Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Balen Mus! Het was je gegund om meteen raak te schieten. Je lijf kan je inderdaad goed voor de gek houden. Hopelijk ga je met net zoveel vertrouwen ronde 2 in!
Oh Mus, wat rot! Je lijf kan inderdaad rare dingen doen. En er niet mee bezig zijn is bijna onmogelijk. Dat is net als niet denken aan een roze olifant!
Op naar de volgende ronde!
Hè Mus wat jammer nu. Gek dat je lijf je zo voor de gek kan houden.
Och wat jammer.....gek dat je lijf je zo voor de gek kan houden. Op naar de volgende keer...ik ga hard helpen hopen!!
Jammer mus! Maar volgende ronde weer nieuwe kansen! Hopelijk is het de volgende keer raak

Twijfelen jullie bij een 'niet zwanger' niet aan het moment van insemineren? Als in: je ovulatie (donkerste streepje zegmaar) is donderdag. Donderdag gebeld. Vrijdag afspraak. Had je dan niet de woensdag al moeten bellen eigenlijk? Dus dan eigenlijk voor de hoogstverwachte ovulatie. Hoe zien jullie dit? Als jullie me begrijpen haha

Wij mogen vrijdag een donor uitzoeken en de echo!🎉 Daarna meteen beginnen zo spannend. Wat ik wel lastig vind is dat er maar 1 persoon naar binnen mag. Voor het uitzoeken van de donor gaan ze wel een uitzondering maken zei ze. Klonk alsof ze dat normaal niet doen maar dat is toch echt iets wat je als stel niet alleen kan beslissen toch.. gelukkig kunnen we daar dus wel samen heen. Verder de echo en eerste keer mag ik dus niet bij zijn.. ik snap het wel de coronamaatregelen maar hierdoor voel ik me toch minder betrokken enzo😔 wil zo graag al die stappen meemaken. Zou dit overal nu zo gaan?
Mikla schreef:
06-07-2020 21:01
Twijfelen jullie bij een 'niet zwanger' niet aan het moment van insemineren? Als in: je ovulatie (donkerste streepje zegmaar) is donderdag. Donderdag gebeld. Vrijdag afspraak. Had je dan niet de woensdag al moeten bellen eigenlijk? Dus dan eigenlijk voor de hoogstverwachte ovulatie. Hoe zien jullie dit? Als jullie me begrijpen haha
Zoals ik het begrepen heb is het donkerste streepje niet de ovulatie, maar de hormoonpiek. De ovulatie is 24-36 uur later. Dus die inseminatie is dan niet te laat ;)
Hi Mikla,

Bij mij klopte die theorie idd. Ik testte altijd 1 keer op een dag met eerste urine. Als die positief was belde ik en dag erna insemineren.

Keer dat ik zwanger raakte dacht ik om 11u (je mag bij umc tot 11:30 bellen) ik doe toch nog een test.... die was positief (en de eerste die ochtend dus niet). Toen mocht ik dag erna komen insemineren. Normaal gesproken had ik dus pas de ochtend erna de positieve test gezien en dan nog een dag later geïnsemineerd.

Timing is wel alles is mijn ervaring.
Mikla, het klopt wat Otta zegt. Als je positief test, dat is eisprong in principe binnen 24-36 uur.
Ik twijfelde er eerst ook over en vooral omdat je bij het umc alleen maar in de ochtend kan bellen. Maar er zijn al heel veel vrouwen zo zwanger geworden dus laten we dan maar denken dat ze wegen waar ze het over hebben!

Wel fijn dat jullie samen mogen!!

Mus, gaat het een beetje? Ook al ben je erop voorbereid, je lijf laat je toch wat anders voelen en het valt dan toch even tegen! Is heel begrijpelijk, want het is iets wat je zo graag wil, maar waar je helemaal geen invloed op hebt!

Ik ben vandaag weer geweest voor een echo. Eitje is pas 13 cm, dus donderdag weer terug komen. Verwacht volgende week weer oo de bank met een nieuwe donor dese keer.

Nog meer mensen op de bank?
Balen Mus! Ik kan me zo goed voorstellen dat je goede hoop had! Zeker als je dan dingen in je lijf voelt die op een zwangerschap kunnen wijzen.

Heb je afgelopen weekend wat afleidi g gehad?

Ik mag bijna voor mijn eerste poging, wordt ergens volgende week. Super spannend!
Mus90 schreef:
04-07-2020 09:15
Ik hield er al steeds meer rekening mee, maar ik ben nu ook ongesteld geworden dus helaas geen zwangerschap deze ronde. Weet nu in ieder geval dat mijn lijf me dus vanalles kan laten voelen wat bij een vroege zwangerschap kan horen, terwijl ik niet zwanger ben :hamer: :facepalm: Op naar poging 2 dus maar...
Wat jammer! Ik weet het maar al te goed heb al meerdere teleurstellingen gehad en die zijn niet fijn. Ik kan mij altijd wel weer snel focussen op de volgende ronde. Sterkte!
Bedankt voor de lieve berichtjes iedereen! Ik ben er vrij nuchter onder merk ik, een beetje een ‘het was pas de eerste poging’-gevoel. Natuurlijk is het flink balen, maar ik zie een volgende poging zeker zonnig in! Gister dus de kliniek gebeld om een nieuwe poging in deze cyclus te plannen. Maandag echo voor follikelmeting, en dan zo rond donderdag-vrijdag-zaterdag IUI 2 als alles goed gaat ;-)
Het is ook zo nieuw en lastig vooraf in te schatten hoe het is en hoe je omgaat met eem poging die niet gelukt is. Fijn dat je er nuchter onder bent Mus! Ik mag komende week voor mijn eerste poging, ik verwacht dinsdag ! :hyper:
Ik las ook in het info boekje dat ik kreeg dat de kans per inseminatie maar tien procent is! Super weinig eigenlijk. Gewoon 90 procent kans dat het niet lukt..😔
Maar Mikla, bij gewone stellen is de kans ook niet zo groot en toch worden er heel veel kinderen geboren. Daar houd ik me aan vast!

Als het goed is heb ik maandag inseminatie. Zitten er veel mensen op de bank volgende week, gezellig!
Ja klopt idd wat Pat zegt. De kans is even groot als bij stellen op de normale manier . En die zijn vaak ook wel paar maanden bezig :)

Succes alvast Pat! Want dit ben ik maandag weer vergeten :-$

Hier gisteren een goede 20 weken echo gehad en dan vandaag echt op de helft! :) hoop ik dan - tenzij ze 42 weken blijft zitten...
Mikla schreef:
10-07-2020 07:18
Ik las ook in het info boekje dat ik kreeg dat de kans per inseminatie maar tien procent is! Super weinig eigenlijk. Gewoon 90 procent kans dat het niet lukt..😔
Even inbreken.

Positief blijven :heart:

Ik heb veel statistieken tegen....gewicht, leeftijd, schildklierhormoon etc.

Toch zwanger van een donor dmv inseminatie.

Ik heb op een gegeven moment die hele statistieken bende naast me neergelegd.
Jullie hebben gelijk allemaal idd! Ik was gewoon even verbaasd hoe laag dat eigenlijk is. Volgensmij hebben gewone stellen wel wat meer kans en kunnen het bovendien ook vaker proberen per maand. Maargoed, er is in ieder geval genoeg bewijs dat de inseminatie ook werkt:)
Wij hebben net de donor gekozen dus doen de volgende maand ook eindelijk mee hier! 😀😀

@apestaartje. Toevallig ook hashimoto (schildklierprobleem)? Hier wel. Ben benieuwd of we daar nog tegenvallers door krijgen. Hopelijk niet
Nee hoor, de kans per maand is bij ‘gewone stellen’ zonder bekende vruchtbaarheidsproblemen ongeveer hetzelfde als bij inseminatie. Mits de inseminatie komt omdat er geen mannelijke partner is natuurlijk, als het om medische probleem-redenen is, is het wat anders.
Mensen hebben gewoon een heel vertekend beeld van hoe lang het gemiddeld duurt, ook bij stellen. Omdat je alleen hoort van de ‘nou ja, in 1-2 rondes raak!’ En veel minder van de ‘we hebben het wel 14 keer moeten proberen’.

Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn als het niet lukt, dat is logisch, zeker als je er al een heel traject op hebt zitten. Maar het is wel verstandig om je heel goed te beseffen dat de kans dat het in 1 (of 2-3)x lukt inderdaad echt vrij klein is. Anders loop je wel erg veel risico op enorme teleurstellingen.
Hi meiden!

Ik ben nieuw hier! Nja..niet helemaal, heb hier al eerder mee geschreven. Inmiddels een zoontje van bijna 2 en nu weer t traject in voor een 2de🥰
Meteen een vraag🤪
Afgelopen maandag iui gehad, morgen injectie pregnyl 1500IE zetten om mn lf te verlengen. Van de vpk mag ik een week na de injectie testen omdat dan de pregnyl wel uit mn lijf is. Nou kan ik 2 dingen doen..
Om de dag testen na de injectie zodat ik zeker weet dat het uit mn lichaam is en als ie dan weer positief is weet ik zeker dat ie niet vals positief is. Of wel 7 dagen na injectie pas testen met de kans dat is nog vals positief is.
Wat zouden jullie doen?
Ik weet dat ik natuurlijk ook gwn langer kan wachten dan die ene week maar geduld is niet mn beste kant🤣
Hallo Jootje, leuk dat je er weer bent. Ik zou denk ik gewoon de week wachten. Als je om de dag test, is de kans groot dat het ook 7 dagen duurt voordat alles eruit is. Dan zou ik liever “zeker” zijn. Tegelijkertijd weet ik ook dat wachten ontzeggend lang duurt in de 2de week!
Hoi dames,

Denk zal nog even een update geven aangezien ik hiervoor een berichtje had geplaatst dat mijn lichaam door de hormonen zoveel eicellen had aangemaakt.
Heb een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen :hamer:
Vorige week woensdag de punctie gehad.. Er werden 32 follikels aangeprikt en die zijn er met succes uitgehaald .. voelde me redelijk goed erna. Donderdag begonnen de klachten wat te ontstaan.. kreeg steeds meer buikpijn. Vrijdag had ik een controle en ze maakte zich in de kliniek zorgen over mijn gesteldheid. Ik had enorm veel buikpijn.. de buik begon langzaam vol te lopen met vocht. Omdat mijn bloedwaarden wel goed waren besloten om me toch thuis te laten aangezien ze dan in het ziekenhuis niet veel kunnen doen. Zaterdags hield ik het niet uit van de pijn. Weer terug naar de kliniek. Sterkte medicatie gekregen en gelukkig hielp die. Langzaam begon ik steeds minder lucht te krijgen . Maandagnacht durfde ik niet te slapen meer omdat ik zo benauwd was. Dinsdag weer bloed geprikt maar mijn bloed werd niet dikker. Arts gaf aan dat ik mijn longen na mijn moest laten kijken. Ik wilde niet weer de nacht in dus naar spoedeisende hulp gegaan. Ik had inmiddels vocht in en achter de longen. Ook in de buik zat inmiddels heel wat vocht. Ben toen opgenomen.
Vandaag ben ik weer thuis en gelukkig voel ik me weer een stuk beter :hello:
Er is een positieve en negatieve kant aan het verhaal. Heb geen verse terug plaatSing gehad en mag nu iig niet zwanger worden. Waar eierstokken normaal 2 a 3 cm zijn zijn die van mij nu 10 cm. Mijn lichaam moet eerst herstellen.
Van de 32 eicellen die eruit gehaald zijn waren er 18 bevrucht. Na 5 dagen werd ik gebeld dat er 16 hele mooie embryo’s Zijn ingevroren. Dat is veel natuurlijk dus met een beetje geluk hoef ik dit niet meer te ondergaan!

Nu lekker thuis verder herstellen :bye:
anoniem_643bd8b5aa39c wijzigde dit bericht op 11-07-2020 23:02
0.05% gewijzigd
Hallo allemaal,
Hier weer een nieuwe alleenstaande vrouw die een poging wil gaan doen om een kindje te gaan krijgen. Wat een spannend avontuur nu al, terwijl het echte wachten voor mij allemaal nog moet gaan beginnen! ik heb de afgelopen maanden bij een kliniek bloedtesten en een echo gehad. Ik heb via de ESB rietjes besteld en mag vanaf komende cyclus pogingen gaan doen! super spannend allemaal. Ik merk aan mezelf dat mijn cyclus en ovulatie ook aardig beïnvloed wordt door spanning.. Ik moest voor de bloedtesten ovulatietesten doen, en merkte dat mijn cyclus door dat beetje spanning zo al een week of 2 kon gaan verspringen.. Ik ben heel benieuwd en ook wel een beetje gespannen hoe dat straks gaat als ik echte pogingen mag gaan doen o_o
Ik vind het heel fijn en leuk om te lezen dat er meer vrouwen in hetzelfde proces als mij zitten, helemaal gezien ik in mijn omgeving geen mensen heb die ditzelfde traject hebben gevolgd.
Hebben jullie het van tevoren al aan veel mensen verteld?
Groetjes Manon
He Manon!

Welkom :) spannende tijden dus!
Van die cyclus heel herkenbaar. Ik was altijd heel regelmatig, eerste ronde heb ik bijna 2 weken ovulatietesten gedaan. Tot op het punt dat ik dacht het niet goed te doen, bloed geprikt en opeens de dag erna positieve ovulatietest.

Bij mij wisten de mensen dichtbij mij het allemaal. Mn beste vriendinnen en familie. Sommige zijn ook meegeweest naar het ziekenhuis, wisten het allemaal zodra ik zwanger was en nu wisselen ze gezellig af met de verloskundige afspraken. Ik voel me er heel goed bij op deze manier, maar tis denk ik wat je zelf prettig vind.
@lovehopeandbelieve, wat een heftige periode heb je gehad!! Vond het fijn te lezen dat het wel een positie eind had!! Goed voor jezelf zorgen!

@manon, welkom! Mijn cyclus was altijd al een bende dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Ik had het zelf tegen een aantal mensen gezegd. Ze zijn nooit mee geweest naar een inseminatie, want dat voelde voor mezelf niet goed. Ik dacht, als ik normaal zwanger zou worden zouden ze er ook niet bij zijn, haha!
Ik ben wel snel open geweest tegen mijn collega’s en leidinggevende. Het scheelde mij stress met afspraken onder werktijd en daar smoesjes voor verzinnen.
Ik moet wel zeggen, dat hoe langer het traject duurt, het vervelender ik het vind dat mensen het weten.
Mensen vragen dan gewoon, heb je nog een poging gedaan en dat is niet altijd leuk om te vertellen. Ook toen ik wel zwanger was, had ik niet de kans om ze te verrassen. Dus ik heb toen alleen gezegd dat ik een traject deed, maar niet wanneer de inseminatie was.
Het is voor iedereen anders, denk je dat pas goed voelt tijdens het traject.
Dat kan ik me voorstellen Pat, als het wat langer duurt dat het niet zo leuk is om steeds vragen te krijgen. En ik kan ook wel weer in jouw redenatie komen dat normaal ze er ook niet bij zouden zijn :) het is gewoon echt heel persoonlijk en idd dat wijst zich wss vanzelf als het begint.

Jeetje lovehope&believe - sorry lees het nu pas. Wat een achtbaan. Hoe lang denk je te moeten herstellen? Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven