Vakantieblunders
donderdag 9 juli 2020 om 09:08
De vakantie ziet er dit jaar anders uit dan normaal. De sfeer is toch wat minder ontspannen.
Met weemoed zat ik oude albums door te bladeren. (Ja, uit de tijd dat je 2 fotorolletjes van 24 mee nam, weloverwogen foto's maakte en bij thuiskomst die rolletjes moest laten ontwikkelen. En vervolgens moest je een week wachten om te ontdekken dat de helft mislukt was).
En bij elke vakantie waren er momenten waar we toen hard om moesten lachen.... of juist achteraf, nu dus, pas hard om kunnen lachen.
Schrijf hier je blunders van je af.
Toevoeging: vakantieleed mag ook hoor. Ik zie in de reacties ook nogal wat leed voorbij komen, waar, achteraf, nog wel om gelachen kan worden!
TO trapt af;
* alles voor een bruine kleur, aan de eerste avond zó verbrand dat we 3 dagen geen shirtje konden verdragen. Veel stappen zat er niet bij.
* op vakantie met een vriendje, in een dronken bui werden er enkele naaktfoto's genomen (geen extreme dingen), die rolletjes werden ontwikkeld in het dorp, bij de fotograaf (die weer bevriend was met mijn schoonouders). De fotograaf keek de foto's even voor ons na.... waar wij bij stonden.
* blunder van anderen; het hotel tegenover ons had ruime balkons. Een stelletje aan de overkant vergat even dat we gewoon mee konden kijken terwijl ze de liefde bedreven. Wij waren niet de enigste die het zagen.
* vanuit de zee terugstrompellen naar mijn handdoekje, neerploffen en de oogjes dicht.
Even later werd ik gewekt, lig ik gewoon een paar plekken ernaast en dus op iemand anders zijn handdoek.
Bleek dat stelletje ook in ons hotel te zitten. Schaamde mij telkens diep.
Met weemoed zat ik oude albums door te bladeren. (Ja, uit de tijd dat je 2 fotorolletjes van 24 mee nam, weloverwogen foto's maakte en bij thuiskomst die rolletjes moest laten ontwikkelen. En vervolgens moest je een week wachten om te ontdekken dat de helft mislukt was).
En bij elke vakantie waren er momenten waar we toen hard om moesten lachen.... of juist achteraf, nu dus, pas hard om kunnen lachen.
Schrijf hier je blunders van je af.
Toevoeging: vakantieleed mag ook hoor. Ik zie in de reacties ook nogal wat leed voorbij komen, waar, achteraf, nog wel om gelachen kan worden!
TO trapt af;
* alles voor een bruine kleur, aan de eerste avond zó verbrand dat we 3 dagen geen shirtje konden verdragen. Veel stappen zat er niet bij.
* op vakantie met een vriendje, in een dronken bui werden er enkele naaktfoto's genomen (geen extreme dingen), die rolletjes werden ontwikkeld in het dorp, bij de fotograaf (die weer bevriend was met mijn schoonouders). De fotograaf keek de foto's even voor ons na.... waar wij bij stonden.
* blunder van anderen; het hotel tegenover ons had ruime balkons. Een stelletje aan de overkant vergat even dat we gewoon mee konden kijken terwijl ze de liefde bedreven. Wij waren niet de enigste die het zagen.
* vanuit de zee terugstrompellen naar mijn handdoekje, neerploffen en de oogjes dicht.
Even later werd ik gewekt, lig ik gewoon een paar plekken ernaast en dus op iemand anders zijn handdoek.
Bleek dat stelletje ook in ons hotel te zitten. Schaamde mij telkens diep.
thanx wijzigde dit bericht op 09-07-2020 20:24
4.70% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
dinsdag 14 juli 2020 om 20:11
De aller ergste
2 jaar geleden Maleisië
Vlotte vlucht, appartement geboekt via booking. Onderweg kreeg de taxichauffeur platte band. Had duidelijk nog nooit een band vervangen en wilde geen hulp. Uiteindelijk toch hulp aanvaard van mijn man en hup verder naar Kuala Lumpur.
Daar aangekomen op ons adres:niets of niemand te zien. Appartement bleek niet te bestaan... Ik was op voorhand al niet gerust om dat ze niet reageerden, en had booking gecontacteerd maar nee hoor volgens hen geen reden tot ongerustheid...
Het was intussen 24h en stonden daar met 2 kinderen.
Dan.
Ik ga op zoek naar de id kaarten en kan ze niet vinden. Bleek dat mijn man die voor uitstappen nog in de trolley had gestopt. En die was.... weg. De trolley met alle id 's maar ook tablets, Nintendo... spoorloos.
Helemaal hysterisch beslist om terug te gaan naar de luchthaven. Intussen was daar alles gesloten, ook de lost and found.
Volledig uitgeput een hotel in de buurt van luchthaven gezocht
( waarbij de taxi ons eerst ook nog eens aan het verkeerde hotel had afgezet)
Dag nadien terug naar luchthaven, godzijdank had iemand onze trolley gevonden .. Ik moet er niet aan denken wat er anders zou gebeurd zijn zonder onze id kaarten.
Halfweg de vakantie ineens een bericht van base. Dat mijn dataverbruik al1400 euro kostte.
Wat??? Blijkbaar ongemerkt in Dubai en in mijn paniek s nachts teveel data gebruikt, gedacht dat ik op Wi-Fi dzat...
Ik heb een abonnement van het werk en ze hebben het zo kunnen regelen dat de kosten nihil waren. Maar dat wist ik dus pas thuis.
Paar dagen voor afreis ineens bericht in mijn mailbox dat de uren van de terugvlucht ineens veranderd waren en we 12 uur zouden moeten wachten in Dubai.
Geen enkele toegeving in vorm van hotel of zo...
Toen was het echt wel genoeg geweest.
Gate1 heeft uiteindelijk voor ons plaats kunnen vinden op een eerdere vlucht dus vroeger naar huis.
Het was een geweldige vakantie en prachtig land maar zoiets wil ik nooit meer meemaken .
Zeker met kinderen er bij is zoiets een verschrikking.
Vorig jaar in Thailand portefeuille vergeten in hotel, gelukkig alleen met Belgisch id in. Hotel heeft het nagestuurd .
We zijn nu in Frankrijk en zijn het geld van onze vlucht naar Tenerife kwijt omdat ik niet meer wilde vliegen nu.
Laat ons hopen dat er nu niets ergs meer gebeurd en we met corona naar huis gaan of zo.
2 jaar geleden Maleisië
Vlotte vlucht, appartement geboekt via booking. Onderweg kreeg de taxichauffeur platte band. Had duidelijk nog nooit een band vervangen en wilde geen hulp. Uiteindelijk toch hulp aanvaard van mijn man en hup verder naar Kuala Lumpur.
Daar aangekomen op ons adres:niets of niemand te zien. Appartement bleek niet te bestaan... Ik was op voorhand al niet gerust om dat ze niet reageerden, en had booking gecontacteerd maar nee hoor volgens hen geen reden tot ongerustheid...
Het was intussen 24h en stonden daar met 2 kinderen.
Dan.
Ik ga op zoek naar de id kaarten en kan ze niet vinden. Bleek dat mijn man die voor uitstappen nog in de trolley had gestopt. En die was.... weg. De trolley met alle id 's maar ook tablets, Nintendo... spoorloos.
Helemaal hysterisch beslist om terug te gaan naar de luchthaven. Intussen was daar alles gesloten, ook de lost and found.
Volledig uitgeput een hotel in de buurt van luchthaven gezocht
( waarbij de taxi ons eerst ook nog eens aan het verkeerde hotel had afgezet)
Dag nadien terug naar luchthaven, godzijdank had iemand onze trolley gevonden .. Ik moet er niet aan denken wat er anders zou gebeurd zijn zonder onze id kaarten.
Halfweg de vakantie ineens een bericht van base. Dat mijn dataverbruik al1400 euro kostte.
Wat??? Blijkbaar ongemerkt in Dubai en in mijn paniek s nachts teveel data gebruikt, gedacht dat ik op Wi-Fi dzat...
Ik heb een abonnement van het werk en ze hebben het zo kunnen regelen dat de kosten nihil waren. Maar dat wist ik dus pas thuis.
Paar dagen voor afreis ineens bericht in mijn mailbox dat de uren van de terugvlucht ineens veranderd waren en we 12 uur zouden moeten wachten in Dubai.
Geen enkele toegeving in vorm van hotel of zo...
Toen was het echt wel genoeg geweest.
Gate1 heeft uiteindelijk voor ons plaats kunnen vinden op een eerdere vlucht dus vroeger naar huis.
Het was een geweldige vakantie en prachtig land maar zoiets wil ik nooit meer meemaken .
Zeker met kinderen er bij is zoiets een verschrikking.
Vorig jaar in Thailand portefeuille vergeten in hotel, gelukkig alleen met Belgisch id in. Hotel heeft het nagestuurd .
We zijn nu in Frankrijk en zijn het geld van onze vlucht naar Tenerife kwijt omdat ik niet meer wilde vliegen nu.
Laat ons hopen dat er nu niets ergs meer gebeurd en we met corona naar huis gaan of zo.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
dinsdag 14 juli 2020 om 21:37
Thailand, Bangkok vorig jaar
We waren op pad geweest en ik ging er vanuit dat je in zo'n stad zeker nog vlot aan eten zou raken s avonds.
Dus taxi gebeld en ons naar een foodcourt laten brengen die werd aanbevolen door tripadvisor.
Komen we rond 21u30 toe , ging alles net dicht! Incl de Burger King beneden!
Ik ben niet te genieten als ik honger heb en de kinderen helaas ook niet. Dus de.sfeer zat er goed in.
Hebben uiteindelijk een 7eleven geplunderd na 22 u s avonds....
We waren op pad geweest en ik ging er vanuit dat je in zo'n stad zeker nog vlot aan eten zou raken s avonds.
Dus taxi gebeld en ons naar een foodcourt laten brengen die werd aanbevolen door tripadvisor.
Ik ben niet te genieten als ik honger heb en de kinderen helaas ook niet. Dus de.sfeer zat er goed in.
dinsdag 14 juli 2020 om 22:55
Wakker gebeld worden door de, van te voren gereserveerde, taxi. Vlug aankleden, schoenen aan, koffers stonden gelukkig als klaar en hup naar Schiphol. Om daar er achter te komen dat ik 2 verschillende schoenen aan had, verschillende kleur, verschillend model en vooral verschillende hakhoogte. Gelukkig zijn er schoenenwinkels op Schiphol
woensdag 15 juli 2020 om 08:57
Nou, jij bent de overtreffende trap!minionette schreef: ↑14-07-2020 21:37Thailand, Bangkok vorig jaar
Lijkt wel of je het over je af roept.
Wij hebben van die vrienden waar ook steeds alles mis gaat. In de vriendenkring roept iedereen altijd: " nee, we gaan niet met Joep&Trees mee, want dat gaat fout".
9 van de 10 keer gaat er inderdaad wat fout.
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 15 juli 2020 om 10:06
Iddthanx schreef: ↑15-07-2020 08:57Nou, jij bent de overtreffende trap!
Lijkt wel of je het over je af roept.
Wij hebben van die vrienden waar ook steeds alles mis gaat. In de vriendenkring roept iedereen altijd: " nee, we gaan niet met Joep&Trees mee, want dat gaat fout".
9 van de 10 keer gaat er inderdaad wat fout.
Onze Europese vakanties gaan meestal wel goed...
Maar dit, nooit meer( hoop ik).
Ik informeer me nochtans altijd heel grondig op voorhand.
Dat van die id kaarten dat is de grootste stommiteit ooit. Dat gaat ons nooit meer overkomen!!
woensdag 15 juli 2020 om 10:42
Jaaaaren terug, pre mobieltjes, tomtoms etc met schoonouders mee naar Frankrijk. We gingen een dag een uitstapje maken naar het kasteel van Josephine Baker. Onderweg kwamen we een omleiding tegen. Schoonvader sputterde iets over "Deviations die altijd langer zijn dan je eigen bedachte omrijroute".
Goed, wij dus via de meest onmogelijke landweggetjes de omleiding omzeilen. Minstens een uur gereden en dan uit komen bij.......exact hetzelfde omleidingspunt.
We hebben hem er nog jaren mee gepest.
Goed, wij dus via de meest onmogelijke landweggetjes de omleiding omzeilen. Minstens een uur gereden en dan uit komen bij.......exact hetzelfde omleidingspunt.
We hebben hem er nog jaren mee gepest.
Op díé fiets!
woensdag 15 juli 2020 om 10:59
dat is wel heel knap dat je verder niets meer vond wat open is. . Bangkok gaat 24 uur door en ik moet altijd uitkijken dat ik mijn nek niet breek over de eetstalletjes. Gelukkig heeft de 7/11 wel behoorlijk veel keusminionette schreef: ↑14-07-2020 21:37Thailand, Bangkok vorig jaar
woensdag 15 juli 2020 om 11:32
Wij zeggen altijd in Belgie hebben ze tijdens Ww2 de borden verplaatst om de duitsers in de war te brengen maar niemand heeft eraan gedacht ze weer terug te zetten na de oorlog. We rijden daar dus op kaart niet op de borden.patsy--stone schreef: ↑10-07-2020 19:50
Hebben jullie dat soort dingen ook wel eens meegemaakt? Ik heb er bijvoorbeeld ook jaren over gedaan voordat ik doorhad dat Rijsel en Lille 1 en dezelfde plaats zijn. En dat Lüttich Luik is.
(Wat me ook doet denken aan de onlogische verkeerssituaties in België, bijvoorbeeld dat op de weg geschilderd staat dat Brussel rechtdoor is en op de borden erboven staat dat het linksaf is... of dat langs de snelweg het bord met plaatsnaam en afslag pas ná die afslag staat, zo van: hier had je eraf gemoeten, jammer joh. Maar dat is weer een heel ander topic. En gelukkig zijn er tegenwoordig navigatiesystemen.)
woensdag 15 juli 2020 om 11:35
We zouden na de Italië/Toscane rondtrip een tussenstop maken voor bezoek aan Europapark. Aangezien dit bijna tegen de grens van Zwitserland aanligt ga je hier niet voor een dag heen rijden en kwam dit dus goed uit.
Mn vriend en hadden ons Efteling abo mee want die had je nodig voor gratis entree ( bij alle andere parken dit laten zien bij gastenservice en klaar). Bleek dat je voor dit park ook een voucher met stempel van de Efteling moest hebben. Diende je persoonlijk op te halen.
Beetje lastig als je meer als 1000km van het park zit in NL.
Ik in de ochtend op dag van vertrek gebeld heel verhaal. Uiteindelijk hebben ze het document digitaal gestuurd. Vond dit zo netjes en was vooral opgelucht.
Eigenlijk had deze nog geprint dienen te zijn, maar we mochten gelukkig wel naar binnen. Anders hadden we €50,- pp dienen te betalen.
Les voor mijzelf dubbel checken en er niet vanuit gaan dat...
Mn vriend en hadden ons Efteling abo mee want die had je nodig voor gratis entree ( bij alle andere parken dit laten zien bij gastenservice en klaar). Bleek dat je voor dit park ook een voucher met stempel van de Efteling moest hebben. Diende je persoonlijk op te halen.
Beetje lastig als je meer als 1000km van het park zit in NL.
Ik in de ochtend op dag van vertrek gebeld heel verhaal. Uiteindelijk hebben ze het document digitaal gestuurd. Vond dit zo netjes en was vooral opgelucht.
Eigenlijk had deze nog geprint dienen te zijn, maar we mochten gelukkig wel naar binnen. Anders hadden we €50,- pp dienen te betalen.
Les voor mijzelf dubbel checken en er niet vanuit gaan dat...
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 15-07-2020 11:41
0.11% gewijzigd
woensdag 15 juli 2020 om 11:37
Pepermint_Patty schreef: ↑15-07-2020 11:32Wij zeggen altijd in Belgie hebben ze tijdens Ww2 de borden verplaatst om de duitsers in de war te brengen maar niemand heeft eraan gedacht ze weer terug te zetten na de oorlog. We rijden daar dus op kaart niet op de borden.
Relax we're all crazy, it's not a competition
woensdag 15 juli 2020 om 11:55
Wij reizen vaak licht en kopen spul op locatie. We hebben niet veel nodig. Maar één ding wat vooral manlief nodig heeft is antizonnebrandmiddel. Normaal wip ik even een supermarkt in op locatie en koop dat soort dingen. Maar ik lag te slapen en manlief ging alleen.
De volgende dag liggen we onder een palmboom, zwemmen we wat en pas ver na het diner (verse kreeft op onze zonnebedjes) gingen we naar het hotel. Rozig van de dag vallen we in slaap. Tot manlief in de nacht huilend wakker wordt. Hij zat vast aan het beddengoed en het deed zo’n zeer.
Bleek hij een soort verzorgingspul voor ná het zonnen te hebben gekocht ipv antizonnebrandmiddel
Ik droeg een hele donkere zonnebril en heb hem gewoon daar mee ingesmeerd. Zijn hoofd was niet verbrand omdat we beide een hoed dragen maar zijn torso en benen waren zo verbrand dat we naar de eerstehulpverlening zijn gegaan. Daar heeft hij een dag in koude dressings gelegen en de hele week erna kwamen we alleen in de avond het hotel uit om te eten. De staff van het hotel bracht elk uur natte doeken uit de vriezer en pas na 10 dagen kon mijn man weer een shirt aan.
De volgende dag liggen we onder een palmboom, zwemmen we wat en pas ver na het diner (verse kreeft op onze zonnebedjes) gingen we naar het hotel. Rozig van de dag vallen we in slaap. Tot manlief in de nacht huilend wakker wordt. Hij zat vast aan het beddengoed en het deed zo’n zeer.
Bleek hij een soort verzorgingspul voor ná het zonnen te hebben gekocht ipv antizonnebrandmiddel
woensdag 15 juli 2020 om 12:10
woensdag 15 juli 2020 om 12:31
jaren geleden gingen we met ander gezin naar Frankrijk (in de buurt van GAP)
We reden ieder apart. We vertrokken tegelijk (woonden vlakbij elkaar) .
Wij kwamen aankomst dag aan tegen uur of 3..maar ander gezin kwam maar niet ...
Die bleken 300 km verderop te staan.. de man van het stel had het adres van de camping niet aangepast in de navigatie (ze hadden aantal campings erin gezet ivm afstand voordat ze hadden geboekt).. en ze reden dus compleet de andere kant op.
Ze kwamen uiteindelijk midden in de nacht aan en hebben we met zaklampen hun kampeermiddel neergezet,
Eigen blunder:
We reden terug uit, wederom , Frankrijk. Mijn man wilde een deel binnendoor rijden en hield dus richting Parijs aan (vers Paris). Ik op kaart kijken (pre tom tom tijdperk).. en zag de namen die we moesten zien maar niet , manlief : zeur niet zo.. we rijden goed, jij kan geen kaart lezen.
En we reden .. reden .. reden.. na een poosje zie ik rechts van mij bergen.. met sneeuw...We waren dus bij Grenoble... Het heeft ons een flink aantal uur gekost om weer op goede route te komen.
Daarna heeft hij nooit meer gezegd dat ik geen kaart kon lezen
We reden ieder apart. We vertrokken tegelijk (woonden vlakbij elkaar) .
Wij kwamen aankomst dag aan tegen uur of 3..maar ander gezin kwam maar niet ...
Die bleken 300 km verderop te staan.. de man van het stel had het adres van de camping niet aangepast in de navigatie (ze hadden aantal campings erin gezet ivm afstand voordat ze hadden geboekt).. en ze reden dus compleet de andere kant op.
Ze kwamen uiteindelijk midden in de nacht aan en hebben we met zaklampen hun kampeermiddel neergezet,
Eigen blunder:
We reden terug uit, wederom , Frankrijk. Mijn man wilde een deel binnendoor rijden en hield dus richting Parijs aan (vers Paris). Ik op kaart kijken (pre tom tom tijdperk).. en zag de namen die we moesten zien maar niet , manlief : zeur niet zo.. we rijden goed, jij kan geen kaart lezen.
En we reden .. reden .. reden.. na een poosje zie ik rechts van mij bergen.. met sneeuw...We waren dus bij Grenoble... Het heeft ons een flink aantal uur gekost om weer op goede route te komen.
Daarna heeft hij nooit meer gezegd dat ik geen kaart kon lezen
woensdag 15 juli 2020 om 13:35
Hij mist juist vlakken pigment op zijn schouders en borst. Ik denk dat zijn huid daar vastgeplakt heeft gezeten aan het beddengoed
Hoe dan ook was dat de laatste keer dat hij gezonnebaad heeft. Ik denk dat die vakantie ook al weer 10-12 jaar geleden was en hij gaat nooit meer zonder factor 50 de deur uit in de zomer.
woensdag 15 juli 2020 om 17:18
[quote=aviv_13 post_id=31649363 time=1594812850 user_id=175446]
Poldervrouw, Grenoble?
Waar kwam je vandaan dan? Er zijn niet veel plekken in Frankrijk waar je in de buurt van Grenoble komt als je richting Parijs wilt.
[/
We zágen de Bergen van Grenoble. We waren we niet als zodanig.
We zaten ergens in het zuiden. We rijden vaker binnendoor. Ging eigenlijk altijd goed. Hij had ergens bordje gemist oid. Geen idee.
We kwamen ook door de d’anjou streek
.
Was verder mooie route. We hadden gelukkig geen haast en de kinderen vonden het prima. Maar hoe we exact gereden zijn weet ik zo niet meer. Geen TomTom destijds en geen mobiele telefoon. We kwamen uiteindelijk op een hele nieuwe snelweg uit in Frankrijk en daarna dwars door Parijs met aanhanger omdat de ring afgesloten was ivm groot ongeluk. . Ja ja. Was een mooie vakantie
Poldervrouw, Grenoble?
[/
We zágen de Bergen van Grenoble. We waren we niet als zodanig.
We zaten ergens in het zuiden. We rijden vaker binnendoor. Ging eigenlijk altijd goed. Hij had ergens bordje gemist oid. Geen idee.
We kwamen ook door de d’anjou streek
Was verder mooie route. We hadden gelukkig geen haast en de kinderen vonden het prima. Maar hoe we exact gereden zijn weet ik zo niet meer. Geen TomTom destijds en geen mobiele telefoon. We kwamen uiteindelijk op een hele nieuwe snelweg uit in Frankrijk en daarna dwars door Parijs met aanhanger omdat de ring afgesloten was ivm groot ongeluk. . Ja ja. Was een mooie vakantie
woensdag 15 juli 2020 om 18:51
Au. Ik ben als kind 1x echt flink verbrand. Neem nu bij zonnig weer altijd een mini zonnebrandcreme mee, ook op vakantie. Misschien ook idee voor je man? Dan heb je sowieso iets bij de hand.BeaTea schreef: ↑15-07-2020 11:55Wij reizen vaak licht en kopen spul op locatie. We hebben niet veel nodig. Maar één ding wat vooral manlief nodig heeft is antizonnebrandmiddel. Normaal wip ik even een supermarkt in op locatie en koop dat soort dingen. Maar ik lag te slapen en manlief ging alleen.
Bleek hij een soort verzorgingspul voor ná het zonnen te hebben gekocht ipv antizonnebrandmiddelIk droeg een hele donkere zonnebril en heb hem gewoon daar mee ingesmeerd. Zijn hoofd was niet verbrand omdat we beide een hoed dragen maar zijn torso en benen waren zo verbrand dat we naar de eerstehulpverlening zijn gegaan. Daar heeft hij een dag in koude dressings gelegen en de hele week erna kwamen we alleen in de avond het hotel uit om te eten. De staff van het hotel bracht elk uur natte doeken uit de vriezer en pas na 10 dagen kon mijn man weer een shirt aan.
woensdag 15 juli 2020 om 19:02
Blijtje66 schreef: ↑14-07-2020 22:55Wakker gebeld worden door de, van te voren gereserveerde, taxi. Vlug aankleden, schoenen aan, koffers stonden gelukkig als klaar en hup naar Schiphol. Om daar er achter te komen dat ik 2 verschillende schoenen aan had, verschillende kleur, verschillend model en vooral verschillende hakhoogte. Gelukkig zijn er schoenenwinkels op Schiphol
woensdag 15 juli 2020 om 19:26
Nieuwe auto, nieuwe gps en op vakantie in de Cévennen: de aangegeven route bleek wel erg avontuurlijk, geen andere auto's te zien, alleen wandelaars op trektocht, regelmatig moesten we uitstappen om grote keien weg te rollen van het zandpad. En uiteindelijk kwamen we onderin een steengroeve terecht en was de keuze meer dan 2 uur terugrijden of steil de helling op. Onze auto was ineens goed 'ingereden'.
woensdag 15 juli 2020 om 20:40
Ik wilde persé kanoën tijdens onze kampeer vakantie in Frankrijk vorig jaar. Mijn 2 vriendinnen hadden daar eigenlijk niet zo veel zin in, maar omdat ik het zo graag wilde (goede jeugdherinneringen) stemden ze in voor de kortste tocht van 2,5 uur.
Door de vriend van een vriendin afgezet bij het startpunt, en na een korte uitleg in gebrekkig Engels over waar het eindpunt was, peddelden we vol goede moed weg.
Ondertussen een keer aangemeerd bij een strandje, wat gezwommen en weer verder gegaan. In iets minder dan 2 uur kwamen we bij het punt waarvan ik zeker wist dat het het eindpunt was. Maar volgens mijn vriendinnen kon dat het écht niet zo zijn, we waren immers geen geoefende kanoërs, we hadden nog gezwommen, dus we konden zeker niet binnen die 2,5 uur er zijn én de oppik-meneer, was er ook nog niet en hij had gezegd er vroeg te staan.
Okayyy 2 tegen 1 dus ik stemde in en we gingen weer verder.
Dat was het eindpunt dus wél en op deze route lag de volgende mogelijke oppik plek 4 uur verder (wisten we toen nog niet). Na een uur werden we een beetje ongerust, zo traag waren we toch ook weer niet? Een half uur verder was er lichte paniek en gingen we de oppik-man bellen, geen gehoor. Tja we kunnen niet terug dus moeten wel verder. Weer een half uur later werden we gebeld door de vriend, waar zijn jullie in vredesnaam?! Hij had de paniekerige kanomeneer bij hem op de camping zitten. Zijn telefoon was kapot gegaan, hij kon ons niet bereiken en is dus naar de camping gereden die voor ons geboekt had.
En ja toen konden we niet anders dan nóg twee uur kanoën. De sfeer werd telkens minder en na een tijdje werd er niks meer gezegd en alleen verbeten gepeddeld. We konden wel huilen toen we de kanomeneer ergens in het water zagen staan.
We hebben in totaal iets meer dan 6 uur gekanoëd. Dat is op een rivier die bijna geen stroming heeft niet persé leuk. Gelukkig kunnen we er nu om lachen.
Sorry beetje lang geworden
Door de vriend van een vriendin afgezet bij het startpunt, en na een korte uitleg in gebrekkig Engels over waar het eindpunt was, peddelden we vol goede moed weg.
Ondertussen een keer aangemeerd bij een strandje, wat gezwommen en weer verder gegaan. In iets minder dan 2 uur kwamen we bij het punt waarvan ik zeker wist dat het het eindpunt was. Maar volgens mijn vriendinnen kon dat het écht niet zo zijn, we waren immers geen geoefende kanoërs, we hadden nog gezwommen, dus we konden zeker niet binnen die 2,5 uur er zijn én de oppik-meneer, was er ook nog niet en hij had gezegd er vroeg te staan.
Okayyy 2 tegen 1 dus ik stemde in en we gingen weer verder.
Dat was het eindpunt dus wél en op deze route lag de volgende mogelijke oppik plek 4 uur verder (wisten we toen nog niet). Na een uur werden we een beetje ongerust, zo traag waren we toch ook weer niet? Een half uur verder was er lichte paniek en gingen we de oppik-man bellen, geen gehoor. Tja we kunnen niet terug dus moeten wel verder. Weer een half uur later werden we gebeld door de vriend, waar zijn jullie in vredesnaam?! Hij had de paniekerige kanomeneer bij hem op de camping zitten. Zijn telefoon was kapot gegaan, hij kon ons niet bereiken en is dus naar de camping gereden die voor ons geboekt had.
En ja toen konden we niet anders dan nóg twee uur kanoën. De sfeer werd telkens minder en na een tijdje werd er niks meer gezegd en alleen verbeten gepeddeld. We konden wel huilen toen we de kanomeneer ergens in het water zagen staan.
We hebben in totaal iets meer dan 6 uur gekanoëd. Dat is op een rivier die bijna geen stroming heeft niet persé leuk. Gelukkig kunnen we er nu om lachen.
Sorry beetje lang geworden
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
woensdag 15 juli 2020 om 21:20
mijn grootouders waren op vakantie in Griekenland, en zij zijn van die types do as the locals do.. (zo hebben ze een keer midden in een Amerikaanse wijk die bekend stond als slecht/ gevaarlijk de auto aan de kant gezet om fruit te kopen
)
maar goed, opa reed en zo kwamen ze terecht boven op een berg waar ze wat gingen eten, aangezien ze de enige gasten waren werden ze compleet in de watten gelegd.
de eigenaar bracht toen 2 glaasjes Ouzo voor ze, maar mijn oma drinkt niet dus, dronk opa het op, helaas bleef de eigenaar maar komen met de glaasjes en omdat hij amper Engels sprak en ze niet onbeleefd wilden zijn bleef mijn opa drinken, met het gevolg dat hij zo dronken als een tor werd en in slaap viel.
met veel moeite en hulp van de eigenaar kregen ze hem in auto en kroop mijn oma achter het stuur, ze heeft doodsangsten uit gestaan om de vele haarspeld bochten, achteraf kunnen ze er hard om lachen
maar goed, opa reed en zo kwamen ze terecht boven op een berg waar ze wat gingen eten, aangezien ze de enige gasten waren werden ze compleet in de watten gelegd.
de eigenaar bracht toen 2 glaasjes Ouzo voor ze, maar mijn oma drinkt niet dus, dronk opa het op, helaas bleef de eigenaar maar komen met de glaasjes en omdat hij amper Engels sprak en ze niet onbeleefd wilden zijn bleef mijn opa drinken, met het gevolg dat hij zo dronken als een tor werd en in slaap viel.
met veel moeite en hulp van de eigenaar kregen ze hem in auto en kroop mijn oma achter het stuur, ze heeft doodsangsten uit gestaan om de vele haarspeld bochten, achteraf kunnen ze er hard om lachen
Relax we're all crazy, it's not a competition
donderdag 16 juli 2020 om 00:31
Jaaaaaren geleden hadden een vriendin en ik een jeep gehuurd voor een vakantie op IJsland. Lekker avontuurlijk, dus geen overnachtingen geregeld.
We hebben op bijzondere locaties geslapen: op een boerderij met hitsige paarden onder ons raam en in een B&B waar 's avonds laat de eigenaar in de slaapkamer kwam om een kitspuit achter een gordijn te pakken.
Met de jeep lekker rondgetoerd, door rivieren etc. totdat er een heel brede rivier kwam. Toen hebben we gewacht op een andere jeep die ook de oversteek wilde maken. Het was best diep, maar ging goed. Alleen moesten we 's avonds ook nog terug en de zon had de hele dag geschenen. Het water kwam tot over de motorkap en de ruitenwisser moest aan. De vriend van vriendin belde elke avond en vroeg jn elk gesprek of de auto nou ook een luchtpijp had...
Een van de laatste hoogtepunten van die reis was een walvissafari om walvissen te spotten. We hadden geluk. Met veel andere toeristen zaten we op een wendbaar en voorak klein bootje op een ruwe zee. Ik voelde me groen worden en ging naar toilet op het bootje. Bezet. Wachten ging niet meer, dus op een holletje terug naar boven en over de railing gehangen. Leermomentje: doe dat nooit tegen de wind in. Een Franse dame had een zelfde leermomentje en met zijn tweeën hingen we slapjes op een vankje. De boot was propvol, maar bij ons wilde niemand in de buurt zitten.
We hebben op bijzondere locaties geslapen: op een boerderij met hitsige paarden onder ons raam en in een B&B waar 's avonds laat de eigenaar in de slaapkamer kwam om een kitspuit achter een gordijn te pakken.
Met de jeep lekker rondgetoerd, door rivieren etc. totdat er een heel brede rivier kwam. Toen hebben we gewacht op een andere jeep die ook de oversteek wilde maken. Het was best diep, maar ging goed. Alleen moesten we 's avonds ook nog terug en de zon had de hele dag geschenen. Het water kwam tot over de motorkap en de ruitenwisser moest aan. De vriend van vriendin belde elke avond en vroeg jn elk gesprek of de auto nou ook een luchtpijp had...
Een van de laatste hoogtepunten van die reis was een walvissafari om walvissen te spotten. We hadden geluk. Met veel andere toeristen zaten we op een wendbaar en voorak klein bootje op een ruwe zee. Ik voelde me groen worden en ging naar toilet op het bootje. Bezet. Wachten ging niet meer, dus op een holletje terug naar boven en over de railing gehangen. Leermomentje: doe dat nooit tegen de wind in. Een Franse dame had een zelfde leermomentje en met zijn tweeën hingen we slapjes op een vankje. De boot was propvol, maar bij ons wilde niemand in de buurt zitten.
donderdag 16 juli 2020 om 01:36
Jaren geleden op motorvakantie door Frankrijk. De eerste vakantie van ons samen, ik zat achterop. Bergrijden is leuk, maar haarspeldbochten met diepe dalen ernaast vond ik eng. We waren onderweg naar een camping verderop, komen onderweg bordjes tegen: Route gesloten, omleidingsroute volgen.
Manlief heeft zoiets, we zijn op de motor we kunnen er wel langs. Nog meer bordjes, maar we rijden de route die hij gepland heeft. Op een gegeven moment rijden we een heel smal haarspeldbochten weggetje af naar beneden naar een klein dorpje. Staan we beneden uit te rusten zien we waarom we de omleiding hadden moeten volgen. Achter het dorp, waar wij het dal weer uitmoeten om onze route te volgen, is de bergwand met weg en al naar beneden gegleden.
Konden we dat rottige weggetje weer terug omhoog rijden.
We moesten wel eerst een bestelbus afwachten die naar beneden kwam en bij een aantal bochten moest steken omdat de weg zo smal was.
Manlief heeft zoiets, we zijn op de motor we kunnen er wel langs. Nog meer bordjes, maar we rijden de route die hij gepland heeft. Op een gegeven moment rijden we een heel smal haarspeldbochten weggetje af naar beneden naar een klein dorpje. Staan we beneden uit te rusten zien we waarom we de omleiding hadden moeten volgen. Achter het dorp, waar wij het dal weer uitmoeten om onze route te volgen, is de bergwand met weg en al naar beneden gegleden.
Konden we dat rottige weggetje weer terug omhoog rijden.
We moesten wel eerst een bestelbus afwachten die naar beneden kwam en bij een aantal bochten moest steken omdat de weg zo smal was.