Buurtbemiddeling
dinsdag 14 juli 2020 om 23:04
Heeft een van jullie wel eens te maken gehad met buurtbemiddeling na een conflict met buren of bewoners uit de wijk.
Hoe reageerde de andere partij hierop? Waren ze boos, werd de agressie erger?
Heeft buurtbemiddeling uiteindelijk wel geholpen?
Ik heb een conflict met mensen hier uit de buurt geld-recht/verzekeringsvraag/list_messages/465221 Ze gaan mij niet tegemoetkomen.
Het zijn niet de makkelijkste mensen, beter en kort gezegd aso's. Zou buurtbemiddeling de situatie erger kunnen maken?
Hoe reageerde de andere partij hierop? Waren ze boos, werd de agressie erger?
Heeft buurtbemiddeling uiteindelijk wel geholpen?
Ik heb een conflict met mensen hier uit de buurt geld-recht/verzekeringsvraag/list_messages/465221 Ze gaan mij niet tegemoetkomen.
Het zijn niet de makkelijkste mensen, beter en kort gezegd aso's. Zou buurtbemiddeling de situatie erger kunnen maken?
vrijdag 24 juli 2020 om 23:12
Tussen haakjes,
ik ben geen advokaat en ik werk niet bij een verzekering.
Ik kan het soms mis hebben.
Maar praten met een advokaat is niet gevaarlijk, en het eerste gesprek kost niets.
Dan weet u wat uw mogelijkheden zijn.
En dan kunt u goede keuzes maken.
Welterusten.
ik ben geen advokaat en ik werk niet bij een verzekering.
Ik kan het soms mis hebben.
Maar praten met een advokaat is niet gevaarlijk, en het eerste gesprek kost niets.
Dan weet u wat uw mogelijkheden zijn.
En dan kunt u goede keuzes maken.
Welterusten.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 24 juli 2020 om 23:20
Eerlijk gezegd denk ik dat de verzekering je keihard uitlacht. Jij viel toch? De hond beet niet maar had alleen je broek vast, jouw eigen woorden. JIJ schrok. Stel dat je schrikt van de bel van de tram, die ook maar op laten draaien voor gederfde inkomsten? Dat jij blijkbaar bang bent van honden en daar zo van schrikt dat je valt is niet de hond zijn schuld. Ik vind het nogal onzinnig om zo door te drammen. Als je flink de griep krijgt of gewoon verkeerd stapt en je enkel breekt heb je ook geen inkomsten dus. Aan jou om daar iets voor te regelen. Niet om een ander daar voor op te laten draaien.
De hond mag in woongebied niet los. Maar de hond is niet de schuld van jouw vallen. Als je nou echt gebeten was maar de hond had blijkbaar geen kwaad in de zin.
De hond mag in woongebied niet los. Maar de hond is niet de schuld van jouw vallen. Als je nou echt gebeten was maar de hond had blijkbaar geen kwaad in de zin.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:22
Hé, u zegt dat de woningbouwvereniging ingelicht wordt als u een melding bij de politie doet?
(ik vraag mij af of dat mag met de huidige privacy-wetgeving).
En geeft de WBV dat dan door aan de aso-buur?
tot morgen ofzo !
vrijdag 24 juli 2020 om 23:25
Goh, dus u vindt het vreemd als iemand valt als een hond aan haar broekspijp trekt?strings-attached schreef: ↑24-07-2020 23:20Eerlijk gezegd denk ik dat de verzekering je keihard uitlacht. Jij viel toch? De hond beet niet maar had alleen je broek vast, jouw eigen woorden. JIJ schrok. Stel dat je schrikt van de bel van de tram, die ook maar op laten draaien voor gederfde inkomsten? Dat jij blijkbaar bang bent van honden en daar zo van schrikt dat je valt is niet de hond zijn schuld. Ik vind het nogal onzinnig om zo door te drammen. Als je flink de griep krijgt of gewoon verkeerd stapt en je enkel breekt heb je ook geen inkomsten dus. Aan jou om daar iets voor te regelen. Niet om een ander daar voor op te laten draaien.
Er heeft iemand op het forum geschreven dat als er een incident met een hond is, de eigenaar ALTIJD aansprakelijk is.
Nou ben ik geen advokaat, dus ik weet niet wie er gelijk heeft.
Het is beter als Renee advies aan een advokaat vraagt.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:26
TO ik heb van alles van je gelezen maar ben nog niet tegengekomen wat en hoe ze nou precies treiteren. Doen ze poep door de bus? Roepen ze fikkie pak 'm als je langsloopt? Het enige dat ik kon vinden is "ze treiteren" en dat een briefje niet ondertekend wordt (zou ik ook niet doen) en dat ze geen bezorgdheid naar jou toe tonen.
Ik vind je eigenlijk een beetje zeikerig over komen. Is dat alleen geschreven of ben je in rl ook wat zeurderig.
Ik vind je eigenlijk een beetje zeikerig over komen. Is dat alleen geschreven of ben je in rl ook wat zeurderig.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:26
Dit is de 1e stap:
Aansprakelijk stellen met een aansprakelijkheidsbrief
Hoe kunt u iemand zelf aansprakelijk stellen bij letselschade? Dat doet u door het sturen van een aansprakelijkheidsbrief. Dit is waar u aan moet denken bij het sturen van zo’n brief:
Voeg uw eigen contactgegevens toe
Noem de datum en toedracht van het ongeval
Vergeet niet de datum van verzenden te vermelden
Een termijn waarin u een antwoord verwacht
Verstuur de brief aangetekend, zodat u zeker weet dat hij aankomt
Hoe kunt u iemand zelf aansprakelijk stellen bij letselschade? Dat doet u door het sturen van een aansprakelijkheidsbrief. Dit is waar u aan moet denken bij het sturen van zo’n brief:
vrijdag 24 juli 2020 om 23:27
Dat schreef TO niet. De hond hapte in haar broek en ze, of hij, schrijft zelf dat de val kwam door schrik en niet door iets fysieks van de hond. Dat maak jij er nu van.haarklover schreef: ↑24-07-2020 23:25Goh, dus u vindt het vreemd als iemand valt als een hond aan haar broekspijp trekt?
Er heeft iemand op het forum geschreven dat als er een incident met een hond is, de eigenaar ALTIJD aansprakelijk is.
Nou ben ik geen advokaat, dus ik weet niet wie er gelijk heeft.
Het is beter als Renee advies aan een advokaat vraagt.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:29
haarklover schreef: ↑24-07-2020 23:02Dan stuurt uw verzekeraar een brief naar de aso-buren.
Dat zal dan hooguit over uw eigen risico/eigen bijdrage voor de behandeling gaan, niet over de schade doordat u niet werken kon.
Ik denk dat als de aso-buren niet reageren, of alles ontkennen, de verzekeraar de rekening gewoon bij u indient.
Het maakt voor de verzekeraar niet uit wie betaalt.
U kunt beter advies vragen aan een advokaat.
Het gaat idd over het eigen risico. Deze regelt mijn zorgverzekeraar met hun zorgverzekeraar. En ik kan een eerste gratis adviesgesprek krijgen over hoe nu verder met een deskundige of misschien een jurist via mijn zorgverzekeraar mochten zij niet meewerken. Dat wordt de 2e stap.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:32
haarklover schreef: ↑24-07-2020 23:03Misschien ben ik te pessimistisch over uw zorgverzekeraar.
Maar hoe lang zou u volgens hun moeten wachten tot de buren de brief ondertekenen?
Daar is niets over gezegd door de verzekering. Ik heb hun zelf 5 dagen de tijd gegeven, dit heb ik zo gezet in de brief. Dat zou tot en met vandaag zijn dus
Ik ga geen 2 weken wachten (iets wat ik hierboven het heb geschreven) maar wacht tot volgende week, dan hebben ze ruim een week de kans gehad.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:34
haarklover schreef: ↑24-07-2020 23:06Overigens besparen de aso-buren geen geld door die brief te ondertekenen.
Als ze niets ondertekenen, en u ze later aansprakelijk stelt, betaalt hun WA-verzekering net zo goed.
Ze besparen geld (in feite de verzekeringsmaatschappij) door de brief te tekenen en het te laten lopen via hun WA verzekering.
Een letselschadejurist zal meer geld eisen namens mij dan ER + dat karige loon van mij. Ik hoef geen smartengeld etc te hebben.
vrijdag 24 juli 2020 om 23:40
strings-attached schreef: ↑24-07-2020 23:20Eerlijk gezegd denk ik dat de verzekering je keihard uitlacht. Jij viel toch? De hond beet niet maar had alleen je broek vast, jouw eigen woorden. JIJ schrok. Stel dat je schrikt van de bel van de tram, die ook maar op laten draaien voor gederfde inkomsten? Dat jij blijkbaar bang bent van honden en daar zo van schrikt dat je valt is niet de hond zijn schuld. Ik vind het nogal onzinnig om zo door te drammen. Als je flink de griep krijgt of gewoon verkeerd stapt en je enkel breekt heb je ook geen inkomsten dus. Aan jou om daar iets voor te regelen. Niet om een ander daar voor op te laten draaien.
Ja daag de groeten. De hond liep los en sprong tegen mij aan/viel mij aan/schrok van mij, gat in de broek. Een breuk opgelopen. De hond liep los dus zeker weten dat het hun schuld is. Niet te vergelijken met een tram natuurlijk. Wat een onzin.
Nog ff en ze kunnen mij aanklagen omdat de hond van mij schrok. De wereld op zijn kop dit. Ik kan weken niet werken nu, moet ik het hier bij laten zitten.
En hoe kom jij erbij dat ik bang ben van honden. Waar staat dat?
Edit : in mijn andere topic beschreef ik de hond en dat ik mij te pletter schrok. Als het een teckel was geweest had het misschien iets anders uitgepakt dan nu met een hond van ca 40 kg die ook nog eens een reputatie heeft. Dus ja ik schrok van de grote hond en de situatie dat hij in eerste instantie tegen mij aansprong en paar seconden later in mijn broek beet.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 25-07-2020 00:17
13.26% gewijzigd
vrijdag 24 juli 2020 om 23:44
strings-attached schreef: ↑24-07-2020 23:20Eerlijk gezegd denk ik dat de verzekering je keihard uitlacht. Jij viel toch? De hond beet niet maar had alleen je broek vast, jouw eigen woorden. JIJ schrok. Stel dat je schrikt van de bel van de tram, die ook maar op laten draaien voor gederfde inkomsten? Dat jij blijkbaar bang bent van honden en daar zo van schrikt dat je valt is niet de hond zijn schuld. Ik vind het nogal onzinnig om zo door te drammen. Als je flink de griep krijgt of gewoon verkeerd stapt en je enkel breekt heb je ook geen inkomsten dus. Aan jou om daar iets voor te regelen. Niet om een ander daar voor op te laten draaien.
Meen je dit nou echt? Hoe verzin je dit. Iemand laat zijn hond los en dan moet ik daar maar zelf iets voor regelen wb verzekering?
Een maand geen tot minder inkomen en daar hoef ik de eigenaar niet voor op te laten draaien.... Lekker laten we met zijn allen net zo asociaal worden. Als ik schade maak dan heb ik nog altijd het fatsoen om dit te regelen met mijn verzekering. Blijkbaar zijn er mensen die vinden dat het gewoon jouw eigen schuld is.
zaterdag 25 juli 2020 om 00:04
Niet op deze forummer reageren, Renee.Renee* schreef: ↑24-07-2020 23:44Meen je dit nou echt? Hoe verzin je dit. Iemand laat zijn hond los en dan moet ik daar maar zelf iets voor regelen wb verzekering?
Een maand geen tot minder inkomen en daar hoef ik de eigenaar niet voor op te laten draaien.... Lekker laten we met zijn allen net zo asociaal worden. Als ik schade maak dan heb ik nog altijd het fatsoen om dit te regelen met mijn verzekering. Blijkbaar zijn er mensen die vinden dat het gewoon jouw eigen schuld is.
zaterdag 25 juli 2020 om 00:09
strings-attached schreef: ↑24-07-2020 23:26TO ik heb van alles van je gelezen maar ben nog niet tegengekomen wat en hoe ze nou precies treiteren. Doen ze poep door de bus? Roepen ze fikkie pak 'm als je langsloopt? Het enige dat ik kon vinden is "ze treiteren" en dat een briefje niet ondertekend wordt (zou ik ook niet doen) en dat ze geen bezorgdheid naar jou toe tonen.
Ik heb een breuk, ik kan niet werken omdat een stel aso's de hond laten loslopen en in mijn broek hangt, mij gelukkig niet bijt en dan vind jij mij zeiken. En waarom zou jij niet tekenen voor aansprakelijkheid als je hond een voorbijganger wil bijten, uit noodweer dat kan maar toch. Waarom dit asociale gedrag?
zaterdag 25 juli 2020 om 00:14
zaterdag 25 juli 2020 om 00:39
Okee dank je wel.
Dacht nog even dat deze forummer mijn buurman was
Heb er niet op gereageerd maar vervelend is het wel nu.
Hmmm weer een paar klappen tegen andere deuren en containers nu en hoop geschreeuw erbij. Was de 1e keer gelukkig niet persoonlijk aan mij denk ik nu.
zaterdag 25 juli 2020 om 07:04
Je gaat er vanuit dat ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben en ook zonder eigen risico. Ik denk dat het meer voor de hand ligt dat ze die niet hebben.
zaterdag 25 juli 2020 om 08:02
Het valt mij trouwens op dat je qua schade wisselende bedragen noemt.
Eerst 2500 voor 2 maanden, vervolgens 1500 ook voor 2 maanden en nu 1500 voor 1 maand. Alles inclusief eigen risico.
Je verdient in een normale maand 900-950 met 2 banen. Van jouw 8-uurs baan krijg je 70%. Die andere baan is een 0-uren baan, maar je hebt door Corona nauwelijks gewerkt.
Je schrijft dat je 100% vergoed wil hebben, maar waar baseer je dat bedrag op? 100% van die 8-uurs baan en 100% van jouw 0-uren contract voor Corona?
Het inkomstenverlies is heel vervelend. Ik begrijp best dat je die mensen aansprakelijk wil stellen. Ik denk alleen dat je daar wel realistisch in moet zijn. Als je op dat bedrag wil uitkomen maak je meer kans door ook de andere schade te claimen zoals de taxi, spijkerbroek vergoeding voor koken etc.
Eerst 2500 voor 2 maanden, vervolgens 1500 ook voor 2 maanden en nu 1500 voor 1 maand. Alles inclusief eigen risico.
Je verdient in een normale maand 900-950 met 2 banen. Van jouw 8-uurs baan krijg je 70%. Die andere baan is een 0-uren baan, maar je hebt door Corona nauwelijks gewerkt.
Je schrijft dat je 100% vergoed wil hebben, maar waar baseer je dat bedrag op? 100% van die 8-uurs baan en 100% van jouw 0-uren contract voor Corona?
Het inkomstenverlies is heel vervelend. Ik begrijp best dat je die mensen aansprakelijk wil stellen. Ik denk alleen dat je daar wel realistisch in moet zijn. Als je op dat bedrag wil uitkomen maak je meer kans door ook de andere schade te claimen zoals de taxi, spijkerbroek vergoeding voor koken etc.
zaterdag 25 juli 2020 om 08:09
Nou dat hoeft zeker niet hoor. Mijn oma is eens gevallen omdat een hond tegen haar opsprong, schouder gebroken en blijvend letsel daardoor. Zij werkte al niet meer, dus geen inkomensverlies, maar de verzekering heeft toch echt een aardig bedrag uitgekeerd.strings-attached schreef: ↑24-07-2020 23:20Eerlijk gezegd denk ik dat de verzekering je keihard uitlacht. Jij viel toch? De hond beet niet maar had alleen je broek vast, jouw eigen woorden. JIJ schrok. Stel dat je schrikt van de bel van de tram, die ook maar op laten draaien voor gederfde inkomsten? Dat jij blijkbaar bang bent van honden en daar zo van schrikt dat je valt is niet de hond zijn schuld. Ik vind het nogal onzinnig om zo door te drammen. Als je flink de griep krijgt of gewoon verkeerd stapt en je enkel breekt heb je ook geen inkomsten dus. Aan jou om daar iets voor te regelen. Niet om een ander daar voor op te laten draaien.
zaterdag 25 juli 2020 om 08:12
Maar je hebt geen enkel bewijs dan jouw woord tegen de hunne. Er waren geen getuigen.
En volgens mij is het nog steeds ‘wie eist, bewijst’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 25 juli 2020 om 08:53
Ik denk dat de aso-buren dat ook weten.
En haar verhaal wordt minder overtuigend doordat ze geen melding bij de politie wilde doen.
Misschien valt er iets te bereiken met een beetje bluffen.
Ik denk dan aan een brief waarin een advokaat schrijft dat n via DNA-onderzoek makkelijk te bewijzen valt dat hun hond in haar broek gebeten heeft, en dat zij veel kosten (aan advocaten) e.d. kunnen besparen door mee te werken aan een schadevergoeding.
(let op: hij schrijft natuurlijk niet dat het bewezen is.)
En de politie voert (denk ik) geen DNA-onderzoek voor een gestolen fiets, maar als de aso-buren de hele intimideren/terroriseren, zou de politie misschien wel bereid om een DNA-onderzoek uit te voeren.
En ook hier kan een verzoek van een advokaat verschil maken.
zaterdag 25 juli 2020 om 08:58
U had de brief zelf gegeven, dacht ik.Renee* schreef: ↑24-07-2020 23:26Dit is de 1e stap:
- Heeft u een bewijs dat ze de brief ontvangen hebben?
Anders telt het niet.
- U heeft hun 5 dagen gegeven om te reageren.
In de nederlandse wet staat vaak hoeveel tijd u iemand geven moet om te reageren.
Ik weet niet of verdere stappen zin hebben als u niet u aan de termijnen houdt.
(in een rechtszaak zou een rechter kunnen zeggen:
geef eerst de buurman 2 weken om te reageren.
of zelfs: de buurman ontkent dat u een brief gestuurd heeft).
Juist voor dit soort lullige dingetjes is een advokaat handig.
zaterdag 25 juli 2020 om 10:38
safrat schreef: ↑25-07-2020 08:02Het valt mij trouwens op dat je qua schade wisselende bedragen noemt.
Dat klopt ik had het in 1e instantie te hoog ingeschat omdat ik uitging van 2 maanden niet werken en ben daar vlak daarna op terug gekomen. Sorry dat ik wat in de war was. Niet niks ff zo in het ZH en dat dit te horen krijgen.
Ik verdien ca € 900 per maand + ER is € 1300 maar ik kan niet gelijk volledig aan de slag. De baan met de minste uren is best zwaar en de arts had gezegd dat dit sowieso de komende 2 maanden niet gaat lukken. De andere baan is magazijnwerk maar daar heb je diverse werkzaamheden in dus daar zou ik mee kunnen beginnen na 4 weken, maar zeker niet de volledige 20 uur dan.Hoeveel dat precies is weet ik niet dat is lastig inschatten maar het kan ook nog dat mijn werkgever mij op 0 uren gaat zetten.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 25-07-2020 10:46
3.46% gewijzigd