Stilte op de camping

10-07-2020 21:56 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
We verblijven sinds woensdag op een camping in Frankrijk in een safaritent. Vorig jaar waren we hier ook een week en dat beviel zo goed dat we er nu 2,5 week zijn. Het is een camping voor gezinnen met een kind met beperking.

Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.

Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.

Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat mag je zeker verwachten. Nog zachtjes doorkletsen na 23.00, zonder de buren daarbij te storen is 1 ding. Maar zo hard dat jullie er last van hebben en er niks mee gedaan wordt als jullie er wat van zeggen? Ik zou gewoon even melding maken bij de receptie en daar aangeven dat je er last van hebt en vragen of zij de buren willen aanspreken.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Loop even naar de campingbeheerder. Jij zit daar ook voor je lol en die gaat er zo erg rap af.
Alle reacties Link kopieren
Als dat de campingregels zijn mag je dat zeker verwachten. En anders zou het minimaal beleefd van ze zijn, maar vind ik ook dat je op dat tijdstip geen herrie meer hoort te maken.

Hoe reageerden ze toen je ze er op aansprak?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet beter naar de camping eigenaren gaan?
Aangezien je het zelf al meerdere keren gedaan hebt zal een volgende keer niet beter aanslaan bij je buren, en ik neem aan dat de camping zelf ook graag rust wil waarborgen voor hun gasten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bevalt het kamperen?
Tijdje geleden dat topic gevolgd over hoe je het kon doen met je veel zorg nodig hebbende zoon. Stoer dat jullie gegaan zijn!
Alle reacties Link kopieren
Je verwacht teveel! Natuurlijk mogen buren op vakantie gewoon praten. Wij zitten ook wel eens om 12 uur nog buiten. Daar heb je vakantie voor. Mijn man moet overdag ook slapen. Dan heb je ook lawaai. Gewoon goed jezelf afsluiten en mensenvakantie laten hebben
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
10-07-2020 21:59
Kan je niet beter naar de camping eigenaren gaan?
Aangezien je het zelf al meerdere keren gedaan hebt zal een volgende keer niet beter aanslaan bij je buren, en ik neem aan dat de camping zelf ook graag rust wil waarborgen voor hun gasten.
Zou ik inderdaad ook doen. Dat men er maar van weet. Het is niet fijn om er zo nog 2 weken te zitten. Misschien is er een mogelijkheid om nog naar een andere accommodatie te ruilen.
Of je hoort dat ze zondag weg zijn, ook mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen campingwacht? Dat ben ik op reguliere campings gewend.

Lees de regels even door (meestal is het na 23.00u stil zijnl).
Maak melding bij de receptie en in het uiterste geval: maak herrie morgenochtend 7u voor hun tent (kon het even niet laten)
Om de sfeer leuk te houden vraag ik zoiets hooguit één keer zelf. Daarna leg ik het bij de eigenaar/beheerder.

Als je het slecht treft kunnen zulke buren ook de rest van je vakantie verpesten. Al dan niet opzettelijk.
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 22:04
Je verwacht teveel! Natuurlijk mogen buren op vakantie gewoon praten. Wij zitten ook wel eens om 12 uur nog buiten. Daar heb je vakantie voor. Mijn man moet overdag ook slapen. Dan heb je ook lawaai. Gewoon goed jezelf afsluiten en mensenvakantie laten hebben

Op een gewone camping heb je een punt, maar op een camping voor kinderen met een beperking...? Nee, TO wil gewoon dat de campingregels worden nageleefd. Ik zou in gesprek gaan met de beheerder. Je hebt het inmiddels 3x gevraagd. Jij komt ook voor je plezier en je vakantie en die gaat er zo rap vanaf.
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 22:04
Je verwacht teveel! Natuurlijk mogen buren op vakantie gewoon praten. Wij zitten ook wel eens om 12 uur nog buiten. Daar heb je vakantie voor. Mijn man moet overdag ook slapen. Dan heb je ook lawaai. Gewoon goed jezelf afsluiten en mensenvakantie laten hebben

Nee, als de camping stilte beloofd rond die tijd, zal iedereen zich er ongeveer aan moeten houden.

Als zo'n campingregel niet naar je zin is, zoek je beter een andere camping. (Die buren dus)
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-07-2020 21:59
Loop even naar de campingbeheerder. Jij zit daar ook voor je lol en die gaat er zo erg rap af.
Ik geef ze nog een kans. Gisteravond heb ik het tot 1u laten doorgaan en er toen pas wat van gezegd maar voelde ik me een zeikerd. Man had namelijk nergens last van en ik kon niet slapen. Ben sowieso een slechte slaper en kan slecht tegen geluid. Vandaar dat ik oordoppen in had maar toen hoorde ik ze nog. Vannacht om 1u heb ik alleen gezegd dat ik er last van had. Nu net heb ik gezegd dat er in principe nachstilte is vanaf 22u30 maar het fijn zou zijn als ze vanaf 23:30 stil kunnen zijn. En dat als ze een feestje willen bouwen ze misschien verderop moeten gaan zitten waar er geen tenten zijn. Als ze zich er nu niks van aantrekken ga ik het wel bij de beheerder aangeven.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen welke camping dat is?
Ik ken iemand die daar heeeeeeeeeel gelukkig mee zou zijn met die info.
Mag ook in een pb-tje.

Verder; even melden bij de receptie inderdaad. Of als je dat ziet zitten zelf een opmerking maken, maar daar zou ik geen zin in hebben denk ik. Ik ben nogal een chicken wat dat betreft.
668, the neighbour of the Beast
Pergamon schreef:
10-07-2020 22:08
Op een gewone camping heb je een punt, maar op een camping voor kinderen met een beperking...? Nee, TO wil gewoon dat de campingregels worden nageleefd. Ik zou in gesprek gaan met de beheerder. Je hebt het inmiddels 3x gevraagd. Jij komt ook voor je plezier en je vakantie en die gaat er zo rap vanaf.

Ook op een 'gewone' camping mag je verwachten dat de avond-/nachtrust gerespecteerd wordt.
Na 23.00 uur vind ik niet meer dan normaal dat ze stil(ler) moeten doen.

Maar dat ze nu vanavond aan het sporten waren naast jullie, tja dat is het leven op een camping toch?
Ja, je mag verwachten dat ze rustig doen en nee, dat gaan ze niet doen.
Na al die jaren heb ik het opgegeven om rust te verwachten op een camping.

Er zijn altijd wel mensen die niet snappen dat je 's avonds stil moet doen. Of die 's ochtends om half 7 met de kinderen gaan stoeien. Of een baby met buikpijn midden in de nacht. Of landbouwvoertuigen die iets dringends moeten doen tot zonsondergang, of rond zonsopkomst. Of de hele dag klussende bouwvakkers. Of jankende honden 's nachts. Of een boom vol hysterische vogels. Of een anti-mollen-zoemer elke 30 seconden.
Of nou ja, een gezin met jongelui die echt niet om 23 uur in bed liggen, daar heb je 's ochtends dan in elk geval geen last van.

Allemaal echt gebeurd.
Sluit je er voor af, doe oordoppen in en maak je niet druk.
Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
10-07-2020 22:13
Mag ik vragen welke camping dat is?
Ik ken iemand die daar heeeeeeeeeel gelukkig mee zou zijn met die info.
Mag ook in een pb-tje.

Verder; even melden bij de receptie inderdaad. Of als je dat ziet zitten zelf een opmerking maken, maar daar zou ik geen zin in hebben denk ik. Ik ben nogal een chicken wat dat betreft.
De camping heet Domaine de Puylagorge. Zeer de moeite waard! Aangepaste tenten en kampeerbungalows, zwembad met tillift, badkamers met tillift en douchebrancard en animatie voor de kinderen met en zonder beperking. Heel erg leuk. Op de buren na. En helaas blijven ze ieg ook komende week...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Super Boannan, dankjewel!
Mijn beste vriendin heeft een dochter met een beperking dus zou ideaaaal voor ze zijn!
668, the neighbour of the Beast
Tja, iedereen zit daar voor z’n ontspanning en in tenten hoor je nou eenmaal alles. En ieders grens is anders. Wij zijn ooit bijna weggekeken toen zoon van 1,5 om 18:00 een driftbui had (de volgende dag hebben de buren zelf zeer opzichtig hun spullen gepakt). Maar ik kan me ook nog herinneren dat ik als kind heb liggen gieren van het lachen om de gesprekken van de buren die we vanuit ons bed konden horen.

Maar goed. Een gewoon gesprek moet kunnen, vind ik. Tot welk tijdstip dan ook (binnen gaan zitten heeft niet zoveel zin). Maar wat ik een normaal volume vindt voor 23:00, vindt jij misschien heel hard.

Ik zou even overleggen met de beheerders.

Maar ik snap je frustratie wel, zeker met een kind in slaap proberen te krijgen. :hug:

Geniet nog van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Maar behalve kind in slaap krijgen denk ik dat je zelf als ouder van kind met beperking ook echt aan rust toe bent.

Ik vind het normaal voor campings dat je 's avonds praat maar zo dat de buren niet letterlijk kunnen horen wat je zegt (mits je niet hutjemutje staat.)
Op de campings waar wij met onze camper in Frankrijk gestaan hebben liep er ook vaak iemand rond en die zorgde dat de rust gegarandeerd was.

Hopelijk zijn ze inmiddels stil!
Desalniette_ schreef:
10-07-2020 22:17
Ja, je mag verwachten dat ze rustig doen en nee, dat gaan ze niet doen.
Na al die jaren heb ik het opgegeven om rust te verwachten op een camping.

Er zijn altijd wel mensen die niet snappen dat je 's avonds stil moet doen. Of die 's ochtends om half 7 met de kinderen gaan stoeien. Of een baby met buikpijn midden in de nacht. Of landbouwvoertuigen die iets dringends moeten doen tot zonsondergang, of rond zonsopkomst. Of de hele dag klussende bouwvakkers. Of jankende honden 's nachts. Of een boom vol hysterische vogels. Of een anti-mollen-zoemer elke 30 seconden.
Of nou ja, een gezin met jongelui die echt niet om 23 uur in bed liggen, daar heb je 's ochtends dan in elk geval geen last van.

Allemaal echt gebeurd.
Sluit je er voor af, doe oordoppen in en maak je niet druk.

Fijne vakantie!

Kamperen is tolereren, en als je dat kunt kom je vaak een heel eind.

Kamperen is ook beseffen dat een ander alles kan horen dus je best doen om zachtjes te doen. Huilend kind in de nacht kun je weinig aan doen, gillende pubers wel.

Het scheelt echt per camping hoe een en ander loopt en gehandhaafd wordt. Al zie ik wel dat het de laatste tien jaar anders is geworden. Onder het mom vakantie, moet veel kunnen en moeten mensen die er last van hebben niet zo zeuren.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
10-07-2020 22:13
Ik geef ze nog een kans. Gisteravond heb ik het tot 1u laten doorgaan en er toen pas wat van gezegd maar voelde ik me een zeikerd. Man had namelijk nergens last van en ik kon niet slapen. Ben sowieso een slechte slaper en kan slecht tegen geluid. Vandaar dat ik oordoppen in had maar toen hoorde ik ze nog. Vannacht om 1u heb ik alleen gezegd dat ik er last van had. Nu net heb ik gezegd dat er in principe nachstilte is vanaf 22u30 maar het fijn zou zijn als ze vanaf 23:30 stil kunnen zijn. En dat als ze een feestje willen bouwen ze misschien verderop moeten gaan zitten waar er geen tenten zijn. Als ze zich er nu niks van aantrekken ga ik het wel bij de beheerder aangeven.
Dan maken ze echt veel te veel herrie. En nu je al een keer gevraagd hebt, of ze zachter willen doen, kan het ook niet meer zo zijn dat ze zich er niet van bewust zijn. Ik zou in jouw plaats wel beleefd zijn, maar ook wel wat directer: beste buren, vanaf 22:30 geldt op deze camping nachtstilte. Ik zou graag willen slapen, maar hoor jullie met oordopjes nog. Willen jullie vanaf nú zorgen dat het stil is?
En als dat geen effect heeft, morgen naar de receptie, of nu al het nacht nummer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
10-07-2020 22:17
Ja, je mag verwachten dat ze rustig doen en nee, dat gaan ze niet doen.
Na al die jaren heb ik het opgegeven om rust te verwachten op een camping.

Er zijn altijd wel mensen die niet snappen dat je 's avonds stil moet doen. Of die 's ochtends om half 7 met de kinderen gaan stoeien. Of een baby met buikpijn midden in de nacht. Of landbouwvoertuigen die iets dringends moeten doen tot zonsondergang, of rond zonsopkomst. Of de hele dag klussende bouwvakkers. Of jankende honden 's nachts. Of een boom vol hysterische vogels. Of een anti-mollen-zoemer elke 30 seconden.
Of nou ja, een gezin met jongelui die echt niet om 23 uur in bed liggen, daar heb je 's ochtends dan in elk geval geen last van.

Allemaal echt gebeurd.
Sluit je er voor af, doe oordoppen in en maak je niet druk.
Fijne vakantie!
Inderdaad is er net zoals in het gewone leven omgevingsgeluid, maar je mag echt wel verwachten dat het na 22.30 uur rustig wordt, hoor. Een huilende baby kan gebeuren en een keer jongelui die na het stappen terug komen, maar tot diep in de nacht luidruchtig voor je tent zitten is niet oké.
Dus op naar de beheerder!

Ik merk bij mezelf ook wel dat ik niet in slaap kom als ik me ergens aan stoor. Er was een keer een feestje in de buurt waarvan ik dacht dat het om 12 uur wel afgelopen zou zijn, maar nee dus, het ging maar door. Daar heb ik me wild aan geërgerd en sliep dus niet. Het jaar daarna weer een feestje en toen dacht ik: ze doen maar en ben ik lekker gaan slapen.

Ik hoop dat je toch een fijne vakantie hebt!
doemediema wijzigde dit bericht op 10-07-2020 22:47
1.07% gewijzigd
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt ook wel aan de temperatuur. Ik heb in Frankrijk regelmatig meegemaakt dat er pas gegeten werd om 22.00 uur door de meeste Fransen als het 40 graden was overdag, dan is het niet stil om 23.00 uur. Het is dan makkelijker om mee te gaan in het ritme. Het stel dat de hele week probeerde de kinderen om 19.30 uur op bed te leggen keek niet blij. Om die tijd werd er nog volop buiten gespeeld, gezwommen, gekookt enz. En stug volhouden elke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven