Entertainment alle pijlers

NMLK: wat zijn jullie ervaringen?

20-07-2020 22:46 125 berichten
Omdat er alleen oude ( gesloten) topics over NMLK zijn, maak ik een verse aan.

Ik ben sinds kort lid geworden van NMLK en heb mijn eerste activiteit gehad en me aangemeld voor nog 2 activiteiten voor deze week.
Het is dus nog allemaal nieuw voor mij, maar mijn eerste indruk was redelijk positief.

Wie is ook lid en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Het was een spelvorm die ook weleens als therapie wordt gebruik, maar wij wilde echt de spelvorm doen om elkaar beter te leren kennen. De activiteit was erg populair. Hij vond dat de tekst van de activiteit te veel op therapievorm was gericht dan op het elkaar leren kennen. Kwam ook een beetje omdat iemand de eerste x, echt een soort openbaring had meegemaakt, die een feitelijk onbedoeld neveneffect was....

Dus toen heb ik tekst een beetje aangepast en was het goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vandaag een super leuke activiteit gedaan. Ik had hem georganiseerd en we waren met een grote groep. Hele fijne groepsdynamiek, waarbij iedereen met elkaar in gesprek raakte. Er zaten echte die hards bij, die al heel veel jaren van alles ondernemen. Zij vertelden dat elke keer weer de naam Carlo wordt genoemd. Hij had iemand een mail gestuurd dat hij de kriebels kreeg van een bepaald woord en of dat aangepast kon worden?!
Hij schiint ook soms lullige reacties achter te laten. Maar goed, ik heb weer een fijne ervaring er bij. Deze week nog 2. Bevalt mij prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal wat sneu en geforceerd over komen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Waarom? Iedereen die ik spreek haalt er veel uit. Daar gaat het om.
Ik vind dit wel erg veroordelend.
Dit topic gaat om ervaringen met NMLk.
calvijn1 schreef:
31-07-2020 12:19
Ik vind het allemaal wat sneu en geforceerd over komen
Wat is er sneu en geforceerd aan? Je wilt graag iets leuks ondernemen en er is een activiteit wat je aanspreekt. Je haakt aan en voila, je hebt een gezellige ochtend/middag/avond met mensen die ook zin hadden in zo'n zelfde activiteit. Zal wel aan mij liggen, maar volgens mij werkt dat overal in de wereld zo dat er een activiteit wordt georganiseerd en dat je kunt besluiten om mee te doen. Het enige verschil is dat er anderen zijn die je niet kent, maar op deze manier aangeven open te staan voor contact. Dat kan het verschil maken in in je eentje op een concert staan zonder een praatje met mensen of een groepje mensen die het juist leuk vinden om te kletsen en waarbij dat dus niet vreemd wordt gevonden. Waar je er gewoon bij kunt gaan staan en zeggen 'hallo, ik ben Diyer, wie zijn jullie. En dat je dan gezellig antwoord terug krijgt en vaak kom je dan ook dezelfde mensen tegen, waardoor je na kennismaken ook een nivootje verder kan gaan als de interesse wederzijds is.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook. We leven niet meer in de jaren 50, toen je een huis kocht in dezelfde straat als je ouders, werk zocht in het dorp of de dichtsbijzijnde stad, en als je op je 22e voor het eerst zwanger werd contact zocht met andere moeders.

Meest genoemde redenen dat mensen bij NMLK zitten is dat ze verhuisd zijn, dat hun vrienden verhuisd zijn, dat hun relatie over is of dat de vrienden allemaal kinderen hebben en zij (nog) niet. Of juist hun kinderen alweer pubers zijn.

Het houdt niet altijd in dat je geen vrienden kunt maken. Sommigen zijn gewoon toe aan iets nieuws.

Klinkt leuk Julus!
Je kunt méér.
Precies. Ik heb vrienden maar dat staat hier los van.

Het fietsen was een beetje too much. Ik kan niet meer goed tegen deze hitte. Maar was even gezellig !
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
31-07-2020 13:01
Waarom? Iedereen die ik spreek haalt er veel uit. Daar gaat het om.
Ik vind dit wel erg veroordelend.
Dit topic gaat om ervaringen met NMLk.
Het sneue vind ik dat een grote groep vnl mannen toch op zoek zijn naar een relatie

Geforceerd dat je ergens aan mee doet en het moet dan maar net klikken en leuk/gezellig zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Op hun site hebben ze het al over single activiteiten.
Als daar de focus niet op ligt, dan zou het niet uit moeten maken
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
31-07-2020 17:39
Het sneue vind ik dat een grote groep vnl mannen toch op zoek zijn naar een relatie

Geforceerd dat je ergens aan mee doet en het moet dan maar net klikken en leuk/gezellig zijn
Er wordt gevraagd naar ervaringen, niet naar jouw niet ter zake doende vooroordelen. Ik vind het sneu dat je die hier meent te moeten spuien.
Alle reacties Link kopieren
Hier gemengde gevoelens over NMLK. Toen ik een tijdje heel erg eenzaam was, was het voor mij een uitkomst. Elke maand heb ik aan een activiteit meegedaan en zo leuke avonden gehad. Wel zonder blijvend contact.

Wanneer ik zelf een activiteit wilde plannen ging er vaak maar 1 iemand mee. Hierdoor heb ik dit regelmatig moeten annuleren, omdat ik minstens met 3 personen op pad wil (liefst man/vrouw). Ook een paar geslaagde spelletjesavonden georganiseerd waar wel mensen op afkwamen.

Met Carlo helaas een vervelende ervaring, waar ik liever niet uitgebreid op inga, maar het had met HBO niveau te maken. Iedereen die ik er over spreek, schrikt enorm van dit verhaal.

Nu al een tijdje niets meer gedaan, terwijl ik het wel nodig heb qua eenzaamheid. Die steekt nu weer de kop op en dan is NMLK een fijn platform.
calvijn1 schreef:
31-07-2020 17:39
Het sneue vind ik dat een grote groep vnl mannen toch op zoek zijn naar een relatie

Geforceerd dat je ergens aan mee doet en het moet dan maar net klikken en leuk/gezellig zijn
Dus als jij (geforceerd) naar een verjaardag gaat van een kennis dan ga je je dus als een aso opstellen, want waarom zou jij willen dat het met jou gezellig is? Ik zou inderdaad weg blijven. Ik denk dat nmlk of welke club/vereniging dan ook weinig heeft met iemand met zo'n insteek.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
31-07-2020 18:25
Dus als jij (geforceerd) naar een verjaardag gaat van een kennis dan ga je je dus als een aso opstellen, want waarom zou jij willen dat het met jou gezellig is? Ik zou inderdaad weg blijven. Ik denk dat nmlk of welke club/vereniging dan ook weinig heeft met iemand met zo'n insteek.
Je begrijpt niet wat ik bedoel

Als je aan zo'n activiteit meedoet, heb je toch bepaalde verwachtingen? Dat kan heel geforceerd zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bepaalde verwachtingen? Gewoon een gezellige avond/middag. Meer niet. Ik heb ook niet de indruk dat de verwachtingen van anderen anders zijn dan de mijne. Maar je hebt je (voor)oordeel klaarliggen en dat maakt dat ik weinig zin heb om moeite te steken in uitleg.

Je had je nieuwsgierigheid ook anders kunnen bevredigen met een open vraag naar nmlk ervaringsdeskundigen en de open vraag kunnen stellen: hoe zit het met jullie verwachtingen?
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
31-07-2020 18:17
Hier gemengde gevoelens over NMLK. Toen ik een tijdje heel erg eenzaam was, was het voor mij een uitkomst. Elke maand heb ik aan een activiteit meegedaan en zo leuke avonden gehad. Wel zonder blijvend contact.

Wanneer ik zelf een activiteit wilde plannen ging er vaak maar 1 iemand mee. Hierdoor heb ik dit regelmatig moeten annuleren, omdat ik minstens met 3 personen op pad wil (liefst man/vrouw). Ook een paar geslaagde spelletjesavonden georganiseerd waar wel mensen op afkwamen.

Met Carlo helaas een vervelende ervaring, waar ik liever niet uitgebreid op inga, maar het had met HBO niveau te maken. Iedereen die ik er over spreek, schrikt enorm van dit verhaal.

Nu al een tijdje niets meer gedaan, terwijl ik het wel nodig heb qua eenzaamheid. Die steekt nu weer de kop op en dan is NMLK een fijn platform.
Wat vervelend dat je eenzaam bent :hug:
Julus schreef:
21-07-2020 15:31
Ongelooflijk. NMLK bestaat een jaartje of 15? Ik krijg de indruk dat hij het heeft opgezet om aan eigen behoeften te voldoen. Ik vind het bijzonder dat een oprichter zelf naar activiteiten gaat, en dit al 15 jaar lang. Dat hij niet helemaal normaal is is wel duidelijk. Maar dat hij kan bepalen obv zijn eigen kromme en foute redenering dat je uit de club wordt geknikkerd is bizar.

Ik wil voornamelijk de activiteiten in kleine groepen doen maar ga ook naar het buitenspelen binnenkort. Spellen doen of gewoon relaxen. Hoop niet dat ik hem tegenkom want ik kan slecht tegen zulke types.
Haha, is het nog steeds zo? :mrgreen: Ik was 12 jaar geleden lid en toen ging het er ook al zo aan toe. Carlo die vooral mooie vrouwen erbij wil hebben, het leeftijdsniveau ophoogde al naar gelang hij zelf ouder werd (eerst was het iets voor mensen tot 40, daarna tot 45, nu hebben ze geloof ik inmiddels verschillende takken waar je je voor kunt aanmelden) en ook wat ik lees over 'sociaal minder handige mannen' die op zoek lijken te zijn naar een relatie herken ik wel van destijds. Ik heb er overigens een leuke tijd gehad, was ook tamelijk actief.
Alle reacties Link kopieren
De reviews over NMLK en die Carlo zegt heel veel.
Misschien ook even lezen to
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
31-07-2020 21:42
De reviews over NMLK en die Carlo zegt heel veel.
Misschien ook even lezen to
Carlo kun je op zich wel vermijden hoor, ik ben geloof ik nog nooit op een activiteit geweest waar hij kwam en hij kwam niet op de activiteiten waar ik mij voor aanmeldde. Maar ik ken de verhalen wel van mensen die hem wel vaak tegenkwamen. Destijds waren dat vooral de grotere, massale feesten, weekends weg etc.
Alle reacties Link kopieren
En op FB alleen maar kumbaya-verhalen.
Brrrr
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
31-07-2020 21:42
De reviews over NMLK en die Carlo zegt heel veel.
Misschien ook even lezen to
Oh wat erg dit. Ik vind dit allemaal best raar klinken.
Ik heb ook weleens naar NMLK gekeken toen ik naar een nieuwe stad verhuisde, maar ik heb sowieso geen hbo diploma.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het bedoeld was om eventueel vriendschappen te sluiten/nieuwe mensen te ontmoeten en daar wellicht buiten die club mee af te spreken, niet dus als ik het hier zo lees.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
31-07-2020 22:47
Oh wat erg dit. Ik vind dit allemaal best raar klinken.
Ik heb ook weleens naar NMLK gekeken toen ik naar een nieuwe stad verhuisde, maar ik heb sowieso geen hbo diploma.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het bedoeld was om eventueel vriendschappen te sluiten/nieuwe mensen te ontmoeten en daar wellicht buiten die club mee af te spreken, niet dus als ik het hier zo lees.
Het kan wel hoor.. Een vriendinnetje van mij (die ik bij een singlereis heb leren kennen) heeft dankzij 1 NMLK activiteit een goede vriend daaraan overgehouden door gezamenlijke hobby.

Denk dat je het ook een beetje moet treffen, er niet met teveel verwachtingen ingaan. Als je een gezellige avond wilt hebben zit je meestal wel goed.
minnimouse schreef:
31-07-2020 22:47
Oh wat erg dit. Ik vind dit allemaal best raar klinken.
Ik heb ook weleens naar NMLK gekeken toen ik naar een nieuwe stad verhuisde, maar ik heb sowieso geen hbo diploma.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het bedoeld was om eventueel vriendschappen te sluiten/nieuwe mensen te ontmoeten en daar wellicht buiten die club mee af te spreken, niet dus als ik het hier zo lees.
Er is niemand die ervoor zal springen als jij dreigt vriendschap te sluiten met iemand. Maar het is niet een bus met lotjes waar je er 1 uittrekt en dat is dan voortaan je vriendinnetje. Het werkt in principe net als waar dan ook ter wereld. Als er vriendschap ontstaat komt dat door jullie samen, niet omdat je elkaar toevallig ergens ontmoet. Je leert mensen kennen op een laagdrempelige manier. De rest is up to you.
NYC schreef:
31-07-2020 21:45
Carlo kun je op zich wel vermijden hoor, ik ben geloof ik nog nooit op een activiteit geweest waar hij kwam en hij kwam niet op de activiteiten waar ik mij voor aanmeldde. Maar ik ken de verhalen wel van mensen die hem wel vaak tegenkwamen. Destijds waren dat vooral de grotere, massale feesten, weekends weg etc.
Dat hoor ik ook van iedereen. Hij komt voornamelijk op de door NMLK georganiseerde grote activiteiten.
vrouw-92 schreef:
31-07-2020 18:17
Hier gemengde gevoelens over NMLK. Toen ik een tijdje heel erg eenzaam was, was het voor mij een uitkomst. Elke maand heb ik aan een activiteit meegedaan en zo leuke avonden gehad. Wel zonder blijvend contact.

Wanneer ik zelf een activiteit wilde plannen ging er vaak maar 1 iemand mee. Hierdoor heb ik dit regelmatig moeten annuleren, omdat ik minstens met 3 personen op pad wil (liefst man/vrouw). Ook een paar geslaagde spelletjesavonden georganiseerd waar wel mensen op afkwamen.

Met Carlo helaas een vervelende ervaring, waar ik liever niet uitgebreid op inga, maar het had met HBO niveau te maken. Iedereen die ik er over spreek, schrikt enorm van dit verhaal.

Nu al een tijdje niets meer gedaan, terwijl ik het wel nodig heb qua eenzaamheid. Die steekt nu weer de kop op en dan is NMLK een fijn platform.
Wat rot dat je een nare ervaring met Carlo had. Zo te lezen heb je er wel veel aan gehad. Ga je het weer oppakken? Je eenzaam voelen is echt geen fijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
31-07-2020 23:10
Wat rot dat je een nare ervaring met Carlo had. Zo te lezen heb je er wel veel aan gehad. Ga je het weer oppakken? Je eenzaam voelen is echt geen fijn gevoel.
Ik wil het inderdaad weer oppakken, alleen tot nu toe nog weinig activiteiten in mijn omgeving en waar ik interesse in heb. Ik ben vooral fan van spelletjesavonden, maar is nu met Corona natuurlijk wat lastig. Eenzaam is inderdaad niet fijn. Ik had het redelijk onder controle, maar verhuizen vlak voor Corona is op dat vlak niet echt gunstig geweest. Ik hoop dus dat de ziekenhuisopnames enz mee gaan vallen (nu er veel jongeren besmet zijn), zodat we niet weer in een nieuwe lockdown terecht komen. Ook dan red ik me wel, maar toch.. Dus zodra er weer wat activiteiten zijn die dicht bij mijn interesses liggen sluit ik zeker aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven