Een niet bepaald populaire stad in NL

dinsdag 7 juli 2020 om 15:34
Nu wij de zomervakantie over de grens hebben afgeblazen, zoek ik een interessante bestemming voor een weekendje of midweek in Nederland. Liefst in of bij een stad, maar dan géén populaire stad. Dus ken jij een plaats waarvan mensen zeggen "Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden", terwijl jij weet dat het er eigenlijk prima toeven is? Lelystad, Emmeloord, Almere Buiten, Wijk bij Duurstede, ... Ik houd me aanbevolen!

dinsdag 7 juli 2020 om 20:38

Er is een schitterende documentaire gemaakt door Michiel van Erp, waarin zijn modehuis ook voorkomt, met een glansrol voor zijn bejaarde medewerkster.
Voor de rest is Onstwedde een gereformeerd dorp, maar wel met een mooie gemetselde kerktoren. En vlakbij heb je het Metbroekbos, een van de oudste bossen van Nederland én wat mij betreft de mooiste plek van Westerwolde.
Ja, Bourtange is wat bijzonder. Wij moesten er vroeger altijd heen als we visite van ver weg kregen, want het was dan een geschikt uitje.
dinsdag 7 juli 2020 om 20:49
Gouda heeft een slechte naam qua criminaliteit. Maar heeft echt prachtige plekjes.
https://www.droomplekken.nl/nederland/gouda/
https://www.droomplekken.nl/nederland/gouda/

dinsdag 7 juli 2020 om 21:25
Da's een goeie! Zeeland was überhaupt nog niet voorbij gekomen. Lekker afgelegen en dan niet aan het geijkte strand. Ik kan het waarderen.

dinsdag 7 juli 2020 om 21:34

dinsdag 7 juli 2020 om 21:39
Schiedam heb ik nog niet genoteerd. Wel eens geweest trouwens voor een chocolade proeverij. Zag er sfeervol uit. Dom dat ik dat alweer vergeten was. Fijn dat je hem nog even noemt!HolyGirl schreef: ↑07-07-2020 21:34Is zwart Nazareth al genoemd a.k.a. Schiedam?
Hoogvliet. https://youtu.be/oaNXVGq1btw

dinsdag 7 juli 2020 om 21:43
Ik ben één en al oor! Wat kun je er aanraden? In de stad, maar in de omgeving mag ook.
dinsdag 7 juli 2020 om 21:43
Hele centrum en markt is verpest.
dinsdag 7 juli 2020 om 21:53
*TanteSjaan* schreef: ↑07-07-2020 15:41Rockanje
Rijswijk
Wateringen
Ypenburg
Zoetermeer
Heerlen
Assen
Emmeloord
Den Helder
Spijkenisse
Zaandam
Capelle

Echt hoor...
Dat is toch geen stad?
En echt... een weekendje of een midweek... veeg me op!

Geen hotel of B&B te vinden. Hoogstens een boerencamping.
Maar goed, ik zeg Zoetermeer. Iedereen zeikt daar altijd op, ik vind het prima. Beetje door het Stadshart struinen. Okay, geen mooie gebouwen of interessante geschiedenis. Dan moet je echt ergens anders zijn...
dinsdag 7 juli 2020 om 21:56
Gezellig oud centrum en leuke eettentjes, in de Zomer Donderdag Meppeldag, avond hele leuke bands, nu niet met corona, Dwingeloo en omgeving, Giethoorn, Weerribben, Kalenberg, Havelte en de hei, Diever.ikBedoelHetGoed schreef: ↑07-07-2020 21:43Ik ben één en al oor! Wat kun je er aanraden? In de stad, maar in de omgeving mag ook.
dinsdag 7 juli 2020 om 21:57
Zierikzee.
Ik wil er niet doodgevonden worden, maar vindt het toch echt heerlijk om er een middag rond te lopen.
En met wat meer tijd kan je ook de omgeving errond (Grevelingen, Burgh-Haamstede, ...) verkennen.
Of je kan doortrekken naar Domburg of Middelburg.
Ik wil er niet doodgevonden worden, maar vindt het toch echt heerlijk om er een middag rond te lopen.
En met wat meer tijd kan je ook de omgeving errond (Grevelingen, Burgh-Haamstede, ...) verkennen.
Of je kan doortrekken naar Domburg of Middelburg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

dinsdag 7 juli 2020 om 22:01
Blij dat je zo'n lol hebt. Ik kom je even opvegen. Maar goed: daarom zoek ik juist de plekken waar niemand heen wil en waar, als je er bekend bent, echt wel een vakantie bij te verzinnen is.vitamined schreef: ↑07-07-2020 21:53![]()
Echt hoor...
Dat is toch geen stad?
En echt... een weekendje of een midweek... veeg me op!![]()
Geen hotel of B&B te vinden. Hoogstens een boerencamping.
Maar goed, ik zeg Zoetermeer. Iedereen zeikt daar altijd op, ik vind het prima. Beetje door het Stadshart struinen. Okay, geen mooie gebouwen of interessante geschiedenis. Dan moet je echt ergens anders zijn...
dinsdag 7 juli 2020 om 22:10
Als je dan toch naar Groningen gaat, en hoe kun je niet gaan na wat er hierboven door Betty Slocombe gemeld is, ga dan even naar Hoogezand. En loop door het overdekte winkelcentrum. Triester wordt het niet. Als je er via de Kerkstraat naar toe gaat kom je langs een dichtgetimmerd pand en meer zulks moois.

dinsdag 7 juli 2020 om 22:18
Maar dat is toch helemaal geen niet-populaire stad? Vind dat een van de leukere steden van Nederland en het is de hoofdstad van Overijssel, dus onbekend is het ook niet bepaald.
dinsdag 7 juli 2020 om 22:20
Nee, begrijp me goed. Ik ben dól op Wateringen. Het is alleen echt geen stad. Het is een enorm ons-kent-ons dorp. Serieus geen hotel of B&B.ikBedoelHetGoed schreef: ↑07-07-2020 22:01Blij dat je zo'n lol hebt. Ik kom je even opvegen. Maar goed: daarom zoek ik juist de plekken waar niemand heen wil en waar, als je er bekend bent, echt wel een vakantie bij te verzinnen is.
Als je wil kamperen, dat kan nog net.
Maar behalve de wekelijkse markt op woensdag van 15-20 kraampjes... is er niets...
Én in de normale situatie zou er ergens in augustus het gratis toegankelijke Waterpop zijn.
I love it. Maar vakantie vieren? Alles kan natuurlijk, maar dan ben ik heel benieuwd naar de plannen.

dinsdag 7 juli 2020 om 23:01
Ik dacht dat je het breder bedoelde dan Wateringen alleen. In dat geval snap ik 'm. Ik vind het een leuk dorp, er was een tijd dat ik er heel vaak kwam, maar ik zou er niet op vakantie gaan. Eens dus.vitamined schreef: ↑07-07-2020 22:20Nee, begrijp me goed. Ik ben dól op Wateringen. Het is alleen echt geen stad. Het is een enorm ons-kent-ons dorp. Serieus geen hotel of B&B.
Als je wil kamperen, dat kan nog net.
Maar behalve de wekelijkse markt op woensdag van 15-20 kraampjes... is er niets...
Én in de normale situatie zou er ergens in augustus het gratis toegankelijke Waterpop zijn.
I love it. Maar vakantie vieren? Alles kan natuurlijk, maar dan ben ik heel benieuwd naar de plannen.
woensdag 8 juli 2020 om 08:31
de saaiste stad van Nederland, toch?LoiseauVélo schreef: ↑07-07-2020 22:18Maar dat is toch helemaal geen niet-populaire stad? Vind dat een van de leukere steden van Nederland en het is de hoofdstad van Overijssel, dus onbekend is het ook niet bepaald.
https://www.youtube.com/watch?v=W65YNDz00cI