Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat je desnoods ophalen door de politie, om samen met je dochter weg te gaan. Maar ga niet zonder haar!!
Nee, dat geloof ik niet.

Ik zit heel hard na te denken om maandag een blijfvanmijnlijf te bellen. Hopen dat ik daar terecht kan, dan hoef ik mijn fam niet lastig te vallen.
heey manderley,

pfff denk je echt aan geweld bij die opmerking?? moeilijk hoor!

ffe gegoogeled; op fierfryslan.nl staat info over zon organisatie in leeuwarden Leeuwarden 058 - 213 03 84 (bmlh)

, maar ook in groningen moet er 1 zitten. Groningen 050 - 579 87 41 (bmlh) en Toevluchtsoord Groningen 050 -- 318 00 11

st-ab.nl voor hulp met bijstand enz

pfff in wilde dat ik meer voor je kon doen deze info heb je waarschijnlijk al.

succes

maar dat hij ontkent buien te hebben (en daarbij bedoel je toch dat hij driftig wordt?) is niet handig zacht gezegd.

ik wil zo graag helpen, maar aan de anderekant kan ik zo weinig zeggen omdat ik de situatie enzo niet echt ken
Ik weet niet echt wat ik moet denken van die opmerking. enerzijds geloof ik niet dat hij mij of ons kind echt lichamelijk geweld aan zal doen. (hij weet wanneer hij over het randje gaat voor mijn gevoel)

Ik ben meer bang dat hij mijn kind van me afneemt, en mij verder helemaal kapot zal maken. Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat scheiden op een makkelijke manier er met hem niet inzit. Hij zal het mij ontzettend lastig maken met alles.

Met buien bedoel ik inderdaad dat hij zo driftig wordt en dan met dingen gooit of mij probeert klein te krijgen/vernederen zeg maar.

Ik vind het ook ontzettend moeilijk. Een goede vriendin en mijn zus raden me aan om maandag eerst met de psycholoog te bellen en afwachten wat zei zegt. Zij weet waarschijnlijk meer van dit soort situaties.
Ik zou gewoon eens bellen met zon adviespunt. Misschien kunnen zij iets over je situatie zeggen, en de ernst ervan inschatten. zij hebben immers ervaring. Misschien zeggen ze wel; joh meid waar maak je je druk om (ik denk het niet ), of ze kunnen je van advies voorzien.

Wat me ook wel duidelijk is na wat rondlezen is dat bedreigen met geweld ook gezien wordt als huidelijk geweld en dat je bij die organisaties dus echt terrecht kunt en dat je daarvoor niet hoeft te wachten tot het escaleert in ieder geval.

En sorry; maar ik vind het smijten met dingen en dat soort dreig opmerkingen al behoorlijk over het randje, dus of hij echt een duidelijke grens heeft weet ik niet.

En; in mijn familie heeft ook iemand pas een mep gekregen van haar man. Dat was dus daadwerkelijk geweld. Toch geef ik aan haar niet dit soort advies; hun relatie funcioneert verder erg goed en ze zijn gelijkwaardig, ze praten erover, en er is soort hulp, en hij erkent het en vind het verschrikkelijk.

Wat me bij jou gewoon zorgen baart is dat hij het niet erkent, je kleineert, isoleert, jullie niet gelijkwaardig zijn enz. Bij jullie is de relatie helemaal disfuntioneel (wat ik natuurlijk vanuit hier kan beoordelen dan he) en dan vind ik agressie erg zorgwekkend.
Oh Joep ik schrik eigenlijk een beetje van jouw familie voorbeeld....

Ik bedoel ik ken de situatie niet, maar als buitenstaander denk ik dat ook al is de relatie goed, geweld is gewoon altijd onacceptabel...Wat nu als het vaker begint voor te komen? Eens moet de eerste keer zijn....Het sluipt er volgens mij gewoon in...

Maargoed nogmaals ik ken de situatie niet en als buitenstaander is het altijd heel makkelijk oordelen...maar toch....

Dit even terzijde

Manderley: Volgens mij kun je ook in het weekend terecht hoor bij dat soort instanties..Ik snap wel dat jouw man thuis is, maar ik heb echt wel zoiets van: Geen dag langer bij die man blijven!

Als hij al niet erkent dat hij regelmatig buien heeft, terwijl hij met wasmanden gooit en jouw kleineert en een gat in de deur schopt....Tja als hij je straks echt slaat, dan denkt hij ws ook: Joh het was maar heel zacht...

En wat ik ook in jouw andere topic schreef; hij is er blijkbaar heel goed in om jou hem te laten geloven..dus als hij maar vaak genoeg zal zeggen dat hij het niet zo bedoelt en dat het allemaal wel meevalt en als hij (als het straks wel een keer fout gaat) straks zegt dat dat kleine tikje wel meeviel en dat het niet zo bedoeld was, maar dat jij het echt hebt uitgelokt, dan ga je het ook geloven. HIj weet je zo goed te bespelen.

Je zegt dat je bang bent dat hij je helemaal kapot maakt, sorry als ik het te lomp verwoord, maar hij is al een heel eind heen.

Je hoort niet bang te zijn thuis, je hoort niet op je tenen te lopen en je mag blij zijn met jezelf en hij is de persoon om jou gelukkig te maken en ervoor te zorgen dat je in gaat zien dat je de moeite waard bent. Dat laatste is wel het laatste wat hij probeert te doen.

Yara heeft de eerste vaderdag een boekje gegeven aan haar papa en 1 hele mooie spreuk die erin stond was: Het belangrijkste wat een vader voor zijn kinderen kan doen is hun moeder gelukkig maken. Dat vond ik zoooo mooi omschreven! Je kinderen moeten het gevoel hebben dat ze in een gelukkige omgeving wonen, ze moeten niet bang zijn dat papa en mama weer ruzei hebben/krijgen, ze moeten niet bang zijn dat papa boos wordt, ze moeten niet het gevoel hebben dat papa mama ongelukkig maakt......

Maargoed ik val in herhalingen en dat is niet mijn bedoeling, maar ik zou wel willen schreeuwen...GA WEG!! NU!! Ga niet afwachten wat de psych zegt of ga niet handelen vanuit wat zij als advies geeft....Ik denk dat de emmer inmiddels wel een keer overgelopen is.....Denk aan jezelf en aan je kids. EN hij kan je jouw kids echt niet zomaar afpakken...hij kan niet eens voor ze zorgen!!

Sterkte!
Nijn, ik heb mijn Man ook een keer heel hard tegen zijn scheenbeen geschopt. Echt heel hard. We waren aan het stoeien en ik kreeg het benauwd, maar hij bleef maar doorgaan, terwijl ik hem vroeg te stoppen. Gewoon gestoei, niets ernstigs, maar ineens gaf ik me hem daar een rotschop... we schrokken er allebei van en het is ook nooit meer gebeurd...

Manderley, ik kan alleen maar onderschrijven wat Nijn zegt. Waar ligt je grens?

Wat verwacht je precies van het advies van de psycholoog? Dat ze je een soort van toestemming geeft om te gaan? Zij heeft jou en je man slechts een keer gezien en gesproken... Ze zal je toch dringend adviseren om ZELF een keuze te maken.
Ik heb net de psych gebeld, kreeg een antwoordapparaat. Heb wel mijn naam en telnr ingesproken. daarna zelf maar actie ondernomen en blijfvanmijnlijf gebeld. Rond 9 uur wordt ik terug gebeld en hoor ik meer.
Eef: Daarom zei ik ook ik ken de situatie niet. ALs Joep dit had verteld als voorbeeld, was ik niet geschrokken, want dit vind ik anders....

Manderley: Fijn dat je zelf actie hebt ondernomen! Hou ons op de hoogte!! EN ik heb nog een heeeeel stomme vraag misschien, maar ik heb van het weekend nieuwe handdoeken gekocht (van mijn verjaardagsgeld) en nu heb ik er een heleboel over. Ze zijn nog (lang) niet op, maar ik wilde eindelijk eens echte dikke..die ouden ga ik weggooien, want ik doe er toch niets meer mee....

Heb jij daar wat aan misschien?

Moest ik ineens aan denken...Ik hoor het wel. Oh ze zijn wit en lichtbruin

Verder heb ik lekker het rijk alleen. Yara is op KDV en ik heb dus mijn eerste echte verlofdagje!!

Deze week heb ik Yara alleen op vrijdag...beetje aso, maar ook wel lekker zo dit eerste weekje verlof.
Nijn: Als je er nog even plek voor hebt, hou ze dan nog even voor me achteruit. Ik denk dat ik ze straks vast nodig zal hebben. Ik denk dat ik straks echt met niks moet beginnen.

ik heb net nog even gebeld. er wordt gekeken of er vandaag ergens plek voor me is. Anders wordt het morgen en moet ik hier dus nog een dag en nacht blijven.
NOUJA! Wat stom! Als je een bvml belt, heb je toch hulp nodig, dan gaan ze je toch niet nog een dag en nacht laten wachten... ongelofelijk...
Manderley; veel sterkte. Zie je er tegenop om nog een dag teblijven, ik kan me voorstellen dat als je eenmaal gebeld hebt dat je dan het liefst ook meteen geholpen wilt worden. Nog even uit zitten dan.....

Als je opneiuw een plekje voor jezelf wilt zoekken, wil je dan in je regio blijven of ergens anders opnieuw beginnen. Je hebt wel familie daar in de buurt en voor een bezoekregeling is in de buurt wel handig. Maar kan me ook voorstellen dat je ver weg zou willen.

Wat is je opleiding? Zou je willen werken of ga je voorlopig 'liever' de bijstand is?

Mocht je ooit om iets omhoog zitten zeg het hier dan alsjeblieft!!!! En dat mag heel praktisch zijn!

liefs Joep
succes wijfie!
Hoi meiden,

Koninginnedag heb ik gelukkig veilig doorstaan. Ik was niet in de buurt! Wel in de stad maar niet bij de route van de koningin.

Manderley, ik ben heel benieuwd hoe het nu in practische zin allemaal geregeld wordt via zon bvml huis.

Ik heb ook nog genoeg spullen die ik niet meer gebruik maar die nog prima zijn.

Mocht je op het punt komen dat je toe bent aan spulletjes dan hoor ik het wel van je.

Heel veel sterkte meid en zet 'm op!!!!

Groetjes

Belle
Manderley, ik heb hier het kraampakket nog steeds voor je staan, ik had het nog niet opgestuurd omdat ik niet wist of je daar zou blijven of niet. Verder heb ik misschien ook nog wel eea wat je kan gebruiken tzt
Ik kreeg berichtje van Manderley (ik denk iedereen van ons, maar voor het geval dit niet zo is, deze posting) dat ze weg is bij haar man, dat ze anoniem ergens zit ondergedoken. Ze heeft geen internet maar we kunnen haar dus wel sms-en.
Jeee, wat een verhalen allemaal.

Ben erg druk, maar kan iemand mij het mobiele nummer van Manderly via Hyves in mijn inbox doen?

Verder alles goed hier, alweer een half jaar. Erg druk met van lles en nog wat. Hoop deze week even terug te komen en op iedereen te kunnen reageren.

Grtzzz Joan
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat Manderley nu veilig is...althans daar ga ik vanuit!

Hier lekker aan het genieten van mijn verlof. Gisterochtend lekker de stad in geweest. Heb nieuwe schoenen! hele leuke cogncakleurige ballerina achtige schoentjes..Ben er blij mee! Lopen zooo lekker!

We hebben trouwens gisteren een duo-wagen gekocht via MP voor heel weinig.

We wilden de duo-seat van Mutsy kopen, maar bleek later dat die niet op ons onderstel past..Was wel even balen, maarja nu voor 6 tientjes een complete duowagen gekocht. Vriend wilde in eerste instantie een nieuwe kopen en dan onze eigen Mutsy verkopen via MP. Dan zouden we wel quitte spelen of zlefs wat overhouden, maar ik wilde niet alleen een duowagen hebben. Als ik alleen met de nieuwe babbie wil lopen, wil ik niet dat hele gevaarte meeslepen en idem met alleen met Yara lopen...

DUs dit was wel een goede oplossing.

We hebben nu een Topmark. Joep; welk merk hebben jullie en bevalt het?

Ben beetje bezig met poetsen en wassen...maar heb nog steeds erg weinig last van nesteldrang..Lig liever met een boek op de bank....of ben aan het forum-en...

Nouja ik ga zo wel even wat doen...

Dagen gaan alleen zooo snel, doordat ik standaard slaap tussen de middag en dan ben ik meestal pas weer rond 15 of 16 uur beneden en dan is het dagje alweer bijna voorbij...

Nouja dan komt de bevalling alleen maar dichterbij en dat is natuurlijk mooi. Althans..bevalling hoeft niet zo nodig, maar dat gup eruit is bedoel ik eigenlijk :-)

Oh en op Hyves staan nieuwe foto's. In mapje zwanger staan ook buikfoto's!

Verder weinig nieuws eigenlijk...

LIefs Nijn
Heeft iemand iets van MAnderly gehoord, ben zo benieuwd hoe het met haar is. Wat een trieste situatie voor haar zeg.

Heb van niemand haar mobiele nummer gekregen in mijn hyves inbox. Ik heb ze liever vaker, dan geen.

Gr Joan
Hoi allemaal,

Ik zit nu bij mijn moeder, mijn man weet dit. Hij laat me redelijk met rust maar probeertmij wel terug te winnen. En hoe stom het ook is, na 5uur met hem gepraat te hebben ga ik uiteindelijk weer overstag.

Maar alsw ik dan weer weg ben weet ik weer dat het ik het echt niet meer moet doen. Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts en dan hoop ik hulp te krijgen om de kracht te vinden echt door te zetten. want ik heb nu het gevoel dat hij nog steeds teveel macht heeft.

Joan: ik heb alleen van eef en lel een mob nr. Ik zal zo via hyves jou mijn nr doorgeven.

Ik ga weer tot gauw.

Liefs Manderley
lieve Manderley wat maak je een moeilijk proces door zeg!

Ik heb bewondering voor wat je probeert voor elkaar te krijgen. Ik kan me voorstellen dat het momenteel echt oorlog in je kop is.

Ik vind het jammer dat je weer gezwicht bent, voor zijn druk. vooral omdat je zelf aangeeft; als ik dan weer weg ben.... Dat lijkt te zeggen dat je daar al vanuit gaat, en dan denk ik; waarom het dan nog een keer doen?

Maar het is je eigen proces en doe gewoon wat je moet doen om zelf in het reine te komen met jezelf. En als dit daarvoor nodig is; prima.

Het laatste wat ik wil is dat je straks wegbent en misschien het gevoel krijgt dat je vooral weg bent vanwege je digidinnetjes en niet omdat je het zelf gedaan hebt.

Dus veel succes, en ik hoop echt dat er een wonder gebeurd (either way)

Veel succes.

Ik zou ook graag je nummer hebben om in contact te blijven mocht je weer wegduiken.

liefs Joep
Vandaag was De Dag Van De Wet Van Murphy... Ik had bedacht dat ik bij Lab langsging. Bij de heenweg ging het al 'mis': rij richting de snelweg, staat het 100% stil. Gekeerd en binnendoorweg genomen, zit ik eerst achter een fossiel (bejaarde) en daarna achter een tractor. Eindelijk achter de tractor vandaan, blijkt er een brug defect. Via omleidingsroute kom ik uiteindelijk op dezelfde snelweg-met-file uit, alleen wel 2 hele kilometer verder. In woonplaats van Lab behoorlijk de weg kwijt. Maar uiteindelijk wel gevonden. Bij Lab ging wonderwel alles goed, Zoon gedroeg zich, Dochter was supereenkennig, maar zolang ik in de buurt bleef ging het redelijk. Om 2 uur werd Dochter echt Te Moe (en Fiep ook) dus ik ging er vandoor. Kom ik thuis, kom ik er achter dat ik mijn jas MET huissleutels bij Lab heb laten liggen... kinderen terug in de auto geladen (het was warm in de auto en ik was moe en Zoon had al de hele weg pogingen gedaan om Dochter wakker te maken, wat al superirritant was) en op naar mijn schoonmoeder (die heeft ook sleutels). Kinderen uit auto geladen, naar gebouw gelopen (dichtbij parkeren is niet mogelijk), is ze niet thuis. Kinderen weer in de auto, 20 km naar het werk van mijn man gereden. Onderweg stond de brug open en had ik ALLE stoplichten tegen. Kom ik bij de school van Man aan, is hij aan het werk op de bovenste verdieping. Dus ik met Zoon en Dochter de grote stenen trappen opgeklommen (oud gebouw met van die grote monumentale trappen die net iets te groot zijn voor een peuter). Halverwege de trap komen we Man tegen. Ik stond net op het tussenplateau. Dus Man en ik staan te praten over die sleutels en op dat moment komt de directeur de hoek om... Zoon is verlegen en wil wegduiken, alleen... daar was de trap. Dus ik voel ineens dat handje uit mijn handwegglippen en daar ging 'ie... Op de terugweg gelukkig geen open bruggen en tegenliggende stoplichten. Op de terugweg MOEST ik boodschappen doen, want we hadden niets in huis... en ja hoor, zoon gaat op de parkeerplaats liggen stampvoeten. Toen heb ik niet al te aardig toegesnauwd dat Ma-ma Echt Geen Ge-duld Meer Had...

Nouja... pffff....

Oh en Lab... heb de doos &zak uitgezocht, en de helft er van is naar mijn buurvrouw gegaan (wegens te klein-niet mijn smaak-niet practisch genoeg voor ons-niet Dochters kleur) en die was er ook heeeeel blij mee!!
met "daar ging 'ie" bedoel ik dus dat hij van de trap af roldebolde, het laatste stukje buikschuivend en eindigend met zijn hoofd naar beneden op de stenen vloer...
klinkt alls een heul fijne dag ahum eef.

Hier klapte meis vanaf de bankleuning naar achteren op de boekenbak en daarna op de grond. Gelukkig ad ze vooral last van de schrik geloof ik.

Meis heeft besloten dat luiers echt niet zo fijn zijn als onderbroeken en tek dus tijdesn haar middag slaap luier en broekje uit om in haar blote kont verder te slapen. Ze bleef droog gelukkig. Ik hoop dat ze nu wel de luier aan heeft gehouden!
Nog zo'n fijne dag... schade aan auto van buurman gemaakt, mijn portier waaide open tegen de zijne aan. Ieniemieniekrasje, maar wel op zijn mooie dure merk auto die hij drie keer per week wast en waar werkelijk waar geen butsje/krasje/vuiltje/oneffenheidje op te zien is (nu dus wel)

Ik ben het maar netjes gaan melden. Zijn vrouw zei nog "tsja, dat zal overgespoten moeten worden... ik zag je nog bezig en toen dacht ik, dat gaat niet goed... maarja, je moet maar zo denken, het is materie..." JA MAAR WEL MATERIE DIE IK MOET GAAN BETALEN MUTS! Ik weet wel dat het mijn eigen schuld was, maar ik vond het echt zo'n dooddoener... en ze zei ook nog tot drie keer toe dat ze het zag aankomen... waarom kom je dan niet even naar me toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven