Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 10 juli 2020 om 20:32
Mag er niet meer nagepraat worden? Waarom niet?Maud*de*Braose schreef: ↑10-07-2020 20:30Nee, de mods hebben duidelijk gezegd dat in de oude napraat niet meer kan worden nagepraat. En de huisregels hebben daar altijd gegolden.

vrijdag 10 juli 2020 om 20:42
Het leuke van Napraat is dat alles door elkaar loopt. Dus waarom mag dat dan niet meer? Waarom niet de keuze tussen 2 varianten?Maud*de*Braose schreef: ↑10-07-2020 20:41Ze hebben het gescheiden: originele napraat voor kletsen, napraat 2.0 voor napraten en fitties. Maar ze overleggen nog even of napraat origineel gewoon kan blijven zoals het was.

vrijdag 10 juli 2020 om 21:29
Ik vond het bijvoorbeeld net fijn dat je in één topic kon napraten en af en toe kletsen. Dus niet altijd serieus, maar iets luchtiger tussendoor. Die combinatie maakte napraat voor mij napraat.Abyss schreef: ↑10-07-2020 19:34Ik begrijp die muilkorf comments niet.
Het napraat topic is er toch gewoon nog?
Iedereen mag toch gewoon blijven praten in het napraat 2.0 topic. Het heeft een andere naam, thats it.
En het is alleen opgesplitst zodat de ditjes en datjes klets comments in het oude napraat topic achterblijven.
Zoveel is er niet veranderd volgens mij.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 10 juli 2020 om 21:36
Ok dat snap ik misschien wel. je moet nu twee topics gebruiken.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 21:29Ik vond het bijvoorbeeld net fijn dat je in één topic kon napraten en af en toe kletsen. Dus niet altijd serieus, maar iets luchtiger tussendoor. Die combinatie maakte napraat voor mij napraat.
Maar dat is wat anders dan muilkorf niet?

vrijdag 10 juli 2020 om 22:18
Precies. Dus deze voor mensen die alleen willen napraten en die andere gewoon voor mensen die willen mixen.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 21:29Ik vond het bijvoorbeeld net fijn dat je in één topic kon napraten en af en toe kletsen. Dus niet altijd serieus, maar iets luchtiger tussendoor. Die combinatie maakte napraat voor mij napraat.
vrijdag 10 juli 2020 om 22:18
Je zou toch dat gedoe ook helemaal niet kunnen willen toch? Als het vervuilend is, is het toch net zo goed vervuilend in een speciaal topic?ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 17:10Dat is ook een van de dingen die we nu kunnen uitzoeken. Misschien blijkt er wel dat dat inderdaad niet meer nodig is.
Het is overigens niet alleen om over beleid te praten, maar ook om te zorgen dat fitties etc niet een ander topic vervuilen, maar wel uitgevochten kunnen worden. En ook andere zaken die offtopic zouden zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

vrijdag 10 juli 2020 om 22:54
Waterman26 schreef: ↑10-07-2020 22:52Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!
Of moet ik dat ergens anders vragen. Snel graag ajb
Welke van de 6 topics bedoel je?
vrijdag 10 juli 2020 om 22:58
Wat ben jij een ontzettend nare forummer. En geloof me, dat zeg ik niet snel.Waterman26 schreef: ↑10-07-2020 22:52Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 10 juli 2020 om 22:59
Amendoornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 22:58Wat ben jij een ontzettend nare forummer. En geloof me, dat zeg ik niet snel.

vrijdag 10 juli 2020 om 23:00
Waterman26 schreef: ↑10-07-2020 22:52Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!
Aub voor jou.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:01
Nou dagWaterman26 schreef: ↑10-07-2020 22:52Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!

vrijdag 10 juli 2020 om 23:04
Bekijk het topic eens. Jullie proberen iets om het forum te verbeteren en er wordt alleen maar kinderachtig gereageerd. Het is fijn dat je het zo positief bekijkt maar reeel is het niet.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:51Waarom is die mogelijkheid er niet? Ik denk dat als je daar gaat posten over iets anders, er een goede kans is dat anderen er op gaan reageren.

vrijdag 10 juli 2020 om 23:05
doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 22:58Wat ben jij een ontzettend nare forummer. En geloof me, dat zeg ik niet snel.
Als Roosje zoiets zegt heb je het écht verkloot.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:14
Eens.bethweeter schreef: ↑10-07-2020 23:04Bekijk het topic eens. Jullie proberen iets om het forum te verbeteren en er wordt alleen maar kinderachtig gereageerd. Het is fijn dat je het zo positief bekijkt maar reeel is het niet.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 10 juli 2020 om 23:16
Wanneer je dit soort dingen in zoveel topics gaat lopen rondbazuinen, dan is een perma meer op zijn plaats naar mijn bescheiden mening.Waterman26 schreef: ↑10-07-2020 22:52Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!
Zeer ongewenst forumgedrag wat jij laat zien. Misschien kunnen de Mods je even loepen en op basis daarvan een keuze maken tussen die twee?