Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:30
Nee, de mods hebben duidelijk gezegd dat in de oude napraat niet meer kan worden nagepraat. En de huisregels hebben daar altijd gegolden.
Mag er niet meer nagepraat worden? Waarom niet?
Maud schenk een glas wijn in. Kom naar het napraat topic.. 1.0 of 2.0.
je mag kiezen. En lekker kletsen/discussieren over van alles en nog wat.
Laat dit los hier.. cheer up.
Nemain• schreef:
10-07-2020 20:32
Mag er niet meer nagepraat worden? Waarom niet?
Ze hebben het gescheiden: originele napraat voor kletsen, napraat 2.0 voor napraten en fitties. Maar ze overleggen nog even of napraat origineel gewoon kan blijven zoals het was.
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2020 20:41
Ze hebben het gescheiden: originele napraat voor kletsen, napraat 2.0 voor napraten en fitties. Maar ze overleggen nog even of napraat origineel gewoon kan blijven zoals het was.
Het leuke van Napraat is dat alles door elkaar loopt. Dus waarom mag dat dan niet meer? Waarom niet de keuze tussen 2 varianten?
Nemain• schreef:
10-07-2020 20:42
Het leuke van Napraat is dat alles door elkaar loopt. Dus waarom mag dat dan niet meer? Waarom niet de keuze tussen 2 varianten?
Helemaal mee eens. Gewoon twee varianten. Dan zijn we allemaal happy.
(zeker wel voor 5 minuten :biggrin: )
Nemain• schreef:
10-07-2020 20:42

Dit. Napraat 131 is in een gesticht aan het veranderen nu.
Sterker nog, dat is vanaf deel 1 het geval en de bedoeling geweest, vandaar dat er in de topicregels staat dat off-topic mag.
Abyss schreef:
10-07-2020 19:34
Ik begrijp die muilkorf comments niet.
Het napraat topic is er toch gewoon nog?

Iedereen mag toch gewoon blijven praten in het napraat 2.0 topic. Het heeft een andere naam, thats it.

En het is alleen opgesplitst zodat de ditjes en datjes klets comments in het oude napraat topic achterblijven.

Zoveel is er niet veranderd volgens mij.
Ik vond het bijvoorbeeld net fijn dat je in één topic kon napraten en af en toe kletsen. Dus niet altijd serieus, maar iets luchtiger tussendoor. Die combinatie maakte napraat voor mij napraat.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
10-07-2020 21:29
Ik vond het bijvoorbeeld net fijn dat je in één topic kon napraten en af en toe kletsen. Dus niet altijd serieus, maar iets luchtiger tussendoor. Die combinatie maakte napraat voor mij napraat.
Ok dat snap ik misschien wel. je moet nu twee topics gebruiken.
Maar dat is wat anders dan muilkorf niet?
Ik heb geen muilkorf comments gezien, maar ik heb het bijlezen ook opgegeven. ;-D

Maar je mag idd precies schrijven wat je anders zou schrijven, maar dan in het juiste topic. Ik wacht het wel af.
Peixe schreef:
10-07-2020 20:53
Dit. Napraat 131 is in een gesticht aan het veranderen nu.

:rofl:
Euh mods...

Wat vinden jullie er nu zelf van?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
doornroosje9 schreef:
10-07-2020 21:29
Precies. Dus deze voor mensen die alleen willen napraten en die andere gewoon voor mensen die willen mixen.
ModeratorViva schreef:
10-07-2020 17:10
Dat is ook een van de dingen die we nu kunnen uitzoeken. Misschien blijkt er wel dat dat inderdaad niet meer nodig is.
Het is overigens niet alleen om over beleid te praten, maar ook om te zorgen dat fitties etc niet een ander topic vervuilen, maar wel uitgevochten kunnen worden. En ook andere zaken die offtopic zouden zijn.
Je zou toch dat gedoe ook helemaal niet kunnen willen toch? Als het vervuilend is, is het toch net zo goed vervuilend in een speciaal topic?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2020 23:29
Reden: Schelden
96.92% gewijzigd
Waterman26 schreef:
10-07-2020 22:52
Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!
Of moet ik dat ergens anders vragen. Snel graag ajb

Welke van de 6 topics bedoel je?
Waterman26 schreef:
Beste mods. Toch maar op anoniem. Die gestoorde Murmur gaat mij nu zitten bespreken op dat kneuzen heksen topic. Daar heb ik geen zin in!
Wat ben jij een ontzettend nare forummer. En geloof me, dat zeg ik niet snel.
doornroosje9 schreef:
10-07-2020 22:58
Amen
Waterman26 schreef:

Aub voor jou.
Waterman26 schreef:
Nou dag :hyper:
ModeratorViva schreef:
10-07-2020 19:51
Waarom is die mogelijkheid er niet? Ik denk dat als je daar gaat posten over iets anders, er een goede kans is dat anderen er op gaan reageren.
Bekijk het topic eens. Jullie proberen iets om het forum te verbeteren en er wordt alleen maar kinderachtig gereageerd. Het is fijn dat je het zo positief bekijkt maar reeel is het niet.
doornroosje9 schreef:
10-07-2020 22:58

Als Roosje zoiets zegt heb je het écht verkloot.
bethweeter schreef:
10-07-2020 23:04
Bekijk het topic eens. Jullie proberen iets om het forum te verbeteren en er wordt alleen maar kinderachtig gereageerd. Het is fijn dat je het zo positief bekijkt maar reeel is het niet.
Eens.
Am Yisrael Chai!
Peixe schreef:
10-07-2020 23:05
Als Roosje zoiets zegt heb je het écht verkloot.
Jep.
Waterman26 schreef:
Wanneer je dit soort dingen in zoveel topics gaat lopen rondbazuinen, dan is een perma meer op zijn plaats naar mijn bescheiden mening.
Zeer ongewenst forumgedrag wat jij laat zien. Misschien kunnen de Mods je even loepen en op basis daarvan een keuze maken tussen die twee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven