Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
hippie_meisje schreef:
11-07-2020 22:05
Niet waar. Ze heeft letterlijk gezegd "vragen over vreemdgaan of gesprekken daarover, daar begin ik niet aan". Er is dus geen antwoord op die vraag, want ze heeft hem nooit gesteld.
Waarom wil jij zo graag dat to's man vreemd gaat? Is het nou zo moeilijk om te geloven dat niet alle mannen vreemd gaan, en er echt gekkies rond lopen die dit soort dingen doen? Ik neem aan dat to haar man beter kent dan jij.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
12-07-2020 20:09
Waarom wil jij zo graag dat to's man vreemd gaat? Is het nou zo moeilijk om te geloven dat niet alle mannen vreemd gaan, en er echt gekkies rond lopen die dit soort dingen doen? Ik neem aan dat to haar man beter kent dan jij.
Altijd zo jammer dit, he...

We waren hier al klaar mee. Back on topic.
hippie_meisje schreef:
12-07-2020 23:46
Altijd zo jammer dit, he...

We waren hier al klaar mee. Back on topic.
Is zeker altijd jammer ja, beetje tot gek maken.....
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
.
Hier een ervaringsverhaal.
Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt.
Een ex van mij viel mensen (waaronder mijn toenmalige partner) in mijn omgeving lastig met rare praat over mij. Een ex Vakantieliefde van 3-4 jaar daarvoor welteverstaan, die ik ook op geen enkele manier had gecontacteerd.

Achteraf bleek zijn relatie overgegaan te zijn en had hij om wat voor reden dan ook bedacht om mij lastig te gaan vallen. Dit stopte na een tijdje vanzelf gelukkig.
Bosrozen schreef:
13-07-2020 07:02
Hier een ervaringsverhaal.
Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt.
Een ex van mij viel mensen (waaronder mijn toenmalige partner) in mijn omgeving lastig met rare praat over mij. Een ex Vakantieliefde van 3-4 jaar daarvoor welteverstaan, die ik ook op geen enkele manier had gecontacteerd.

Achteraf bleek zijn relatie overgegaan te zijn en had hij om wat voor reden dan ook bedacht om mij lastig te gaan vallen. Dit stopte na een tijdje vanzelf gelukkig.
Men wat kan er toch gebeuren in sommige koppies.
Gelukkig stopte het na een tijd. Weet je toevallig waarom het stopte? Nieuwe relatie? Hulp gehad o.i.d? En hoe wist je dat hij het was? Ben nieuwsgierig zodat wij ook een oplossing kunnen vinden.
Verschillendesokken schreef:
13-07-2020 09:35
Gelukkig stopte het na een tijd. Weet je toevallig waarom het stopte? Nieuwe relatie? Hulp gehad o.i.d? En hoe wist je dat hij het was? Ben nieuwsgierig zodat wij ook een oplossing kunnen vinden.
Ik zou het totaal negeren, als jij en jouw man weten dat het goed zit tussen jullie en het vertrouwen is er niets met de berichten doen dan houdt het vanzelf een keer op.
Sjaantje37 schreef:
13-07-2020 09:38
Ik zou het totaal negeren, als jij en jouw man weten dat het goed zit tussen jullie en het vertrouwen is er niets met de berichten doen dan houdt het vanzelf een keer op.
Ja precies, dat is wat we nu doen.

Stel dat we om een of andere reden er toch achterkomen wie het is, dan vind ik het wel fijn om te weten wat we dan doen. Deze persoon heeft sowieso hulp nodig. Niet dat ik op dit moment erg veel compassie voel, maar ik weet ook dat er iets kan gebeuren in iemands hersenpan waardoor niet meer gehandeld wordt zoals deze persoon normaliter zou doen. Ik denk niet dat we te weten krijgen wie het is, dat hoeft ook niet. Maar ik denk dat ik eens op het werk over tijd subtiel check wat je kunt doen als je weet wie het is. Verplicht hulp kan ik als burger niet regelen waarschijnlijk maar er zijn meerdere wegen te bewandelen denk ik. Zo zou ik willen voorkomen dat deze persoon bedreigingen en extreme haat op andere mensen gaat richten. Op onderzoek uit wie het is, dat doen we dus niet :)

Toevoeging: dus geen onderzoek naar wie het is maar mochten we het toch te weten krijgen dan willen we graag juist handelen. Dat zoeken we dus wel een beetje uit samen.
Dus je wil niet weten wie het is, stelt je man geen vragen, en het feit dat iemand zijn privé-nummer heeft, jouw werknummer en specifieke kenmerken van zijn geslachtsdeel weet negeer je ook?

Heeft je man eigenlijk al een nieuw telefoonnummer to?
En je hebt compassie met het gekkie die dit zomaar willekeurig doet? Die weet dat jullie een ivf-traject hebben ondergaan? Je kiest bewust om de feiten te negeren, en dat mag, maar dit kan nooit een toevallig iemand zijn met een steekje los. Iemand weet privé-dingen en vindt dat jij dat ook moet weten. Slaat degene door? Jazeker. Is er een steekje los bij degene? Absoluut. Maar dat neemt de feiten niet weg. Namelijk dat de alarmbellen loeihard rinkelen.
Kut kut kut.... Ik heb het gevoel dat [...] door mij op anoniem is gegaan en dat ik haar opmerking mss verkeerd heb opgepakt... Ik zit er echt mee, sorry [...]!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2020 08:52
Reden: Privacy
7.27% gewijzigd
hippie_meisje schreef:
13-07-2020 13:16
Kut kut kut.... Ik heb het gevoel dat [...] door mij op anoniem is gegaan en dat ik haar opmerking mss verkeerd heb opgepakt... Ik zit er echt mee, sorry [...]!
Ow, zou het? Welke opmerking bedoel je dan? Jullie waren het oneens, maar ik zie niets waarvan ik denk dat het heel heftig was...
Reden: Privacy
16.57% gewijzigd
Over diegeheim agent. Ik voelde me aangevallen op mijn evt naïviteit terwijl ze mss niet mij, maar die vent aanviel.
Maar ik weet het niet zeker.
hippie_meisje schreef:
13-07-2020 13:28
Over diegeheim agent. Ik voelde me aangevallen op mijn evt naïviteit terwijl ze mss niet mij, maar die vent aanviel.
Maar ik weet het niet zeker.
Lastig, kan me voorstellen dat je die opmerking niet leuk vond. Ik vond je reactie ook niet buitenproportioneel, dus geen idee of dat echt de oorzaak is. Misschien heeft ze gewoon een andere reden.
Wel jammer dat ze op anoniem is, maar wie weet komt ze gewoon weer terug binnenkort.
PinkDress schreef:
13-07-2020 10:52
En je hebt compassie met het gekkie die dit zomaar willekeurig doet? Die weet dat jullie een ivf-traject hebben ondergaan? Je kiest bewust om de feiten te negeren, en dat mag, maar dit kan nooit een toevallig iemand zijn met een steekje los. Iemand weet privé-dingen en vindt dat jij dat ook moet weten. Slaat degene door? Jazeker. Is er een steekje los bij degene? Absoluut. Maar dat neemt de feiten niet weg. Namelijk dat de alarmbellen loeihard rinkelen.
Ik voel geen compassie. En verder negeer ik geen feiten. Ik deel alleen niet dezelfde conclusie als jij. Ben uiteraard benieuwd wie het is. De eerste gedachten waren ook dat ik wilde weten wie het is. Maar daar gaan dan wat dagen overheen en ik heb besloten boven dit soort ongein te staan.
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 13-07-2020 14:50
19.33% gewijzigd
hippie_meisje schreef:
13-07-2020 13:16
Dat schrijf je hier omdat?
Reden: nickhinten
4.41% gewijzigd
Hippie_meisje, ik snap [...] wel. Irritatie heeft een grens.

En TO prima aanpak, hoor. Tenzij er weer berichten komen, blijf melding doen. Aanhoudende ongewenste berichten zijn echt onacceptabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2020 08:51
Reden: nickhinten
11.41% gewijzigd
Honingdropje2 schreef:
13-07-2020 14:32
Lastig, kan me voorstellen dat je die opmerking niet leuk vond. Ik vond je reactie ook niet buitenproportioneel, dus geen idee of dat echt de oorzaak is. Misschien heeft ze gewoon een andere reden.
Wel jammer dat ze op anoniem is, maar wie weet komt ze gewoon weer terug binnenkort.
Hopelijk leest ze nog mee in dit topic. En mss heeft het een andere reden idd.
13-07-2020 14:43
Dat schrijf je hier omdat?
Ik kan haar geen pb meer sturen, nu ze op anoniem is gegaan. Dus ik hoop dat ze hier nog meeleest.
13-07-2020 09:35
Hij reageerde op een gegeven moment niet anoniem meer.
Ik vermoed dat hij weer een relatie heeft gekregen.
Toen onze “relatie” net overging heeft hij mij ook een tijdje lastiggevallen maar dat ging snel over toen hij weer een vriendin kreeg.
De daden zeggen al genoeg zeker wel iemand die t allemaal niet op n rijtje heb.
Niet al te serieus nemen, beetje trieste zaak wees blij dat jij niet zo in het leven staat hahahaha
Gewoon lekker genieten van je onbezorgde leven, neem aan dat je niet zit te wachten op zulke figuren dus besteed er vooral geen aandacht aan.
Degene die je de berichten stuurde is manipulief ingesteld en wil invloed hebben op je leven.
Bah
Kijk maar uit
En je dan ook nog benaderen op je werk vind t heel ver gaan.
Jasper78 schreef:
13-07-2020 19:16
Degene die je de berichten stuurde is manipulief ingesteld en wil invloed hebben op je leven.
Bah
Kijk maar uit
En je dan ook nog benaderen op je werk vind t heel ver gaan.
Als dat inderdaad het geval is, wat heel aannemelijk is, dan is de aanpak van to de juiste, denk ik.
Wat je aandacht geeft, groeit. Dat idee.
Negeren inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven