Kurkdroog haar
dinsdag 30 juni 2020 om 00:15
Mijn haar is altijd aan de droge kant geweest. Maar nu is het echt kurkdroog. Lijkt wel stro! Ik was niet te vaak, sulfaat vrije shampoo en conditioner, af en toe haarmasker, geen föhn e.d. Maar het helpt niet. Een tijdje geleden was mijn haar ineens heel vet, maar dat was maar van korte duur (zal wel iets hormonaals geweest zijn). Ik wil nu haar Botox proberen. Wat doen jullie tegen droog haar?
dinsdag 30 juni 2020 om 20:11
Graag gedaan! Ik vind met alleen conditoner wassen echt niet fijn, mijn haar voelt erna erg vies aan en ik heb verschillende verhalen gelezen van mensen die er haaruitval van kregen..
Mijn advies is gewoon 1/2 keer per week je haar met een shampoo of co-wash (een co-wash zit tussen een shampoo en conditioner in, die van As I Am- Coconut co-Wash schijnt heel fijn te zin), daarna een conditoner of masker en vooral het masker dan echt een tijdje (20 min/30 min) erin laten zitten voordat je het uitspoelt! Vervolgens een creme met eventueel wat gel!
dinsdag 7 juli 2020 om 23:20
Ik heb het in veel lagen laten knippen en een stuk korter helaas. Maar het voelt wel beter.vivapimpelmees schreef: ↑01-07-2020 00:53Olaplex is officieel geen masker hè.
Wat gebruik je om je haren mee te drogen? Als dat een gewone handdoek is, daarmee stoppen en vervangen door een hydrofiele doek of t-shirt.
Dan liever een shirt. Hydrofiele doek neemt niet zoveel vocht op
woensdag 8 juli 2020 om 00:38
woensdag 8 juli 2020 om 07:03
Ga eens naar de kapper en vraag welke shampoo je het beste kan gebruiken. Ga niet zelf experimenteren heb zelf mijn haar hier mee vernield en heb kale plekken.gaultier schreef: ↑30-06-2020 00:15Mijn haar is altijd aan de droge kant geweest. Maar nu is het echt kurkdroog. Lijkt wel stro! Ik was niet te vaak, sulfaat vrije shampoo en conditioner, af en toe haarmasker, geen föhn e.d. Maar het helpt niet. Een tijdje geleden was mijn haar ineens heel vet, maar dat was maar van korte duur (zal wel iets hormonaals geweest zijn). Ik wil nu haar Botox proberen. Wat doen jullie tegen droog haar?
Mijn dochter gebruikt een goede shampoo van l’oreal en heeft een dijk van een bos haar https://www.mupload.nl/img/wz265q.46.14.jpeg
donderdag 9 juli 2020 om 00:37
Wauw! Maar natuurlijk niet eerlijk om een 20+ jarige te vergelijken met zo een jong meisje dat overduidelijk goede haargenen heeft. Ieder heeft zijn eigen maximale lengte. Dit is uitzonderlijk lang. Wel super mooi hoor!!Gerda-1979 schreef: ↑08-07-2020 07:03Ga eens naar de kapper en vraag welke shampoo je het beste kan gebruiken. Ga niet zelf experimenteren heb zelf mijn haar hier mee vernield en heb kale plekken.
Mijn dochter gebruikt een goede shampoo van l’oreal en heeft een dijk van een bos haar https://www.mupload.nl/img/wz265q.46.14.jpeg
donderdag 9 juli 2020 om 06:57
Haar genen zullen misschien wel een rol spelen, maar denk dat het ook heel belangrijk is hoe je het behandeld.Hobbelster schreef: ↑09-07-2020 00:37Wauw! Maar natuurlijk niet eerlijk om een 20+ jarige te vergelijken met zo een jong meisje dat overduidelijk goede haargenen heeft. Ieder heeft zijn eigen maximale lengte. Dit is uitzonderlijk lang. Wel super mooi hoor!!
En als ik zo in de familie kijk heeft er over haar genen gesproken nog iemand goede genen , de dochter van mijn broer die 7 jaar ouder is dan mijn dochter zij is 1.70 lang en na de laatste haar lengte meting zat zij al tegen de 2 meter aan, die kant wil mijn dochter ook op laat het al ruim 10 jaar groeien zonder te knippen niet eens bij punten alleen wassen met een goede shampoo doet ze
donderdag 23 juli 2020 om 00:43
Ik heb goede haargenen van mijn moeder. Stress geeft bij mij meteen maag darm klachten en haaruitval. Ik heb nu de ‘biologische’ shampoo (kan even niet op de naam komen en ben te lui om naar de badkamer te lopen). Ik vind het een fijne shampoo. Het droge is nu weer minder. Heel raar dat het om de zoveel tijd ineens kurkdroog wordt.
(Mijn dochter heeft ook prachtig lang haar, en gelukkig niet zo droog)
(Mijn dochter heeft ook prachtig lang haar, en gelukkig niet zo droog)
donderdag 23 juli 2020 om 12:00
Ik heb ook erg droog haar, vooral na het wassen. Ik gebruik de Petal Fresh Tea Tree Shampoo en Inecto kokos crèmespoeling. Verder niks. Bij mij komt het volgens mij ook door een hele droge hoofdhuid. Ik heb ook snel schilfers. Ik zie dat veel mensen hier haarmaskers gebruiken. Welke raden jullie aan?
donderdag 23 juli 2020 om 12:21
Tea tree is dan niet de juiste keuze en kokos vinden veel haren óók niet zo fijn. Ik hoor dat veel mensen trouwens Petal Fresh niet prettig vinden vanwege de hoge ph waarde.Heleris schreef: ↑23-07-2020 12:00Ik heb ook erg droog haar, vooral na het wassen. Ik gebruik de Petal Fresh Tea Tree Shampoo en Inecto kokos crèmespoeling. Verder niks. Bij mij komt het volgens mij ook door een hele droge hoofdhuid. Ik heb ook snel schilfers. Ik zie dat veel mensen hier haarmaskers gebruiken. Welke raden jullie aan?
Ik volg de Curly Girl methode en gebruik sindsdien idd zeker 1 x per week een masker. Momenteel de Great Lengths van het Kruidvat.
donderdag 23 juli 2020 om 12:25
Ah dat wist ik niet. Alleen heb ik al heel veel shampoos geprobeerd en mijn haar blijft eigenlijk altijd aan de droge kant. Ik zal eens kijken naar dat masker!vivapimpelmees schreef: ↑23-07-2020 12:21Tea tree is dan niet de juiste keuze en kokos vinden veel haren óók niet zo fijn. Ik hoor dat veel mensen trouwens Petal Fresh niet prettig vinden vanwege de hoge ph waarde.
Ik volg de Curly Girl methode en gebruik sindsdien idd zeker 1 x per week een masker. Momenteel de Great Lengths van het Kruidvat.
donderdag 8 oktober 2020 om 15:04
woensdag 4 november 2020 om 08:37
Ik heb een keratine behandeling genomen! En het is superzacht. Weet niet hoe het over een paar maanden aanvoelt maar voor nu is het super!Quaintrelle schreef: ↑08-10-2020 15:04Al een proteïne masker geprobeerd? Kan gewoon met gelatine blaadjes.
Is veel op Google te vinden.