb je er wat aan?
Ring: kamertje kwijt? Dat is wel heel erg slordig! En vooral héél irritant voor jullie, grrrr!

Ik dacht trouwens ook dat je geen reclame mocht maken Maar fijn om te weten dat dat moeilijk doen dus niet nodig is, haha.

Chica: heftig dagje heb jij achter de rug, zeg! Gelukkig dat alles toch goed bleek te zijn, ik zou me ook echt rot schrikken.

Veel sterkte met dat hele gebeuren op je werk: dat levert je vast veel stress en spanning op. Ik gun je echt een relaxte tijd

Blogbabe: fijn dat ze op tijd waren! Kon je nog lekker even terug naar bed!?

Nerwen: ik ben naar een bv-cursus van 2 avonden geweest en daar adviseerden ze om wel een paar flesjes in huis te halen en eventuele flesvoeding pas te kopen als het echt nodig is. Ik vind dat zelf een beetje lijken alsof ik dan niet goed voorbereid zou zijn, maar ja, je bent straks lekker thuis en manlief kan ook vast wel wat kopen op het moment supreme.

Ook zeiden ze dat je nu in elk geval geen kolf hoeft te kopen. Eerst huren na de bevalling is ook prima en daarna kun je kijken welke kolf het beste bij jouw situatie past (handkolf of volautomatisch; stop je met werken, ga je een paar dagen werken of fulltime?)

Ik zit me een beetje te vervelen (achter de laptop, dat dan weer wel!)... zeker met het weer van vandaag! Als we allemaal verlof hebben, hoop ik echt dat de zon lekker veel schijnt! Ik vind één dagje binnen zitten al oersaai (ik zie van alles om me heen wat ik nog kan/wil doen, maar dat gaat dan weer niet met dit lijf), laat staan een paar dagen/weken!

Fijne avond allemaal!
@ring: wat idioot zeg, kamertje kwijt?! belachelijk! en hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen ipv eerst allemaal smoesjes ophangen? goed dat je je niet te druk maakt (echt?), maar dit is wel echt iets om je heel boos over te maken! (k doe dat al vanaf mijn eigen bank!)

@chica: mijn hemel wat een schrik! en je verheugde je nog zo! natuurlijk is iedereen daar steeds een beetje bang voor, maar als het dan echt gebeurd.. is er nou duidelijk wat er aan de hand was? hebben ze gewoon een valse meting gedaan of was er iets anders aan de hand?

ik zit eindelijk lekker op de bank. de oudste twee staan onder de douche en gaan vanavond bij elkaar logeren (middelste heeft net stapelbed gekregen). Ukkie ligt al lang in bed. ben nog steeds erg verkouden en die kortademigheid wordt daar niet beter van natuurlijk. hoop dat ik wel lekker kan slapen vanavond (is zo vermoeiend die lange nachten)...

fijne avond allemaal!
Ring, belachelijk als het kamertje kwijt zou zijn. Ze lossen het inderdaad maar op daar!

Enne, vk raadde moxa aan, ik denk omdat draaien door gynaecoloog ook niet zonder gevolgen is. Maar ik wacht eerst maar eens drie weken af als ik weer afspraak bij vk heb. Misschien dat kindje in tussentijd is gedraaid...
Ring: wat belachelijk zeg, kamertje zoek. Klinkt inderdaad alsof ze het gewoon niet op tijd besteld hebben.

Chica: wat schrikken zeg, gelukkig was alles goed en kon je direct terecht voor een CTG en echo.

Die Moxa klinkt mij ook nogal zweverig, als ik dat zo lees. Maar zoon lag hier de vorige keer met 34 weken nog in stuit en is ook nog gewoon gedraait, ze kunnen er nu volgens mij echt nog niet veel over zeggen.

Vanmorgen naar een speeltuin/dierenparkje geweest. Zoon was daarna helemaal gesloopt en heeft heerlijk lang liggen slapen. Ik ben even op de bank gaan liggen, maar blijkbaar niet goed gelegen of zo, want heb nu vreselijk last van mijn rug.
Maria, moxa-therapie is inderdaad een beetje zweverig. Ik heb het ooit eens voor iets anders gehad. Toen moest ik een soort van sigaar aansteken totdat ie rookt en dan boven m'n navel houden. Ik weet dat ze bij draaiing van het kindje de 'sigaar' vaak tussen bepaalde tenen doen .

Hoewel ik er ook niet zo in geloof, schijnen de resultaten best succesvol te zijn. Uit m'n hoofd: iets van 75% van de baby's schijnt inderdaad nog te draaien, al zal het nooit duidelijk worden of dat door de Moxa is gekomen of dat de baby anders ook gedraaid zou zijn.

Het is wel het proberen waard. Ik heb de vorige zwangerschap een uitwendige draaiing laten doen bij 38,5 week, omdat Laura dwars lag. Die draaiing is voor Jane-man en mij een traumatische ervaring geweest (details laat ik nu maar even weg). Dus als je besluit iets te doen aan een stuitligging, zou ik toch eerst Moxa proberen. Baadt 't niet, schaadt 't niet.

Ring, wat STOM van jullie kamertje zeg ! .

Ik zou echt flippen tegen zo'n winkel !!!!

Nerwen,

- voedingsbeha: ik heb me de vorige keer bij Livera laten adviseren. Ik heb er toen 2 vóór de bevalling gekocht. Natuurlijk groeien je borsten als je BV geeft (en soms op knappen staat). Maar bij Livera weten ze wel welke maat je moet hebben. Je hebt ze vanaf dag 1 nodig, dus wel handig om ze in huis te hebben. Ik zou persoonlijk wel goeie kopen (van bijv. Anita), want je

( . ) ( . ) hebben heel wat te verduren als je BV geeft. Ze kosten ca. EUR 50,= p/s.

Flessen: volgens mij doe je er verstandig aan om alvast een paar flesjes in huis te hebben. Voor als de BV niet lukt of als je direct moet gaan kolven, door bijv. omstandigheden. Niet teveel flessen, want je weet nog niet welk merk je kindje prettig gaat vinden.

- Voeding: die heb je nog niet nodig. Kun je altijd nog gaan halen als de BV niet lukt. Je kunt het altijd kopen bij een (nacht)apotheek. Als je toch graag voorbereid wilt zijn, kun je een kleine verpakking kopen, voor je eigen geruststelling. Weet je al of je dan hypo-allergeen of 'gewoon' wilt geven?

- Kolf: ik heb nog een handkolf van Avent liggen. Maar ik wil de electrische dubbele eerst gaan huren. Kijk eerst maar eens of de BV lukt en of kolven lukt. Daarna kun je altijd nog zelf een kolf kopen, want die dingen zijn behoorlijk aan de prijs.

Chica, wat ontzettend schrikken zeg !!! Gatverdarrie .

Ik ben héél blij dat het uiteindelijk goed bleek te zijn, pfffff. Opluchting. Je zult nu wel afgemat zijn van de spanning.

Loeki, ja het slechte weer is niet echt opbeurend. Het zou heerlijk zijn als we mooi weer tijdens ons verlof hebben. En als we allemaal verlof hebben, gaan we gewoon de hele dag forummen met elkaar .

Randy: *knuf* dat je moest huilen bij de VK. Begrijpelijk hoor. Het is/wordt ook steeds zwaarder nu.

Verlof: jaaaaa, ik tel ook de dagen af: nog 9 ochtenden werken ! 19 mei is mijn laatste werkdag. Ik kijk er zó naar uit. Ik merk al dat ik aan het 'afstand nemen ben'. Het werk interesseert me steeds minder, mijn gedachten dwalen vaak af naar het getrappel in mijn buik, naar het geboortekaartje of naar de babykleertjes. Mooi eigenlijk, wat voor een natuurlijk proces zoiets in zwangere koppies is.

Morgenmiddag hebben wij ons gesprek met de gyn. over de bevalling: ks of 'natuurlijk'. Ik ben héél benieuwd hoe het gesprek gaat lopen en wat het advies van het zh zal zijn. Ik laat het morgen wel weten.

Ik ben moe. Heb 7,5 uur gewerkt vandaag ipv de (door de ARBO) toegestane 4 uur. Ik heb zoveel nog af te ronden en over te dragen voor m'n verlof.
What matters most is how you see yourself

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven