Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Oh, morgen is het koninginnedag, was ik hélemaal vergeten....

Veel plezier vast allemaal (nou ja, degenen die het gaan/kunnen vieren).
Ine, ik ben blij dat het seizoen weer afgelopen is daar in Tirol, tenminste weer als vanouds lange bijdragen!

Hier zijn ook al twee gevallen van varkensgriep. Niet echt een fijn idee, maar aan de andere kant lijkt het vooralsnog goed te genezen te zijn (er is buiten Mexico immers nog niemand overleden).
Disco, ja! Haha! Het asielzoekerscentrum hier werd op een gegeven moment omgebouwd tot een wachtlocatie voor het Aanmeldcentrum en ik zat dan op de MD. Die mensen zijn 'officieel' koud in NL en moeten wachten op hun reeks interviews bij de VD.

Sommigen van die mensen spraken al vloeiend NL, huh? Sommigen woonden al jaaaaaren ergens in NL, in een grote stad, en hadden een soort van leven opgebouwd. Of die keer dat er een man binnenkwam met een gebroken voet, die niets, maar dan ook echt niets, los wilde laten over in welk ziekenhuis hij gegipst enzo was, laat staan wat er voorgevallen was. Dat was ook geen zuivere koffie.. die vent kwam ook gewoon hier omdat hij gevlucht was voor allerlei problemen in het criminele circuit.

Toen begonnen er geruchten te komen over dat generale pardon en stroomde het vol met chinezen uit alle mogelijk windstreken . Die hadden al die tijd in de chinese restaurantskeukens gewerkt en zagen nu de kans schoon om uit de illegaliteit te stappen.

Ik denk wel dat het overal over de hele wereld zo is, en ook altijd geweest is. Er zullen talloze mensen uit de onderwereld in Afrika ergens hier in NL wonen, mensen die kindsoldaten hebben opgeleid en getraind, wapenhandelaars, vrouwensmokkelaars enz. En ondertussen zeggen wij, goh.. die mensen zijn zo aardig en doen zo hun best om te integreren.

Natuurlijk zijn er ook veel goede mensen. Ik heb ook een tandartsgezin gezien, die met z'n 11en een hele lange, zware reis hadden gemaakt en die alleen al blij en dolgelukkig waren dat ze het allemaal levend er vanaf hadden gebracht.

Wij gaan naar een speelgoedwinkel in de buurt. Zoon is helemaal weg van koken en nu willen we kijken of we zo'n leuk houten keukentje kunnen vinden, niet te duur.

Ik ben al weer veel te lang aan het woord geweest .
ja ach.. heb dus 9 mnd op het aanmeldcentrum gewerkt en heb ook over elk gezin wel een verhaal.....

mijn aller aller 1e werkdag was 3 maart 2003 (nee geen geintje) dit was de maandag dat het vertrekmorotorium (schrijf je dat zo??) was afgekondigd voor Irakezen.... vanaf breda liepen ze in 1 lange sliert naar mn werkplek.. al die jaren geleden na de 1e golfoorlog waren ze aangezegd en daar waren ze ineens allemaal.....

gelukkig zijn er ook zat aardige, eerlijke lieve mensen die de nederlandse maatschappij komen verrijken. de turkse shops, roti, heb al een paar keer lekkere dingen uit het schap in de supermarkt geplukt die speciaal voor de polen zijn gehaald... klusje laten doen door wat polen./bulgaren....

anyways, genoeg over dit onderwerp (wat mij betreft)

leuk zo'n keukentje! ik speelde er ook uren mee.. dingen bakken enzo..!

@ giuri, ja morgen koninginnedag! zal vrijdag wel druk zijn met achterstallig werk aangezien niemand weet dat NL dicht is. maar goed, dan is het 1 mei weer rustig kunnen we flink doorwerken.

ik ga morgen (alweer) naar de Efteling :-D jippie
O ja Disco, dat is waar, jij viert altijd koninginnedag in de Efteling. Nou veel plezier dan! Hoop voor je dat het lekker rustig is.
Oh, de Efteling. Ik de Efteling!
Zo, poezelige voetjes met knalrode nageltjes.... wat is het toch fijn om jezelf te verwennen met dit soort dingen.

Het hotel is van een vriend van mijn man. De vriend komt ook met vrouw en kinderen en dat is leuk want ze wonen al jaren niet meer op het eiland en ik zie ze dus weinig.

Nou hoorde ik dus dat het zaterdag de verjaardag is van die vrouw en dat er nog veel meer mensen uitgenodigd zijn voor het weekend. Van die mensen uit Madrid en Barcelona, die lopen er altijd zo keurig bij dat ik niet in mijn ouwe canarische kloffie durf te gaan...

Heb dus ook maar wat nieuwe kleren gekocht.

Nou nog schoenen en een tas..... pffffft.

Hier komen de asielzoekers met bootjes aan.... dramatisch! Het schijnt dat er 7 van de 10 bootjes niet eens aan komt. Zodra ze hier zijn gaan ze 40 dagen in de opvang en daarna met het vliegtuig naar het vasteland van Spanje. Daar worden ze losgelaten en kunnen ze door heel Europa reizen (Schengen).

De meeste hebben wel ergens familie of bekenden in Europa.

Verder merk je dat er veel russen hier komen wonen. Ze vinden hier makkelijk werk vanwege het opkomende toerisme uit Rusland.

Op school van mijn dochter is het een grote mengelmoes van nationaliteiten. Maar aangezien het allemaal 'rijke' buitenlanders zijn is er geen discriminatie......

Daar zit hem namelijk de kneep.
Gekke Discovery , ik kan de afwas natuurlijk ook op het terras smijten, dan wordt het binnen 10 minuten vanzelf droog. We hebben een open keuken in het kantoor en de gewone woning en ik wil gewoon nooit afwas zien.

Tb wast zelfs voor we gaan eten de spullen al af die hij gebruikt tijdens het koken. Zodra het eten op tafel wordt gezet, wast hij eerst de pannen nog af. Denk wel dat Guiri een fijn plan heeft bedacht om Chocman een cursus houseman bij Tb te laten volgen. Zolang de cursuseffecten maar niet doorslaan en Chocman OOK smetvrees krijgt, HELLUP! Ik kan als lompe slordevos nog niet met een mini-vlek in in mijn kleren rondlopen of hij merkt het al op en vraagt waarom ik er zo VIES bijloop. Nou ja zeg!

Discovery, wat voor website heb jij? Heerlijk dat je weer wat bijverdiend hebt daarmee. Echt kicken zeker?

Caramella, alvast hartstikke veel plezier in Marokko met vriend en volgens mij krijgen jullie het echt wel leuk! Zie je telkens in gedachten vreselijke pret met hem hebben daar.

Alexandra, hier hebben we wel bushaltes maar te pas en te onpas kun je daar buiten de bussen aanhouden, de zogeheten Dolmus wat letterlijk VOLGEPROPT betekent. Ja hoor, klopt helemaal. 26 zitplaatsen in een minibus maar ze proppen er rustig 50 passagiers in. Autorijden is hier net zoiets als Russisch roulette, op de gok risico nemen en dan met je ogen dicht hopen en bidden dat je de rit overleeft.

Toch rij ik liever met de auto. Dan heb ik zelf nog wat controle.

Ik heb de website gezien Chicha, mucho gracia, maar vind het een beetje een saaie website. Wij hebben er al eentje met lekkere kleuren, een goed systeem ook maar alleen de tekst moet nog veranderd. Sta jij trouwens ook op de foto van die website?

Wat fijn dat je man voor het basisinkomen kan zorgen, heb jij tenminste alle tijd om voor je heksje te zorgen (leuke leeftijd trouwens).

Ik zou ook best nog een kind willen trouwens, het liefst een jongetje, een mini-barbaar & mini bad boy zoals Tb. Maar ja, ben een beetje te oud hiervoor al dringt Tb er nog steeds op aan.

Laatst droomde ik dat ik een kind van Tb had, het was een peuter-jongetje in mijn droom. Ik deed voor aan Tb hoe het peutertje liep en hoe druk hij was. Zag mezelf in mijn droom de hele tijd achter hem aan rennen om hem tijdig te redden omdat hij gevaarlijke dingen deed zoals een drukke weg oversteken of de televisie omgooien. Tb begon vreselijk te lachen en zei: je beschrijft MIJ nu hoe ik als kind was!

Lapin, wanneer komt je vloerkleed binnen?

Choc, heb je al nieuws over je baan? Volgens mij zou je vandaag worden gebeld. Ik heb ook een tijdje in Turkije gewerkt toen ik hier net kwam terwijl de papieren incl. de werkvergunning nog rond gemaakt moesten worden. Allemaal vertalingen zoals paspoort, diplomaas, certificaten etc. Hebben ze hier ook maling aan, als er controle komt dan schuiven ze wat geld onder de tafel en is het probleem weer opgelost.

Sarah, nog wat van de mensen gehoord die je huis hebben bekeken?

Ine, leuke au-pair heb je gehad zeg, een heerlijke meid maar wel met een hoog dondersteengehalte!
Anais, daarom pasten we ook wel bij elkaar, denk ik.. Ik was minstens zo erg in mijn studententijd ;)..
Ine, please do not loose that special thing of your student time, some special men LOVE it!
Hahaha, Anais dat raak je niet zomaar kwijt.. ik heb het nog steeds wel (lees hier maar eens terug ;))

Maar zo erg als toen is het niet meer, gelukkig.. dat houdt geen mens vol..
En nu ga ik Koninginnenacht vieren!!
niks geworden met de kijkers, ze waren verliefd op het huis, maar ze vonden dat ze voor hun smaak teveel moesten verfen boven.

ze hebben nu een huis gekozen wat beneden niet die uitbouw heeft zoals wij , maar boven waarschijnlijk wel hun smaal van kleuren.

ze hebben dezelfde prijs betaald voor dat huis , zonder uitbouw!!!!

Ik snap er geen snars van, dan ga je toch onderhandelen zodat je van dat geld een schilder kan inhuren als je daar zo zelf tegenop ziet.

ik had dat maar gedaan als ik hun was geweest.

ik zit er eerlijk gezegd behoorlijk doorheen, we zijn al een jaar bezig, en een jaar lang maak ik me huis schoon alsof er elk moment een kijker kan komen, mijn huis is sowieso mijn huis niet meer , maar een object wat niet wil, bah, heb het helemaal gehad, ben gewoon dood en dood moe.

opruimen en boenen en alles regelen, terwijl je weet als het niet verkocht word, word het gewoon heel moeilijk.

Ik zal dan echt wel een baantje moeten hebben in Aus.
Sarah, op AD.nl staat een artikel over een makelaar die zegt binnen een week je huis te kunnen verkopen. Ik weet alleen niet of het de juiste regio is voor jou.

http://www.z24.nl/z24geld ... _week.html?fromAD=3184147

Anais, we rijden waarschijnlijk zaterdag naar Annecy (Frankrijk). Daar zit een Zara Home en dan kunnen we eerst even goed bekijken of hij echt mooi is.

Chicha, leuk weekend heb jij voor de boeg. Wat heb je voor outfit gekocht?

Ik wil ook naar de Efteling.
@Sarah, laat je niet gek maken hoor. Wat een sukkels zeg, dat ze jullie huis niet gekocht hebben. Vreselijk is dat, je huis constant op orde hebben omdat er misschien kijkers komen. Met mijn 1e huis in Nl had ik dat ook, erg gewilde plek, geen idiote vraagprij, veel kijkers geen kopers.. Toen heb ik de prijs 15 ofzo laten zakken, liep het ineens storm en gingen er 6 tegen elkaar opbieden- kreeg ik uiteindelijk meer dan mijn vraagprijs. Mijn 2e huis heb ik binnen 6 dagen verkocht- een goede vriend van mij fungeerde als huisoppas terwijl ik net hier zat. Heeft dat uitroken niet geholpen? Leuke planten neerzetten, schaaltje chocolaatjes op tafel, mooie bloemen op tafel. Ik hoop dat je het gauw verkoopt, dan is die stress eraf.

@disco, geld verdienen aan website? Heb ik dan helemaal over heen gelezen, zo ff terug lezen.

@chicha, wat een vre-se-lijk leven heb je toch Beetje blote jurk?? Maarreh, moet je echt per se bijpassende schoenen en tas hebben? Ik heb altijd een paar nette zwarte schoenen klaarstaan, en hippe tassen in leuke kleuren, voor het contrast. Of kan dat niet in Spanje? Moet je ook van te voren naar de kapper??

@Anais, een kleine TB? Ben jij 40+ of 40-? Weet je zeker dat je man geen smetvrees heeft? Specuman is heel makkelijk, als het er netjes opgeruimd uitziet en gedweild (geen vlekken op de vloer), lekker eten op tafel en niet zaniken aan zijn kop (zoals zijn familie zo heerlijk kan doen) is het goed. Maar dat afwassen, dat is zeker iets van orientaalse mannen. Hij vindt dat ik niet goed afwas: ik spoel de zooi niet zorgvuldig genoeg na dus doet hij dat toch lekker. Kook jij? Of kookt hij meestal? Kook jij "nederlands" (aardappelen, groente, vlees) of turks?

@Choc: en, weet je al iets?

@Ine, krijg je weer een nw au pair? Lijkt me erg makkelijk zeg.
@lapin, wat vreselijk zeg, helemaal naar de zara home rijden om te shoppen. Ik zou trouwens niet weten wat voor winkel dat is, hier hebben ze allemaal andere zooi. Behalve de Ikea. Eentje dan, anderhalf uur rijden hiervandaan. Is de van Callisto al vetgemest?

@Cara, zet m op meid, lekker genieten van je vakantie. Mm, luieren in een orientaalse stad, veel couscous eten, en de nargile toe. Helemaal goed.
Ja natuurlijk moet Chicha bijpassende schoenen en een tas hebben Specu. Dat laat je je dan toch zeker niet door je neus boren? Een nieuwe tas en schoenen zijn nooit weg.
Specu, de 'van Kallisto' is al iets dikker aan het worden. Vriendin uit Spanje zit hier nog steeds in huis en voert de beesten af en toe bij van haar bord . Ze vinden haar erg lief en hebben al gezegd dat ze bij haar gaan wonen zodra ze een huis heeft.

Otto gooit trouwens net weer een glas van tafel met zijn dunne lichaampje
Choc, gefeliciteerd met je baan!!!! En ja, meteen je man even tot de orde roepen, hij moet wel meehelpen met vanalles.

(Mijn man doet ook vrij weinig tot niets in huis op eigen initiatief, ik bedenk veel wat er moet gebeuren/gekocht/etc.)

Oeh, en eng die griep! Hier zijn ook al enkele cases.....brr.

Chicha, heerlijk opgetut als een Spaanse dame, heerlijk! Hier kunnen de vrouwen er ook wat van, dan denk ik dat ik eens werk van mezelf heb gemaakt, loop ik er nog als de minst opgemaakte/gekleedde/gestylde vrouw bij.

Ine, hier zijn geen internationale scholen in de buurt, en de lokale scholen zijn niet al te superbest, grote klassen, etc. Maar ik denk altijd maar: manlief heeft op een openbare school gezeten en daarna op een openbare universiteit en hij heeft uiteindelijk toch een master kunnen doen in Frankrijk en hij heeft nu een leuke baan.

School is belangrijk, maar wat je thuis meekrijgt is ook erg belangrijk.

Wat betreft Nederlands onderwijs, weet ik nog niet of ik dat ga doen met mijn kinderen. Hier is een mini-NLse school, eigenlijk bestaat hij uit 1 gezin. Ik vraag me af of hij nog bestaat als mijn kind de groep 3-leeftijd heeft. En wereldschool of andere alternatieven via internet zijn wel heeeeel erg duur.
ff snel: FIJNE

Ja, fijne koninginnedag allemaal.

Ik ga zometeen de tv maar eens aanzetten om te kijken naar het koekhappen enzo
En ik ga straks naar het nederlandse feest, bitterballen scoren enzo
Anais, ik sta er ook op die site. Nog wel, raar eigenlijk want ik werk er niet meer.

Ik moest lachen dat je het een saaie site vind, we verkochten ook aan saaie mensen....

Lapin, wat goed dat je vriendin een baan gevonden heeft! Nu is het dus definitief dat ze in Zwitserland komt wonen. Gaaf man!

Zou je zelf niet meer partime willen gaan werken? Zomaar voor de leuk?

Alejandra, je hebt gelijk over die openbare scholen. Hier zijn ze ook knudde maar als een kind van thuis uit gestimuleerd wordt dan komt het echt wel goed.

De heks gaat naar een privé school, eigenlijk ben ik daar niet zo voor maar hier kan het niet anders. Niet zozeer vanwege het les-niveau maar vanwege het gespuis wat er op de openbare school zit........ pfffft.

Nederlands begint alweer te verwateren, gelukkig gaan we deze zomer wat langer naar Nederland en dan hoop ik dat ze weer bijspijkert.

O, koninginnendag op TV! Even kijken...
Specu, bitterballen! Jammie!

Sarah, getver, wat een tegenvaller... zo zie je maar weer, mensen zijn moeilijk in te schatten.

Dat ze de uitbouw niet hebben gewaardeerd is heeeeel raar! Domme doos.

Je moet maar denken dat er nu weer 1 huis minder te koop staat in je straat, de volgende ben jij.

Ik moet naar de dokter, volgens mij heb ik een middenoor ontsteking. Ik ben helemaal doof aan 1 kant en voel al een week scherpe steken vanbinnen. (hoezo laks?).

Hopelijk valt mijn weekend niet in het water hierdoor.

Veel plezier voor degenen die het gaan vieren vandaag! Helaas, ik zit op kantoor. maar goed, maandag Bank Holiday hier, dus dan toch een dagje vrij.

Ben nog stééds met mijn inhaalslag bezig van mijn afwezigheid vorige week, niet normaal zo druk als ik het heb hier de laatste tijd, pfff.

Zucht, oh Chicha, wat heeeerlijk, verse tenen, nieuwe kleren, schoenen, tas.... Ik moet ook hoognodig weer eens aan mezelf laten prutsen, is al veels te lang geleden.

Caramella, ga je morgen nog wat drinken met je soon-t-be ex-collega's? Ben je erg druk met afronden? Hoop dat Anais gelijk gaat krijgen en dat jullie saampjes een superleuke vakantie gaan krijgen!

Sarah wat ongelooflijk kaa uu tee van die mensen! Onvoorstelbaar he, dat ze dan dezelfde prijs betalen voor een ander huis en dan nog zonder uitbouw, alleen maar omdat er boven teveel geverfd moet worden? Denk je dat het maar een smoesje was?

Alejandra, hier zijn de scholen allemaal, nou ja, 98% katholiek en wij hadden gehoopt dat er een openbare school geopend zou worden in onze buurt, ben zelfs druk geweest met lobbyen bij de locale politieke mensen, maar vandeweek kreeg ik een email waarin gezegd werd dat er in eerste instantie gekeken werd naar het aantal plaatsen tov het aantal kinderen in de buurt, en voorlopig lijkt het erop dat er voldoende plaatsen zijn. Ga dit weekend dan toch maar formuliertjes invullen voor de wachtlijst voor een goed bekend staande katholieke (meisjes)school. Ik had ze liever op de openbare gehad, maar ja.

Poeh Anais, dat klinkt inderdaad wel een beetje smetvrezerig, haha! Maar volgens mij ben jij niet een type die zich gauw op de kast laat jagen. Wat een droom! Wie weet was het echt TB wel waar je over droomde.

Enne vertel hem maar dat ik vanmorgen tegen een poepmuur opliep toen ik Jongstes kamer binnen kwam. De stront zat tot in haar oksels en daarna lekker wurmen op de commode natuurlijk, even lekker verder uitsmeren... Dat is toch niets joh, voor een rechtgeaarde smetvrezer? ;o)

Hier nog geen varkensgriep voor zover ik weet, maar er zijn wel een aantal mensen getest hier, maar allemaal negatief. Ik hoorde op de radio vanmorgen dat WHO het alarm nu of 5 gezet had (6 is het hoogste), dus best eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven