Buurtbemiddeling

14-07-2020 23:04 156 berichten
Heeft een van jullie wel eens te maken gehad met buurtbemiddeling na een conflict met buren of bewoners uit de wijk.

Hoe reageerde de andere partij hierop? Waren ze boos, werd de agressie erger?

Heeft buurtbemiddeling uiteindelijk wel geholpen?

Ik heb een conflict met mensen hier uit de buurt geld-recht/verzekeringsvraag/list_messages/465221 Ze gaan mij niet tegemoetkomen.
Het zijn niet de makkelijkste mensen, beter en kort gezegd aso's. Zou buurtbemiddeling de situatie erger kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Als jij geld wilt zien van die mensen, zal je een hele, hele lange adem moeten hebben.
Incassobureau, aanmaningen, deurwaarder, beslaglegging. En dan nog zal je je geld niet krijgen. Ze hadden zeker geen wa verzekering?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dus hoe jouw buurtgenoten gaan reageren weten wij toch niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Buurtbemiddeling wordt en kan alleen ingezet worden als beide partijen hiervoor openstaan. Het is gewoon mediation, waarbij de twee partijen onder begeleiding met elkaar in gesprek gaan. Maar als 1 van de 2 er niet voor open staat, kan t niet ingezet worden.
Hoelang het gaat duren maakt mij niet uit.
Het bedrag dat ik vraag is zo weinig 1 maandsalaris + eigen risico. Het is geen ruzie waard en daarom snap ik hun niet.

Ik weer niet of ze wel/niet verzekerd zijn. Meewerken gaan ze niet doen.

Ik kan BB inschakelen maar misschien maak ik het juist erger.
apiejapie schreef:
14-07-2020 23:14
Buurtbemiddeling wordt en kan alleen ingezet worden als beide partijen hiervoor openstaan. Het is gewoon mediation, waarbij de twee partijen onder begeleiding met elkaar in gesprek gaan. Maar als 1 van de 2 er niet voor open staat, kan t niet ingezet worden.

Ik dacht dat het ook op 1 initiatief kon. En dat zij dan de buren gaan benaderen zeg maar.
Openstaan zullen ze denk ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
14-07-2020 23:15
Hoelang het gaat duren maakt mij niet uit.
Het bedrag dat ik vraag is zo weinig 1 maandsalaris + eigen risico. Het is geen ruzie waard en daarom snap ik hun niet.

Ik weer niet of ze wel/niet verzekerd zijn. Meewerken gaan ze niet doen.

Ik kan BB inschakelen maar misschien maak ik het juist erger.
Mocht t tot een rechtszaak komen, dan kan t zijn dat de rechter ook mediation voorstelt. Pleit voor jou als je dit zelf al geprobeerd hebt.
Wat heb je te verliezen?

Wil je sterkte wensen want je situatie is ronduit shit. Vervelend dat dit je overkomen is. Hopelijk komt er alsnog een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
In je andere topic sla je alle suggesties zo’n beetje af. Je wil niet naar de politie, contact opnemen met je eigen verzekering, naar hun toe om het te regelen met hun verzekering, je durft niet eerlijk te zijn naar iedereen die je tegenkomt, twijfelt over een letselschadeadvocaat. En dan denk je dat buurtbemiddeling de oplossing gaat zijn?
Nee, ik denk het niet. Doe datgene wat in je andere topic aangeraden wordt. Ga naar de politie, stel ze aansprakelijk en zorg samen met een letselschadeadvocaat voor jezelf. Een schouderbreuk is meestal een kwestie van lang revalideren. Met vergoeding van 1mnd inkomstenderving doe je jezelf tekort.
superuser2020 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 23:20
0.23% gewijzigd
himalaya schreef:
14-07-2020 23:14
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dus hoe jouw buurtgenoten gaan reageren weten wij toch niet?

Nee dat is ook zo maar ik wil wat ervaringen horen hoe het bij anderen afliep. Ik hoop op positieve verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
14-07-2020 23:17
Ik dacht dat het ook op 1 initiatief kon. En dat zij dan de buren gaan benaderen zeg maar.
Openstaan zullen ze denk ik niet.
Ja klopt, het kan vanuit 1 partij opgestart worden. Maar dan wordt er bekeken of de andere partij ervoor open staat. Zo niet, dan heeft buurtbemiddeling geen kans van slagen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een juridisch conflict. Geen burenruzie over iets waar je moet leren er samen uit te komen.
Als je een ander voor jou de hete kastanjes uit het vuur moet gaan halen... Letselschade advocaat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
apiejapie schreef:
14-07-2020 23:18
Mocht t tot een rechtszaak komen, dan kan t zijn dat de rechter ook mediation voorstelt. Pleit voor jou als je dit zelf al geprobeerd hebt.
Wat heb je te verliezen?

Wil je sterkte wensen want je situatie is ronduit shit. Vervelend dat dit je overkomen is. Hopelijk komt er alsnog een oplossing.

Ik denk dat ik mijn biezen kan gaan pakken dus ik heb zeker wel wat te verliezen. Tot een rechtzaak kan ik het niet laten komen, dat gaan zijniet pikken.
Het zijn mensen die treiteren en je het leven zuur kunnen maken
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
14-07-2020 23:18
In je andere topic sla je alle suggesties zo’n beetje af. Je wil niet naar de politie, contact opnemen met je eigen verzekering, naar hun toe om het te regelen met hun verzekering, je durft niet eerlijk te zijn naar iedereen die je tegenkomt, twijfelt over een letselschadeadvocaat. En dan denk je dat buurtbemiddeling de oplossing gaat zijn?
Nee, ik denk het niet. Doe datgene wat in je andere topic aangeraden wordt. Ga naar de politie, stel ze aansprakelijk en zorg samen met een letselschadeadvocaat voor jezelf. Een schouderbreuk is meestal een kwestie van lang revalideren. Met vergoeding van 1mnd inkomstenderving doe je jezelf tekort.
Jee, heb het topic niet helemaal gelezen. Maar ben t wel met je eens als het zo is als je hier stelt. Buurtbemiddeling is goed. Maar wees ook verstandig en je gooit op deze manier wellicht je eigen ruiten in.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
14-07-2020 23:21
Ik denk dat ik mijn biezen kan gaan pakken dus ik heb zeker wel wat te verliezen. Tot een rechtzaak kan ik het niet laten komen, dat gaan zijniet pikken.
Het zijn mensen die treiteren en je het leven zuur kunnen maken
Dan jezelf afvragen: wil je je gelijk of je geluk? Klinkt simpel, maar dat is het vast niet.
Superuser2020 schreef:
14-07-2020 23:18
In je andere topic sla je alle suggesties zo’n beetje af. Je wil niet naar de politie, contact opnemen met je eigen verzekering, naar hun toe om het te regelen met hun verzekering, je durft niet eerlijk te zijn naar iedereen die je tegenkomt, twijfelt over een letselschadeadvocaat. En dan denk je dat buurtbemiddeling de oplossing gaat zijn?
Nee, ik denk het niet. Doe datgene wat in je andere topic aangeraden wordt. Ga naar de politie, stel ze aansprakelijk en zorg samen met een letselschadeadvocaat voor jezelf. Een schouderbreuk is meestal een kwestie van lang revalideren. Met vergoeding van 1mnd inkomstenderving doe je jezelf tekort.

Even een update
Ik heb mijn eigen verzekering gisteren gebeld maar zij kunnen hier niets mee.
Vandaag heb ik haar gesproken, kreeg een lauwe reactie en een uur geleden haar man die kwam zeggen niet mee te werken.

Ik wil niet nog meer agressie opwekken door de politie erbij te betrekken en een letselschade jurist komt met hele andere bedragen waar ze helemaal niet blij mee zullen gaan zijn.

Ik ben bang voor wraakacties als ik dit allemaal er bij ga betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet er bemiddeld worden dan? Jij wil zo’n 2000 euro (maandsalaris+eigen risico) en zij doen of hun neus bloedt.
Ik denk dat aangifte doen en je voegen in de strafzaak misschien effectiever is?
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus bang voor hun reactie.
Die reactie kan komen op iedere stap die je gaat ondernemen om je schade verhaald te krijgen.
Dan kan je misschien beter niets ondernemen.
Wil je geld of rust? Moeilijke keuze.
Dat laatste voelt waarschijnlijk niet goed, dat snap ik wel.
lexie72 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 23:30
12.47% gewijzigd
apiejapie schreef:
14-07-2020 23:19
Ja klopt, het kan vanuit 1 partij opgestart worden. Maar dan wordt er bekeken of de andere partij ervoor open staat. Zo niet, dan heeft buurtbemiddeling geen kans van slagen.


Dus ik kan het proberen. Dit inschakelen komt misschien wat milder over bij hun. Ze hebben al vaker te maken gehad met politie dus ze zitten echt niet te wachten op weer een melding of aangifte
Alle reacties Link kopieren
O, ik zit zelf midden in de narigheid omdat ik door mijn buurvrouw geterroriseerd word. Ik wil erom verhuizen.
Als het aso’s zijn reageren ze primair en kun je er wel vanuit gaan dat er geen redelijkheid van ze te verwachten valt.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. Dit is niet niks.
Doreia* schreef:
14-07-2020 23:21
Dit is een juridisch conflict. Geen burenruzie over iets waar je moet leren er samen uit te komen.
Als je een ander voor jou de hete kastanjes uit het vuur moet gaan halen... Letselschade advocaat.

Ik vrees het ergste als ik deze stap ga zetten.

Waarom schakelen ze hun WA niet in. Ik snap het niet. Het scheelt hun verz.mij toch ook heel veel geld als het op deze manier opgelost wordt.
apiejapie schreef:
14-07-2020 23:21
Jee, heb het topic niet helemaal gelezen. Maar ben t wel met je eens als het zo is als je hier stelt. Buurtbemiddeling is goed. Maar wees ook verstandig en je gooit op deze manier wellicht je eigen ruiten in.

Ja letterlijk hè.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
14-07-2020 23:31
Ik vrees het ergste als ik deze stap ga zetten.

Waarom schakelen ze hun WA niet in. Ik snap het niet. Het scheelt hun verz.mij toch ook heel veel geld als het op deze manier opgelost wordt.
Omdat zij er geen belang bij hebben om het hun verzekering te melden. Het zijn waarschijnlijk mensen die altijd de ervaring op hebben gedaan dat ze hun zin krijgen of anderen kunnen intimideren door een grote mond op te zetten.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
14-07-2020 23:34
Omdat zij er geen belang bij hebben om het hun verzekering te melden. Het zijn waarschijnlijk mensen die altijd de ervaring op hebben gedaan dat ze hun zin krijgen of anderen kunnen intimideren door een grote mond op te zetten.
En het werkt blijkbaar.
Tja, als jij afgekeurd tussen deze mensen wil blijven wonen moet je het er maar bij laten.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
14-07-2020 23:31
Ik vrees het ergste als ik deze stap ga zetten.

Waarom schakelen ze hun WA niet in. Ik snap het niet. Het scheelt hun verz.mij toch ook heel veel geld als het op deze manier opgelost wordt.
Gewoon omdat het kan.
Niet iedereen wil hun verantwoordelijkheid nemen. Komen ze weg met een grote mond. Hebben ze geen verzekering en ook geen geld. Zoveel dingen die mogelijk zijn.
Daarom moet je hen via de juiste manier benaderen. Als een gesprek niet tot een oplossing leid, moet je het hogerop zoeken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wintertime16 schreef:
14-07-2020 23:26
Wat moet er bemiddeld worden dan? Jij wil zo’n 2000 euro (maandsalaris+eigen risico) en zij doen of hun neus bloedt.
Ik denk dat aangifte doen en je voegen in de strafzaak misschien effectiever is?
Sterker het kan zelfs met minder geld.

1 maandsalaris + ER is nog geen 1500 in mijn geval.

Ik hoor liever positieve buurtbemiddelingsverhalen.

Wat een ellende is dit zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven