Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cookielover schreef:
28-07-2020 23:38
Kent jouw dochter van twee het woord compromis?

O_O
Jep. Ze onderhandelt wat af met me.
AllyMcBeal schreef:
28-07-2020 23:46
Nutella dan om Roosje te plezieren.
:bigkiss:
Life is short. Eat dessert first.
Zowizo schreef:
28-07-2020 22:07
Nou nou, sommigen zijn ook wel echt helemaal gebrainwashed vwb corona he?
Alsof je het gelijk aan je hart krijgt als je corona hebt... nog net niet gillend TESTEN!!! roepen :shout:
Nou nou ga je lekker ?
Ik ben helemaal niet gebrainwasht. Het zijn gewoon feiten. Onderzoek: beschadigde hartspieren ontdekt bij coronapatiënten - https://nos.nl/l/2342042
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
29-07-2020 03:24
Nou nou ga je lekker ?
Ik ben helemaal niet gebrainwasht. Het zijn gewoon feiten. Onderzoek: beschadigde hartspieren ontdekt bij coronapatiënten - https://nos.nl/l/2342042
Bij 60 van de 100 genezen patiënten, een heel klein aantal dus geen 60%, vind ik nogal een verschil. Het kan hartschade veroorzaken ja dat klopt, maar om nou gelijk zo hard te roepen testen!!! Terwijl TO in dat geval aangaf dat huisgenote negatief getest was EN dat ze geen contacten had en binnen bleef volgens de richtlijnen vind ik wel een beetje overdreven ja.

Trouwens, vgm was jij niet eens degene waarop ik doelde?

Edit: nee ik had het niet eens over jou heb even opgezocht. Het ging om het topic testen of niet en ik haalde de opmerking van dweilstok aan...
anoniem_394104 wijzigde dit bericht op 29-07-2020 03:46
Reden: aanvulling
11.64% gewijzigd
Het date topic is weer een grote DS1971 show geworden.
Waar haalt de man toch de tijd vandaan zou je denken.
Zowizo schreef:
29-07-2020 03:41
Bij 60 van de 100 genezen patiënten, een heel klein aantal dus geen 60%, vind ik nogal een verschil. Het kan hartschade veroorzaken ja dat klopt, maar om nou gelijk zo hard te roepen testen!!! Terwijl TO in dat geval aangaf dat huisgenote negatief getest was EN dat ze geen contacten had en binnen bleef volgens de richtlijnen vind ik wel een beetje overdreven ja.

Trouwens, vgm was jij niet eens degene waarop ik doelde?

Edit: nee ik had het niet eens over jou heb even opgezocht. Het ging om het topic testen of niet en ik haalde de opmerking van dweilstok aan...
Nou ja, ik hoop dat iedereen inmiddels wel weet dat Dweilstok nou niet de meest objectieve is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
29-07-2020 08:40
Nou ja, ik hoop dat iedereen inmiddels wel weet dat Dweilstok nou niet de meest objectieve is.
Ja die laat ik maar even voor wat het is... want dan sluit je je gewoon op binnen. :O
Merys schreef:
29-07-2020 07:35
Het date topic is weer een grote DS1971 show geworden.
Waar haalt de man toch de tijd vandaan zou je denken.
Misschien werkt hij in het onderwijs, die hebben nu vakantie?
Sommige docenten leggen vooral graag uit hoe het zit, want ze denken dat zij de wijsheid in pacht hebben en dat de ander nog dom en onwetend is. En als iemand tegenspreekt, sturen ze die gewoon de klas uit.
Ik herken best veel van dat patroon bij DS1971 :proud:

Om misverstanden te voorkomen: Ik bedoel hiermee niet dat alle docenten zo zijn. Gelukkig zijn er ook veel docenten die in gesprek gaan met hun leerlingen en ze dingen laten ontdekken in plaats van dat ze alles voorkauwen. Maar helaas zijn er ook nog steeds docenten zoals ik omschreef.
*Pauze* schreef:
29-07-2020 09:00
Sommige docenten leggen vooral graag uit hoe het zit, want ze denken dat zij de wijsheid in pacht hebben en dat de ander nog dom en onwetend is. En als iemand tegenspreekt, sturen ze die gewoon de klas uit.

Om misverstanden te voorkomen: Ik bedoel hiermee niet dat alle docenten zo zijn. Gelukkig zijn er ook veel docenten die in gesprek gaan met hun leerlingen en ze dingen laten ontdekken in plaats van dat ze alles voorkauwen. Maar helaas zijn er ook nog steeds docenten zoals ik omschreef.

Iets met vastgoed. Dating topic werd veranderd in een discussie over het wel of niet kunnen vinden van betaalbare woonruimte en of dat wel of niet je eigen schuld is als dat niet lukt.

Gaat dan gelijk ook door en door en door...... " herhalen tot leren heeft plaatsgevonden " ( gok ik ).
Heerlijk, 9.00 uur en ik heb al boodschappen gedaan.

Rustig bij AH.
Een mevrouw op de fiets vroeg aan mij of ik aan het hamsteren was trouwens, omdat ik over straat liep met twee grote pakken wc-papier.

Nee muts, die zijn in de aanbieding en daar doe ik een paar weken mee.

:roll:
Ach na 10 jaar forum kijk ik nergens meer van op.
Het is toch fijn dat ze hier lekker in hun eigen gemaakte fantasie bubbel kunnen zijn.
Jammer dat ze overal hun plasje achter laten.
AllyMcBeal schreef:
28-07-2020 23:43
Mama: We eten pasta met groentes
2 jarige: nee
mama: wat wil jij dan?
2 jarige: chocola
Mama: eerst pasta dan chocola
2 jarige : nee chocola
nou ja enz tot er een compomis is.
Zie jouw post nu pas, maar nee hoor, zo gaat dat hier niet. Ze denkt het eerst uit en probeert dan een 'afspraak' of 'compromis' met mij te bereiken (ja, met die woorden want die heeft ze van mij geleerd :-D ). Ze houdt zich er vervolgens ook netjes aan, ook als ze haar deel al heeft gekregen. Tot nu toe werkt het heel goed. :biggrin:

En goeiemorgen mensies!
*Pauze* schreef:
29-07-2020 09:00

Dat is het patroon bij DS op elke dag van het jaar.
Cookielover schreef:
29-07-2020 09:11
Een mevrouw op de fiets vroeg aan mij of ik aan het hamsteren was trouwens, omdat ik over straat liep met twee grote pakken wc-papier.

Het is wel verdacht hoor Cookie, in alle vroegte met al die pakken pleepapier over straat sluipen. Ik vertrouw het ook niet!
VANTA schreef:
29-07-2020 09:19
Het is wel verdacht hoor Cookie, in alle vroegte met al die pakken pleepapier over straat sluipen. Ik vertrouw het ook niet!
Ik moet gelijk weer denken aan die grote families uit Een Huis Vol.

Die moeders kregen ook commentaar op wat ze kochten in de supermarkt. Maar dat waren boodschappen voor nog geen week :biggrin:
Heel verdacht hoor Cookie :hihi:
En een tas vol met 25 liter handzeep?

Goed dat ik weet dat ze in de bonus zijn, dan kan ik ook even inslaan deze week. Gisteren net de laatste rollen uit de verpakking gehaald.
Twee van deze dingen. Dan word je kennelijk al voor hamsteraar aangezien.

Afbeelding
*Pauze* schreef:
29-07-2020 09:23
Heel verdacht hoor Cookie :hihi:
En een tas vol met 25 liter handzeep?

Goed dat ik weet dat ze in de bonus zijn, dan kan ik ook even inslaan deze week. Gisteren net de laatste rollen uit de verpakking gehaald.
Pffff, dat zijn dus 100 van deze flesjes. En dan heb ik nog een grote bijkeuken en een garage, maar toch heb ik er geen ruimte voor.

Afbeelding
Quaintrelle schreef:
29-07-2020 03:24
Nou nou ga je lekker ?
Ook niet heel ongewoon bij een gewone griep, volgens het artikel in het NRC en niet het grootste probleem van de patiënt (dat zijn namelijk stolling en longfunctie).
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ah, het autoaso topic is verwijderd.
Cookielover schreef:
29-07-2020 09:45
Ah, het autoaso topic is verwijderd.
Ik denk dat het een verstandige beslissing is om die TO een beetje tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Wel een mooi woord dat ze geïntroduceerd heeft: asomobilist
Cookielover schreef:
29-07-2020 09:26
Pffff, dat zijn dus 100 van deze flesjes. En dan heb ik nog een grote bijkeuken en een garage, maar toch heb ik er geen ruimte voor.

Afbeelding
Gewoon 5 van deze, dat past wel in de schuur
Afbeelding
[quote=*Pauze* post_id=31704739 time=1596009852 user_id=396486]
Gewoon 5 van deze, dat past wel in de schuur

Edit: mijn bericht was verdwenen. Ik zei dus: gewoon goedkoop doucheschuim kopen. Mag je onbeperkt meenemen, zeurt niemand over.
hexopbezemsteel wijzigde dit bericht op 29-07-2020 11:32
37.89% gewijzigd
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Cookielover schreef:
29-07-2020 09:11

Volgende keer nuffig je neus optrekken en
“Tegenwoordig heet dat stapelkorting” antwoorden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven