Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
viva-amber schreef:
11-07-2020 16:58
Dat is ook het punt, de meeste mensen zijn te normaal om te denken dat een partner dit zou kunnen doen.
Precies. De buren van seriemoordenaars verklaren ook altijd dat ie wat apart was maar niet dagelijks met bloederige spades rondliep en opgerolde tapijten begroef. Je kunt het je niet voorstellen dus is het een blinde vlek.
viva-amber schreef:
11-07-2020 17:45
Het overkomt mij niet en is mij ook nooit overkomen, maar ze bestaan wel. Bij ons op het werk zeggen we altijd 1 op 50 heeft trekjes van een psychopaat. Wanneer je op een afdeling van 80 man rond loopt is dat al snel 1,5.
Ze bestaan zeker! Dat ontken ik ook niet!
lotus77 schreef:
11-07-2020 17:46
Precies. De buren van seriemoordenaars verklaren ook altijd dat ie wat apart was maar niet dagelijks met bloederige spades rondliep en opgerolde tapijten begroef. Je kunt het je niet voorstellen dus is het een blinde vlek.
Dus kun je eigenlijk nooit een relatie aangaan, want er is altijd de kans dat hij seriemoordenaar is of andere psychopatische kenmerken heeft én dat je daar zelf geen idee van hebt. Je kunt eigenlijk niemand vertrouwen zeg je?
Zojuist nog een aantal goede reacties gelezen maar zal niet iedereen apart gaan quoten. Thanks in ieder geval voor de steun!
RosainVietnam schreef:
11-07-2020 17:49
Dus kun je eigenlijk nooit een relatie aangaan, want er is altijd de kans dat hij seriemoordenaar is of andere psychopatische kenmerken heeft én dat je daar zelf geen idee van hebt. Je kunt eigenlijk niemand vertrouwen zeg je?
Waar staat het advies dat je nooit een relatie moet aangaan?

Dat maak jij er toch zelf van.

Je kan er alleen beter niet automatisch van uitgaan dat het jou nooit kan overkomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-07-2020 17:55
Waar staat het advies dat je nooit een relatie moet aangaan?

Dat maak jij er toch zelf van.

Je kan er alleen beter niet automatisch van uitgaan dat het jou nooit kan overkomen.
Oh, maar dat denk ik ook zeker niet! Integendeel. Wat ik probeer te zeggen dat als ik eenmaal iemand vertrouw en zelfs kinderen met hem zou willen, dan zou een (dergelijk) sms’je mij niet laten twijfelen over zijn betrouwbaarheid. Zonder te pretenderen dat mijn partner nooit vreemd zou gaan.
RosainVietnam schreef:
11-07-2020 17:58
Oh, maar dat denk ik ook zeker niet! Integendeel. Wat ik probeer te zeggen dat als ik eenmaal iemand vertrouw en zelfs kinderen met hem zou willen, dan zou een (dergelijk) sms’je mij niet laten twijfelen over zijn betrouwbaarheid. Zonder te pretenderen dat mijn partner nooit vreemd zou gaan.
Ik denk niet dat vreemdgaan het vraagstuk is...ik denk dat de parter van TO zelf de stalker is. De stalker deelt namelijk info die slechts 2 mensen weten To en haar partner en ik neem aan dat TO geen berichten aan zichzelf stuurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
RosainVietnam schreef:
11-07-2020 17:58
Nee ik ook niet. Voelt een beetje zoals dat er belletje getrokken zou worden en daarom het vertrouwen weg zou zijn. Door iemand die denkt lollig te zijn.
viva-amber schreef:
11-07-2020 18:01
Ik denk niet dat vreemdgaan het vraagstuk is...ik denk dat de parter van TO zelf de stalker is. De stalker deelt namelijk info die slechts 2 mensen weten To en haar partner en ik neem aan dat TO geen berichten aan zichzelf stuurt.
Nee dat denk ik echt niet. die berichtjes komen binnen als ik naast hem zit. Zou me wel kapot schrikken als hij het blijkt te zijn maar ook deze signalen zijn er echt niet :)
viva-amber schreef:
11-07-2020 16:58
Dat is ook het punt, de meeste mensen zijn te normaal om te denken dat een partner dit zou kunnen doen.
Klopt. Tot het jezelf overkomt kun je het je gewoon niet voorstellen. Gelukkig maar, denk ik dan.
.
anoniem_398466 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 21:07
99.13% gewijzigd
Mijn vriend is trouwens echt een telefoon slingeraar. Als we ergens naar toe gaan; hup zijn telefoon in mijn tasje, als hij een dutje gaat doen, laat hij zijn telefoon beneden en vraagt of ik hem wil wekken want hij haat het geluid van zijn wekker. Ipad, pc en alle andere dingen staan gewoon open en bloot. Hij is zo altijd al. Mijn hoofd is zijn agenda. Hij vergeet veel. Hij is een echte goedzak, knap, eerlijk, oprecht. Vertrouw hem enorm en houd heel veel van hem. Door alles wat hij doet en om wie hij is, ben ik dol gelukkig met hem. Al jaren vertrouwen in hem en zijn dwaasheid vind ik ook heerlijk. Hij neemt het leven niet zo zwaar, is altijd positief. Dat kan iemand die een kronkel krijgt niet in 2/3 dagen veranderen. Maar misschien is dat juist waar deze persoon jaloers op is.
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 18:14
0.51% gewijzigd
Je kunt vanaf een computer SMSjes anoniem en automatisch versturen. Die zet je dus klaar. Ik weet niet of je vriend een beetje handig is met IT. Er bestaan SMS service voor. Sommige providers bieden die service ook. En wanneer je een ICT achtergrond hebt dan kun een computer bepaalde taken (zoals automatisch versturen SMS) laten uitvoeren.

Je hebt dus helemaal geen telefoon nodig om een sms te versturen en een bericht kan dus best bij jou aankomen wanneer deze op een ander moment is geschreven.

Maar goed, voor jou hoop ik dat je een random slachtoffer bent van iemand die hier over een korte tijd op uitgekeken is.
viva-amber wijzigde dit bericht op 11-07-2020 18:14
10.85% gewijzigd
Verschillendesokken schreef:
11-07-2020 18:12
Mijn vriend is trouwens echt een telefoon slingeraar.
Dat zijn de ergste. Hij heeft er duidelijk minstens twee
Ik vind dat de vriend het doet net zo vergezocht als wat Murr Murr allemaal voor moois had bedacht om te doen alsof het geen scharrel of flirt van de vriend van TO kon zijn.

Zou allemaal kunnen. Tuurlijk.
viva-amber schreef:
11-07-2020 18:12
Je kunt vanaf een computer SMSjes anoniem en automatisch versturen. Die zet je dus klaar. Ik weet niet of je vriend een beetje handig is met IT. Er bestaan SMS service voor. Sommige providers bieden die service ook. En wanneer je een ICT achtergrond hebt dan kun een computer bepaalde taken (zoals automatisch versturen SMS) laten uitvoeren.

Je hebt dus helemaal geen telefoon nodig om een sms te versturen en een bericht kan dus best bij jou aankomen wanneer deze op een ander moment is geschreven.

Maar goed, voor jou hoop ik dat je een random slachtoffer bent van iemand die hier over een korte tijd op uitgekeken is.
Dat wist ik niet, maar mijn vriend ook echt niet. Die leest de krant op de iPad en kan zelfs vragen hoe die app ook al weer open moet. :)
Murrmurr schreef:
11-07-2020 18:13
Haha ik hoop t niet, dan vinden we die vast zoals zijn andere telefoon ergens in de was
Luci_Morgenster schreef:
11-07-2020 18:15
Ik vind dat de vriend het doet net zo vergezocht als wat Murr Murr allemaal voor moois had bedacht om te doen alsof het geen scharrel of flirt van de vriend van TO kon zijn.

Zou allemaal kunnen. Tuurlijk.
Wat vind je precies vreemd aan het gedrag van vriend? Wat had hij in jouw ogen gedaan als hij onschuldig zou zijn?
Murrmurr schreef:
11-07-2020 18:13
Bah wat een vervelende lui zitten hier toch om nu TO d'r vriend te beschuldigen.
Schrijf gewoon niet mee als er toch niets zinnigs uit je toetsenbord komt
TO sterkte en laat de domme opmerkingen hier langs je heen gaan
truusperenat schreef:
11-07-2020 18:18
Bah wat een vervelende lui zitten hier toch om nu TO d'r vriend te beschuldigen.
Dankjewel :)! Maar ik denk dat murrmur een grapje maakte omdat zij ook nogal opkijkt van iedereen die denkt dat vriend vreemd gaat
truusperenat schreef:
Sarcasme is soms moeilijk te lezen .
truusperenat schreef:
Ik was de smiley vergeten
RosainVietnam schreef:
Wat vind je precies vreemd aan het gedrag van vriend? Wat had hij in jouw ogen gedaan als hij onschuldig zou zijn?
Geen penis hebben
Ok, dus hij is niet handig genoeg.

Iemand anders in je omgeving ook niet toevallig een IT of telecom wiz?
Waarom is de kerstman geen verdachte? Hij heeft het de eerste keer gewoon toegegeven. :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven