Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn ook erg verdrietig om het verlies van onze vriend en dat helpt ook niet echt om de rest bespreekbaar te maken.
Manderley, waarom heb je zo'n behoefte aan een bevestiging van een therapeut? Is dit omdat dit helpt om het zelf onder ogen te zien, of omdat de therapeut dan als het ware een scheiding 'goedkeurt' waardoor je man niet meer met tegenargumenten kan komen?

Ik heb het stuk van Joep een aantal keer teruggelezen en vooral de zin "je bent nu een gekooid vogeltje" treft me wel erg.
Oh dan mijn nieuws: ik ben weer ongesteld geworden

Hihi eigenlijk mag ik niet echt klagen, aangezien ik zo'n 3 jaar geleden voor het laatst ongesteld was (3 jaar geleden zat ik nu in spanning of ik zwanger was... ik testte uiteindelijk op 2 mei op dag 38 ofzo). Van Dochter was ik vrijwel meteen zwanger, ik geloof dat ik toen een keer ongesteld ben geweest.

Bij zoon was ik 2 weken nadat ik stopte met de bv weer ongesteld, nu is het 8 dagen. Nouja, ik weet iig dat de boel weer werkt en... eindelijk kan ik weer aan de pil en kunnen die stomme condooms de deur uit! Yahoo!

Oh en met het stoppen van de bv is mijn libido ook terug. Ik wist eigenlijk niet meer hoe het voelde (gelukkig maar, anders had ik het waarschijnlijk gemist)

Oh ik heb nieuwe foto's op Hyves gezet (Lab had ze al ontdekt :-) ). Iedereen kan bij elkaar op Hyves kijken (toch?) dus ik verwijs jullie daarnaar, dan hoef ik ze niet op Joeppie te zetten
Heeey

Allereerst; Nijn waar ben je en gaat alles goed?

Manderley; Ik zou vooral naar therapie gaan als je dat voor je zelf denkt te moeten doen.

Misschien lekker voor jezelf dat je weet dat je alles hebt geprobeerd, en misschien komt hij wel tot een helder inzicht, of jullie samen.

Maar laat je alsjeblieft niet 'ippakken' Ook niet met wat gemodificeerd gedrag. Als zijn hart hetzelfde blijft, schiet je niet op. Dat zou ik je denk ik dus aanraden; probeer te 'proeven' of ook echt zijn hart naar jou toe veranderd. En niet alleen zijn gedrag.

Hij mag je echt wel wat hoger schatten, waarderen, en wat meer gunnen.

Eef; balen dat je weer ongesteld bent. Het verklaart wel je 'ik wil chocola' gevoel

Het is niet leuk he, zker als het zo lang is weggeweest. En leuk ook weer om te merken dat je een echte vrouw bent

Wij gaan vanavond de verjaardag van mijn moeder vieren. Wordt vast gezellig.

liefs Joep
Ik heb in mijn enthousiasme twee dingen op een kledingbeurs gekocht die bij nader inzien toch een beetje helemaal niet bij mij en vooral bij Dochter passen... het kostte geen drol, maar vind het zonde om het zomaar weg te gooien. Zal even wat foto's hier of op joeppie of op Hyves zetten, misschien wil een van jullie het... (het ene is maatje 104 ofzo, dus daar passen de grote meiden ook nog in, Yara enzo...)
Man ontdekte dit filmpje. Iedereen kent het vast al, maar ik kende het nog niet en kreeg echt kippevel: susan boyle
Eef: die 'wandelfoto's zijn echt moooooi. Die foto van Dochter zittend op tafel en Zoon daarachter met zijn drinken, wauw.

Morgen hebben we de eerste afspraak met de therapeut. Ik ben benieuwd.

Nijn: nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik was ook wel tevreden over die foto ja. Het was echt een lucky shot hoor, had er een stuk of 6 gemaakt, en dit was de enige leuke. Bij de andere foto's zat ze naar beneden te kijken of half uit beeld of zoon wat achter haar ofzo. Het was ook wel een beetje tricky, want ze zat dus los op die tafel. Dus snel foto's maken voordat ze omkukelde...
en manderley???
Eef: dat vind ik het grote voordeel van een digitale camera, je maakt gewoon een aantal fotó's achter elkaar en dan zit er meestal wel 1 goede bij.

Joep: het gesprek is pas vanmiddag om half 6. Laat op de middag zodat man er geen vrij voor hoeft te nemen.

Hoe zit het eigenlijk met onze meeting? Willen we nog...of wordt het te lastig met kids/zonder kids en oppas?

Is er eigenlijk al iemand begonnen met een kind zindelijk maken? Ik merk het heel vaak als Rosa moet poepen/plassen, nu zegt men dat ik met zindelijk maken moet beginnen. Ik dacht dat dat pas zin had als een kind 2 jaar of ouder is. Omdat ze de bedoeling nu nog niet goed doorhebben.

En wat lijkt jullie handiger eerst een potje of meteen op de wc met verkleiner?

Liefs Manderley
hahaha Manderley; wilde net mijn avonturen met jullie gaan delen.

Deze vakantie heb ik maar 1 missie en dat is dochter zindelijk krijgen. We zijn nu 3 dagen bezig en mijn dag bestaat nu alleen uit dweilen, potjes leeggieten, en schone onderbroekejs aantrekken. En vooral veeeeel stikkers plakken.

Maandag vond ze het dooooodeng om te plassen en plaste ze wel op het potje maar dan als ze het eigenlijk in haar broek deed, dus niet gecontroleerd haar blaas legen. Veel huilen en knuffelen. Ik vroeg me af of ik door moest gaan, maar de laatste tijd vind ze plalsen in haar luier ook erg spannend.

Stand; 2 keer in het potje 3 keer ernaast.

Dinsdag; ging het al iets beter, en hoefde ik niet meer uren naast het potje bij haar te zitten, en heeft ze tussendoor ook meer gespeeld en alleen op het potje als ze echt moest.

Stand; 4 keer op het potje, 1 keer ernaast, en 1 keer een poepbroek. Yuk.

Woensdag; vandaag dus; ze speelt nu veel tussendoor en gaat echt als ze moet. Ze hoeft niet meer zo te huilen steeds. En is bere trots. Zelfs zonder luier naar de Hema gelopen om een cadeautje te halen. (kinderschaartje)

Stand; 7 keer op het potje, en 1 inieminie drolletje.

Naar bed heeft ze wel een luier aan, en gisteren met boodschappen doen ook. Het is een zuipschuit, dus ze moet echt veeel plassen ook. Gaat veel voordeel opleveren want de luiers zijn ook nooit aan te slepen.

Ik heb een tekening gemaakt met 10 bloemen erop en daar mocht ze steeds een stikker in plakken. Die was vandaag vol dus een cadeautje gekocht.

Nu zijn we met een vlieger begonnen waar 15 strikjes aan zitten. En die gaat ook rap.

Het stikker susteem werkt hier als een tierelier. Ze is helmaal weg van jip en janneke stikkers.

Ze wilde net ook zonder luier naar bed maar dat durfde ik nog niet.

Ik ben maar met een potje begonnen omdat ik haar eerder al op de wc heb gezet, maar daar is ze een keer ingevallen (mama de slappe lach, zeer onpedagogisch) dus daar wil ze niets van weten, zelfs niet mer wcbril verkleiner. ik denk dat ik ga overstappen als ik merk dat ze haar blaas zelf goed kan legen zodat ze ook niet heel lang erop hoeft te zitten.

Manderley ik vermoedde al dat je pas later moest maar wist niet of ik in de gelegenheid zou zijn nog te typen vandag mijn voorbarige vraag.

Als je merkt dat meisje (je hebt haar gewone naam getypt) er al bewust mee bezig is zou ik het eens proberen. Maar hier merk ik dus dat doorzetten loont, en ben dus blij dat ik echt even lang vrij heb.

Succes.

En eef de fotos zijn echt mooooi!

liefs joep
wat een lap tekst.

en als jullie je afvragen waarom ze nu meer plast als maandag; ze weet dat wat ze drinkt plas wordt, dus dronk ze maandag niet veel. Nu zit ze weer op haar oude niveau.
ze heeft alleen een onderbroekje aan, en soms zelfs die niet;

Maar vanochtend quote; Ikke bjoek aan, ik hajstikke koud!! en toen trok ze zelf haar spijkerbroek aan.

Nu stop ik
JOEPPIE ik heb VERLOF!

Ik ben hier Joep! haha

Gaat allemaal zijn gangetje. Had even hele drukke dagen.

Zaterdag verjaardag gevierd voor vrienden, werd 30 dus ik vond dat wel een feestje waard.

Zondag bijkomen van feestje en maandag werken en gister visite en vandaag laatste werkochtendje, maar ben net pas een half uurtje thuis, dus was allemaal veeeel later dan gepland....

Maargoed nu wel het idee dat ik alles goed heb afgesloten en kan dus nu echt gaan genieten van rust!

Ben er ook echt aan toe,

Heb het gevoel met de dag krakkemikkiger te worden. Last van rug, buik en heeeel moe....Maargoed hoort er allemaal bij en nog 6 weekjes en 2 dagen en dan is het zover, althans....de uitgerekende datum...

MOet vol te houden zijn....

HIer trouwens niet heel intensief bezig met zindelijkheid.

We hebben wel potje staan en heeeel af en toe wil ze er zonder kleren op, maar meestal wil ze met kleren aan erop. EN we hebben ook een brilverkleiner, omdat ze graag op de grote wc wilde en ik in eerste instantie zei dat die voor grote mensen was, maarja toen wees iemand mij erop, dat dat nogal verwarrend kan werken, als ik ergens ben en geen potje heb, zal ze toch op de wc moeten, maarja dat kan niet, want die is voor grote mensen....

Dus toch ook maar een verkleiner gekocht.

Maar ze is er nog heel weinig mee bezig...en nu de baby bijna komt, laat ik het ook maar even...anders teveel veranderingen denk ik..

Ben benieuwd Manderley hoe het gaat vanavond! Ik duim voor je!

Eef: Ben benieuwd naar je miskopen!!

Ga Yara zo halen!
heerlijk meid geniet ervan!
Oh lekker Nijn. Had vanavond geprobeerd je te bellen maar je bent er niet...

Hier nog geen zindelijkheid. Meneer kan goed aangeven dat hij aan het poepen is en soms zelfs dat hij moet gaan poepen, maar hij wil niet op het potje "want dan krijgt hij koude billen". Hem op het potje zetten en er naast blijven zitten helpt niet, hij "probeert" heel hard maar er gebuert niks. Het leverde hem en ons veel frustratie op, dus voorlopig maar besloten het potje in de kast te laten en de wc-bril-verkleiner naast de wc te laten liggen (laatst ging mijn zus bij mij naar de wc en die kwam gierend van de lach de kamer weer in, roepend 'mag dat ding er ook af als ik moet plassen?'). Zoon kan trouwens ook nog niet aangeven dat hij plast/moet plassen, dus het heeft bij ons echt geen nut. We wachten tot hij 2,5 is en dan kijken we wel weer verder. Ik heb het gemerkt met dingen als uit een beker drinken of met een vorkje eten: we kunnen proberen wat we willen, maar meneer bepaalt toch zijn eigen tempo, dus liever zonder stress. Ik zou GRAAG willen dat hij zindelijk werd, scheelt een hoop luiers en dus geld, en een hoop gesjouw... maar het zit er gewoon nog niet in hier.
Ha, zindelijke kindjes! Fiepie zit zo'n 20 ker per uur op het potje en lispelt dan heel tevreden 'psssssst'. That's it.

Ze durft nu eindelijk zo nu en dan met blote billen op haar potje te zitten, lispelt dan ook 'psssssssssssst' en kijkt vervolgens heel triomfantelijk in het rond.

Ze doet dus alsof, maar ach, het is een begin.
moet jij niet slapen op dat achterlijke tijdstip?
Eigenlijk wel ja..... Maar ik had eindelijk eens tijd om te reageren.
Belle, ik zie op de messenger dat je veilig thuis bent... ben opgelucht. Het was nl het eerste wat bij me opkwam...
heey,

Wij hebben een relatief heerlijke koninginnedag achter de rug, maar het gebueren in Apeldoorn zorgde wel voor een grauwe waas over de dag. Wat een drama pfff als ik denk aan al die mensen, maar vooral ook de kindertjes die het gezien hebben en het allemaal maar verwerken moeten.....

Het was altijd zon lekker onbezorgd kneuterfeest. Ben benieuwd hoe dat in de toekomst zal zijn.

Maar dus naar de aubade en vrijmarkt geweest, en daarna bij vrienden in de tuin spelletjes gedaan. Daar kamen steds meer mensen bij.

Ninthe (en ik) zijn alleen weer ziek. En vooral Ninthe is nu heel zielig, ze wil bijna niet drinken. Gisteren 7 uur niet terwijl ik niet wist wat ik moest doen en maar huilen en huilen. Nou ja ze drinkt nu wel maar heel weinig. Zere keel, snotterig, koorts, traanoogjes heel heel sneu.

Vandaag is man thuis en er moeten alleen maar veel booschappen gedaan worden. Dat kan dus lekker zonder kids. Vanavond gaan we eten bij mijn zusje en haar man in hunn nieuwe huis. Meis blijft daar logeren, en gaat morgen met zwager mee naar hun boerderij. Lekker op de trekker. (ik vond dat dat maar eens moest, dan weet ze eindelijk wat een boerderij is )

Fijne dag!!

ohh ik vind het wel naar dat we nog niets van manderley hebben gehoord na het gesprek. Ben heel benieuwd hoe het uit is gepakt!!!
Hoi,

Het gesprek woensdag ging wel goed. Ik had het idee dat de psycholoog al vrij snel doorhad wat voor vlees ze in de kuip heeft. Man vond echter niet dat hij extreem last heeft van buien en gister kreeg ik dat dan ook mijn brood.

Bedankt voor jullie verhalen over zindelijkheid. Het potje vindt ze nog eng, maar we gaan het rutigaan toch maar gewoon proberen. Kijken of ze wil en anders wachten we nog maar even.
Wat bedoel je met "gisteren kreeg ik dat dan ook op mijn brood"?
Man vond het op zijn zachts gezegd niet leuk. Hij begreep niet waar ik het vandaan haalde. Volgens hem heeft hij niet zoveel last van buien. Op een gegeven moment zei hij dat hij alles niet zo lang meer zou trekken en dat dan bij hem de bom zou barsten.

Toen ik hem vroeg hoe hij dat bedoelde: ja dat wist hij ook niet, wat er dan gaat gebeuren. En ik werd daar best bang van, ik heb heel even getwijfeld nadat hij kwaad weg was gegaan met onze dochter om alleen weg te gaan, maar dat wilde ik toch niet.

Ik ben nog best wel bang en het weekend heb ik zo goed als geen kans weg te gaan. Mijn vriendin raadde me aan om maandag meteen de psych te bellen en met haar te overleggen en dan evtueel weg te gaan. Maar ik weet niet echt wat zij nu voor me kan doen...
Weggaan. Meteen. Niet meer over nadenken. Als hij aangeeft "dat hij geen last heeft van buien", geloof jij dan ECHT dat het nog goed kan komen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven