Een niet bepaald populaire stad in NL

07-07-2020 15:34 228 berichten
Nu wij de zomervakantie over de grens hebben afgeblazen, zoek ik een interessante bestemming voor een weekendje of midweek in Nederland. Liefst in of bij een stad, maar dan géén populaire stad. Dus ken jij een plaats waarvan mensen zeggen "Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden", terwijl jij weet dat het er eigenlijk prima toeven is? Lelystad, Emmeloord, Almere Buiten, Wijk bij Duurstede, ... Ik houd me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
08-07-2020 22:54
Hahaha of Helmond
Of Hoensbroek
Of Sittard
hoensbroek heeft:
- een kasteel
- een visvijver
- een flinke heuvel (van mijnafval, geloof ik)
- de Brunsummer heide
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Delfzijl combineren met Appingedam, slapen in zeezichtkamrr van het zeehotel. Heeel erg tof.
Marels schreef:
08-07-2020 22:11
Dordrecht is prachtig ja.
Bergen op Zoom is ook leuk.
En Goes en Middelburg zijn ook gezellig, daar kom je vooral Duitse toeristen tegen. Middelburg weet ik niet zo goed maar Goes is prima te doen qua drukte.
Nog geen tel aan gedacht, maar ik kom ook niet uit die buurt. Klinkt wel als een idee, dichtbij Zeeland ook.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je naar Sittard gaat! :D

Er is nu (altijd?) een aanbieding bij social deal. Overnachting, ontbijt en welness bij blue welness voor 2 personen voor €75.


Ik ben zo hard aan het denken wat je er nog meer kan doen in de buurt... mergelgrotten bekijken, continuüm in Kerkrade, klooster Mamelis in Vaals bezoeken (maar dat is toch stiekem wel best weer stukje rijden:) vroeger was er ook gaaf zwembad in Gulpen... uit eten bij De Leuf
_aphia_ wijzigde dit bericht op 08-07-2020 23:01
2.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
07-07-2020 15:58
Tuitjenhorn
Dat is toch geen stad.
Ik kom er oorspronkelijk vandaan , hoewel ik er nu al 30 jaar weg ben.

Als tip voor to:

Den Helder
Schagen
Hoorn
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
08-07-2020 23:01
Dat is toch geen stad.
Ik kom er oorspronkelijk vandaan , hoewel ik er nu al 30 jaar weg ben.

Als tip voor to:

Den Helder

Schagen
Hoorn
Eerder eens gedaan en geheel met jouw tip eens: een stiekeme parel. Niet het centrum, wel Huisduinen en het stuk bij de pont en het wijkje daarbij en de weg naar het centrum. Even voor de meelezers.
Alle reacties Link kopieren
Emmen...pffff troosteloos.
En Spijkenisse inderdaad wat erg jammer is want er is een hoop doekoe in gepompt om het op te leuken, tevergeefs. 90 procent leegstand qua winkels en behalve 1 leuke kroeg en een goed tapas restaurant is het er echt kansloos in het kwadraat.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Sittard, bij Maastricht
Alle reacties Link kopieren
Schiedam, bij Rotterdam. En dan vooral als er markt is, gruwel. Laat je niet verleiden te denken dat het wel meevalt als je de twee mooie straatjes en vijf molens ziet... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wolvega....niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Twente blijkt hier goed vertegenwoordigd... Ik stel Almelo als Almelose zijnde ook voor. De stad zelf is niet zo heel erg spannend, al kun je er wel alles vinden wat je nodig hebt. Maar houd je van fietsen en wandelen, zit je in Almelo prima. Gebruik de stad als uitvalsbasis naar de vele mooie plekken die Twente rijk is.
Almelo zelf heb je vrij snel bekeken, maar vanuit het centrum van Almelo wandel/fiets je via de Gravenallee zo het Waterregge gebied in. Er is een prachtig fietspad langs de 'doorbraak', een route die je naar Delden leidt. Aan de andere kant van Almelo, richting Vriezenveen/Sibculo ligt het Engbertsdijkveen. Dit is een hoogveengebied dat veel vogelliefhebbers trekt. Vanuit Almelo ben je ook zo over de grens met Duitsland. Bad Bentheim is heel leuk, met een mooi kasteel dat je kunt bezoeken. Daar is ook een fijn terras met uitzicht.
Wil je meer bos? Dan kun je iets richting het noorden, bij Nijverdal, en de Lemelerberg. Het voordeel van Almelo is dat de bewoners vriendelijk zijn, en relaxed. Ik zou niet naar Preston Palace gaan, tenzij je houdt van volks vermaak, kermis en drukte. Almelo heeft een prima bioscoop voor als het weer tegenvalt en het Amalia plein (ook bij de bioscoop) zit vol horeca waar je lekker kunt eten en drinken. Als je een specifieker lijstje wilt van restaurants waar je lekker kunt eten, shoot!
Tuingravin schreef:
09-07-2020 12:05
Twente blijkt hier goed vertegenwoordigd... Ik stel Almelo als Almelose zijnde ook voor. De stad zelf is niet zo heel erg spannend, al kun je er wel alles vinden wat je nodig hebt. Maar houd je van fietsen en wandelen, zit je in Almelo prima. Gebruik de stad als uitvalsbasis naar de vele mooie plekken die Twente rijk is.
Almelo zelf heb je vrij snel bekeken, maar vanuit het centrum van Almelo wandel/fiets je via de Gravenallee zo het Waterregge gebied in. Er is een prachtig fietspad langs de 'doorbraak', een route die je naar Delden leidt. Aan de andere kant van Almelo, richting Vriezenveen/Sibculo ligt het Engbertsdijkveen. Dit is een hoogveengebied dat veel vogelliefhebbers trekt. Vanuit Almelo ben je ook zo over de grens met Duitsland. Bad Bentheim is heel leuk, met een mooi kasteel dat je kunt bezoeken. Daar is ook een fijn terras met uitzicht.
Wil je meer bos? Dan kun je iets richting het noorden, bij Nijverdal, en de Lemelerberg. Het voordeel van Almelo is dat de bewoners vriendelijk zijn, en relaxed. Ik zou niet naar Preston Palace gaan, tenzij je houdt van volks vermaak, kermis en drukte. Almelo heeft een prima bioscoop voor als het weer tegenvalt en het Amalia plein (ook bij de bioscoop) zit vol horeca waar je lekker kunt eten en drinken. Als je een specifieker lijstje wilt van restaurants waar je lekker kunt eten, shoot!
Leuk Tuingravin! We hebben verre familie wonen in die buurt die wij eigenlijk alleen zien als zij deze kant op komen, dus dat is ook nog leuk te combineren. Je uiteenzetting spreekt wel aan, moet ik zeggen. Een lijstje van leuke restaurants: graag! Wij houden erg van tapas (en dan niét bij zo'n landelijke keten) en van grand cafés van lokale eigenaren. Ben benieuwd. Dank voor je moeite alvast!
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
09-07-2020 06:39
Sittard, bij Maastricht
:rofl:
Is nog wel een half uur rijden.

Maar Sittard vind ik een prima stadje. De horeca is er prima en het ligt in een mooie omgeving.

Bij De Gats kun je leuk zitten en lekker eten.
minnimouse schreef:
10-07-2020 00:16
:rofl:
Is nog wel een half uur rijden.

Maar Sittard vind ik een prima stadje. De horeca is er prima en het ligt in een mooie omgeving.

Bij De Gats kun je leuk zitten en lekker eten.
Dank je mini. Ik schrijf De Gats op!
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-07-2020 06:53
Dank je mini. Ik schrijf De Gats op!
Veel plezier in Zitterd ;-)
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
07-07-2020 15:40
:idee:
Dank voor de tip!
Ja geweldig, complete centrum staat leeg.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
10-07-2020 07:52
Ja geweldig, complete centrum staat leeg.
Ik dacht dus dat ik er eens was geweest voor een chocolade-workshop in een overheerlijke patisserie, maar blijkbaar ben ik in de war. Volgens Google was ik in Schiedam toen. Dank je wel voor de waarschuwing!

*verandert Spijkenisse in Schiedam op de lijst serieuze opties*
Alle reacties Link kopieren
Eindhoven heeft best toffe dingen te zien en doen. Maar populair als toeristische bestemming is het niet echt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-07-2020 17:36
Ik dacht dus dat ik er eens was geweest voor een chocolade-workshop in een overheerlijke patisserie, maar blijkbaar ben ik in de war. Volgens Google was ik in Schiedam toen. Dank je wel voor de waarschuwing!

*verandert Spijkenisse in Schiedam op de lijst serieuze opties*
Bespaar het jezelf alsjeblieft. In beide gewoond, enorme tokkietowns/ghettos geworden. Rockanje, Brielle, Ouddorp, Maasland en omstreken daarintegen zou ik wel aanraden. Allemaal aan of dichtbij een strand, Maasland en omliggende dorpen in de buurt van Den Haag, Delft en eventueel Schiedam voor een dagje uit.
protego wijzigde dit bericht op 10-07-2020 18:33
Reden: Toevoeging
0.68% gewijzigd
Protego schreef:
10-07-2020 18:32
Bespaar het jezelf alsjeblieft. In beide gewoond, enorme tokkietowns/ghettos geworden. Rockanje, Brielle, Ouddorp, Maasland en omstreken daarintegen zou ik wel aanraden. Allemaal aan of dichtbij een strand, Maasland en omliggende dorpen in de buurt van Den Haag, Delft en eventueel Schiedam voor een dagje uit.
Dank voor je advies. Bij gebrek aan eigen kennis en ervaring van deze regio vaar ik gewoon op de jouwe, want het klinkt goed!
Hoogeveen
Appingedam
Assen
Meppel
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
10-07-2020 18:18
Eindhoven heeft best toffe dingen te zien en doen. Maar populair als toeristische bestemming is het niet echt.
Als je langs eeuwenoude gebouwen of idyllische grachtjes wil lopen moet je idd niet in Eindhoven zijn, maar het is op zijn eigen manier leuk.
Alle reacties Link kopieren
Tapas zou ik niet in Almelo doen. We hebben wel een tapasrestaurant, Solera. Maar ik vind daar niet veel aan. Misschien is het inmiddels beter, ben er twee jaar geleden voor het laatst geweest. Wel een aanrader: grand cafe Willem de Vierde, aan het Amaliaplein. Leuke bediening, fijn terras, altijd druk en lekker eten. Voordelige dagmenu’s.
Ook fijn: Het Hookhuus, tegenover Willempie. Bij de Ierse Pub The Shamrock kun je ook lekker eten. Bij cafe Belgie veel speciaalbieren op de tap. Nielz heeft een groot terras aan het vernieuwde marktplein, ook altijd gezellig. Heeft ook een fijne menukaart (wel een beetje geduld hebben, de keuken is er niet razendsnel.)
Wil je heerlijke zelfgemaakte frieten is Zuid een fijn adres. Het beste ijs eet je bij Van Olffen, zit achter het Theaterhotel.
Er is veel horeca bij gekomen in Almelo, daar heb ik nog niet gegeten, dus kan ik zelf niks over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Protego schreef:
10-07-2020 18:32
Bespaar het jezelf alsjeblieft. In beide gewoond, enorme tokkietowns/ghettos geworden. Rockanje, Brielle, Ouddorp, Maasland en omstreken daarintegen zou ik wel aanraden. Allemaal aan of dichtbij een strand, Maasland en omliggende dorpen in de buurt van Den Haag, Delft en eventueel Schiedam voor een dagje uit.
Helemaal eens. Spijkenisse en/of Schiedam schrappen van je lijstje wat mij betreft. De ander genoemde opties door protego (Harry fan? Zit nu deel 7-1 te kijken :-D ) zijn leuke plaatsen idd.

Nox
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wijk bij Duurstede is enig!? Lelystad...vreselijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven