Liever geen contact met schoonvader

27-07-2020 10:46 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het begin toen mijn vriend en ik net samen waren mocht ik mijn schoonvader wel, maar nu begin ik me steeds meer aan die man te irriteren.

Mijn vriend en ik willen in september een lang weekend naar de Ardennen, schoonvader is er tegen omdat mijn schoonzus dan geen vakantie meer heeft.

Het zit namelijk zo dat mijn schoonmoeder niet alleen thuis durft te zijn en mijn schoonzus die in de zorg werkt is altijd "oppas" wanneer mijn vriend en ik op vakantie zijn en mijn schoonvader boodschappen gaat halen, dan komt ze dus langs om bij haar moeder te zitten. Mijn vriend woont 1 straat verderop dus mocht er iets gebeuren dan is hij altijd in de buurt om naar zijn ouders te gaan (komt overigens bijna nooit voor dat ze hem bellen).

Mijn vriend geeft ook duidelijk aan dat hij gewoon weg gaat met mij en dat mijn schoonvader maar een andere oppas moet zoeken, of gewoon voor meerdere dagen de boodschappen moet doen zodat hij 4 dagen lang het huis niet uit hoeft en zelf op zijn vrouw kan passen.

Mijn schoonvader is het daar dus niet mee eens want hij wil niet dagen van te voren al moeten bepalen wat ze de komende dagen gaan eten.

Nu heeft mijn schoonvader onderdelen voor zijn schutting nodig en gezien hij geen auto heeft vraagt hij telkens of ik met hem mee wil naar de Bauhaus waar ik dus helemaal geen zin in heb.

Ook word ik helemaal gek van zijn onzinnige praat, bijna alles wat hij uitkraamt is grote onzin en hij staat erop dat hij gelijk krijgt. Van zijn vrouw krijgt hij altijd gelijk, die heeft nergens een weerwoord op, die knikt gewoon ja en zegt verder niks.

Nu belt die me om de haverklap om te zeuren dat ik met hem mee MOET naar de bouwmarkt omdat hij anders die onderdelen niet kan halen.

Het liefst zou ik gewoon het contact met hem verbreken, maar aan de andere kant is mijn schoonmoeder wel een aardig mens en zou ik haar dan ook nooit meer zien.

Wat zouden jullie doen?
Zijn die mensen zwakbegaafd? Hoe gaat je vriend hiermee om? Wat vindt hij?
Je vriend heeft geen auto en rijbewijs?

En waarom moet er op schoonma gepast worden? Is ze gehandicapt?
Kokoro schreef:
27-07-2020 10:49
Zijn die mensen zwakbegaafd? Hoe gaat je vriend hiermee om? Wat vindt hij?
Ik heb het idee inderdaad dat ze beide zwakbegaafd zijn, 3 van mijn vriend zijn 4 zussen zijn dat ook. Alleen mijn vriend en de zus die altijd de "oppas" is hebben een normaal IQ.

Mijn vriend zegt heel duidelijk tegen zijn vader dat hij zijn leven heeft en dat het zijn vader z'n probleem is maar helaas wat die man van geen ophouden en het wordt steeds erger.
Als de sodemieter een gesprek met de WMO-consulent van de gemeente regelen en passende zorg laten regelen. Is NIET jouw probleem, kijk uit dat het dat ook niet wordt. Hier zijn passende maatregelen voor te nemen vanuit WMO. Laat je leven niet leven door je schoonouders en hun probleem.
Dan zul je dus heel duidelijk je grenzen moeten aangeven. Nu al. Dus nog 1 keer zeggen: Nee, je neemt maar een taxi. En niet meer opnemen. Niet in de zorgrol gaan zitten. Goed dat je vriend ook zegt gewoon op vakantie te zullen gaan.
Luci_Morgenster schreef:
27-07-2020 10:50
Je vriend heeft geen auto en rijbewijs?

En waarom moet er op schoonma gepast worden? Is ze gehandicapt?
Mijn vriend heeft geen rijbewijs, mag ivm medicatie die de rijvaardigheid kan beïnvloeden ook geen les meer nemen. Mijn schoonmoeder is een nogal angstig persoon, is overal bang voor. Komt ook nooit in haar eentje op straat omdat ze bang is dat ze aangereden wordt als ze de straat oversteekt, die zit al jarenlang 24u per dag in huis.
Je focus ligt nogal op je schoonouders. Ik lees eea met een korrel zout en denk dat je vooral wat luchtiger in de situatie moet gaan staan. Dan rij je een keer met je schoonvader naar de bouwmarkt en klaar. Dat weekendje is nog zo ver weg dat ik er vooral nu niet al over zou lamenteren maar met mijn vriend een backup plan zou maken dat hij aan kan reiken eens het zover is.

Aanvulling gelezen. Dit is aan je vriend om professionele omkadering voor het gezin te regelen.
oudblond wijzigde dit bericht op 27-07-2020 10:56
12.18% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Is 79 je geboortejaar? M.a.w. hoe oud ben je :)?

Vooral het probleem bij je schoonouders laten.
milena1 schreef:
27-07-2020 10:53
Als de sodemieter een gesprek met de WMO-consulent van de gemeente regelen en passende zorg laten regelen. Is NIET jouw probleem, kijk uit dat het dat ook niet wordt. Hier zijn passende maatregelen voor te nemen vanuit WMO. Laat je leven niet leven door je schoonouders en hun probleem.
Ze willen geen hulp, hebben al jarenlang een pasje voor WMO taxi maar die gebruiken ze niet want de paar euro taxikosten vinden ze te duur. Hulp vanuit GGZ wil schoonmoeder niet en schoonvader vindt het allemaal prima, lijkt wel alsof die er van geniet dat die een hulpbehoevende vrouw heeft.
Kokoro schreef:
27-07-2020 10:55
Is 79 je geboortejaar? M.a.w. hoe oud ben je :)?

Vooral het probleem bij je schoonouders laten.
Ben bijna 41 ja en mijn vriend is 39, dus volwassen mensen met een eigen leven.
Oudblond schreef:
27-07-2020 10:55
Je focus ligt nogal op je schoonouders. Ik lees eea met een korrel zout en denk dat je vooral wat luchtiger in de situatie moet gaan staan. Dan rij je een keer met je schoonvader naar de bouwmarkt en klaar. Dat weekendje is nog zo ver weg dat ik er vooral nu niet al over zou lamenteren maar met mijn vriend een backup plan zou maken dat hij aan kan reiken eens het zover is.

Aanvulling gelezen. Dit is aan je vriend om professionele omkadering voor het gezin te regelen.
Ben al zo vaak met hem naar een winkel o.i.d. geweest maar ben er klaar mee want een dankjewel kan er niet eens vanaf bij die man. Mijn vriend heeft al eens GGZ ingeschakeld en is iemand bij zijn ouders op bezoek geweest maar zijn vader zegt dan ik red het wel met de zorg voor mijn vrouw dus GGZ doet dan niets, gedwoningen hulp kan in dit geval niet.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 10:58
14.00% gewijzigd
Nadiaah79 schreef:
27-07-2020 10:56
Ze willen geen hulp, hebben al jarenlang een pasje voor WMO taxi maar die gebruiken ze niet want de paar euro taxikosten vinden ze te duur. Hulp vanuit GGZ wil schoonmoeder niet en schoonvader vindt het allemaal prima, lijkt wel alsof die er van geniet dat die een hulpbehoevende vrouw heeft.
Dan is dat hun keuze, en niet jouw probleem.
Klaarrrrr.....
Echt hoor, laat het ze uitzoeken en ga je eigen leven leiden ipv lijden.
Zeg dat ie de spullen ook kan bestellen.
Such fun!1
MarindaH schreef:
27-07-2020 10:58
Zeg dat ie de spullen ook kan bestellen.
Dan moet iemand anders dat telkens voor hem doen (hij heeft vaak spullen nodig) want heeft geen internet en dat wil die ook niet hebben. Hij weet zelfs niet eens hoe die een sms moet sturen of openen om te lezen.

Vorige week kwam die zelf bij mij aan de deur omdat die een sms had gehad, of ik even wilde kijken wat erin stond. Om de meest onzinnige dingen komt die langs.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 11:01
19.71% gewijzigd
Die mensen zijn toch volwassen en kunnen dingen zelf regelen? Je neemt geen kinderen om ze daarna slaaf te maken.
ExodusRedux schreef:
27-07-2020 11:00
Die mensen zijn toch volwassen en kunnen dingen zelf regelen? Je neemt geen kinderen om ze daarna slaaf te maken.
Heb het idee dat ze beide zwakbegaafd zijn, zelfs zeggen ze dat het door de leeftijd komt, ze zijn halverwege de 70. Mijn oma is 80 maar heeft van veel dingen gewoon verstand, kwestie van willen proberen en leren.
Nadiaah79 schreef:
Dan moet iemand anders dat telkens voor hem doen (hij heeft vaak spullen nodig) want heeft geen internet en dat wil die ook niet hebben. Hij weet zelfs niet eens hoe die een sms moet sturen of openen om te lezen.

Vorige week kwam die zelf bij mij aan de deur omdat die een sms had gehad, of ik even wilde kijken wat erin stond. Om de meest onzinnige dingen komt die langs.
Hoe oud zijn die mensen als vriend 39 is?
Ander cultuur?
Vraag ze geld voor je diensten.
Laat vriend hen wijzen op de WMO taxi of een site waar de spullen besteld kunnen worden. Gaat hij dat samen doen met pa.

En op kort termijn. Dan hoef je er verder niets meer mee.

En ik zou met vriend afspreken dat zijn ouders zijn probleem zijn en niet de jouwe. Echt niets mis met een keer wat doen of halen maar in dit geval snap ik dat je daar dus geen zin meer in hebt. Dus leg probleem terug bij die mensen en hun kind.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 11:06
40.69% gewijzigd
*2020* schreef:
27-07-2020 11:04
Hoe oud zijn die mensen als vriend 39 is?
Ander cultuur?
74 en 75 zijn ze. Gewoon Nederlanders.
Helemaal geen contact gaat niet lukken denk ik. Het is niet alleen je schoonvader, maar je hele schoonfamilie die een eh... bijzondere dynamiek hebben met elkaar.

Trek je daaruit terug en laat je vriend het opknappen. Als je hem kunt helpen, dan doe je dat - bijvoorbeeld door professionele hulp in te schakelen.
Wat eten we vanavond?
Nadiaah79 schreef:

Dan doet zoon dat voor hem, ik neem aan dat je vriend wel weet hoe internet werkt, gaan ze dat samen even bestellen.
En ga verhuizen. Een straat verder op wonen is wel erg dichtbij.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 27-07-2020 11:07
60.00% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
27-07-2020 11:05
Laat vriend hen wijzen op de WMO taxi of een site waar de spullen besteld kunnen worden. Gaat hij dat samen doen met pa.

En op kort termijn. Dan hoef je er verder niets meer mee.

En ik zou met vriend afspreken dat zijn ouders zijn probleem zijn en niet de jouwe. Echt niets mis met een keer wat doen of halen maar in dit geval snap ik dat je daar dus geen zin meer in hebt. Dus leg probleem terug bij die mensen en hun kind.
WMO Taxi hebben ze maar mijn schoonvader kan daar alleen mee weg als schoonmoeder mee gaat want is destijds voor haar aangevraagd, schoonvader kan dan gratis als begeleider mee. Hij heeft voor zichzelf er geen recht op omdat hij niets lichamelijk mankeert, kan nog gewoon fietsen. Maar taxi gebruiken ze niet want schoonmoeder durft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven