Op jacht naar een koophuis deel2

22-05-2020 19:08 3337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het eerste topic meer dan vol zat, en er nog steeds mensen druk op huizenjacht zijn, topic nr 2.

Ben je op zoek naar een koophuis, of juist je huidige huis aan het verkopen, schrijf dan mee!
Keep-smiling schreef:
31-07-2020 23:03
Stom is dat ja. Wij zijn in de afgelopen maanden ook dat soort verkopers en makelaars tegengekomen. Waar je zelf constant achteraan moet bellen en zo.
Gelukkig werken de meesten gewoon met 2 dagdelen bezichtigingen en dan allemaal een bod uitbrengen voor een bepaalde datum.
Daar heb ik mijn makelaar ook op uitgezocht destijds. Ik vond het belangrijk dat deze flexibel was ivm bezichtigingen en ook open stond voor eventuele bezichtigingen na werktijd plannen. Bod uitbrengen voor bepaalde datum doen de meeste inderdaad. Vaak is de deadline donderdag/vrijdag voor 12:00 uur.
fanatic schreef:
31-07-2020 22:28
Ja niet normaal toch !!!
Ik begon me serieus af te vragen of dat aan mij ligt.
Maar het lijkt net alsof de verkoper niet wil verkoper
en alsof de makelaar er ook geen zin in heeft
Wij hebben elke bezichtiging “geaccepteerd”, tussen man z’n nachten, op m’n verjaardag, bezichtiging om 14.00u en dan makelaar die om 13.15 belt dat hij om 13.30 er nog 1 voor heeft, serieus, dat ik met m’n laatste spullen door achterdeur ging en makelaar aan de voorkant al hoorde praten :facepalm: :hihi:

Dus herken het zoooo niet.. Ook in mijn omgeving niet! (En in mijn omgeving zijn er veel die ver- en aankopen op t moment)
Alle reacties Link kopieren
Beaumonde89 schreef:
31-07-2020 16:36
Gefeliciteerd!!! Fijn dat het jullie gegund is! Blijft toch wel een dingetje heb ik ervaren, gister dus bod gehad, smiddags nog een kijker. Makelaar wilde die kijker alsnog laten komen. Maar vond dat niet eerlijk. Want al zou laatste kijker 1000€ meer bieden gunde we het die eerste bieder sowieso meer. Of najah, ken die persoon uiteraard niet. Maar dat hele makelaars spel is niet aan mij besteed. Goed is goed.
Ik houd ook niet van dit soort dingen. Die hoge verkoopprijzen worden ook door de makelaars in stand gehouden. Snap ik wel, want het levert hun geld natuurlijk. Maar voor de normale mens is het soms niet meer te betalen. Daarom nu wel fijn dat deze verkoopster het ons gunde.
Alle reacties Link kopieren
marloess1995 schreef:
31-07-2020 17:14
Gefeliciteerd Daantje! Wij zijn het helaas niet geworden, hebben zojuist zelf de makelaar gebeld aangezien we nog steeds niets hadden gehoord. Reden was iets met de voorwaarden.. we wilde een bouwkundige keuring en onder voorbehoud van financiering. Maarja nu weer verder zoeken
Jammer zeg!! Wij hebben met dezelfde voorwaarden geboden. Ik moet er niet aan denken als er iets gebeurt waardoor je het opeens niet meer kan betalen. Dan heb je toch een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
31-07-2020 18:02
Wat!! Lekker zeg!!
Dit was toch je eerste bod nog maar?
Wauw! Het moest zo zijn.
Dit was onze 6e bezichtiging en 2e bod op een woning. Dit heeft allemaal zo moeten zijn. Dat is stomtoevallig op makelaars in die plaats zoek, dit huis stond er nog maar een uurtje op. Ik mail en de makelaar belt meteen terug. Bezichtiging tussendoor gepland, hij had maar een kwartiertje en dan waren we nog 10 minuten te laat ook, omdat de brug openstond. Dus we zijn maar 5 minuten binnen geweest. Maar de foto's gaven een goed beeld, dat hebben we bij andere bezichtigingen wel anders gezien. Het zag er allemaal goed uit en het voelde voor ons allebei zo goed. En mijn vriend voelt dat altijd wel goed aan. Dit heeft echt op ons staan wachten, of zoiets.

Inmiddels gaat voor mij de stress echt pas beginnen. Ben nou eenmaal een stresskipje en erg ongeduldig. Vannacht door de hitte en door mijn hoofd niet kunnen slapen. Maar het huis is in mijn hoofd wel al helemaal ingericht, dat scheelt weer. ;)
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een geluk dan Daantje! Ik ben zo'n zelfde stresskip dus voel je helemaal haha
Daantje1970 schreef:
01-08-2020 09:20
Dit was onze 6e bezichtiging en 2e bod op een woning. Dit heeft allemaal zo moeten zijn. Dat is stomtoevallig op makelaars in die plaats zoek, dit huis stond er nog maar een uurtje op. Ik mail en de makelaar belt meteen terug. Bezichtiging tussendoor gepland, hij had maar een kwartiertje en dan waren we nog 10 minuten te laat ook, omdat de brug openstond. Dus we zijn maar 5 minuten binnen geweest. Maar de foto's gaven een goed beeld, dat hebben we bij andere bezichtigingen wel anders gezien. Het zag er allemaal goed uit en het voelde voor ons allebei zo goed. En mijn vriend voelt dat altijd wel goed aan. Dit heeft echt op ons staan wachten, of zoiets.

Inmiddels gaat voor mij de stress echt pas beginnen. Ben nou eenmaal een stresskipje en erg ongeduldig. Vannacht door de hitte en door mijn hoofd niet kunnen slapen. Maar het huis is in mijn hoofd wel al helemaal ingericht, dat scheelt weer. ;)
Oh tweede bod. Wat een verhaal.
Nogmaals gefeliciteerd.
En nu het circusvan de hypotheekaanvraag maar in.
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
01-08-2020 09:45
Wauw wat een geluk dan Daantje! Ik ben zo'n zelfde stresskip dus voel je helemaal haha
Erg he?! En mijn vriend is de rust zelve. Vreselijk eigenlijk, want hij snapt mijn onrust niet. Ik ben ook van type alles snel regelen. Hoe eerder hoe beter. Terwijl hij er weken overheen kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
01-08-2020 09:49
Oh tweede bod. Wat een verhaal.
Nogmaals gefeliciteerd.
En nu het circusvan de hypotheekaanvraag maar in.
Ja, ik snap het eigenlijk ook nog niet zo goed. Ik had dit nooit verwacht. Nog leuker dus!

Mijn tussenpersoon is de dochter van een vriend van mijn vader. Haar vader heeft 25 jaar geleden het bedrijf van mijn vader overgenomen. Dit zijn mensen die ik voor de volle 100 % vertrouw en ik weet zeker dat ze er alles op zetten zodat het voor ons het gunstigste uitpakt. Maar spannend blijft het altijd, zeker omdat ik vanaf 1 november geen baan meer heb.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
31-07-2020 16:23
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS YESSSSSSSSSSSSSSSs YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Sorry, maar ik ben zo blij!! Ons bod is geaccepteerd!!!

Er waren 4 biedingen rond hetzelfde bedrag, maar omdat wij de eerste waren heeft ze het ons gegund. Oplevering 1 november, kan niet beter. Kerst vieren we dan in ons nieuwe huis. Met een beetje mazzel gaat het die maand niet vriezen, dan kunnen we de maand november nog op de camping blijven en zitten we niet in de rommel en minder stress voor de katten ook.

Wat een heerlijk begin van het weekend. Nu ga ik een borrel nemen.
O van harte gefeliciteerd!!! Tis je gegund! Geniet van je koop 🎉🎉
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
01-08-2020 10:15
Erg he?! En mijn vriend is de rust zelve. Vreselijk eigenlijk, want hij snapt mijn onrust niet. Ik ben ook van type alles snel regelen. Hoe eerder hoe beter. Terwijl hij er weken overheen kan gaan.
Heerlijk hoor dat het gelukt is.
Ik snap het wel, mijn vriend is ook type rust, ik ben type onrust met dit soort dingen


Vind het trouwens toch wel fijn dat alle vreemde communicatie die ik meemaak momenteel niet aan mij ligt.
Ik heb alleen verhuizende collega's om me heen gehad, niet van vrienden of zo. Maar die heb ik ook nooit gehoord over verkopers die maar 1 dag in de week kunnen etc.
Alle reacties Link kopieren
Beaumonde89 schreef:
31-07-2020 23:27
Wij hebben elke bezichtiging “geaccepteerd”, tussen man z’n nachten, op m’n verjaardag, bezichtiging om 14.00u en dan makelaar die om 13.15 belt dat hij om 13.30 er nog 1 voor heeft, serieus, dat ik met m’n laatste spullen door achterdeur ging en makelaar aan de voorkant al hoorde praten :facepalm: :hihi:

Dus herken het zoooo niet.. Ook in mijn omgeving niet! (En in mijn omgeving zijn er veel die ver- en aankopen op t moment)
Ja maar zo hoort het toch ook te gaan? Ik bedoel je gaat verkopen, dat doe je niet voor niets
Dus het lijkt mij dat je wel wil dat er mensen komen kijken. En zeker als het een geval echtscheiding is, dan wil je er toch vanaf??? Je moet toch allebei door met je leven?

Vind dit echt zo ontzettend vreemd. Hoe kan je nou je huis te koop zetten en dan maar denken dat iedereen het okee vindt dat je maar 1 dag in de week langs kan komen.
fanatic schreef:
01-08-2020 11:56
Ja maar zo hoort het toch ook te gaan? Ik bedoel je gaat verkopen, dat doe je niet voor niets
Dus het lijkt mij dat je wel wil dat er mensen komen kijken. En zeker als het een geval echtscheiding is, dan wil je er toch vanaf??? Je moet toch allebei door met je leven?

Vind dit echt zo ontzettend vreemd. Hoe kan je nou je huis te koop zetten en dan maar denken dat iedereen het okee vindt dat je maar 1 dag in de week langs kan komen.
Dat kan dus omdat het een verkopersmarkt is momenteel. Je raakt je huis zo gemakkelijk kwijt; kopers vechten elkaar nog net niet letterlijk de tent uit om het te mogen kopen. Dus ja dan kun je (debiele) eisen stellen en (debiel) hoge prijzen vragen. Marktwerking.
Maar eens hoor dat het belachelijk is. Alleen ja, men komt ermee weg in de huidige markt dus ja voor jou letterlijk minstens 10 anderen.
Hobbelster schreef:
01-08-2020 17:19
Dat kan dus omdat het een verkopersmarkt is momenteel. Je raakt je huis zo gemakkelijk kwijt; kopers vechten elkaar nog net niet letterlijk de tent uit om het te mogen kopen. Dus ja dan kun je (debiele) eisen stellen en (debiel) hoge prijzen vragen. Marktwerking.
Maar eens hoor dat het belachelijk is. Alleen ja, men komt ermee weg in de huidige markt dus ja voor jou letterlijk minstens 10 anderen.
Precies en daar maken verkopers (zoals ik) weer gebruik van. Ik heb nu een duurder en groter huis kunnen kopen in het land waar ik woon doordat ik mijn woning in Nederland met veel winst heb kunnen verkopen.
Daantje1970 schreef:
01-08-2020 09:20
Dit was onze 6e bezichtiging en 2e bod op een woning. Dit heeft allemaal zo moeten zijn. Dat is stomtoevallig op makelaars in die plaats zoek, dit huis stond er nog maar een uurtje op. Ik mail en de makelaar belt meteen terug. Bezichtiging tussendoor gepland, hij had maar een kwartiertje en dan waren we nog 10 minuten te laat ook, omdat de brug openstond. Dus we zijn maar 5 minuten binnen geweest. Maar de foto's gaven een goed beeld, dat hebben we bij andere bezichtigingen wel anders gezien. Het zag er allemaal goed uit en het voelde voor ons allebei zo goed. En mijn vriend voelt dat altijd wel goed aan. Dit heeft echt op ons staan wachten, of zoiets.

Inmiddels gaat voor mij de stress echt pas beginnen. Ben nou eenmaal een stresskipje en erg ongeduldig. Vannacht door de hitte en door mijn hoofd niet kunnen slapen. Maar het huis is in mijn hoofd wel al helemaal ingericht, dat scheelt weer. ;)
:proud:
Leuk hoor! Mooi verhaal ook. En wij maar denken dat wij snel waren met beslissen (35 minuten bezichtigd, dag erna bod uitgebracht). We grappen er nu wel over met elkaar; weet jij eigenlijk wat voor boom dat is in de voortuin? Huh, boom? Oh ja! Hahaha.

Maar dat inrichten wordt bij ons nog wel een dingetje, gaan flink verbouwen, nieuwe keuken op geheel andere plaats dus wij zijn vooral druk op Pinterest aan het kijken en met plattegrond enzo erbij aan het tekenen over wat we een fijne indeling zouden kunnen vinden etc.
Omdat het zo’n ingrijpende veranderingen worden gaan we dan ook eerst in het huis wonen en dan pas na een maand of 8,9 verbouwen zodat we eea goed kunnen ervaren en doordenken. Uiteindelijk gaat dat grapje rond de 60.000 euro kosten dus we willen het goed doordenken. En de woning is prima bewoonbaar zoals die is, dus we trekken er eerst gewoon zo in. Leggen alleen ‘even snel’ onze huidige laminaatvloer erin, die is namelijk pas 2 jr oud en is echt heel erg veel mooier dan de laminaatvloer die er ligtnu. Plus laminaat leggen is relatief snel gebeurd en geeft een groot effect. Gaat ook weer helpen in bepalen hoe de uiteindelijke (geheel nieuwe) vloer moet worden qua feel en uitstraling.

Edit; ik merk dat ik in mijn enthousiasme erg off topic ga en heb dus maar een kletstopic geopend voor het kletsen over verbouwen en inrichten van een onlangs aangekocht huis ;-D
thuis/nieuw-aangekocht-huis-verbouwen-e ... ges/466151
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
01-08-2020 17:19
Dat kan dus omdat het een verkopersmarkt is momenteel. Je raakt je huis zo gemakkelijk kwijt; kopers vechten elkaar nog net niet letterlijk de tent uit om het te mogen kopen. Dus ja dan kun je (debiele) eisen stellen en (debiel) hoge prijzen vragen. Marktwerking.
Maar eens hoor dat het belachelijk is. Alleen ja, men komt ermee weg in de huidige markt dus ja voor jou letterlijk minstens 10 anderen.
Dat is in dit geval dus niet zo...
Het huis staat al bijna 4 maanden te koop. Is nog harstikke nieuw.
Komt bijna geen kip op af (terwijl het in een gewilde plek staat) , er zijn geen biedingen geweest.

De indeling van het huis is zo dusdanig verziekt vanuit de bouw dat je er moeilijk in kan met een gezin met 2 kinderen of meer

De mensen die er zijn gaan kijken (heb ik via via gehoord van mensen van wie meerdere vrienden zijn gaan kijken) zeggen allemaal hetzelfde : Prachtig huis, maar we passen er niet in. We moeten er teveel extra geld bij leggen om er met zijn allen in te kunnen.

Voor ons als gezin van 3 is het ideaal.
fanatic schreef:
01-08-2020 17:47
Dat is in dit geval dus niet zo...
Het huis staat al bijna 4 maanden te koop. Is nog harstikke nieuw.
Komt bijna geen kip op af (terwijl het in een gewilde plek staat) , er zijn geen biedingen geweest.

De indeling van het huis is zo dusdanig verziekt vanuit de bouw dat je er moeilijk in kan met een gezin met 2 kinderen of meer

De mensen die er zijn gaan kijken (heb ik via via gehoord van mensen van wie meerdere vrienden zijn gaan kijken) zeggen allemaal hetzelfde : Prachtig huis, maar we passen er niet in. We moeten er teveel extra geld bij leggen om er met zijn allen in te kunnen.

Voor ons als gezin van 3 is het ideaal.
Hmmm dat is inderdaad een ander verhaal dan, dan lijkt het idd zo te zijn dat 1 van de scheidende partijen moedwillig dwarsligt .... wie weet wat voor verhaal daar achter zit :popcorn:
Blijft irritant voor jullie, dat wel.

Vind het ook altijd zo lastig te begrijpen als mensen de indeling zo onlogisch maken, alsof ze het erom doen gewoon, maar waarom dan hè zou je zeggen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Je maakt een denkfout met die scheiding, dat je er dan zo snel mogelijk vanaf wilt. Het gebeurt echt best vaak dat een van de twee helemaal niet wil verhuizen en geen zin heeft om iets nieuwer te zoeken en de boel zo lang mogelijk ophoudt. Of omdat diegene de ander dwars wil zitten omdat de scheiding vanaf de andere kant kwam. Omdat je wel verplicht bent om mee te werken aan bezichtigingen, is ‘alleen op vrijdagen’ al een leuke optie.
En een makelaar heeft dat op een bepaald moment ook wel in de gaten, en dus weinig zin om er tijd in te stoppen.

Ik zou er dus ook niet op rekenen dat je het makkelijk onder de vraagprijs kunt kopen ‘want niemand anders wil het’. Dat komt een van de partijen blijkbaar juist goed uit, dus die zal niet zo makkelijk akkoord gaan met een lagere prijs, hoe redelijk dat op papier ook kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zie je nog best vaak vind ik! Snap sommige keuzes ook echt niet! Zonde
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens een beetje hetzelfde gedaan. Mijn nieuwe huis is helemaal niet zo heel klein (voor de omgeving hier, in oost Groningen vast wel). Maar vooral beneden is het eigenlijk nét aan de krappe kant, en zullen veel stellen met kind(erwens) ervan afgezien hebben. Ik ben maar alleen met 1 kind, en dan heb je gewoon echt minder ruimte nodig. Als de woonkamer een meter of twee dieper geweest was, zou het huis maar iets van 8-9 vierkante meter groter zijn, maar ik denk dat het dan zo ineens 80-100k meer opgebracht had, omdat je dan een veel groter deel van de kopers aangesproken had.

En de noodzakelijke renovatie zal ook geholpen hebben, dat is gewoon best een klus. Het gaat goed, maar ik heb nog steeds een heel duur decor voor ‘bouwval gezocht’ :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Er is hier weer veel geschreven zie ik! Iedereen waarvan het bod is geaccepteerd, gefeliciteerd! Heerlijk om uit te kijken naar je nieuwe plekje. Ook gefeliciteerd voor iedereen die de woning heeft verkocht :yes:

Ik zit momenteel nog druk in de hypotheekstress. Ons voorbehoud loopt bijna af en de hypotheek is nog niet rond. Ik was daarom even benieuwd hoe het hier is gelopen met de mensen die een overbruggingshypotheek nodig hadden. Hebben jullie je eigen woning laten taxeren voor de overbrugging of hebben jullie het koopcontract aangeleverd?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja Nausicaa, weet je als ze het niet voor een schappelijke prijs weg willen doen (ongeveer 15 minder dan de vraagprijs) dan zoeken ze maar een andere gek.
Ik ga niet tot aan mijn plafond zitten met een hypotheek.

Denk dat jouw denkwijze mbt het dwarsliggen nog best wel eens waar zou kunnen zijn. Zeker als je het nog wel even uit kan zingen is het leuk om je ex partner te zieken ...
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
01-08-2020 19:33
Er is hier weer veel geschreven zie ik! Iedereen waarvan het bod is geaccepteerd, gefeliciteerd! Heerlijk om uit te kijken naar je nieuwe plekje. Ook gefeliciteerd voor iedereen die de woning heeft verkocht :yes:

Ik zit momenteel nog druk in de hypotheekstress. Ons voorbehoud loopt bijna af en de hypotheek is nog niet rond. Ik was daarom even benieuwd hoe het hier is gelopen met de mensen die een overbruggingshypotheek nodig hadden. Hebben jullie je eigen woning laten taxeren voor de overbrugging of hebben jullie het koopcontract aangeleverd?
Ik moest mijn eigen woning daarvoor laten taxeren. Dat was gewoon een eis
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid, zo denk ik er niet over hè :proud: . Maar ik weet dat het regelmatig gebeurt. En je hebt uiteraard groot gelijk dat je niet veel te veel wilt betalen hoor, dat bedoelde ik niet. Ik wilde je alleen even waarschuwen dat dit soort mensen nou eenmaal niet altijd even redelijk denken.

Anjer: ik heb alles ingeleverd. In eerste instantie was mijn eigen huis nog niet verkocht, en toen moest ik of een taxatie hebben, of het rapport van Calcasa. Dat is een instantie die taxaties ook niet goedkeuren, die hebben een heel systeem om te schatten wat een huis waard is. Als een taxateur daar redelijk van af wil wijken, moet hij dat heel flink onderbouwen, dat rapport wordt als vrij belangrijk gezien. En mijn geldverstrekker accepteerde dat rapport ook. Aangezien dat 29 euro was, en een taxatie rond de 400, was de keus snel gemaakt :-).
Of dat bij jullie ook kan moet je navragen bij je adviseur. En het kan alleen als je huis niet enorm afwijkt van alles er om heen (als alle buren 200k opbrengen, maar jouw huis is volkomen gerenoveerd en zou 280 moeten zijn, dan ‘weet’ dat systeem dat dus niet, en neemt dat niet mee. Dan komt het dus te laag uit. Maar ik wilde voor 29 euro de gok wel nemen, en het zat nog boven mijn gehoopte waarde).

Het verkoopcontract heb ik ingeleverd zodra dat getekend was, maar daar doen ze pas echt iets mee als alle voorbehouden verlopen zijn. Dus tenzij je huis zonder voorbehoud is verkocht, heb je daar nog niet veel aan.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
01-08-2020 20:24
Ik moest mijn eigen woning daarvoor laten taxeren. Dat was gewoon een eis
Als je je huis al zonder voorbehoud hebt verkocht, kan dat vaak ook. Dan heb je namelijk het allerbeste bewijs van wat het waard is. Want iemand heeft zich daar al aan verplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven