Zwanger worden februari 2020 met tabel

31-01-2020 22:46 442 berichten
Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
Kees-je9-4127/331e kindje
konijntje777. 3-42322e kindje
Grenade24-3231/31 2e kindje
Roo93 27-3226 2e kindje
Suzan-J 8-3 229/321e kindje
Nature2020 18-032252e kindje
MolligPaard nb 0-1302e kindje
D0ris30-3 2 (sinds groen licht na pauze)291e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest
Sha198829-022312e kindje
Suuteke34 1271e kindje
Lullaby- 20-3 1 30 1e kindje. Heel lange cyclus
Pina_colada 22-3??1331e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus
Makaloly 24-03230zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling

:cheer2: Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite.
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
@suzan ik heb ergens gelezen dat je die testen niet met ochtend urine moest doen, vandaar dat het ik het dan later op de dag vergeet.

Haha ja precies, vrij ongeduldig wel.
Snap ik! Dat zou ik ook vergeten.
Maar die van clearblue kan je dus ‘s ochtends testen :hyper:

Hoe is voor jullie het moment dat je wél ongesteld wordt? Ik vind dat ik nog niet echt mag klagen, maar ben toch elke maand weer een beetje sip erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken me enorm in jullie (en ben daardoor ergens wel blij dat er weer gepraat wordt hier!) Ook ik begin een beetje ongeduldig te worden en merk dat het ‘wat als het niet lukt’ nu soms door m’n hoofd gaat. Tegelijkertijd valt de teleurstelling me iedere maand nog mee, ik ben er echt wel even sip van ook, maar niet enorm verdrietig of hopeloos ofzo. Ik merk dat ik het wachtbankje lastig vindt en vaak ook wel een keer test tegen het einde van dat stomme bankje. Dan is de test wit en is de menstruatie een soort van nieuwe start ipv teleurstelling. Maar de witte test is ook nog geen definitieve teleurstelling want misschien late innesteling blablabla. Dus zo voorkom ik ergens een definitief gevoel en is de menstruatie iedere keer weer dag 1 van een nieuwe ronde met nieuwe kansen ipv echt een vreselijke dag... Lekker kop in het zand :facepalm:

Qua ovulatietesten... we hebben echt wel meerdere dagen seks in de vruchtbare dagen. Maar de vraag is natuurlijk of we goed zitten qua vruchtbare dagen. Inmiddels zijn mijn cyclussen regelmatig (29 a 30 dagen), maar wie zegt dat dag 14/15 eisprong is? Ik las ook mensen met een korte of juist lange luteale fase en die ovuleren dus niet precies in het midden ofzo... dus wat dat betreft misschien toch maar ovuatietesten. Op welke dag in je cyclus begin je daarmee?
Haha echt heel herkenbaar Suuteke. Dat het niet gelijk lukt is ook niet erg, maar dat je dan ook niet weet wanneer wel en die witte testen dan weer.
Toen ik vorige week hoorde dat er iemand nu weer zwanger is van de tweede waarbij haar eerste jonger is dan mijn zoontje dacht ik wel even aj shit waarom duurt het zo lang. Maar ik weet wel dat het best meevalt.

Hier ook een cyclus van ongeveer 30 dagen, dus de app geeft dan een gemiddelde aan en die houd ik dan maar aan en dan wat ruimer. Je zou toch denken dat je dan wel een keer goed moet zitten
Ja ik vind het ook fijn dat hier weer gekletst wordt! Veel herkenning en wil niet telkens m’n vriend met al mijn gedachten en onzekerheden lastig vallen. Al kunnen we er goed over praten hoor :)

Bij de ovulatietest zit een schemaatje waarop je precies kan zien wanneer je moet beginnen met testen, adhv de lengte van je cyclus. Ik ben 2 dagen voor mijn eisprong begonnen met testen. Mijn app kwam overeen met de testen, dus dat is wel fijn.
Nog een kleine week op de wachtbank. Geen signalen van een eventuele zwangerschap. Ik ben wel erg moe, maar denk dat ik toe ben aan vakantie. Nog 2 dagen werken en dan 2 weken vrij :cheer2:
Ja ik heb precies hetzelfde, Suzan. Ik kan er goed met mijn vriend over praten, maar merk dat er verschil is in de behoefte daaraan. Er gebeurt van alles in ons lijf en ook als we niet zwanger zijn, merken we ieder kriebeltje, plopje, luchtbelletje, geurtje, krampje en vleugje misselijkheid op. Ik wil daar ook niet continue hem mee lastig vallen, omdat mijn hoofd nou eenmaal overuren draait. Dus fijn dat jullie er weer zijn :hyper: haha

Ik heb inmiddels ovulatietesten in huis, goedkope bij de action gehaald. Maar ga deze maand nog zonder proberen.

Hopelijk is je vermoeidheid tóch stiekem een teken van een wonder! En anders alsnog een fijne vakantie gewenst. Hier nog 6 weken door tot alle collega’s met schoolgaande kinderen weer terug zijn en ik vrij kan nemen in september :)
Dag meiden.
Hoe is het op de wachtbank? Hier vorige week ongesteld geworden. Bleh inmiddels tikken we de 1,5 jaar aan, toch wel een dingetje.

Hopelijk doet de vakantie goed ;).
Veel liefs
He bah Doris. Ik kan mij de teleurstelling echt voorstellen.
Heb je al vakantie? Hopelijk doet het je zeker goed!

Hier heb ik eind deze week mijn nod. Ben benieuwd hoelang ik nog vol houd zonder te testen. Op een wat opgeblazen buik, verstopte darmen voel ik me net als anders dus ik verwacht dat we ook hier weer een ronde verder gaan.

Hoe is het bij de rest die nog mee schrijft?
Hier nog op de wachtbank tm woensdag, maar net zoals vorige keren zere borsten dus ik denk dat wij ook nog een ronde doen.

Ja Doris, snap dat 1,5 jaar wel een dingetje is. Ik duim voor jullie! Fijne vakantie :daisy:

Grenade: ohh hopelijk zijn het toch tekenen van een zwangerschap! Ik heb gister getest, kon me niet inhouden maar helaas. Hoeveel dagen vantevoren test jij?
Jeetje Doris... 1,5 jaar! Zoeken jullie al hulp inmiddels? Ik duim voor je en ook voor de andere dames op het wachtbankje. Spannend weer! Ik snap dat je getest hebt, Suzan. Ik test ook vaak een paar dagen voor nod. Ik probeer het te rekken tot zo dicht mogelijk bij de nod, maar kan de drang niet altijd weerstaan. Op z’n vroegst op 10dpo test ik. Hopelijk verandert er nog wat voor je!

Hier zijn de vruchtbare dagen begonnen. En mijn testen zijn op, dus ik probeer mezelf in te houden en voorlopig ook geen nieuwe te halen. Dan maar eens gewoon zien of ik ongesteld wordt ipv dat vroege testen iedere keer. Eens ervaren hoe dat is en wat ik liever heb!
Vanochtend ongesteld geworden helaas. Maar omdat ik al negatief had getest is de teleurstelling iets minder groot. @suuteke: idd nu is vandaag gewoon een nieuwe start!
Wél nog steeds een super regelmatige cyclus van 27 dagen met 0,8 dag afwijking.

Grenade hoe is het bij jou? Kan je de spanning nog aan of heb je al getest?

Suuteke succes met de zoektocht ;-)

Vriend wil ook graag even stoppen met ovulatie testen en vroege testen. Even wat meer loslaten en echt genieten van de vakantie.
Hebben jullie nog vakantie plannen? Wij blijven lekker thuis, met dagjes weg als het weer het toelaat.
Hier was de test vanmorgen positief. Kan het nog bijna niet geloven. Ik ga er de komende dagen nog wel wat testjes tegenaan gooien. Spannend wel weer hoor
Ooo Grenade wat spannend, maar wat een goed nieuws!! Ik hoop dat het zich lekker warm nestelt en uit gaat groeien tot een gezonde baby voor je. Dat is vast nog een heel gek idee nu. Hou je ons op de hoogte van je volgende testen? En wanneer is je nod officieel?

Suzan, voor jou erg balen. Lekker genieten van jullie vakantie samen en even de druk eraf :)

Bij mij gaan de vruchtbare dagen niet helemaal zoals gehoopt. We zijn allebei niet helemaal fit en heel moe enzo en dat werkt niet heel goed mee. De liefde is groot, maar de seks deze dagen even wat minder, dus ik ben bang dat we een maandje overslaan in kansen... Ik vind dat mega zonde en balen, maar tegelijkertijd lukt het nu ook even niet anders.

In september hebben wij pas vakantie en ook nog geen plannen, dus nog even doorwerken en dan ook lekker ontspannen!
Grenade! Gefeliciteerd :). Hoe voel je je?

Kut Suzan van de menstruatie. Bleh. Inmiddels weer de ergste baalmomenten voorbij?

Suuteke, snap dat jullie als je niet fit bent geen zin hebt.. is er geen 1 kansje geweest? Over je vraag of wij hulp hebben; (ik denk dat ik dit hier niet uitgebreid heb besproken). Ik was vorig jaar april vrij rap zwanger maar met 9 weken bleek dat een miskraam (die niet los kwam maandenlang erna). Uiteindelijk met een hysteroscopie het restweefsel weggehaald en daaraan heb ik verklevingen (ziekte van Asherman) in mijn baarmoeder overgehouden. Nu is dat (nagenoeg) verholpen maar mijn baarmoederslijmvlies is dun en wellicht is 1 eileider dicht door de verklevingen.
Niet echt hulp dus, want cyclus is perfect en sowieso 1 eileider maar ja mn lichaam heeft in deze tijd wel veel operaties moeten doorstaan. Het duurt me wel te lang, laat ik t zo zeggen ;)
Bedankt! Ik had vandaag of gisteren ongesteld moeten worden. Maar ik had dus al getest haha. Meer zo van nou kom maar op met die witte test dan weet ik dat ook weer, maar toen was hij dus positief

Ik voel mij prima! Klein beetje buikpijn af en toe maar die herken ik nog. Merk wel dat ik het weer spannend vindt. Ik ga nog even door testen.

Balen Suuteke. Maar ziek is ziek. Het moet ook niet ten koste gaan van jullie zelf. En wie weet zien jullie nog een kansje

Ik kan mij voorstellen dat het jou nu echt te lang duurt. Hopelijk gaat het de komende ronde lukken!
Jeetje Doris, dat is al een heftige tijd die je erop hebt zitten. Fijn dat de verklevingen nagenoeg weg zijn, hopelijk is het nu allemaal rustig genoeg om snel zwanger te worden!

Spannend Grenade! Is het besef al een beetje gekomen?

Er zijn bij mij wel 1 of 2 kansjes, laatste dagen voelde ik me wel weer wat beter gelukkig! Volgens de app vandaag eisprong, ik zelf denk gisteren (ik blijf eigenwijs tegen die app in gaan haha) en we hebben donderdagavond en vanmorgen nog seks gehad, dus de kans is er wel! Dan schuif ik nu dat wachtbankje maar weer op...
Grenade gefeliciteerd!! Heb je nog verder getest?

Hier zijn de ergste baalmomenten weer voorbij. We zijn zelfs nog een paar daagjes weg geweest, heerlijk :-D

Och Doris, je lichaam heeft wel veel te verduren gehad het afgelopen jaar. Hoop dat het snel mag lukken!
Hoe gaat het Grenade?
En met de andere dames? Pff hier echt een moeilijke wachtbank deze keer. De tijd kruipt. Ik ben vorige week een dag heel duizelig en misselijk geweest. En gisteren steken in de rechterkant van ik denk m’n baarmoeder gevoeld. Dit voel ik soms ook wanneer ik denk dat ik ovuleer. Deze maand niet gehad en ook geen cervixslijm gezien deze maand. Dus of het is een hele late ovulatie en m’n hele cyclus staat weer op z’n kop, of er was een innesteling of ik heb gewoon buikpijn gehad en zit mezelf helemaal gek te maken. Zeeeer waarschijnlijk weer dat laatste haha. Zaterdag is mijn nod en ik heb geen testen in huis dus ik wacht nog even door!
suuteke34 wijzigde dit bericht op 03-08-2020 21:16
Reden: Typfout
0.98% gewijzigd
Soms kan je jezelf helemaal gek maken met alle gekke dingetjes die je voelt/denkt te voelen. Veel succes met wachten. Afleiding helpt! :sun:

Omdat ik een korte cyclus heb, nu alweer vruchtbare periode volgens de app. Heb niet getest, maar merk het wel. Na morgen schuif ik weer gezellig aan op het bankje :whistle:
Hier gaat het goed. Nog iets meer dan een week voor de eerste echo. Ben heel benieuwd.

Spannend Suuteke. Hopelijk zijn het goede tekens! Nog geen testen gehaald haha?

Op naar de wachtweken dus Suzan! Ik duim voor jullie!
Hoi dames!
Zoals eerder gepost heb ik vorig weekend gekke krampen gehad voor dat moment in mijn cyclus. Inmiddels 8 dagen na de krampen ben ik 2 dagen overtijd en test ik negatief (zaterdag en vandaag). Ik had een feestje zaterdagavond en zondagmiddag dus wilde toch even weten wat er wel en niet kon haha. Ergens heb ik toch het idee dat mijn ovulatie dus heel laat is geweest en ik nu nog tot volgend weekend moet wachten tot mijn menstruatie. Geen kans op zwangerschap dan ook. Wel gek. Na het stoppen met de pil in december heb ik maandenlang steeds een dagje of 2 ingeleverd op mijn cyclus, totdat deze van 38/39 dagen de laatste 2 maanden keurig 29/30 dagen was. Zou het gek vinden als nu ineens de 38 weer wordt aangetikt, maar we gaan het zien!

Hoe gaat het bij jullie?
Lieve meiden!
Ik heb vanmorgen positief getest :)

https://www.mupload.nl/img/18ug4qyw1ne.jpeg

Ik heb mn verhaal gepost in het 12+ topic omdat ik daar actiever ben (dus je kunt het even loepen).
Nu hopen dat het deze keer allemaal goed blijft gaan.

Ik reageer later even uitgebreid, op vakantie en via de telefoon hou ik het lastiger bij :).
Yesss Doris, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!! Het lange wachten is beloond dus, het is je enorm gegund!! Spannende tijd breekt er aan, hou je ons nog een beetje op de hoogte? Geniet!
Wat een goed nieuws, gefeliciteerd Doris!! :cheer:
Geniet verder nog van je vakantie en de alcoholvrije rosé ;) En idd, houdt ons een beetje op de hoogte!

Suuteke, wat lastig. Kan natuurlijk goed zijn dat je eisprong een keer iets later was?

Grenade succes met de echo deze week!

Hier geen nieuws, nog wachtende :-D
Gefeliciteerd Doris! Wat fijn zeg.

Hier helaas minder goed nieuws. Gisteren begon ik te bloeden en dit houdt nog steeds aan. De verloskundige is al langs geweest en we gaan uit van een miskraam. Donderdag de echo nog wel om te kijken of alles weg is. Heel raar zo ineens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven