Stilte op de camping
vrijdag 10 juli 2020 om 21:56
We verblijven sinds woensdag op een camping in Frankrijk in een safaritent. Vorig jaar waren we hier ook een week en dat beviel zo goed dat we er nu 2,5 week zijn. Het is een camping voor gezinnen met een kind met beperking.
Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.
Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.
Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.
Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.
Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 10 juli 2020 om 22:49
Dit is voor mij de reden dat ik al jaren niet meer op een Franse camping kom. Wij stonden op een stuk met rustige buren, maar de Fransen verderop mikten hun kids in de speeltuin bij ons ipv bij hen zelf. Elke avond tot half 12/12 uur schreeuwende kids in die speeltuin. Fransen kunnen ook niet rustig praten ofzo, schreeuwen altijd.
Sindsdien gaan we in Nederland of Duitsland op vakantie, stuk rustiger
Maar goed, ik ga dus gerust klagen bij de receptie of nachtwaker. Die tijden zijn er niet voor niets, het moet dan rustig zijn.
Sindsdien gaan we in Nederland of Duitsland op vakantie, stuk rustiger
Maar goed, ik ga dus gerust klagen bij de receptie of nachtwaker. Die tijden zijn er niet voor niets, het moet dan rustig zijn.
vrijdag 10 juli 2020 om 22:55
Maar andere ritmes en vakantiegevoel allemaal tot daar aan toe, maar mag je ook niet verwachten dat mensen een beetje rustiger doen op een camping voor kinderen met een beperking?
Omdat je er vanuit mag gaan dat juist die kinderen erg gevoelig kunnen zijn voor prikkels? En dus dubbel zoveel last hebben en niet kunnen slapen van lawaai?
En dat dat tot een uur of elf is, tot daar aan toe, maar juist op een camping als deze mag je verwachten dat men die tijden respecteert.
Omdat je er vanuit mag gaan dat juist die kinderen erg gevoelig kunnen zijn voor prikkels? En dus dubbel zoveel last hebben en niet kunnen slapen van lawaai?
En dat dat tot een uur of elf is, tot daar aan toe, maar juist op een camping als deze mag je verwachten dat men die tijden respecteert.
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 10 juli 2020 om 22:56
Hier geen Fransen op de camping. Vooral NLers. Eigenaren zijn ook Nederlands. Is dus speciaal voor gezinnen met een kind met beperking. Ook voor volwassen kinderen die ernstig meervoudig beperkt zijn.Whomi schreef: ↑10-07-2020 22:49Dit is voor mij de reden dat ik al jaren niet meer op een Franse camping kom. Wij stonden op een stuk met rustige buren, maar de Fransen verderop mikten hun kids in de speeltuin bij ons ipv bij hen zelf. Elke avond tot half 12/12 uur schreeuwende kids in die speeltuin. Fransen kunnen ook niet rustig praten ofzo, schreeuwen altijd.
Sindsdien gaan we in Nederland of Duitsland op vakantie, stuk rustiger![]()
Maar goed, ik ga dus gerust klagen bij de receptie of nachtwaker. Die tijden zijn er niet voor niets, het moet dan rustig zijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 10 juli 2020 om 22:58
Ja alle aangepaste rolstoeltoegankelijke safaritenten zijn verhuurd. En wisselen zou voor ons best lastig zijn gezien de voorzieningen die we erbij hebben gehuurd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 10 juli 2020 om 22:59
Juist dan moet je dus snappen dat die kinderen 's nachts rust nodig hebben... En eigenlijk hoor je het overdag ook rustig te doen, daar.
Je gaat daar heen omdat een gewone vakantiebestemming te lastig is. Qua voorzieningen, maar ook qua prikkels en dergelijke. Dan mag je verwachten dat het daar leuk is voor iedereen.
En als je een zuipfeestje wil en tot 1 uur wilt borrelen dan ga je naar Lloret de Mar en niet naar een camping voor kinderen met een beperking.
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 10 juli 2020 om 23:02
Dat weet ik niet, deze buren komen uit Amerika, als er ook veel Fransen zijn zal het allemaal wat later worden dan wij gewend zijn.Marels schreef: ↑10-07-2020 22:55Maar andere ritmes en vakantiegevoel allemaal tot daar aan toe, maar mag je ook niet verwachten dat mensen een beetje rustiger doen op een camping voor kinderen met een beperking?
Omdat je er vanuit mag gaan dat juist die kinderen erg gevoelig kunnen zijn voor prikkels? En dus dubbel zoveel last hebben en niet kunnen slapen van lawaai?
En dat dat tot een uur of elf is, tot daar aan toe, maar juist op een camping als deze mag je verwachten dat men die tijden respecteert.
Edit: Fransen zijn er dus niet.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:07
Boannan tikte al dat dat niet gaat.
Alle safaritenten volgeboekt. Plus veel voorzieningen extra die dan verhuisd moeten worden wat niet zo handig is (ik gok op tillift en hoog-laagbed enzo?)
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 10 juli 2020 om 23:09
En dan? Dan breek je die safaritent effe af en zet je die weer op?
vrijdag 10 juli 2020 om 23:13
Wat ik zelf op de camping gewend ben, met een klein groepje voor de tent met een gedempt volume praten: geen probleem. Luid praten is niet de bedoeling. Ik zou het morgen melden bij de beheerder, die kan hen op aan spreken.
Ik kan mij wel voorstellen dat er op een speciale camping meer rust gewenst is 's avonds.
Ik wens jullie in elk nog een fijne vakantie.
Ik kan mij wel voorstellen dat er op een speciale camping meer rust gewenst is 's avonds.
Ik wens jullie in elk nog een fijne vakantie.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:18
Helemaal mee eens.Marels schreef: ↑10-07-2020 22:59Juist dan moet je dus snappen dat die kinderen 's nachts rust nodig hebben... En eigenlijk hoor je het overdag ook rustig te doen, daar.
Je gaat daar heen omdat een gewone vakantiebestemming te lastig is. Qua voorzieningen, maar ook qua prikkels en dergelijke. Dan mag je verwachten dat het daar leuk is voor iedereen.
En als je een zuipfeestje wil en tot 1 uur wilt borrelen dan ga je naar Lloret de Mar en niet naar een camping voor kinderen met een beperking.
Ik heb zelf geen moeite met lawaai in de vakantie in de avond en heb er ook geen moeite mee om zelf mn scheur open te trekken als het te gek wordt.
Maar op een camping als deze vind ik het ronduit asociaal.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:19
Als er plek is wel ( en ik lees net van niet, dus gaat sowieso niet) en het is een camping waar je dat mag verwachten, want speciaal voor de rust geboekt en je hebt er toch zo veel last van wel ja.
Maar goed, ik kampeer dus ook niet om die reden. Niet om de tent maar vooral omdat soort geneuzel dicht op je.
Als ik dat wil blijf ik wel thuis. Kan de de deur nog dicht.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:20
Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
vrijdag 10 juli 2020 om 23:22
Mens ga toch fietsen met je gespam overal.SNagelkerke schreef: ↑10-07-2020 23:20Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 10 juli 2020 om 23:24
Luci_Morgenster schreef: ↑10-07-2020 23:19Als er plek is wel ( en ik lees net van niet, dus gaat sowieso niet) en het is een camping waar je dat mag verwachten, want speciaal voor de rust geboekt en je hebt er toch zo veel last van wel ja.
Maar goed, ik kampeer dus ook niet om die reden. Niet om de tent maar vooral omdat soort geneuzel dicht op je.
Als ik dat wil blijf ik wel thuis. Kan de de deur nog dicht.
Je hebt echt geen idee wat een safaritent is hé?
Dat breek je niet even af, daar liggen vlonders in. Staan meestal echte meubels in. Dat hele zooitje verplaatsen kost de beheerder twee dagen werk denk ik.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:29
SNagelkerke schreef: ↑10-07-2020 23:20Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
Kinderen! Kindjes klinkt zo infantiel uit de mond (toetsenbord) van een volwassene.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:33
Ik heb een paar jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan bij die camping
Je kan gewoon naar de leiding van de camping gaan en het aangeven. Of, als je dat wat onwennig vind, kun je het ook aan de vrijwilligers van de animatie aangeven. Zij kunnen dit dan bespreken met de leiding van de camping.
Het is vooral op die camping heel belangrijk voor de kinderen (en ouders) om rust te krijgen. Overlast hoort daar niet bij.
Voor andere: die safaritenten kun je niet afbreken en verplaatsen. Er zit ook vaak speciale apparatuur in die tent (zoals een tillift bijvoorbeeld).
Het is vooral op die camping heel belangrijk voor de kinderen (en ouders) om rust te krijgen. Overlast hoort daar niet bij.
Voor andere: die safaritenten kun je niet afbreken en verplaatsen. Er zit ook vaak speciale apparatuur in die tent (zoals een tillift bijvoorbeeld).
heartattack wijzigde dit bericht op 10-07-2020 23:34
15.24% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 23:36
Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken, hè, mevrouw Nagelkerke. Je ego staat je gezond verstand in de weg hier.SNagelkerke schreef: ↑10-07-2020 23:20Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!