Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.


NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Onslow15 schreef:
09-07-2020 08:51
Ik ga het Moses mandje eens voorleggen aan mijn vriend, zien wat hij daarvan vindt.
Het wiegje dat ik gevonden had is trouwens de Baninni Piccola wieg. Benieuwd of jullie het net zo afgrijselijk vinden als mijn vriend. :rofl:

Ik vind het niet moeders mooiste maar wel veel veiliger dan veel van dit soort wiegjes en co-sleepers. De meeste in dit segment hebben bumpers of dikke stoffen wanden. Daar kan een baby in stikken door re-breathing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor veiligheid in het geval van wiegjes, neem lelijk er met plezier bij. :D
Vriend wil veilig én mooi. Ik ben waarschijnlijk wel net iets te angstig als het op slapen aankomt. Maar goed, ik heb nog maar weinig moeders ontmoet die die angst niet hebben.

Het Moses mandje is trouwens goedgekeurd. :lol: Aangezien je zelf al over re-breathing begint, DaSilva, vermoed ik dat dit ook wel goed zal zitten qua veiligheid?
Alle reacties Link kopieren
@Onslow: nou ja lelijk, het is niet de mooiste wieg maar goed, dat ding staat hooguit een paar maanden en dan is het alweer klaar.
Zo’n moses mand is wel dicht aan de zijkant lijkt het. Kan geen lucht door.
Ik legde dochter altijd in de box in een babynestje. Wordt ook niet aanbevolen maar ze paste er makkelijk in en ik was altijd bij haar.

Mijn man is ook van het wat we moeten hebben kopen we maar we maken het niet te gek. Om sommige dingen ontstond dan nog wel eens wat strijd. Nu kind er is snapt hij vaak wel de voordelen. Maar iets dat belangrijk is moet dan ook kwaliteit hebben. Zoals de autostoel inderdaad. Daar zou hij nooit op bezuinigen.

Ik koop ook veel via marktplaats. Zoals de tripp Trapp en de newbornset enzo. Kan prima.
Oooh ik kende moses mandjes niet, wat leuk zeg! Hmmmmm daar is vast nog wel plaats voor..

@Onslow, kan jullie grondbox niet omhoog? Of begrijp ik dat verkeerd? Je kunt daar eventueel ook een babynestje in maken maar nu ik zo'n mozesmandje heb gezien..
Onslow15 schreef:
09-07-2020 09:24
Ik ga ook voor veiligheid in het geval van wiegjes, neem lelijk er met plezier bij. :D
Vriend wil veilig én mooi. Ik ben waarschijnlijk wel net iets te angstig als het op slapen aankomt. Maar goed, ik heb nog maar weinig moeders ontmoet die die angst niet hebben.

Het Moses mandje is trouwens goedgekeurd. :lol: Aangezien je zelf al over re-breathing begint, DaSilva, vermoed ik dat dit ook wel goed zal zitten qua veiligheid?

Die Moba Mozes geeft weinig kans op re-breating maar ik weet niet of er genoeg gaatjes in de wand zitten om verstikking te voorkomen. Er zitten wel veel gaatjes.

Wij gebruiken hem om andere kindjes weg te houden als we op bezoek zijn. Niet als vaste slaapplek.
Birdist schreef:
09-07-2020 09:34
Oooh ik kende moses mandjes niet, wat leuk zeg! Hmmmmm daar is vast nog wel plaats voor..

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ihg, dat Moses mandje dat DaSilva postte heeft gaatjes, dus dat ziet er wel luchtdoorlatend uit. Ik denk er hetzelfde van als jou trouwens, dat staat hier toch maar een paar maanden uit, dus zo erg is dat niet. :-)


Birdist, nee het kan niet omhoog. Het is zo iets: https://www.bol.com/nl/p/grondbox-playp ... oductTitle

Ook weer praktisch, maar niet heel stijlvol. :lol: Plus het heeft een deurtje. Dus het gaat enkel toe als ik even iets moet doen.

Edit: DaSilva postte het zelf ook al zie ik net, van de gaatjes. :D
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
09-07-2020 09:40
Die Moba Mozes geeft weinig kans op re-breating maar ik weet niet of er genoeg gaatjes in de wand zitten om verstikking te voorkomen. Er zitten wel veel gaatjes.

Wij gebruiken hem om andere kindjes weg te houden als we op bezoek zijn. Niet als vaste slaapplek.
Dan voldoen ze prima lijkt me. Het ziet er vast heel schattig uit stel ik me zo voor 😍.
Alle reacties Link kopieren
Oohh nu wil ik ook een moses mandje! Dochter heeft als mini heel veel in haar babynestje gelegen, dat is toch eigenlijk hetzelfde of mis ik iets?
-Janna- schreef:
09-07-2020 10:52
Oohh nu wil ik ook een moses mandje! Dochter heeft als mini heel veel in haar babynestje gelegen, dat is toch eigenlijk hetzelfde of mis ik iets?


Het verschil is dat met een Mozes mand de baby wel zijn warmte kwijt kan en niet kan stikken door re-breathing in iets zachts. https://samenslapen.nl/veiligheid/babynestjes/ Als een baby in de zachte zijkant van een babynestje ademt dan ademt de baby telkens dezelfde lucht in. En omdat de baby wel blijft ademen maar geen zuurstof meer krijgt treed er hersenschade op. Als een baby plots stikt heb je als ouder reflexen maar bij re-breathing is een baby eigenlijk al dood voor het stopt met ademen. Daarom zijn babynestjes zo gevaarlijk.

Ik snap ook echt echt echt niet dat die dingen verkocht mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
09-07-2020 11:09
Het verschil is dat met een Mozes mand de baby wel zijn warmte kwijt kan en niet kan stikken door re-breathing in iets zachts. https://samenslapen.nl/veiligheid/babynestjes/ Als een baby in de zachte zijkant van een babynestje ademt dan ademt de baby telkens dezelfde lucht in. En omdat de baby wel blijft ademen maar geen zuurstof meer krijgt treed er hersenschade op. Als een baby plots stikt heb je als ouder reflexen maar bij re-breathing is een baby eigenlijk al dood voor het stopt met ademen. Daarom zijn babynestjes zo gevaarlijk.

Ik snap ook echt echt echt niet dat die dingen verkocht mogen worden.
Kun je een mosesmandje dan echt als bedje gebruiken? Nestje gebruikten we als wij erbij waren, lag ze in op de bank of op tafel of waar dan ook. Maar dus niet ‘s nachts idd ivm de risico’s.
-Janna- schreef:
09-07-2020 11:37
Kun je een mosesmandje dan echt als bedje gebruiken? Nestje gebruikten we als wij erbij waren, lag ze in op de bank of op tafel of waar dan ook. Maar dus niet ‘s nachts idd ivm de risico’s.

Hangt een beetje van het mandje af. Je hebt ze van riet, olifantengras, palmblad, rattan en die van Moba is kunststof.

Sowieso lijkt het mij beter als er geen bumper of padding aan de binnenkant zit. Dat hebben mandjes van riet vaak omdat riet/rattan geen fijn zacht materiaal is.

Mozes mandjes van palmblad zijn vaak open gevlochten. Die zijn prima. Maar dan wel zonder stoffen bumper of padding.

Die van olifantengras ventileren niet genoeg. Kans op stikken.

Die van Moba of Tommee Tippee ventileert en heeft een stevige bodem zodat je echt echt een kind in kan dragen. Maar ik twijfel wel eens of er genoeg gaatjes in de zijkant zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dankje!
Ik hou het bij het nestje en voor het echte slapen cosleeper en wiegje. Uitkijken dat ik niet nog meer koopziek word van dit topic :d
Ik zit vandaag lekker aan de nesteldrang :heart: Ik heb alle kleren van peuter uitgezocht en tot de conclusie gekomen dat ik bar weinig genderneutrale kleren heb gekocht in het verleden :$ Alles is blauw, donkergroen of grijs. En onze peuter was in de zomer en een hittegolf geboren dus veel kleine maatjes zijn lekker vrolijk tropisch met palmbomen en zonnetjes :lol:

En ik heb 15 slaapzakken gevonden :-$ Is dat bij jullie ook zo veel? We hadden er per maat 2 voor thuis en 1 voor het kdv. En ook weer de eerste maatjes luchtige slaapzakjes.

Alles wat ik wel ga gebruiken gaat nu lekker de was in en hangt straks fris klaar. Nog maar 6 maanden wachten gelukkig :-D

Gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend? Vanaf zondag schijnt het weer wat beter te worden.
DaSilva86 schreef:
10-07-2020 17:25
Ik zit vandaag lekker aan de nesteldrang :heart: Ik heb alle kleren van peuter uitgezocht en tot de conclusie gekomen dat ik bar weinig genderneutrale kleren heb gekocht in het verleden :$ Alles is blauw, donkergroen of grijs. En onze peuter was in de zomer en een hittegolf geboren dus veel kleine maatjes zijn lekker vrolijk tropisch met palmbomen en zonnetjes :lol:

En ik heb 15 slaapzakken gevonden :-$ Is dat bij jullie ook zo veel? We hadden er per maat 2 voor thuis en 1 voor het kdv. En ook weer de eerste maatjes luchtige slaapzakjes.
Goed bezig Da Silva! Onze baby heeft de eerste maanden onder een lakentje en dekentje geslapen, dus in de kleine maatjes hebben we nog geen slaapzakjes, daarna zeker 2-3 per maat. Op dit moment maat 86-104 hebben we wel 6 verschillende volgens mij. En hetzelfde met de hittegolf versus winterbaby.. Wel zijn al onze omslagrompers wit tot maat 68. Ik heb de babydoos nog niet van zolder gehaald, heb ik wel gepland voor in m'n vakantie. Nu al zin in om uit te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier ook mee!
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn wel veel slaapzakken! XD Ik heb er maar een stuk of 5. In het begin sliep dochter onder een grote tetradoek. Hier hetzelfde probleem, ze zijn allemaal van het verkeerde seizoen. Goede reden om nieuwe in te slaan. :-D

Mijn nesteldrang focust zich volledig op dochter haar kamer en grote kuis houden. :lol: Ik heb veel kleertjes doorgegeven aan zwangere/pas bevallen vriendinnen, dus ik moet nog wat wachten om te selecteren. Ik kijk er wel al naar uit! Een andere vriendin (met gelijkaardige smaak als mij) heeft ook een jongen en gaat mij dan haar kleertjes bezorgen.

Wij gaan dit weekend oa. naar het bos met een paar vrienden. We blijven wel voorzichtig en gaan zeker afstand houden, maar ik ben toch blij om nog eens onder de mensen te komen. :lol:

Dag SNagelkerke! Wanneer ben jij uitgerekend?
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke is een waarschijnlijk een trol en probeert zich voor te doen Sofie Nagelkerke uit een Huis Vol.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ok. Geen idee wie dat is, maar bedankt Cookielover!
Jammer voor die persoon dat net de Belg antwoordt. :-D
Haha dat zijn er echt veel Dasilva! Ik heb er 6 volgens mij. Moesten er 2 bijkopen doordat ze van de Puckababy piep niet gelijk naar de Puckababy 4 seasons kon. Die Puckababy's vind ik trouwens echt handig. Wel een investering maar we hebben nooit gedoe met winter en zomerslaapzakken :-D Heel apart, maar op de crèche hier gebruiken ze geen slaapzakken vanwege brandveiligheid, dus daar ligt ze altijd onder een koeka deken (geen idee hoe ze dat doen :lol: )

Hier is dochter ook in de winter geboren dus we kunnen vrijwel alles hergebruiken. Ik dacht ook dat ik aardig genderneutraal was, maar veel heeft toch aardig lichte meisjeskleuren :facepalm: Ik moet zeggen dat ik het ook wel handig vond als mensen konden zien dat ze een meisje was, ipv steeds te horen krijgen wat een schattig jongetje ze was :biggrin: .
Ik weet wel dat wel dat die berenpakjes en jasjes echt een gekriegel waren. De armen waren nooit groot genoeg, ik denk dat we nu een soort omslagdoek kopen (wel met een voetenzak, de vorige keer gooide ze haar voeten eruit). En een maxi cosi voetenzak kunnen we lenen, die vond ik erg handig.

Ik zag hierboven een moses basket en misschien wil ik die ook wel. Goed om te weten waar we op moeten letten dasilva! Lijkt mij toch handig voor op de bank al hebben we het babynestje vorige keer maar 3 weken gebruikt (gelukkig geleend :-D ). Onze dochter lag vooral in het tripp trapp babykuipje en de box. Ik weet niet of jullie dat babykuipje ook gehad hebben, maar wij noemden hem de poepstoel. Werkte gigantisch goed tegen krampen :lol:

Haha ik heb ook nesteldrang. Naja misschien meer koopdrang :lol: Al moet ik me inhouden van mezelf. Ik denk wel dat ik een nieuwe draagzak wil. Lijkt mij toch handiger als ik met beiden naar buiten wil om de baby in de draagzak te hebben (ook met de kou). De Ergobaby vond ik voor een newborn niet echt fijn, dus ik moet weer op onderzoek uit! Artipoppe vind ik erg mooi, maar ook erg duur :roll:

Leuk dat je kleding van een vriendin krijgt Onslow! Handig ook als je dezelfde smaak hebt :-D

Wij gaan misschien zwemmen dit weekend (als het zwembad niet te druk is). En verder niet echt iets bijzonders denk ik, misschien nog naar het stadje. Leuk dat jullie met vrienden kunnen afspreken Onslow :-) Gaan jullie nog wat doen Dasilva?

Welkom Snagelkerke!
Een langer verhaal geworden dan verwacht.. :lol:
Onslow15 schreef:
10-07-2020 21:05
Ah, ok. Geen idee wie dat is, maar bedankt Cookielover!
Jammer voor die persoon dat net de Belg antwoordt. :-D
Haha ik had ook geen idee wie dat was :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Haha, EllaBowie. Ik heb dat ook wel, dat ik graag heb dat duidelijk is dat dochter een meisje is. Ze heeft ook nog niet veel haar, dus dat helpt niet. :D

Wij hebben ook een tripptrapp, maar geen babykuip. We hebben een wipstoel die we op tafel zetten. Die babykuip ziet er wel handig en comfortabel uit, maar oh zo duur!

Er is een draagdoek/-zak topic hier op het forum. Misschien heb je het al gezien, er staan goede tips in!

Maxi Cosi voetenzak is inderdaad handig! Die ligt hier al klaar voor baby 2. :D
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fan van Puckababy Ellabowi! Ben zo blij geweest met de Piep! Die gaan we hier zeker ook weer gebruiken. Wij hadden een juni baby, dus zal wel veel nieuw moeten kopen. Ik ga het wel uitzoeken als we weten wat het wordt.
Hier presteerde sommige oudere mensen nog over hij te spreken terwijl ze bij wijze van een roze bloemetjes Jas aan had in de supermarkt. Heel bijzonder vond ik dat.
De nieuwborn set van de tripp Trapp wil ik nu ook graag aanschaffen. Ik hou marktplaats hiervoor in de gaten. Scheelt toch weer en ziet er vaak nog prima uit.

Hebben ze in België ook een soort marktplaats Onslow?

Hier weinig gezellige plannen. We moeten nodig opruimen boven zodat de babykamer kamer ook straks gemaakt kan worden. Staat nu nog teveel troep in die we ergens anders kwijt moeten😬.
Alle reacties Link kopieren
Ihg, wij hebben 2dehands.be. Onze Stokke komt daarvan. :D
Soms is het wel opletten met tweedehandsspullen. Mijn schoonmoeder had bijna 2 meegroeistoelen gekocht waarvan er stond dat het echte Stokkes waren, maar niet dus. De stoelen zelf waren niet van slechte kwaliteit, maar waren wel een heel stuk goedkoper dan de echte tripp trapps.

Eens de kamer leeg is, kan het leuke werk beginnen, Ihg. Kinderkamer inrichten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven