Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Oja, wilde zelf ook nog iets vertellen....

Onze gastouder is deze week op vakantie. Dus we hebben een beetje gegoocheld met Guido's opvang. Vandaag was ie voor het eerst weer bij oma. Ging gelukkig hartstikke goed. Maandag is ie bij een vriendin geweest. Om half 12 kreeg ik een berichtje, ze verveelde zich.... Ze had gedacht dat ze Guido meer moest entertainen, maar hij vermaakte zichzelf wel. Met af en toe enorme verhalen naar haar toe. 's Middags hebben ze samen in de plassen lopen stampen. Kijk, dat mag ik wel!

Morgen ben ik vrij en moeten we voor controle naar de kinderarts. Ben benieuwd wat ze nu bedenken over de bobbel...
ben weer een beetje gerustgesteld, vandaag was mijn buik minder opgeblazen dan gisteren...maakte me druk dat ik misschien teveel vruchtwater heb of weet ik veel wat, ben nogal snel ongerust...kan niet wachten tot het november is en ik een gezonde baby in mijn armen houd. Wat anders dan afgelopen november...hoop echt dat het zo mag zijn. Gistere zei vriendlief dat ik gewoon mijn positiekleding moet gaan dragen, ik wil dat op zich wel, maar ben zo bang dat het ongeluk brengt. Stom he?

Ongeduld: ik loop onder controle in het LUMC, maar mag tussendoor voor extra controles komen in mijn eigen streekziekenhuis. Ze zijn allemaal zo lief voor ons! Er zal wel een speciale code achter mijn naam staan ofzo, voel me helemaal een bofkont dat ik morgen weer voor controle kan komen. Dan volgende week de nekplooimeting en in juni vinden de spannendste en meest zenuwslopende echo's plaats: de 16 weken en de 20 weken. Op die echo's zullen we zien of dit kindje gezond is..... Ik probeer gewoon maar heel positief te denken en dat lukt de ene dag beter dan de andere.

Ga mijn bed opzoeken!
ongeduld: succes morgen bij de kinderarts!!
Bloem, fijn dat je kan komen als je even ongerust bent. Gewoon je vragen stellen morgen. Krijg je dan ook weer een echo? Is wel fijn om het dan weer te zien hupsen in je buik. Je hebt in ieder geval een goede instelling met positief blijven.

Ongeduld, lastig soms he met oppas regelen. Dat heb ik ook wel eens als mijn moeder niet kan. Gelukkig zijn er altijd mensen die het wel willen overnemen voor een dagje. Ben ook benieuwd wat ze van zijn bobbel zeggen. Succes morgen!

O, wat zal Nadine al bruin zijn! Lekker in het warme zonnetje!

Wij gaan juni een weekendje weg. Heb ik echt zin in!
Bloem: Die extra aandacht hebben jullie ook verdiend. Als het ook maar een ietsepietsie beetje van je ongerustheid weg kan nemen, is het het waard! Veel succes vandaag!

Blink: Op zich is dit de eerste keer dat we wat anders moesten regelen. Normaal heeft de gastouder ook een achtervang en hebben we schoonmoeder die altijd extra kan. Nu dus niet.... Maar het is prima opgelost!

En inderdaad, Nadine helemaal bruin.....
Bloem!!! Yes!!! Hartelijk gefeliciteerd meisje!!

Oh wat gun ik je dit en alle p[ositieve vibraties gaan nu per direct jouw kant op

En om je gerust te stellen..ik paste ook met 10 weken niet meer in mijn broeken hoor

Hoera hoera!!!! **TRANEN**......

Ongeduld: Succes bij de kinderarts..

Hou je ons op de hoogte? Ben erg benieuwd!

Harley :Hoe gaat ie? Knuffel!!

Je hoeft helemaal niet te schrijven hoor maar wil je laten weten dat ik nog aan je denk en dat je erbij hoort hier!!

De duimen draaien door!
Ongeduld, ik heb een cd besteld! Had graag de liedjesspeeltuin besteld, maar die waren er tijdelijk niet meer! Dus heb ik de CD met leukste liedjes besteld. Ben benieuwd! Van de site wordt je al helemaal vrolijk!

Zo nu een kleine man uit bed halen. Is weer helemaal uit zn ritme.....
Blink: Leuk he! En ze kosten ook geen drol!

Ik ben helemaal gerustgesteld door de kinderarts! De bobbel is kraakbeen en groeit zeer waarschijnlijk met zijn hoofdje mee. Ze is ervan overtuigd dat het geen kwaadaardige cellen zijn en dat Guido er geen fysieke last van zal hebben. Hoogstens kan ie er emotioneel last van krijgen, want kinderen kunnen natuurlijk behoorlijk hard zijn naar elkaar. Dus aan ons de schone taak om een mannetje met veel zelfvertrouwen op te voeden. We hebben ook geen vervolgafspraak hoeven te maken. Guido was weer helemaal zichzelf, hij heeft alle dames weer om zijn vinger gewonden... Heerlijk ding!
OOOooooooohhhhhhhhhhhh bloem wat ontzettend leuk voor jullie. Ik kan me iets voorstellen bij je ongerustheid, jullie zijn dan ook zwaar op de proef gesteld vorige keer. Ik duim heel erg voor jullie. Wat ontzettend mooi nieuws, het maakt mijn dag goed....
dank jullie wel sweety en meissie

Vandaag weer even een hele korte controle gehad, bloeddruk gemeten: goed en een echo van een minuut, puur alleen om te kijken of het hartje klopt. Metingen e.d doen ze hier niet omdat ik bij het LUMC onder behandeling ben. Moet zeggen dat ik het iedere keer weer eng vind, die eerste seconden van de echo. Had het er later ook met mijn schoonmoeder over die mee was (en met haar neus in het echoscherm zat: is dat een beentje??? haha grappig ze had nog nooit een echo gezien!) en die zei ook dat ik toch een traumatische ervaring heb van de 20 weken echo. Denk het ook, schrik nog steeds soms 's nachts wakker omdat ik er dan weer over heb gedroomd. Maar goed, de eerste seconden dus, ik zag niets en dacht dat het helemaal niet bewoog, terwijl ik dat zei nam hij/zij toch een jump....pfieuw opluchting. Daarna mezelf getrakteerd op nieuwe kleren, met als beloning en opmerking van een verkoopster: "ben je zwanger? Hoe lang?" ik: "euh bijna 3 maanden" verkoopster: "zo he, wat een buik zeg, mijn zus is al op de helft en haar buik is maar iets groter".

Hmm en dat terwijl mijn schoonmama mijn buik heel erg vond meevallen. Nou ja, ik heb besloten me niet druk te maken, als de baby maar gezond is toch?

Ongeduld: wat fijn dat het gewoon kraakbeen is en niets ernstigs. En als ik dat zo opmaak uit je berichtjes is Guido nu al een heerlijk ventje dat makkelijk contacten legt, komt helemaal goed met dat zelfvertrouwen!
Bloem, het kunnen natuurlijk ook gewoon je darmen zijn, dat opgezette gevoel. Je lichaan reageert wel anders nu je weer zwanger bent. Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat het bij een tweede sneller gaat. Fijn dat jullie vaker een echo krijgen nu!

Ongeduld, gelukkig dat het met Guido allemaal goed is. Ook weer gerustgesteld neem ik aan. Fijn!
zat net nog even na te denken over mijn laatste berichtje en het lijkt nu net of ik alleen maar over mijn te dikke buik kan praten, dat moet me toch helemaal niet boeien nu?? Ik ben zwanger en we hebben een nieuwe kans gekregen voor een gezond kindje, wat maakt het nu uit dat die buik dik is? Zo dit was mezelf even streng toespreken, ik ben namelijk zo blij dat er weer een frummel in mijn buik groeit met een grote broer in mijn hart die over hem of haar waakt.

en die darmen...drama! dus dat zal het ook wel zijn ja!
Ongeduld, fijn dat met Guido alles goed was. Dat is weer een zorg minder! Haha, dat van Prins Piet was een grapje hoor. Die kan ik nu wel dromen. haha. Ben erg benieuwd wanneer de cd binnenkomt.

Bloem, fijn dat jullie wurmpje weer goed aan het bewegen was! Altijd goed nieuwe kleren shoppen! Dat zit meteen ook veel beter.

Hebben jullie nog grote plannen voor koninginnedag? Ik weet nog niet zo goed wat we gaan doen..
quote:bloemetje78 schreef op 29 april 2009 @ 18:37:

zat net nog even na te denken over mijn laatste berichtje en het lijkt nu net of ik alleen maar over mijn te dikke buik kan praten, dat moet me toch helemaal niet boeien nu?? Ik ben zwanger en we hebben een nieuwe kans gekregen voor een gezond kindje, wat maakt het nu uit dat die buik dik is? Zo dit was mezelf even streng toespreken, ik ben namelijk zo blij dat er weer een frummel in mijn buik groeit met een grote broer in mijn hart die over hem of haar waakt.

en die darmen...drama! dus dat zal het ook wel zijn ja!Goed zo meid! Idd, die buik is alleen maar een goed teken. Het groeit goed! Maar ik had dat opmerkingen van anderen ook veel met me deden. Daar werd ik ongerust van. Dan zeiden ze weer, jee wat een buik (in het begin), maar aan het eind toen ik niet meer zoveel groeide zeiden ze, goh je buik groeit niet echt veel he? Dus echt waar ze hebben altijd wat. Dat merk ik nu Vincent er is ook. Altijd commentaar op wat je ook doet. Dus ene oor in andere oor uit als je er even geen zin aan hebt. Je kindje doet het goed!
Bloem: Heerlijk dat alles goed is! Leuke reactie van oma ook. Ik geloof dat mijn schoonouders de dvd van de pretecho vaker hebben gezien dan wij.

En wat Blink zegt, opmerkingen van anderen het ene oor in...

En natuurlijk mag je zeker "zeuren" over je buik.

Blink: Maar ik ben wel serieus! Wil je Prins Piet hebben? Verlos me ervan!!!

Sweety: Hoe is het met mijn toekomstige schoondochter???

Meissie & Zaza: Hoest bij jullie?
Pfff, wat een gebeurtenissen in Apeldoorn! Ik stond echt met open mond naar de beelden te kijken. Wat bezielt zo'n man?

We zijn met z'n drietjes naar Kabouterland in Exloo geweest. Guido vond de dieren erg leuk, maar de speeltuinen waren toch favoriet. Guido heeft heerlijk rondgestapt in de grote zandbak en klauterde zelf de trap voor de glijbaan wel op. Af en toe viel hij om, een keer zelf recht met zijn snoetje in het zand. Effe lekker zandhappen. Tussendoor kon hij nog even tijd vrijmaken om poffertjes te eten.

Guido heeft enorm veel lol gehad, en wij daardoor ook!
Wat een ellende zeg in Apeldoorn. 5 doden inmiddels. Bah, wat een verschrikkelijke beelden. Ik leef erg met de mensen mee en hoop dat de andere gewonden weer beter worden! Wat bezielt zo'n vent. Kan hij wel problemen hebben, maar laat hij zichzelf dan wat doen als hij het niet meer ziet zitten. Nu neemt hij heel veel gezinnen mee in zijn ellende. Ik heb er geen goed woord voor over en kan me er zo boos over maken! Bah!!!
Het is afschuwelijk! Geen woorden voor!
Oh, lees ik nu dat bloem weer zwanger is? Meid, wat geweldig voor jullie! En natuurlijk heel erg spannend, maar wat je zegt: het is een nieuwe kans.......heel veel geluk gewenst meid! Ik duim voor een gezond kindje!

*breekt weer uit*
oh en dat komt wel een beetje vreemd over misschien na de laatste posts over apeldoorn........vind ik natuurlijk ook verschrikkelijk :(

maar was blij voor bloem, vandaar
Dat begrijpen we Sophy, lief dat je een berichtje achterlaat.

Vreselijk he.. heb de halve middag naar de beelden gekeken. Verschikkelijk.
.
anoniem_2846 wijzigde dit bericht op 01-05-2009 09:35
Reden: Dubbele posting
% gewijzigd
Sophy, wat lief!!

Klinkt misschien een beetje raar, maar weet niet op welk topic jij schrijft, ik ken je niet zo goed (behalve dat je een enorme lieverd bent!), want wilde jou graag even een dikke knuffel geven voor je lieve berichtjes in november/december en vertellen dat we inderdaad een nieuwe kans hebben gekregen. Superleuk dat je wat van je laat horen!
apeldoorn...wat een drama he meiden...

ik kan die beelden niet meer zien en sommige foto's vind ik echt te schokkend. Soms, en nu klink ik vast oud en mutserig, maar vraag ik me wel eens af hoe ver het allemaal moet gaan met de media en wat ze allemaal wel niet laten zien...hoorde ook dat binnen een half uur na de aanslag de persoonlijke gegevens van de dader op twitter stonden. Binnen het half uur!! Waarschijnlijk van het kenteken van de auto, maar stel je toch eens voor dat die auto gestolen was?? Heftig toch?
Bloem, idd erg heftig die beelden. Ik trek het me ook altijd veel te veel aan. Maar dit is ook niet niets natuurlijk. Wat een idioot.

Ik had helemaal nog niet verteld dat ik het cb thuis heb gehad. Sinds kort is het zo dat ze met 18 maanden bij je thuis komen. Even kort vertellen wat er allemaal is gebeurd en hoe je de eerste anderhalf jaar hebt ervaren en wat je hebt meegemaakt. Ik heb ook eerlijk verteld dat ik na al die ellende rond mijn moeder haar hartstilstand en het verliezen van mijn vader hulp had gehad van het GGZ. (Ze vroeg er ook naar hoe het met mijn verwerking ging, want het is niet niets natuurlijk). Maar gezegd dat ik nu alles weer onder controle heb en me erg goed voel. Ze wilde dat graag in het rapport zetten. Ik snap het aan de ene kant wel, maar ik heb het afgesloten en het gaat goed, dus waarom nu nog opschrijven? Toch wilde ze dat en ik heb gezegd dat ze er duidelijk bij moest vermelden dat het rouwverwerking was en dat het nu goed gaat. Ik heb er toch een beetje een naar gevoel van. Weet niet zo goed waarom...

Verder vond ze Vincent een leuk mannetje en dat hij het goed deed. Alleen had ze een opmerking over zijn lopen. Ze vind dat hij te 'houterig' loopt. Ik heb haar verteld dat hij echt goed loopt, dus zonder te kruipen op zijn knietjes, sinds 2/3 weken. Dus ik moet het nu in de gaten houden. Doet hij met 2/3 maand nog zo dan moet ik even een afspraak maken. Erg gek, want het viel onszelf niet zo op, maar mijn moeder,tante en opa wel. Dus hen ook gevraagd om te zeggen met 3 maand hoe zij het zien. Blijkbaar zie ik het zelf niet zo goed. Hoop dat het wel verbeterd!

Nadine, hoe is je vakantie geweest?

Fijn weekend allemaal dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven