Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
zaterdag 11 juli 2020 om 18:20
Oh Onslow ik ben ook bezig met de kamer van peuter
Ik heb een hoogslaper neergezet en zijn muurdecoratie vervangen. Hij is nu meer van de robots en planeten ipv giraffen en konijnen. Ook de indeling van zijn kamer is veranderd en speelgoed weer gesorteerd
Voor die babykuip zou ik wel wat geld apart zetten. Het is straks nog leuk om de baby erbij aan tafel te hebben. Wij hebben de Steps ipv de Tripptrapp en daar ook het babyding op.
Ik heb bij de vorige lang getwijfeld over de Puckababy omdat het idd niet goedkoop is Ellabowie. Ik durfde het niet omdat peuter een spuger was als baby en ik was bang dat ik straks 3 puckababy’s per maat had. Wat gek dat baby’s onder dekens slapen
dat is toch niet brandveiliger?
Jongen/Meisje dat vond ik ook zo gek toen onze bonk van een baby in een blauwe wagen met blauwe kleren en blauwe speelgoedjes nog steeds werd aangezien voor een meisje
Hoe dan? Hij had als baby ook al een zware stem en er was en is niks feminiene aan hem. Hij had zelfs een jongens kapseltje want hij mocht al na 1 maand naar de kapper omdat hij veel haar had. En een matje
Hoe gaat het opruimen IHG?
Wij zijn vandaag wezen wandelen in het bos en hebben daarna kibbeling gegeten. Mijn vorige zwangerschap kon ik dat niet luchten en nu gaat het gewoon. Na de wandeling ging ik zitten en toen had ik mijn eerste echte schop in mijn buik. Dus geen porretje maar echt bam!
Morgen gaan we naar een museum waar peuter lekker kan rondrennen.
Voor die babykuip zou ik wel wat geld apart zetten. Het is straks nog leuk om de baby erbij aan tafel te hebben. Wij hebben de Steps ipv de Tripptrapp en daar ook het babyding op.
Ik heb bij de vorige lang getwijfeld over de Puckababy omdat het idd niet goedkoop is Ellabowie. Ik durfde het niet omdat peuter een spuger was als baby en ik was bang dat ik straks 3 puckababy’s per maat had. Wat gek dat baby’s onder dekens slapen
Jongen/Meisje dat vond ik ook zo gek toen onze bonk van een baby in een blauwe wagen met blauwe kleren en blauwe speelgoedjes nog steeds werd aangezien voor een meisje
Hoe gaat het opruimen IHG?
Wij zijn vandaag wezen wandelen in het bos en hebben daarna kibbeling gegeten. Mijn vorige zwangerschap kon ik dat niet luchten en nu gaat het gewoon. Na de wandeling ging ik zitten en toen had ik mijn eerste echte schop in mijn buik. Dus geen porretje maar echt bam!
zaterdag 11 juli 2020 om 20:35
Ik had maar één Puckababy piep. Het scheelde dat het zo heet was dat wanneer ik hem had gewassen snel weer droog was in die zomer. Nu we een winterbaby krijgen twijfel ik of we de teddy variant moeten aanschaffen. Heeft iemand daar ervaring mee? Er staat dan bij dat je geen dekens nodig hebt.
Leuk dat je een schop voelde DaSilva! Ik had het idee hem tot dinsdag wel gevoeld te hebben. De laatste dagen denk ik hem niet gevoeld te hebben. Ik ben wel weer aan het werk deze week, misschien te druk en dat ik hem daarom niet voel? Maandag gelukkig weer ff spieken
.
Opruimen ging wel goed. Wat weg kon ook gewoon eens weggegooid. We zijn er nog niet hoor. Op de baby kamer zelf staan ook nog veel dingen. We hebben straks geen kamer meer over dus het is wat creatief omgaan met de ruimte zegmaar
.
Leuk dat je een schop voelde DaSilva! Ik had het idee hem tot dinsdag wel gevoeld te hebben. De laatste dagen denk ik hem niet gevoeld te hebben. Ik ben wel weer aan het werk deze week, misschien te druk en dat ik hem daarom niet voel? Maandag gelukkig weer ff spieken
Opruimen ging wel goed. Wat weg kon ook gewoon eens weggegooid. We zijn er nog niet hoor. Op de baby kamer zelf staan ook nog veel dingen. We hebben straks geen kamer meer over dus het is wat creatief omgaan met de ruimte zegmaar
zondag 12 juli 2020 om 05:36
Ik had ook maar 1 puckababy piep. De gewone katoen, maar bij ons was het ook in de winter niet heel koud binnen in de winter (appartement). In het begin deed ik er wel eens een deken over of een pyjama aan. Was soms onhandig met wassen, maar had nog een back up slaapzakje. Ze kunnen in de droger dus dat is ideaal
Hier trouwens ook een spuger, spuugde vaker wel dan niet
Een teddy zou ik zelf vooral doen als het lang koud is op de kamer (als er altijd een raam open staat bijvoorbeeld). Op zich kan in het begin als ze niet rollen ook een deken eroverheen. Bij ons slaapt ze op de kamer dus dan vind ik een deken minder spannend. Al moet ik zeggen dat ik de teddy ook wel handig vind, vooral omdat je niet 4 lagen erbij aan hoeft te doen (hier is het in de winter heel koud). Misschien wacht ik met beslissen tot dat er een korting is, ik vind het ook wel zonde omdat we de dunne hebben
Bij de crèche zitten ze gelukkig wel de hele tijd erbij, al vraag ik me af of de reden wat betreft brandveiligheid niet uit de jaren 70 komt..
Wel echt leuk dat je de baby zo hard voelde dasilva, hoef je ook niet te twijfelen of het darmen waren
Ikhaatgeduld, wanneer horen jullie ongeveer wat het wordt? Spannend!
Een teddy zou ik zelf vooral doen als het lang koud is op de kamer (als er altijd een raam open staat bijvoorbeeld). Op zich kan in het begin als ze niet rollen ook een deken eroverheen. Bij ons slaapt ze op de kamer dus dan vind ik een deken minder spannend. Al moet ik zeggen dat ik de teddy ook wel handig vind, vooral omdat je niet 4 lagen erbij aan hoeft te doen (hier is het in de winter heel koud). Misschien wacht ik met beslissen tot dat er een korting is, ik vind het ook wel zonde omdat we de dunne hebben
Wel echt leuk dat je de baby zo hard voelde dasilva, hoef je ook niet te twijfelen of het darmen waren
Ikhaatgeduld, wanneer horen jullie ongeveer wat het wordt? Spannend!
zondag 12 juli 2020 om 08:07
Ik wacht ook nog even met beslissen denk ik Ellabowi. Nog tijd genoeg
. Wij hadden er ook in de zomer zelfs nog dekens overheen inderdaad.
Ik vind het wel bizar hoe snel je die dingen eigenlijk vergeet, hoe je dat toen allemaal deed
.
Ik kan morgen wel vragen of ze het geslacht kan zien maar anders horen we het 10 aug. Merk dat ik nu wat ongeduldiger ben dan de eerste keer. Want dan weet ik ook wat ik opnieuw kan gebruiken en wat niet
. Heb gelukkig wel dingen als dekentjes en doeken neutraal gekocht destijds
.
Ik vind het wel bizar hoe snel je die dingen eigenlijk vergeet, hoe je dat toen allemaal deed
Ik kan morgen wel vragen of ze het geslacht kan zien maar anders horen we het 10 aug. Merk dat ik nu wat ongeduldiger ben dan de eerste keer. Want dan weet ik ook wat ik opnieuw kan gebruiken en wat niet
zondag 12 juli 2020 om 09:46
Die Puckababy piep, is dat zo een inbakerslaapzakje? Wij hebben dat even geprobeerd, maar dochter werd er zo kwaad van. Ze sliep altijd in de hoera-houding, dus dan maar overgestapt naar een tetradoek en daarna een gewoon slaapzakje.
Een deken lijkt mij inderdaad ook niet brandveiliger dan een slaapzak. Ik voel me ook meer op mijn gemak als dochter in een slaapzak slaapt.
Die teddy variant ziet er wel comfortabel uit! En met anti-krabwantjes lijkt me ook handig! Wij hebben geen verwarming op de slaapkamer, dus als het koud is is het echt wel koud! Als er ergens korting is, laat het ons weten, EllaBowie.
Wat leuk dat je kindje zich zo duidelijk liet voelen, DaSilva.
Spannend, Ihg! Veel plezier morgen!
Een deken lijkt mij inderdaad ook niet brandveiliger dan een slaapzak. Ik voel me ook meer op mijn gemak als dochter in een slaapzak slaapt.
Die teddy variant ziet er wel comfortabel uit! En met anti-krabwantjes lijkt me ook handig! Wij hebben geen verwarming op de slaapkamer, dus als het koud is is het echt wel koud! Als er ergens korting is, laat het ons weten, EllaBowie.
Wat leuk dat je kindje zich zo duidelijk liet voelen, DaSilva.
Spannend, Ihg! Veel plezier morgen!
maandag 13 juli 2020 om 08:14
Veel plezier vandaag IHG! Hopelijk kom je het geslacht te weten 
Onslow je hebt nu ook inbakerzakjes in de Hoera houding
Zo schattig want het zijn dan net kleine kikkertjes.
Ik zit nu in het ziekenhuis voor de suikertest (OGTT). Die krijg ik vanwege mijn bmi. En waar ik het drankje al vies vind mag ik nu ook 3x bloedprikken
Bij de vorige baby was het nog 2x.
Onslow je hebt nu ook inbakerzakjes in de Hoera houding
Ik zit nu in het ziekenhuis voor de suikertest (OGTT). Die krijg ik vanwege mijn bmi. En waar ik het drankje al vies vind mag ik nu ook 3x bloedprikken
maandag 13 juli 2020 om 08:34
Succes met het drankje en prikken! Hopelijk goede waarden!
Onslow, mijn dochter slaapt nog steeds in de hoera-houding, zo schattig! Niet iedere baby heeft nu eenmaal behoefte aan inbakeren, ik heb het bij haar nooit gedaan en pas bij een maat 68, maand of 4 was dat, over op slaapzakjes. Ik zag nu wel veel en goed aanbod op marktplaats van winterslaapzakjes e.d., dus twijfel nu toch om een klein maatje aan te schaffen.
maandag 13 juli 2020 om 12:38
Hoi allemaal,
Weer even geleden dat ik geschreven heb. Nu eindelijk de misselijkheid een beetje weg was sinds vorige week, moest ik weer op kantoor komen.....meteen de eerste dag een bespreking over nieuwe structuur en dan hoor je even dood leuk dat je baan ophoudt einde van het jaar omdat de gehele afdeling verhuisd naar een locatie in Belgie.....dus dat is lekker dan. Na mijn verlof kan ik op zoek naar een nieuwe baan
. Ik zag het totaal niet aankomen en was helemaal overstuur. Dus 's middags enorme steken in mijn buik. 's avonds mocht ik gelukkig meteen naar de verloskundige komen en is er een echo gemaakt. Alles zag er goed uit en dat stelde me wel gerust.
Toen paar dagen later wakker geworden met enorme keelpijn en nu dus stront verkouden. Ik heb zelfs nog een corona test gedaan voor de zekerheid, maar die was gelukkig negatief.
Ik baal echt hoor. Is mijn misselijkheid eindelijk weer een beetje onder controle, zit ik hier weer mee. Ik kan helaas niet zeggen dat ik een onbezorgde zwangerschap heb tot nu. Voor deze week blijf ik lekker thuis. Dan als ik me wat beter voel nog 3 dagen naar kantoor en 1 dag thuis werken en dan heb ik lekker 3 weken vakantie. Daar ben ik zo aan toe!! Hopelijk kan dan eindelijk het genieten ook een beetje gaan komen.
Voor 5 augustus staat ook de 20 weken echo gepland. Jeetje wat is dat lastig om een afspraak te plannen zeg. Ik moet nu in een heel andere plaats, omdat bij ons alles tm september al vol zit! Dus ik zou zeggen plan snel!
@ DaSilva, wat krijg je die suikertest al vroeg. Ik moet hem ook gaan doen, maar dat is pas met 22 weken zei de vk. Is inderdaad heel smerig drankje. Ik doe liver 3x bloedprikken
, daar ben ik gelukkig niet bang van.
@IHG veel plezier vandaag en ben benieuwd naar het geslacht
.
Een puckababy heb ik bij mijn oudste ook gebruikt. Hij maaide zo met zijn armpjes dat hij steeds wakker werd en overdag niet goed sliep. 's nachts had hij er gek genoeg geen last van.
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!
Weer even geleden dat ik geschreven heb. Nu eindelijk de misselijkheid een beetje weg was sinds vorige week, moest ik weer op kantoor komen.....meteen de eerste dag een bespreking over nieuwe structuur en dan hoor je even dood leuk dat je baan ophoudt einde van het jaar omdat de gehele afdeling verhuisd naar een locatie in Belgie.....dus dat is lekker dan. Na mijn verlof kan ik op zoek naar een nieuwe baan
Toen paar dagen later wakker geworden met enorme keelpijn en nu dus stront verkouden. Ik heb zelfs nog een corona test gedaan voor de zekerheid, maar die was gelukkig negatief.
Ik baal echt hoor. Is mijn misselijkheid eindelijk weer een beetje onder controle, zit ik hier weer mee. Ik kan helaas niet zeggen dat ik een onbezorgde zwangerschap heb tot nu. Voor deze week blijf ik lekker thuis. Dan als ik me wat beter voel nog 3 dagen naar kantoor en 1 dag thuis werken en dan heb ik lekker 3 weken vakantie. Daar ben ik zo aan toe!! Hopelijk kan dan eindelijk het genieten ook een beetje gaan komen.
Voor 5 augustus staat ook de 20 weken echo gepland. Jeetje wat is dat lastig om een afspraak te plannen zeg. Ik moet nu in een heel andere plaats, omdat bij ons alles tm september al vol zit! Dus ik zou zeggen plan snel!
@ DaSilva, wat krijg je die suikertest al vroeg. Ik moet hem ook gaan doen, maar dat is pas met 22 weken zei de vk. Is inderdaad heel smerig drankje. Ik doe liver 3x bloedprikken
@IHG veel plezier vandaag en ben benieuwd naar het geslacht
Een puckababy heb ik bij mijn oudste ook gebruikt. Hij maaide zo met zijn armpjes dat hij steeds wakker werd en overdag niet goed sliep. 's nachts had hij er gek genoeg geen last van.
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!
maandag 13 juli 2020 om 12:47
Ach jeetje Pinkie wat vervelend zeg. Snap dat je overstuur bent en al helemaal als je het niet zag aankomen. Ik hoop dat je toch een beetje de rust kunt vinden, knuffel voor jou
Ikhaatgeduld heel veel plezier vandaag, hopelijk kunnen ze het geslacht al zien
Hier gaat het zn gangetje. Ik maak me alleen zorgen of ik genoeg binnenkrijg. Ik eet vrij weinig op een dag en kan de vitamines niet binnenhouden (op de b12 b11 smelttablet na en vitamine d druppels) heb vrijdag weer een controle, dan toch maar eens vragen. Ben zo bang dat de kleine niet goed kan groeien hierdoor.. vorige keer werd elke keer aangegeven zolang je iets binnen kan houden komt het wel goed, maar toch..
Ikhaatgeduld heel veel plezier vandaag, hopelijk kunnen ze het geslacht al zien
Hier gaat het zn gangetje. Ik maak me alleen zorgen of ik genoeg binnenkrijg. Ik eet vrij weinig op een dag en kan de vitamines niet binnenhouden (op de b12 b11 smelttablet na en vitamine d druppels) heb vrijdag weer een controle, dan toch maar eens vragen. Ben zo bang dat de kleine niet goed kan groeien hierdoor.. vorige keer werd elke keer aangegeven zolang je iets binnen kan houden komt het wel goed, maar toch..
maandag 13 juli 2020 om 12:53
@Molly, Heb je 's nachts ook last van spugen? Ik slikte expres mijn zwanger vitamine pil voordat ik naar bed ging. Omdat ik 's nachts geen last had van spugen. Zo wist ik zeker dat mijn lichaam de vitamines de hele nacht kon opnemen......
En wat rot zeg dat je nog steeds zo veel aan het spugen bent. Ik hoop dat dit snel minder zal worden.
terug
En wat rot zeg dat je nog steeds zo veel aan het spugen bent. Ik hoop dat dit snel minder zal worden.
maandag 13 juli 2020 om 13:40
Hopelijk zijn alle waardes goed DaSilva!
Wat shit zeg van je baan Pinkie! Dat is nou echt niet waar je op zit te wachten na je verlof. Kan me goed voorstellen dat je dat allemaal even moet laten bezinken.
Gelukkig gaat het met de baby wel goed!
@ Molly: wat naar dat je nog steeds zo weinig kan eten. Lukt steeds hele kleine beetjes en dan vooral gezond ook niet? Of toch iets van soep misschien. Nouja je zult vast al wel een hoop geprobeerd hebben.
Hier vandaag weer mogen spieken. Was toch wel weer een beetje nerveus. Maar alles was weer goed
. Placenta ligt achter dus daar ben ik blij om. En aan het geslacht durfde de Gyn in opleiding zich niet te wagen helaas. We wachten toch maar tot 10-8 de 20wk echo.
Wat shit zeg van je baan Pinkie! Dat is nou echt niet waar je op zit te wachten na je verlof. Kan me goed voorstellen dat je dat allemaal even moet laten bezinken.
Gelukkig gaat het met de baby wel goed!
@ Molly: wat naar dat je nog steeds zo weinig kan eten. Lukt steeds hele kleine beetjes en dan vooral gezond ook niet? Of toch iets van soep misschien. Nouja je zult vast al wel een hoop geprobeerd hebben.
Hier vandaag weer mogen spieken. Was toch wel weer een beetje nerveus. Maar alles was weer goed
maandag 13 juli 2020 om 13:46
IHG, jammer dat de gyn zich daar niet aan waagde, had ik vorige keer ook!
Pinkie, wat rot van je baan! Nooit een leuk bericht maar zo zwanger helemaal niet. En dan ook nog misselijk. Sterkte en pas goed op jezelf.
Mollie, jij dus ook nog misselijk, jij dus ook sterkte. Ik maak me ook wat zorgen. Ik geef zowel overdag als 's nachts over op een slechte dag, heb werkelijk waar sinds half en helemaal eind mei geen gezond voedingsmiddel binnengehouden. Cola en brood is een beetje t enige dat lukt. Vreselijk. Ik eet normaal dus heel gezond en drink nooit cola. Toch denk ik dat die mini's echt niks te kort komen, alleen wijzelf waarschijnlijk wel. Sinds een week lukt t mij wel weer om de vitaminepillen binnen te houden.
Pinkie, wat rot van je baan! Nooit een leuk bericht maar zo zwanger helemaal niet. En dan ook nog misselijk. Sterkte en pas goed op jezelf.
Mollie, jij dus ook nog misselijk, jij dus ook sterkte. Ik maak me ook wat zorgen. Ik geef zowel overdag als 's nachts over op een slechte dag, heb werkelijk waar sinds half en helemaal eind mei geen gezond voedingsmiddel binnengehouden. Cola en brood is een beetje t enige dat lukt. Vreselijk. Ik eet normaal dus heel gezond en drink nooit cola. Toch denk ik dat die mini's echt niks te kort komen, alleen wijzelf waarschijnlijk wel. Sinds een week lukt t mij wel weer om de vitaminepillen binnen te houden.
maandag 13 juli 2020 om 14:20
Jemig wat ontzettend rot Pinkie! Echt niet waar je nu op zit te wachten. Was het een leuke baan?
Ik krijg de suikertest al met 16 weken omdat mijn bmi hoog is en als de groeiecho aanleiding geeft dan mag ik met 24 weken nog een keer
Maaaaar de suikertest uitslag was prima!
Alle waardes vielen goed uit en ik verwacht dat de gynaecoloog er vrijdag niks op aan te merken heeft.
Fijn dat je even hebt kunnen spieken IHG
Jammer dat je nog niet weet wat het wordt.
Ik zou mij ook zorgen maken Molly
Maar als de experts zeggen dat het goed komt moet je er maar op vertrouwen
Jeej je kan weer een vitaminepil binnen houden Birdist
Beter dan niks. En ik denk ook wel dat het een aanslag op je conditie zal zijn
Ik krijg de suikertest al met 16 weken omdat mijn bmi hoog is en als de groeiecho aanleiding geeft dan mag ik met 24 weken nog een keer
Maaaaar de suikertest uitslag was prima!
Fijn dat je even hebt kunnen spieken IHG
Ik zou mij ook zorgen maken Molly
maandag 13 juli 2020 om 19:17
Wat fijn dat alles goed was @Ikhaatgeduld! Jammer van het geslacht, hopelijk de volgende keer
@DaSilva fijn dat de waardes goed zijn, hopelijk blijven ze zo goed!
@Birdist wat balen van het vele spugen, ik heb daar gelukkig nu geen last meer van, kan dus alleen bijna niks eten.. ik heb denk ik ook sinds mei weinig gezonds kunnen eten, kan wel weer kiwi eten sinds deze week. Cola gaat hier trouwens ook goed, dronk dat eerst ook al maanden niet meer. Heb nu vooral zin in dingen met prik ook al zoiets.. maargoed we hopen maar dat de kleintjes niets tekort komen. Ik heb ook geen idee hoe snel vitamine waardes kunnen dalen..
@DaSilva fijn dat de waardes goed zijn, hopelijk blijven ze zo goed!
@Birdist wat balen van het vele spugen, ik heb daar gelukkig nu geen last meer van, kan dus alleen bijna niks eten.. ik heb denk ik ook sinds mei weinig gezonds kunnen eten, kan wel weer kiwi eten sinds deze week. Cola gaat hier trouwens ook goed, dronk dat eerst ook al maanden niet meer. Heb nu vooral zin in dingen met prik ook al zoiets.. maargoed we hopen maar dat de kleintjes niets tekort komen. Ik heb ook geen idee hoe snel vitamine waardes kunnen dalen..
maandag 13 juli 2020 om 21:15
Ik begin last te krijgen van zwangerschapsdementie
Jullie ook? Ik heb vandaag 2x gehad dat ik iets vertelde en de eerste keer was ik compleet mijn verhaal kwijt en de tweede keer kon ik niet op een woord komen terwijl we het alleen over dat woord hadden.
En ik kan er nog best mee leven maar mijn man kijkt mij dan aan als of ik een puppy ben die over haar pootjes struikelt
En ik kan er nog best mee leven maar mijn man kijkt mij dan aan als of ik een puppy ben die over haar pootjes struikelt
dinsdag 14 juli 2020 om 16:02
Even een huishoudelijke mededeling: kinkhoestvaccinatie is vanaf 22 weken en de vaccinatie momenten raken op door het coronarooster op de consultatiebureaus én een babyboom
"Je kunt de vaccinatie halen vanaf de 22e week in tot aan het einde van je zwangerschap. Maar wel geldt: hoe eerder, hoe beter. Want door vroeg te vaccineren, is er voldoende tijd om antistoffen aan je baby over te dragen. Die antistoffen beschermen je kind tegen kinkhoest" https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22w ... -wekenprik
"Je kunt de vaccinatie halen vanaf de 22e week in tot aan het einde van je zwangerschap. Maar wel geldt: hoe eerder, hoe beter. Want door vroeg te vaccineren, is er voldoende tijd om antistoffen aan je baby over te dragen. Die antistoffen beschermen je kind tegen kinkhoest" https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22w ... -wekenprik
dinsdag 14 juli 2020 om 17:07
Thanks voor de reminder! Die babyboom schijnt gelul te zijn.. maar het coronarooster is wel heftig, op veel plekken namelijk maar 1 optie per maand. Sja, dan zit je snel vol ja.DaSilva86 schreef: ↑14-07-2020 16:02Even een huishoudelijke mededeling: kinkhoestvaccinatie is vanaf 22 weken en de vaccinatie momenten raken op door het coronarooster op de consultatiebureaus én een babyboom![]()
dinsdag 14 juli 2020 om 17:18
De telefoniste van de ggd zei dat er een babyboom was en het kraamzorgbureau ook. Maar ik denk dat er veel mensen zo in de rats zitten over hun inkomen dat er weinig te vrijen valt.
dinsdag 14 juli 2020 om 17:30
Ja dat in de rats zitten over inkomen speelt enorm in onze directe omgeving
dinsdag 14 juli 2020 om 17:58
Thanks voor de reminder DaSilva. Ik heb vrijdag weer een controle dan maar eens vragen hoe en wat.
Qua babyboom ik weet het ook niet, hier wel veel zwangeren nu in de omgeving maar dat kan ook de leeftijd zijn
vandaag wezen kijken voor opvang, ze zeiden daar dat we gelukkig nog ruim op tijd zijn, aangezien ik verhalen hoorde over wachtlijsten van maanden.
Gaan jullie trouwens iets van een zwangerschapscursus doen?
Qua babyboom ik weet het ook niet, hier wel veel zwangeren nu in de omgeving maar dat kan ook de leeftijd zijn
Gaan jullie trouwens iets van een zwangerschapscursus doen?
woensdag 15 juli 2020 om 19:08
Pinkie, wat naar zeg! Ik kan goed geloven dat je hier wel even van zal moeten bekomen! Hopelijk trek je de volgende dagen nog en kan je daarna toch wat genieten van je verlof.
Hier ook nog misselijk, moe en flauw. Gelukkig wel niet de hele tijd, er zijn ook dagen dat ik me perfect normaal voel. Hopelijk klaart het bij iedereen die zich nog ziek voelt snel op!
Zwangerschapsdementie is ook goed aanwezig. Onlangs was ik vergeten waar ik geparkeerd stond.
Ik denk niet dat ik een cursus ga doen deze keer. Vorige keer deed ik zwangerschapsyoga, ben ik naar alle infoavonden in het ziekenhuis geweest en naar de kinesist. Eerlijk gezegd heb ik daar allemaal niet zoveel aan gehad op het moment van de bevalling. De yoga zal wel wat geholpen hebben, maar deze keer heb ik er gewoon geen zin in. Misschien komt het wel.
De echo vandaag was trouwens helemaal in orde.
Volgende afspraak is pas 27 augustus. Dan krijg ik een specialisatie echo. Bij ons doen ze deze nu in de plaats van de 20 weken echo. Eén keer per week komt iemand speciaal van Maastricht daarvoor.
Hier ook nog misselijk, moe en flauw. Gelukkig wel niet de hele tijd, er zijn ook dagen dat ik me perfect normaal voel. Hopelijk klaart het bij iedereen die zich nog ziek voelt snel op!
Zwangerschapsdementie is ook goed aanwezig. Onlangs was ik vergeten waar ik geparkeerd stond.
Ik denk niet dat ik een cursus ga doen deze keer. Vorige keer deed ik zwangerschapsyoga, ben ik naar alle infoavonden in het ziekenhuis geweest en naar de kinesist. Eerlijk gezegd heb ik daar allemaal niet zoveel aan gehad op het moment van de bevalling. De yoga zal wel wat geholpen hebben, maar deze keer heb ik er gewoon geen zin in. Misschien komt het wel.
De echo vandaag was trouwens helemaal in orde.