Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Fijn dat de echo goed was Onslow! :cheer2: Waarom krijg je een speciale echo? En waarom hebben ze daar een Nederlander voor nodig? :-D

Ik ga geen cursus doen Molly. De vorige keer heb ik een hele intense cursus gedaan en dat bleek alleen een houvast tijdens de zwangerschap. Want tijdens de bevalling bleek bevallen wel pijn te doen en ging helemaal niks natuurlijk :lol:
Alle reacties Link kopieren
In mijn ziekenhuis is dat nu blijkbaar voor iedereen, die speciale echo (ik denk dat dit die GUO is bij jullie). Mijn vriend heeft wel scoliose en iemand in de familie heeft een ernstig aangeboren afwijking. Dus daar kijken ze in mijn geval extra naar.

Blijkbaar is die Nederlandse dokter veel beter. :lol:
Scoliose zou in Nederland denk ik wel aanleiding zijn voor een guo echo. Dat het je in zoveel gradaties dat het goed is om te weten waar je aan toe bent. Het is wat langer porren maar ik vind het wel fijn om een guo te krijgen :)
Ik mag zo weer spieken bij de gynaecoloog :hyper: Het is de 16-weken check en ik heb eigenlijk geen idee wat ik er verder ga doen. Ws de suikertest bespreken maar waarom er een afspraak van 45 minuten voor staat?

Wel leuk om nog even te koekeloeren voor het weekend :heart:
:cheer2: baby en ik zijn weer goedgekeurd :cheer2:

En het is nog steeds een meisje :-P)
Wat fijn van de goede echo Onslow en DaSilva!

Hier vandaag weer controle gehad, gelukkig alles oke en een goed kloppend hartje. Ze voelde op de plek van de baarmoeder en zei dat het goed groeit dus dat hopen we dan maar. Op naar de 20 weken echo :)
Fijn de goede echo’s Onslow, DaSilva en Molly!

Ik ga ook geen cursus doen Molly. Ik heb er de vorige keer een gedaan en dat vond ik leuk om mee te maken maar het hoeft voor mij niet nog eens.
@Pinkie, heel vervelend van je baan zeg! Dat verwacht je nu echt niet dat ze verhuizen. Wel een opluchting dat alles er goed uitzag op de echo. Zelf heb ik door Corona ook geen baan, aangezien we net voor het virus verhuisd waren. Het is heel vervelend, vergeet niet dat jij niet je baan bent :hug: Wat bij mij helpt is denken dat ik uiteindelijk toch tot 70 moet werken, dus die periode zonder baan kan ik nog goed inhalen :-)

@Molly, vorige keer heb ik een hypnobirthingcursus gedaan. Het was een goeie cursus, vooral om te leren te ontspannen en met ademhalen. Maar dat bevallen geen pijn doet klopte bij mij niet :lol: Maar ik vond het wel te doen. Deze keer ga ik niets doen, misschien wel even van tevoren kijken in het ziekenhuis als dat mag met corona. En wat fijn dat alles goed was met de echo!

@onlsow, wat fijn dat de echo goed was!! Ik ken zo'n speciale echo niet. Misschien dat ze dat nu in België door corona voor iedereen doen?

@Dasilva, Fijn de goeie echo en suikertest! Ik moest de vorige keer ook een suikertest doen inclusief 3 keer bloedprikken.. Dat deden ze daar standaard. Fijn was anders :roll: Ik weet eigenlijk niet of ik hem nu weer moet doen.

Hier had ik vandaag een controle. De vorige keer was ik vergeten de rest van de afspraken te maken :facepalm: Dus ik belde gisteren om de 20 weken in te plannen en zei ze dat ik gelijk vandaag moest komen om het hartje te luisteren. Alles was gelukkig goed, alleen ze zei dat ik meer moet aankomen. Ik ben nog niet aangekomen sinds het begin, ik denk een combinatie van stress en nergens trek in hebben. Hopelijk wordt dat binnenkort beter, ik vond cravings hebben niet heel erg de vorige keer :-) Hebben jullie cravings?
Verder voel ik de baby nu meer en heeft m'n vriend haar ook kunnen voelen! Maakt het ook wat echter voor hem.
:cheer: voor de goede echo's!!

Ik heb vooral veel zin in zout, maar geen andere cravings.

Wat leuk dat je vriend de baby al heeft kunnen voelen! Hoe ver ben je precies?
Ik begin nu ook steeds vaker beweging te voelen, maar nog heel zachtjes. Ik denk dat mijn vriend nog even zal moeten wachten dus.
Bij mijn dochter duurde het echt lang vooraleer hij haar kon voelen omdat de placenta aan de voorkant lag. Nu ligt de placenta blijkbaar ook vooraan, maar aan 1 zijkant. Ik ben benieuwd wat voor verschil het maakt. :-D Ik hoop toch wel om eens een voetje of zo te zien passeren. :lol:

Hier ook standaard die suikertest. De vorige keer combineerde ze deze met een rondleiding van het kraamkwartier en de kamers.
Onslow15 schreef:
19-07-2020 19:21
:cheer: voor de goede echo's!!

Ik heb vooral veel zin in zout, maar geen andere cravings.

Wat leuk dat je vriend de baby al heeft kunnen voelen! Hoe ver ben je precies?
Ik begin nu ook steeds vaker beweging te voelen, maar nog heel zachtjes. Ik denk dat mijn vriend nog even zal moeten wachten dus.
Bij mijn dochter duurde het echt lang vooraleer hij haar kon voelen omdat de placenta aan de voorkant lag. Nu ligt de placenta blijkbaar ook vooraan, maar aan 1 zijkant. Ik ben benieuwd wat voor verschil het maakt. :-D Ik hoop toch wel om eens een voetje of zo te zien passeren. :lol:

Hier ook standaard die suikertest. De vorige keer combineerde ze deze met een rondleiding van het kraamkwartier en de kamers.
Ik ben deze week 17 weken zwanger. Vorige week voelde m’n vriend haar voor het eerst. Ik lag toen wel schuin, dus denk dat dat ervoor zorgde dat hij haar kon voelen. Je kon het ook aan de oppervlakte zien (rechts van bovenaf). Weet niet of dat het duidelijker maakt :-P Ik heb wel een hele dunne huid (was ook een probleem bij de vorige bevalling). Vorige keer voelde ik haar bij 18 weken, en ik dacht dat de placenta achter lag. Volgens mij scheelt dat wel echt waar de placenta ligt qua voelen. Hopelijk voel je snel meer! Hoe ver ben jij nu?

Hier moest ik dit weekend overgeven. Ik had gehoopt dat misselijkheid en geen zin in eten nu wel over zouden zijn :-(
Wat fijn dat jullie al zo goed leven voelen. Ik heb dat eigenlijk echt niet. Ik denk het wel af en toe te voelen, alsof iemand een veertje langs m’n buik strijkt en heel soms een klein duwtje. Maar ben nog steeds niet zeker of het dan ook de baby is. Mijn placenta ligt wel achter volgens de laatste echo. Nahja, het zal vanzelf wel komen.

Ik had 2 weken geleden het idee dat ik het wel beter voelde. Wellicht heeft hij/zij nu meer ruimte door toename van vruchtwater ofzo.

Met de cravings valt het mee. Ik had dat heel erg met tosti’s maar dat is gelukkig over 😅. Ik lust vrijwel alles weer alleen heb ik echt geen zin in gekookte aardappelen.
ik voel ook nog niets of niet veel. Vorige keer had ik veel vruchtwater en toen voelde ik het pas met 22 weken en dan meteen flink. Toch vind ik deze periode tot de 24 weken wel wat lastig. Je ziet en merkt nog zo weinig. Hoewel.. ik merk wel dat ik zwanger ben aan het overgeven en nu ook wel met traplopen dat ik wat pijn voel, die gelukkig snel wegtrekt. Maar ik merk nog zo weinig dat de kleine echt groeit en beweegt.

Ikhaatgeduld, wat grappig. Gekookte aardappels aten we bijna nooit maar nu vrij vaak!
Hier ook geen last van cravings, misschien komt dat nog haha.

Ik ben deze week ook 17 weken, maar ik denk nog niks te voelen. Al is het de 1e dus ik weet ook niet goed wat te verwachten. Soms maakt het wel onzeker.. mijn buik is ook niet heel hard gaan groeien ofzo en pas mijn kleding nog gewoon dus hoop maar dat de kleine wel goed groeit. Ben zo benieuwd naar de 20 weken echo!

@Birdist heb je nog veel last van overgeven?
Ik ben morgen ook 17 weken. :D

Volgens google is tussen de 16 en 20 weken perfect normaal om voor de eerste keer iets te voelen.

Binnen een paar maanden zijn we waarschijnlijk allemaal aan het klagen over de zoveelste schop in onze ribben of onze blaas. :lol:

Ik heb deze nacht verschrikkelijk gedroomd. :-( In het kort: ik werkte in het magazijn van het Grey's anatomy ziekenhuis en werd overvallen en daar met een hersenletsel achter gelaten. Mijn gezicht was helemaal opgezwollen en niemand herkende me nog. o_o :-[ Ik ben er toch even niet goed van.
Ik ben ook al weer 17+3 vandaag :cheer2:

Wat naar Onslow die droom :hug:

Jammer dat je moet aankomen Ellabowie. Maar als je vriend de baby nu al kan voelen dan heb je ook niet heel veel buikvetjes denk ik :-D Aankomen is net zo moeilijk als afvallen, dus ik heb met je te doen :hug:

Cravings heb ik zeker :lol: Grapefruitsap, groene groenten, hamkaaschips en pittig Indiaans eten :yum: Ik zit aan de zure en pittige kant.
Oeh hamkaaschips! Ik durf t niet aan maar klinkt wel erg lekker! Ik zit zeker ook aan de hartige en pittige kant. Nog een aanrader is pickle chips, das chips met augurksmaak.

Onslow, vreselijk zo'n droom! Ik had gisteren een hele realistische droom, was er echt nog even van de wap van toen ik moest werken!

Ik had het hier nog niet laten weten, maar wij krijgen een meisje! Had afgelopen zaterdag een echo.

Nu mijn misselijkheid afneemt en ik m'n medicijnen heb afgebouwd, ben ik ook veel minder opgeblazen in gezicht en over hele lichaam. Ik lijk dus ineens best wel slank itt afgelopen maanden! Raar hoor. M'n buik begin je nu wel echt te zien.
Oh picklechips klinkt ook wel lekker :kwijl: Bij de Efteling hebben ze van die spiraal aardappels op een stokje. Wordt vast ook elders verkocht maar daar ken ik het van. En daar kan je ook iets sour/zuurs op laten strooien :-9 Het water loopt mij in de mond terwijl ik er aan denk :-D

Fijn dat je wat minder opgeblazen bent Birdist!
DaSilva86 schreef:
22-07-2020 10:13
Oh picklechips klinkt ook wel lekker :kwijl: Bij de Efteling hebben ze van die spiraal aardappels op een stokje. Wordt vast ook elders verkocht maar daar ken ik het van. En daar kan je ook iets sour/zuurs op laten strooien :-9 Het water loopt mij in de mond terwijl ik er aan denk :-D
:-D jaaaa die. daar doen ze vinaigrette op volgens mij, of van die zoutkorrels die een badje van azijn-mosterd hebben gehad, zalig!
Volgens mij voelde ik het bij de eerste of met 18 weken of 20. Maar aardig licht, van die bubbeltjes en veertjes. Dus dat je het nog niets voelt is normaal hoor Molly! Haha ja op een gegeven moment worden we allemaal bont en blauw geschopt :lol: Ik voel haar trouwens wel alleen als ik stil lig of zit. Anders niet.

Birdist, ik snap dat deze periode lastig is! Vooral als je je ook nog niet optimaal voelt. Ik zie dat je nu weet dat jullie een meisje krijgen. Leuk zeg!! Is jullie eerste kind een zoon of dochter? Heel fijn dat de misselijkheid wat afneemt!

Molly, dat je buik nog niet zoveel groeit is vooral bij de eerste ook normaal hoor! Volgens mij zagen anderen pas echt wat meer na 24/25 weken bij mij. Er vroeg zelfs een collega bij 30 weken of ik zwanger was van een lilliputter o_o

Onslow, wat een vervelende droom.. Gelukkig maar een droom al kan het best echt lijken.

Oh hamkaaschips! Daar heb ik nu ook zin in. En die aardappels op een stokje ken ik ook, water loopt me ook in de mond. Die at ik wel eens bij Walibi, heerlijk. Qua cravings heb ik vooral dat ik ineens zin in iets heb, wat we dan niet in huis hebben dus dat wordt hem niet. is zo frustrerend :lol:
Bij mij is het ook zo, EllaBowie. Ik voel hem enkel als ik stil lig en er echt op let. Ik voel hem wel al iets duidelijker nu. Een soort van plopje. :love:

Mijn buik was bij de eerste redelijk snel zichtbaar en op het einde echt gigantisch. Daar kreeg ik ook commentaar op. Gelukkig hadden de meeste mensen wel genoeg tact om het bij "wat een mooie zwangere buik" of "je draagt zo mooi naar voren" te houden.

Ik heb nu ook wel zin in chips. :lol: Maar ik ga eraan weerstaan, ik heb al te veel koekjes gegeten vandaag. :facepalm:
Oh jaaa ik had ook zin in chips vanavond. Maar ik heb het ook niet gedaan. Heb net als Onslow ook al wat koekjes op vandaag 😬.

Ik lig nu in bed en dacht ook even een soort plopje te voelen. Dat veertjes gevoel heb ik wel veel op een dag maar weet nog steeds niet of dat nou de baby is of dat ik gewoon jeuk heb 😂.

Bij mijn vorige zwangerschap duurde de groeiende buik ook veel langer Molly. Ik weet nog dat ik ook dacht hoe kan kan het dat de baby groeit en ik nog niks zie. Nu heb ik voor mn gevoel al een enorme buik maar mensen durven nog niks te zeggen merk ik.
Dan wachten we maar af, het kan natuurlijk ook ineens snel gaan straks met een ineens snel groeiende buik :-D

Iemand hier had al een afspraak gemaakt voor de kinkhoest prik die vanaf 22 weken kan toch? Kan die afspraak nu al gemaakt worden met 17 weken of is het beter nog even te wachten? Vind het lastig in te schatten omdat het wellicht drukker is en dan corona die weer opspeelt nu..
Molly66 schreef:
23-07-2020 16:00
Iemand hier had al een afspraak gemaakt voor de kinkhoest prik die vanaf 22 weken kan toch? Kan die afspraak nu al gemaakt worden met 17 weken of is het beter nog even te wachten? Vind het lastig in te schatten omdat het wellicht drukker is en dan corona die weer opspeelt nu..
Ja dat was ik! Per stad kan het nogal verschillen. Sommige locaties bieden het maar 1 keer per maand aan, andere gewoon paar keer per week of tijdens het reizigersspreekuur. Je kunt gewoon een afspraak maken voor jouw regio, verschilt per postcode hoe, zie https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22w ... raak-maken .
Ik heb de kinkhoestvaccinatie afspraak ook al staan. In sommige regio’s zit het voor die afspraak al snel vol dus ik zou gewoon even met het consultatiebureau bellen als ik jou was :)
Heeft iemand een update voor de tabel? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven