Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@L261994, spannend! Dan is je NOD (of niet) idd eerder en dus heb je een kortere cyclus.
@Blijebeer, oh vervelend, maar goed je kan nu weer snel aan de slag met de nieuwe ronde. Liever ongesteld dan die onzekerheid toch :)
@Nm1 , oh balen!
@ala-bloem, oh nee.... Wat vreselijk, veel sterkte! :redrose:
@Bibi30, klopt. Ik kom nu van de pil af die ik iets meer dan een jaar heb geslikt. Dit is de derde maand zonder pil. Maar het is gek want de eerste keer dat ik stopte met de pil na 12 jaar was het 33, 40, 41 en 40 dagen. Mijn regelmatige cyclus was dus al de tweede maand terug maar nu dus niet.

Ik ga nu maar gewoon uit van een cyclus van 41 dagen en dat zou dan vanaf 8 augustus zijn (vruchtbare periode) maar we beginnen gewoon vanaf 3 augustus het om de dag gezellig te maken en dan begin ik met testen en dan zien we het wel. Ik ga er niet van uit dat ik weer een korte cyclus heb. We gaan echt ons best doen want ik hoop echt deze maand zwanger te zijn maar helaas hebben we daar geen invloed op.. . Het gaat echt niet zo goed met mijn vader dus ik wil hem graag goed nieuws vertellen.

@Aquarium1301, oh wat leuk. Willen jullie het geslacht ook al weten? Oh is wel even schrikken maar alles is dus wel goed nu?

Mijn collega had dat ook bij een zwangerschap, echt hele heftige bloedingen zelfs. En dat kwam ook van de baarmoedermond af en het bleek dat de moederkoek aan de achterkant van de baarmoeder zat dus ze voelde het kindje ook niet, dat lijkt me ook eng, maar toch gewoon een gezond kindje op de wereld gebracht :)

@Sterrenmunt--- , oh wat fijn meid! Klopt, geen symptomen zegt echt niks. Ik had helemaal geen symptomen, de hele zwangerschap niet :)
Ariel, wat naar van je vader zeg :hug:. Kan me indenken dat je dit graag zou delen.
Ik heb trouwens wel vaker gehoord van vrouwen die meerdere keren gestopt zijn met de pil dat het niet hetzelfde ging met "ontpillen". Hopelijk heb jij deze maand weer je gewone cyclus terug, op naar een mooie vruchtbare ronde!

L261994, hoe gaat het bij jou ondertussen?
@ariel idd mijn NOD is naar voren dus dat is alleen maar fijn!

@sterrenmunt wat fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien♥️

Nickii ik heb eigenlijk helemaal geen klachten meer nu, dus mijn gevoel zegt dat het niet raak is. Ik word sinds ik in maart met de pil ben gestopt ongesteld op 13 dpo, dat zou betekenen dat ik zondag mijn NOD heb. Hoeveel dagen voor NOD hebben jullie positief getest?
l261994 wijzigde dit bericht op 22-07-2020 17:34
0.23% gewijzigd
Ik heb één dag voor NOD getest en toen echt al wel een mooi streepje. Ik wist niet helemaal zeker of mijn cyclus 27 dagen zou zijn of langer (dacht dat ik eisprong voelde maar wist het niet zeker, want geen testen o.i.d. gebruikt), dus vandaar dat ik niet eerder wilde testen dan dag 27.
Oke, ik ben dan van plan om zaterdag te testen, en probeer mezelf niet in de verleiding te brengen om eerder te testen 🙈
Spannend, succes Ariel! Hoop dat je je eisprong deze keer goed vindt en goed kan benutten!
Ook nu zegt wel of geen klachten niks L261994! Ik teste positief op dag 28, met avondurine. Denk dat dat 11 dpo was (werd meestal tussen 8-11 dpo ongesteld). Ik duim voor je!
Spannend L261994, ik duim ook!

Wij hebben schoonfamilie op de hoogte gebracht. Schoonmoeder en schoonzusje reageerden heel leuk en enthousiast. Eén schoonzusje voor haar doen redelijk enthousiast en de rest (schoonvader, zwager, andere schoonzusje) reageerden beetje lauwtjes/ flauw. Ze wonen op 2 uur rijden maar mijn zwager vond het toch nodig om uit te roepen dat hij echt niet wilde dat zijn moeder ging oppassen (hij woont nog thuis) en mijn schoonvader reageerde alleen maar met "nou laten we eerst maar zien of het wel goed gaat". Gelukkig viel het mijn man geloof ik minder op dat ze niet zo enthousiast waren als mijn familie. Denk dat reactie van schoonmoeder en enthousiaste zusje veel goed maakte.
@Nickii, ja ik merk dat hij toch wel langzaam achteruit gaat. Hij heeft nu bestraling gehad voor de pijn op zijn rib (is een uitzaaiing). Er zijn geen nieuwe uitzaaiingen en de tumoren die hij heeft zijn nu in 2 jaar maar 2 millimeter gegroeid dus dat is goed maar de bijwerkingen maken hem ziek... Vermoeid, misselijk, pijn etc.

Gelukkig was de reactie van je schoonmoeder en schoonzusje wel leuk! Wat je schoonvader zegt kan toch niet "laten we eerst nog maar zien of het goed gaat"..

Mijn oma, opa en tante + man van vaders kant waren ook helemaal niet enthousiast toen we het vertelde (gelukkig de andere tantes met partner en kinderen en familie vrienden wel). Ze kwamen ons niet eens feliciteren.
Toen we daarna een keertje toen we met z'n allen waren bekend maakte wat het geslacht was hadden ze het zogenaamd niet door wat de blauwe confetti betekende. Mijn gehele zwangerschap geen interesse gehad en nu hij er is vinden ze dat ze hem te weinig zien... zoek het uit haha

@L261994, ik testte 3 dagen voor NOD licht positief en 2 dagen voor NOD dik positief.

@Sterrenmunt--, ik hoop het ook! :-D

Nog meer mensen binnenkort weer een vruchtbare periode?
Hallo allemaal,
Weer een tijdje niks geschreven, maar net even bijgelegen.
@ lala-bloem, wat verdrietig! Hoe gaat het nu met je? Fysiek en emotioneel?
En bibi en jekeek, hoe gaat het met jullie?

Leuk om alle updates weer te lezen, zo te zien nog niet echt mensen met hele erge kwaaltjes gelukkig!
@aquarium, wat balen van jullie vakantie! Hoe gaat het nu met je?

Ik zit op het wachtbankje, tenminste daar ga ik maar vanuit :rolling: heb namelijk geen idee of ik een eisprong gehad heb. Niet getest en ook niks geks gevoeld. Ik wacht rustig af! Mocht het vergelijkbaar zijn met vorige maand dan is NOD ook pas over een dag of 10? Dus zoiezo nog te vroeg voor iets!
Zojuist op 12 dpo getest, zoals ik al dacht: spierwit..
Wat vervelend L261994! Hoe zit het nu?
Hoi allemaal. Ik was even afwezig om even helemaal tot mezelf te komen.
Wij zijn heerlijk even de afgelopen 2 bijna 3 dagen naar noordwijk aan zee geweest. Kleine meid heerlijk bij oma geslapen. Zo daar waren we meer aan toe dan we dachten.
Ik zit nu ongeveer rond mijn vruchtbare dagen en ook al weet ik nog niet zogoed wanneer je er weer klaar voor ben toch hebben we t onveilig gedaan en zal ik heel graag weer voor een 2e gaan. Nog niet mijn piek gevonden maar die zal niet lang meer duren en doe het ook een btje ongecontroleerd dit keer we zien wel.

Hier ook weer een hoop berichtjes.
Wat jammer dat degene die ecbt dachten zwanger te zijn en in onzekerheid zaten toch ongesteld zijn geworden.

Wat leuk de reacties nicki. Genieten hoor
Sterremunt wat fijn zo'n goede echo
Aquarium wat moeilijk als je lichaam je zo onzeker maakt. Laat je maar lekker vaak controleren om weer wat meer vertrouwen te krijgen.
Ariel want naar dat je vader steeds slechter gaat ik hoop dat het gauw raak mag zijn voor jullie zodat hij mee kan genieten. Sterkte
Wat fijn dat jullie er even tussen uit konden bibi30. Ik ben benieuwd wanneer jullie er weer klaar voor zijn, en hopelijk gaat alles goed dan❤️ Kan me voorstellen dat je niet zo goed weet wanneer jullie er weer klaar voor zijn.
Lief dank je aquarium
@L261994, zo te horen heb je gewoon een hele lange cyclus deze maand en is je eisprong later geweest? Als je zwanger bent moet je toch echt wel na 12 dagen een positieve zwangerschapstest hebben lijkt me... Maar goed het zou kunnen dat je het hormoon niet zo vlot aanmaakt hoor :)

@Bibi30, wat fijn, lekker weggeweest :) Spannend toch wel dus..
Bedankt! Ja een beetje naar allemaal, maar hij zit nu weer aan een medicijn en hij zei dat de pijn helemaal weg was vandaag dus hopelijk blijft dat zo... Bestraling ging gister niet door omdat hij te ziek was dus dat is uitgesteld. En het vervelende is, is dat de kanker heel langzaam groeit op de uitzaaiingen en daar zijn ze heel positief over ook, hij heeft meer last van de dingen erom heen.. Ze gaven hem 6 tot 9 maanden en hij is er na 2.5 jaar nog steeds!

Wij gaan het vanaf maandag 3 augustus om de dag gezellig hebben en dan begin ik ook met testen want heb natuurlijk geen idee hoe lang mijn cyclus nu gaat zijn. Dan zit ik op CD 20 en ik ga er niet vanuit dat ik een cyclus van 33 ga hebben zoals de maand mei (dan zou ik aankomende zondag, CD19, een eisprong moeten hebben). Ik hou me gewoon aan 41 dagen (is het altijd geweest).
Ik denk persoonlijk niet dat het weer 53 gaat worden maar goed je weet maar nooit. Afgelopen maand beetje stress gehad op het werk en misschien daarom een verlate eisprong?, maar nu is dat weer over dus #fingerscrossed :hyper:
Ik werd weer keurig ongesteld op 13 DPO, volgens schema. Helaas, niet gelukt dus. Maar nu weer door naar de volgende ronde. Ik merk dat ik me soms zorgen maak om mijn menstruatie, het is zoooo weinig, dit is sinds ik met de pil ben gestopt. Ik verlies 1 dag bruin bloed, dan 1 dag rood wat ik met een inlegkruisje op zou kunnen vangen. Dan nog 1 dag bruin en dan is het klaar. Hebben meer dames dit? Zou dit een probleem kunnen zijn?

@bibi fijn dat je er even tussen uit bent geweest, hopen op een vruchtbare maand!
L261994 hoelang ben je nu van de pil af? Ik had dit ook toen ik van de pil af moest komen. Ik had pas na 5 6 mnd een normale ongesteldheid. Duurde dus echt even voordat dat goed op gang kwam
Hallo,

Ik ben gisterenochtend ongesteld geworden op dag 32, dus weer een cyclus van 31 dagen. Weer een stukje beter dan 37 dagen!
Ook geen rare pijntje en klachten gehad deze maand, dus misschien betekend dat, dat mijn lijf gewend is aan zonder de pil.
Het blijft wel echt kut om ongesteld te worden!!

@sterrenmunt, wat fijn dat je een goede echo gehad hebt!
@bibi, ik kan me goed voorstellen dat jullie even wat rust en ruimte wilden, het lijkt me erg spannend om er weer voor te gaan!
@L261994, balen dat je ongesteld geworden bent!

Nu nog mensen op het wachtbankje?
Ariel, wat jammer dat er bij jou de eerste keer ook een aantal mensen niet zo enthousiast waren.
Ik heb het er uiteindelijk nog met mijn man over gehad. Die snapte dat het niet zo leuk overgekomen was bij mij, maar zei ook dat hij zijn vader juist de hele avond had zien glunderen. We kwamen maar tot de conclusie dat het wellicht een beschermingsmechanisme was voor als het toch fout zou gaan of iets.

L261994, Jammer van de witte test en ongesteldheid. Ik had zo weinig wel in de maand voor we zwanger waren, maar verder eigenlijk nooit. Mijn zus is wel altijd zo licht ongesteld en die is prima zwanger geworden. Maar je zou de huisarts of een verloskundige eens om advies kunnen vragen?

Bibi, leuk dat jullie er weer voor gaan! En fijn dat jullie er even echt tussenuit konden.

Roanna, bij jou ook jammer van de ongesteldheid! Wel fijn dat je lichaam nu van de pil af lijkt.

Veel plezier voor de dames in de vruchtbare periode!
Hoi meiden,

Tijdje pauze genomen van het forum. Ik ga weer gezellig meelezen en meeschrijven.

Afgelopen maand verhuisd dus dat was erg druk. Helaas twee rondes na de mk nog geen positief nieuws, maar ook niet echt volop met ovulatietesten aan de gang gegaan. Dat wil ik nu weer wel doen want mijn laatste cyclus duurde ineens 21 dagen(normaal 25). 21, echt heel kort toch? Vaak kans om zwanger te zijn in een jaar maar ook vaak ongesteld dus. En vraag me af of het wel lang genoeg is voor een goede eisprong.

Dat ik zwanger ben geweest geeft hoop en toch ook verdriet, ja nog steeds :confused:
Jekeek, gezellig dat je er weer bent! En fijn dat de verhuizing achter de rug is. 21 dagen vind ik inderdaad wel heel kort klinken ja, maar weet niet of dat er is.

Wij hadden gisteren een goede echo! We zijn zelfs met 4 dagen vooruit gezet naar 3 maart. Vk vond het er heel goed uit zien.
Fijn dat je er weer bent jekeek, hopelijk snel een positieve test voor jou. Ik begrijp heel goed dat je nog steeds verdrietig bent! :hug:

Voor iedereen die op mij reageerde; ik ben in maart gestopt met de pil, sindsdien een regelmatige cyclus van 27-30 dagen. Misschien is dit gewoon mijn menstruatie, zo licht. Opzich fijn natuurlijk, zo lang ik er maar zwanger mee kan worden😊. Als het na 6 maanden nog zo is ga ik er misschien maar eens mee naar de huisarts.

Fijn dat je een goede echo had nickii!
Je keek . Je mag er nog steeds verdrietig om zijn hoor. Dat ben ik ook. Iedereen verwacht van je gewoon weer door en schouders eronder. Dat doen we ook maar vielen nog wel steeds t gemis. Hopelijk is het weer snel raak . Knuffel

Hier rare cyclus. 3 weken geleden 1e dag ongesteld na miskraam. En heb mijn ovulatiepiek nu nog niet gevonden. Hoop dat die snel komt anders wordt t voor mij doen wel een hele lange cyclus
oh en nicki wat fijn van de goede echo! Hoever ben je nu?
Nm1 jou nod komt er alweer bijna aan? Hoe gaat t? Heb je het idee dat het raak is?
Paradijsvogel schrijf jij ook nog mee? Ben benieuwd of je nog ongesteld ben geworden of dat je inmiddels om roze wolk zit.
Hoe gaat het verder met de andere?
Hier eindelijk op dag 22/23 mijn eisprong gehad dus nu weer plaats op t wachtbankje. Duurde erg lang dit keer normaal heb ik netjes na 2 weken mijn llh piek. Maar goed nu wel gevonden we gaan duimen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven