Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

dinsdag 14 juli 2020 om 21:13
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
vrijdag 31 juli 2020 om 10:10
Cesium, dat is hier in huis sowieso altijd raar. Man gaat wel 3x op en dag en ik soms 1x per 3 dagen. Terwijl ik dus degene ben die veel vezels eet, veel fruit en rauwe groentes enzo.
Als je dan een keer alles kwijt bent, voelt het wel hel erg lekker.
Fijn dat je weer van je buikgriep af bent. Dat is ook echt vervelend.
Lise, als je alleen smelttabletten gebruikt, laat dan die pb ook maar zitten
Als je dan een keer alles kwijt bent, voelt het wel hel erg lekker.

Fijn dat je weer van je buikgriep af bent. Dat is ook echt vervelend.
Lise, als je alleen smelttabletten gebruikt, laat dan die pb ook maar zitten

Later is nu

vrijdag 31 juli 2020 om 13:42
Hier 25 graden. Ik vind het nu al te warm. Heb de weekboodschappen gedaan en de bedden verschoond. Wasje draait , die ga ik zo ophangen .
Dan nog op verjaardag en vanavond het paard nog verzorgen.
Ik zou nog ramen lappen buiten maar vind het nu al te warm. Morgenochtend vroeg dan maar.
Ik zou nog ramen lappen buiten maar vind het nu al te warm. Morgenochtend vroeg dan maar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 31 juli 2020 om 13:49
Wellicht toch veroorzaakt door de medicatie dan. De kliniek heeft de uitslag ook al dus ze kunnen er alvast over nadenken.Nankurunaisa schreef: ↑31-07-2020 13:38Gelukkig negatief, maar wel weer vraagtekens dus.
Hier is het inmiddels al 32 graden.![]()

vrijdag 31 juli 2020 om 17:25
Dat is dan weer aan het ziekenhuis, daar heeft de kliniek niks mee van doen.Nankurunaisa schreef: ↑31-07-2020 14:23Ja dan zouden ze toch een beter plan qua medicatie moeten bedenken.
Inmiddels al 33 graden hier! Blijft stijgen.
vrijdag 31 juli 2020 om 18:47
Je kunt ook gewoon de ramen niet lappen, Lientje, echtlientje69 schreef: ↑31-07-2020 13:42Hier 25 graden. Ik vind het nu al te warm. Heb de weekboodschappen gedaan en de bedden verschoond. Wasje draait , die ga ik zo ophangen .

Later is nu

vrijdag 31 juli 2020 om 19:38
Ik zit bijna te huilen. Mijn moeder vergeet zo ontzettend veel deze week en staat iedere dag een paar keer voor de deur en belt tussendoor ook nog..... Het kost me zoveel meer energie dan ik heb.
En dan heb ik ook nog een nieuwe diagnose erbij: otosclerose en moet ik nadenken of ik een operatie wil.
Ik ben kapot.
Gelukkig is mijn zus er wel voor me en ga ik maandag de casemanager van mijn moeder bellen.
En dan heb ik ook nog een nieuwe diagnose erbij: otosclerose en moet ik nadenken of ik een operatie wil.
Ik ben kapot.
Gelukkig is mijn zus er wel voor me en ga ik maandag de casemanager van mijn moeder bellen.
vrijdag 31 juli 2020 om 20:44
Moyrrie- schreef: ↑31-07-2020 19:38Ik zit bijna te huilen. Mijn moeder vergeet zo ontzettend veel deze week en staat iedere dag een paar keer voor de deur en belt tussendoor ook nog..... Het kost me zoveel meer energie dan ik heb.
Ik ben kapot.
Och, Moyrrie, wat moeilijk!

Wat is otosclerose?
Later is nu
vrijdag 31 juli 2020 om 20:45
Moyrrie,wat moeilijk en ingewikkeld allemaal.
Voor jouw moeder zal er toch meer hulp moeten worden ingeschakeld, mantelzorger is voor jou nu even niet weg gelegd.
Lientje, zolang je nog door de ramen hen kan kijken, hoeft het toch niet zo nodig ?
Hoe is het met jouw man, knapt hij nog verder op,na d kuur.
Lise, ook jij hebt meer op jouw bordje gekregen, sommige dingen komen nu wel op hun plekje, zoals bv het verminderde gevoel in jouw handen en armen, waar je wel eens over schrijft.
Hier een rustdag,na en paar drukke dagen.
Mijn linkeroog begont woensdag toch wel raar te doen,dus huisarts, een nieuwe vervanger,niet zo erg,want ik ken niemand van deze practijk.
Die keek, belde ,belde en Jahoor, ik mocht naar d oogarts.
Dat was dus gisteren, een zeer onvriendelijke ontvangst op de poli, jeetje, wat een secreet van en verpleegkundige.
Maar goed, de oogarts heeft drie keer goed gekeken, mijn netvlies zit nog goed en rimpelloos vast.
Het wazig zien,zal hopelijk verbeteren, vertelde hij, kreeg wel een lijst met waarschuwingen mee,wanneer ik direct moet bellen.
De verpleegkundige, die snauwde tegen diverse cliënten, rolstoelers kregen de wind van voren, waar hun begeleider was,,tja, die werden weg gestuurd, Corona,Corona,
Zit ze wel te lief doen tegen een jongen ,die ook een patient was, net als ik.
Maar goed, ik denk er over na om een klachtenformulier in te vullen.
De zon is gezakt, ik ga maar eens met de dames aan de wandel.
Ojaaaaa in de zijstraat is nu ook en boekenhuisje gekomen,50 meter lopen.
.
Voor jouw moeder zal er toch meer hulp moeten worden ingeschakeld, mantelzorger is voor jou nu even niet weg gelegd.
Lientje, zolang je nog door de ramen hen kan kijken, hoeft het toch niet zo nodig ?
Hoe is het met jouw man, knapt hij nog verder op,na d kuur.
Lise, ook jij hebt meer op jouw bordje gekregen, sommige dingen komen nu wel op hun plekje, zoals bv het verminderde gevoel in jouw handen en armen, waar je wel eens over schrijft.
Hier een rustdag,na en paar drukke dagen.
Mijn linkeroog begont woensdag toch wel raar te doen,dus huisarts, een nieuwe vervanger,niet zo erg,want ik ken niemand van deze practijk.
Die keek, belde ,belde en Jahoor, ik mocht naar d oogarts.
Dat was dus gisteren, een zeer onvriendelijke ontvangst op de poli, jeetje, wat een secreet van en verpleegkundige.
Maar goed, de oogarts heeft drie keer goed gekeken, mijn netvlies zit nog goed en rimpelloos vast.
Het wazig zien,zal hopelijk verbeteren, vertelde hij, kreeg wel een lijst met waarschuwingen mee,wanneer ik direct moet bellen.
De verpleegkundige, die snauwde tegen diverse cliënten, rolstoelers kregen de wind van voren, waar hun begeleider was,,tja, die werden weg gestuurd, Corona,Corona,
Zit ze wel te lief doen tegen een jongen ,die ook een patient was, net als ik.
Maar goed, ik denk er over na om een klachtenformulier in te vullen.
De zon is gezakt, ik ga maar eens met de dames aan de wandel.
Ojaaaaa in de zijstraat is nu ook en boekenhuisje gekomen,50 meter lopen.

.
hemke wijzigde dit bericht op 01-08-2020 08:47
0.33% gewijzigd

vrijdag 31 juli 2020 om 21:32
Het is inderdaad moeilijk en ik trek het niet. Daarom ga ik de casemanager bellen.
Lientje ook voor jou een
Hemke, jeetje zeg. Waar had die verpleegkundige last van? Wel fijn dat je netvlies nog goed zit.
Dreamer:ik heb het even gekopieerd vanaf Google : het is overmatige botwoekering of botgroei op en rondom de stijgbeugel in het middenoor. Het vervelende gevolg van deze aandoening is dat de beweeglijkheid van de stijgbeugel in het middenoor langzaam afneemt. De stijgbeugel kan daardoor minder geluid voort geleiden
En zo ga ik steeds minder horen met 1 oor.
Lientje ook voor jou een

Hemke, jeetje zeg. Waar had die verpleegkundige last van? Wel fijn dat je netvlies nog goed zit.
Dreamer:ik heb het even gekopieerd vanaf Google : het is overmatige botwoekering of botgroei op en rondom de stijgbeugel in het middenoor. Het vervelende gevolg van deze aandoening is dat de beweeglijkheid van de stijgbeugel in het middenoor langzaam afneemt. De stijgbeugel kan daardoor minder geluid voort geleiden
En zo ga ik steeds minder horen met 1 oor.
vrijdag 31 juli 2020 om 21:45
Wat naar van dat horen Moyrrie.
Hemke, jeetje, wat een stom mens in dat ziekenhuis zeg.
Wat betreft mijn man, het is minimaal verbeterd. Man wou volgende week weer werken, hij heeft afgezegd.
Het gaat gewoon niet.
En als man niks meer doet of doen wil, dan is het niet best. Dinsdag belt de arts. Om de bloeduitslagen te bespreken en vervolgstappen.
Man kreeg net via LinkedIn een berichtje. Dat hij gezocht wordt. Jaren terug werkte man bij een bedrijf waar een uitzendkracht door een hartinfarct overleed. Man is toen persoonlijk naar zijn vrouw geweest om het deze te vertellen.
Deze vrouw zoekt hem nu voor haar zoon die met vragen zit.
Man zegt toen ik het voorlas: ik krijg er weer de koude rillingen van.
Bijzonder. Al 15 jaar terug.
Hemke, jeetje, wat een stom mens in dat ziekenhuis zeg.
Wat betreft mijn man, het is minimaal verbeterd. Man wou volgende week weer werken, hij heeft afgezegd.
Het gaat gewoon niet.
En als man niks meer doet of doen wil, dan is het niet best. Dinsdag belt de arts. Om de bloeduitslagen te bespreken en vervolgstappen.
Man kreeg net via LinkedIn een berichtje. Dat hij gezocht wordt. Jaren terug werkte man bij een bedrijf waar een uitzendkracht door een hartinfarct overleed. Man is toen persoonlijk naar zijn vrouw geweest om het deze te vertellen.
Deze vrouw zoekt hem nu voor haar zoon die met vragen zit.
Man zegt toen ik het voorlas: ik krijg er weer de koude rillingen van.
Bijzonder. Al 15 jaar terug.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 31 juli 2020 om 21:50
Hoe ontstaat zoiets Moyrrie?
Wij zijn weer thuis van een paar dagen weg. Vijf dagen is kort maar had bij thuiskomst wel het idee dat ik lang weggeweest was dus dat is wel weer een goed gevoel. Zijn er toch even uit geweest. Kids hebben we op de camping amper gezien
.
Wij zijn weer thuis van een paar dagen weg. Vijf dagen is kort maar had bij thuiskomst wel het idee dat ik lang weggeweest was dus dat is wel weer een goed gevoel. Zijn er toch even uit geweest. Kids hebben we op de camping amper gezien
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.