Limburg weekend weg tips activiteiten

23-07-2020 17:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen over 2 weken een paar dagen naar Limburg. Wat is een leuke plek om bv 2 nachten te overnachten, wbt activiteiten, dingen zien, museum, andere leuke dingen, wandelroute?
We zijn 2 volwassenen van half dertig.
Maastricht natuurlijk. Dagje stad en dagje buiten de stad naar het Geuldal om te wandelen.
Maastricht (wandeling stadsmuren), Vaals (drielandenpunt), wandelen door Wijlre (Gulpen-Wittem). In Midden-Limburg: Roermond.

Enige wat ik niet zou aanraden: Noord-Limburg en Valkenburg
Maastricht inderdaad, het is de laatste tijd wel erg druk
Gaiazoo misschien
Wandelen over de Sint Pietersberg
Niet echt een activiteit, maar een ijsje halen in Epen bij de Wingbergerhoeve staat hier altijd op het lijstje als we naar zuid Limburg gaan. Persoonlijk vind ik Maastricht ontzettend leuk.
In Noord-Limburg zijn ook leuke activiteiten te doen.

Aanraders zijn
-mind mystery in Horst
-Solex of e-scooter rijden met een tussenstop bij een van de ijssalons van Clevers
- rondleiding hertog Jan brouwerij en daarna een proeverij op het terras ertegenover.
- wandelen in de maasduinen.
Wandelen in Bokrijk door het water als Belgisch Limburg een optie is
Deze heb ik al paar keer gelopen

Een combinatie van stad en natuur. Je begint in het oude centrum van Maastricht. Dan klim je omhoog naar de Sint-Pietersberg om van het uitzicht te genieten. Langs het riviertje De Jeker loop je weer terug naar Maastricht. Daar is het goed toeven op een van de vele terrasjes.

https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/si ... sberg.html
Als je voor Maastricht gaat: het is hier nu vreselijk druk in de weekenden, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik voor een paar doordeweekse dagen kiezen. Als dat niet kan, in elk geval de binnenstad ontlopen. Genoeg leuke wijken en stukjes natuur waar je nog wel afstand kunt houden van anderen.
Een dagje wandelen in het Heuvelland is ook leuk vanuit Maastricht.
Geheime tip van een oude bekende daar: steek even net de grens over naar Belgie en eet de lekkerste coupe ijs bij 't Bakhuis, echt een aanrader! Ook mooi om daar in de omgeving te fietsen.
Wandelroutes vind ik mooi in Slenaken, je kan daar voor een snel ijsje langs bij de Helenahoeve, precies daartegenover zijn mooie wandelingen te doen door de velden en het bos!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Rondom Gulpen kun je ook prachtig wandelen, gewoon een paaltjes route uitkiezen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Soms een beetje puzzelen, maar ik heb een paar mooie routes gelopen dankzij deze site.
https://wandelgidszuidlimburg.com
Wandelroutes in het Savelsbos, starten in bijv Rijckholt bij een geweldige B&B of starten tussen St Geertruid en Eijsden. Fantastisch.
Maastricht is echt vlakbij. Wandelen door de Belgische Voerstreek is ook mooi. Starten in Noorbeek.
In Noord-Limburg wandelen rond het Reindersmeer in Well of een prachtige route in Afferden, Lottum of Horst.
Wij zijn echte wandelaars en natuurliefhebbers.
Daar zitten leuke tips bij. Iemand ooit een city game gedaan?
Zuidlimburg: Maastricht, Vaals. Erg leuk vond ik wel de grotten in Valkenburg. Erg fijn als het heel heet is (vorig jaar geweeat toen het buiten 40 graden was) of bij juist regenachtig weer.
Noordelijker vind ik het gebied rondom Arcen mooi, idd de Hertog Jan Brouwerij, varen over de Maas
Blijft zoveel mogelijk thuis, vermijd drukke plaatsen, houdt 1,5 meter afstand, hoest of nies in je elleboog, bij klachten, laat je testen.

Gezien de weer oplopende covid-besmettingscijfers, lijkt me dát een goede weekend-tip.....
jouw leven is een keuze
Waar ga je naar toe in Limburg? Noord of zuid: het is nogal een verschil.
Ik hoef geen corona tips, ik ben zelf als verpleegkundige prima hiervan op de hoogte en wordt netjes nageleefd.
Maar een verpleegkundige wil ook soms iets of wat ontspanning :-)

Ik ga zeker alle tips eens nakijken en uitpluizen!
noord of zuid maakt niet uit. Alles is mogelijk
Topplek: https://www.urbanresidences.com/maastricht/
En eten bij: https://www.bistro-croquant.nl/
lemoos2 schreef:
23-07-2020 17:20
Maastricht (wandeling stadsmuren), Vaals (drielandenpunt), wandelen door Wijlre (Gulpen-Wittem). In Midden-Limburg: Roermond.

Enige wat ik niet zou aanraden: Noord-Limburg en Valkenburg

Haha, ik wilde net schrijven: Valkenburg! Echt een aanrader :)
HardwerkendMens schreef:
23-07-2020 20:06
Ik hoef geen corona tips, ik ben zelf als verpleegkundige prima hiervan op de hoogte en wordt netjes nageleefd.
Maar een verpleegkundige wil ook soms iets of wat ontspanning :-)

Ik ga zeker alle tips eens nakijken en uitpluizen!
Maar wat vinden jullie leuk? Winkelen, wandelen, natuur, sportief, horeca?
Roermond raad ik je af in het weekend. Het stikt er van de Belgen en Duitsers die gaan shoppen in het outlet.
Oh ja ijssalon Clevers! Dat echt niet overslaan. Zit o.a. in Arcen, het buitenterras kijkt over op de maas, echt super! En het ijs.....zoooooo lekker en wel 1000 keuzes aan coupes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven