Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
zaterdag 1 augustus 2020 om 22:54
Grappig dat verschil. Volgens mij zijn alle volgordes mogelijk, heb zelfs wel eens gehoord dat een kies de allereerste was.
Mijn zoontje krijgt al zijn tanden dan weer in exact de volgorde volgens het boekje. Nu zijn de achterste 2 kiezen onder aan de beurt, Maar dat lijkt vooralsnog minder heftig dan de hoektanden gelukkig. En daarna hoeven we er nog maar 2
Mijn zoontje krijgt al zijn tanden dan weer in exact de volgorde volgens het boekje. Nu zijn de achterste 2 kiezen onder aan de beurt, Maar dat lijkt vooralsnog minder heftig dan de hoektanden gelukkig. En daarna hoeven we er nog maar 2

zaterdag 1 augustus 2020 om 23:00
Zijn jullie trouwens al bezig met de kamertjes veranderen?
Zoon kan ineens de deur open doen en ik denk dat het tijd is om zijn ledikant om te bouwen. Nu hebben we zijn kamer ook gelijk een beetje meer peuter ipv babykamer gemaakt, met oa een leeshoekje. Maar ik twijfel nog een beetje wat we verder willen. Wat doen jullie met de dreumes/peuterkamer?
Zoon kan ineens de deur open doen en ik denk dat het tijd is om zijn ledikant om te bouwen. Nu hebben we zijn kamer ook gelijk een beetje meer peuter ipv babykamer gemaakt, met oa een leeshoekje. Maar ik twijfel nog een beetje wat we verder willen. Wat doen jullie met de dreumes/peuterkamer?
zondag 2 augustus 2020 om 00:44
Inderdaad gek hoe het kan met die tanden. De vier voortanden waren amper door of de bovenste voorkiezen komen al. Beneden pas de 3e snijtand, 4e snijtand lijkt ook te komen. Dus gewoon in twee maanden 8 tanden. Niet zo gek zoveel pijn...hierdoor kan ze niet echt met de pot mee eten moet ik vaak nog een prakje maken..hoe doen jullie dat met eten?
Dat is wel ineens raar lijkt me de deur openen
. Ik heb ook al over het bedje nagedacht. De baby slaapt straks in een wieg en als ie daar uitgroeit is dreumes 21 maanden. Ik dacht dan zo’n Ikea meegroei bed te kopen. Dan hoef ik geen extra ledikant te kopen voor een paar maanden. Dreumes kan uit ons bed klimmen dus dan zou ze tegen die tijd misschien wel meer kunnen. Ze slapen dan ook bij elkaar op de kamer. Tenminste ooit want mijn vriend wil ze het liefst bij ons op de kamer, zo lang mogelijk
. De kamer pas ik nog een beetje aan zodat ze er ook kunnen spelen. Nu is het meer een washok, want dreumes slaapt bij ons haha.
Dat is wel ineens raar lijkt me de deur openen

zondag 2 augustus 2020 om 08:42
Hier kreeg onze jongste 8 tanden in een half jaar. Met haar verjaardag had ze haar 8 voortanden.
Haar oudere zus had 8 tanden met 15 maanden en toen braken haar 4 voorste kiezen door. Daarvoor kwam alles in rare volgorde, haar bovenste voortanden kwamen pas later.
Vreselijk die maand van de kiezen, slapen en eten gingen slecht en ze was echt behoorlijk uit haar hum. Rond kerstmis 2018 was het echt heel erg..
Verder had ze nooit last van doorkomende tanden, enkel bij de kiezen ( ook de 2e lading kiezen waren niet gezellig).
Het was echt pijn, wat we haar ook te eten gaven ( en het is een vreetzakje). En at ook vanaf het moment dat het kon mee met de pot, maar wilde alleen wat vloeibaar eten tijdens die periodes.
Benieuwd of jongste haar nu een beetje volgt, ergens de komende 3 maanden zullen de eerste kiezen zich wel aandienen denk ik. Kan er nu al tegenop zien
Hier slapen peuter en dreumes op aparte kamers. Peuter heeft een groot bed sinds ze 2,5 is en wat speelgoed en boeken op haar kamer, waar ze geregeld zelf speelt. Nu haar zusje in beweging is gekomen, komt ze haar wel eens opzoeken, wat dan weer niet de bedoeling is van peuter. De tijd van strijd, gillen en ‘dat is MIJN speelgoed’ is aangebroken hier. Dreumes heeft wel wat speelgoed op haar kamer staan, maar vindt de kamer van grote zus ( ligt naast die van haar) interessanter en die kamer is ook groter..
Hier is oudste een weekend uit logeren geweest, gaan we zo weer ophalen en we hebben echt even tijd gehad voor onze kleine dame. Zo leuk, echt even wat anders. Lekker gewandeld met haar, even uit kunnen rusten als ze lag te slapen. Alsof we 2 jaar terug in de tijd gingen
Maar, ik ben blij dat we straks oudste weer op halen, het is zo kaal zonder een van de meiden in huis! Hoe was jullie weekend?
Haar oudere zus had 8 tanden met 15 maanden en toen braken haar 4 voorste kiezen door. Daarvoor kwam alles in rare volgorde, haar bovenste voortanden kwamen pas later.
Vreselijk die maand van de kiezen, slapen en eten gingen slecht en ze was echt behoorlijk uit haar hum. Rond kerstmis 2018 was het echt heel erg..
Verder had ze nooit last van doorkomende tanden, enkel bij de kiezen ( ook de 2e lading kiezen waren niet gezellig).
Het was echt pijn, wat we haar ook te eten gaven ( en het is een vreetzakje). En at ook vanaf het moment dat het kon mee met de pot, maar wilde alleen wat vloeibaar eten tijdens die periodes.
Benieuwd of jongste haar nu een beetje volgt, ergens de komende 3 maanden zullen de eerste kiezen zich wel aandienen denk ik. Kan er nu al tegenop zien

Hier slapen peuter en dreumes op aparte kamers. Peuter heeft een groot bed sinds ze 2,5 is en wat speelgoed en boeken op haar kamer, waar ze geregeld zelf speelt. Nu haar zusje in beweging is gekomen, komt ze haar wel eens opzoeken, wat dan weer niet de bedoeling is van peuter. De tijd van strijd, gillen en ‘dat is MIJN speelgoed’ is aangebroken hier. Dreumes heeft wel wat speelgoed op haar kamer staan, maar vindt de kamer van grote zus ( ligt naast die van haar) interessanter en die kamer is ook groter..
Hier is oudste een weekend uit logeren geweest, gaan we zo weer ophalen en we hebben echt even tijd gehad voor onze kleine dame. Zo leuk, echt even wat anders. Lekker gewandeld met haar, even uit kunnen rusten als ze lag te slapen. Alsof we 2 jaar terug in de tijd gingen

zondag 2 augustus 2020 om 09:03
Bij kleuter ligt allemaal lego op zijn kamer (geen duplo) en speelt daar regelmatig mee op zijn kamer. Dreumes mag dan ook niet zonder volwassenen op zijn kamer komen. Bij dreumes staan zijn little people spullen en nog wat klein spul.
Dreumes ligt in ledikant, maar met 1 zijkant open.
Qua tandjes is hij een stuk langzamer dan zijn broer. Die had op zijn 2e wel heel zijn gebit. Dreumes komt nu met 18 maanden pas goed op stoom. Zagen gisteren dat er ook een kies gaat doorkomen. Dreumes heeft vaak wel veel last van doorkomende tanden.
Afgelopen week ben ik met kleuter, dreumes en mijn moeder (de mannen bleven thuis) naar de Efteling geweest. Ze hebben echt genoten, heerlijk om te zien.
Dreumes ligt in ledikant, maar met 1 zijkant open.
Qua tandjes is hij een stuk langzamer dan zijn broer. Die had op zijn 2e wel heel zijn gebit. Dreumes komt nu met 18 maanden pas goed op stoom. Zagen gisteren dat er ook een kies gaat doorkomen. Dreumes heeft vaak wel veel last van doorkomende tanden.
Afgelopen week ben ik met kleuter, dreumes en mijn moeder (de mannen bleven thuis) naar de Efteling geweest. Ze hebben echt genoten, heerlijk om te zien.

zondag 2 augustus 2020 om 09:22
Hier gelukkig weinig last van de kiezen. Ze heeft er volgens mij nu vier, maar ik ga mijn vingers niet riskeren om het te bekijken. Dat word nog wat als ze volgend maand voor het eerst mee mag naar de tandarts.
Haar kamertje is nog echt een babykamer. We zijn wel bezig het iets gezelliger te maken. Maar op verschonen en slapen na is ze eigenlijk nooit boven. Ze kan nu wel zelf de trap op. Beneden hebben we altijd de tussen deur dicht en kan ze niet bij de trap. We hebben dus nu ook geen traphekjes hangen. We hebben er wel nog een paar liggen. Misschien dat ik minstens boven naar zolder en naar beneden moet ophangen.
Vanmiddag gaan we op visite bij mijn moeder. Kijk er wel naar uit, maar ook een beetje tegenop. Haar huis is niet heel dreumes proof. Ik ben dus van plan lekker in de speeltuin te gaan zitten.
Haar kamertje is nog echt een babykamer. We zijn wel bezig het iets gezelliger te maken. Maar op verschonen en slapen na is ze eigenlijk nooit boven. Ze kan nu wel zelf de trap op. Beneden hebben we altijd de tussen deur dicht en kan ze niet bij de trap. We hebben dus nu ook geen traphekjes hangen. We hebben er wel nog een paar liggen. Misschien dat ik minstens boven naar zolder en naar beneden moet ophangen.
Vanmiddag gaan we op visite bij mijn moeder. Kijk er wel naar uit, maar ook een beetje tegenop. Haar huis is niet heel dreumes proof. Ik ben dus van plan lekker in de speeltuin te gaan zitten.

zondag 2 augustus 2020 om 12:24
Onze kinderen liggen op 1 kamer. Daar staat wel wat speelgoed maar het meeste is beneden. Ze spelen alleen boven als ik even ga douchen of was vouwen oid. Dreumes ligt nog in ledikant en ga dat zo lang mogelijk volhouden. Volgens mij wordt het een ramp als zij over moet, zo dwars en ondernemend is ze.
Peuter ligt in meegroeibed van ikea. Dat gaat prima en is altijd prima gegaan.
Ons weekend is relaxt. Ben 2 nachtjes bij m'n ouders gaan logeren. Lig dan op 1 kamer met de kids. Dat doen we in de caravan ook en is nooit een probleem.. Maar vannacht was peuter wakker van 1 tot 4. Overdag zijn we naar de avonturen boerderij van fien en teun geweest en ik vrees dat hij gewoon teveel te verwerken had in de nacht
Dreumes is er gelukkig doorheen geslapen maar ik ben gebroken....
Ons weekend is relaxt. Ben 2 nachtjes bij m'n ouders gaan logeren. Lig dan op 1 kamer met de kids. Dat doen we in de caravan ook en is nooit een probleem.. Maar vannacht was peuter wakker van 1 tot 4. Overdag zijn we naar de avonturen boerderij van fien en teun geweest en ik vrees dat hij gewoon teveel te verwerken had in de nacht
zondag 2 augustus 2020 om 13:32
Het kan toch meevallen met slapen hoor Teckeltje. Bij kleuter hadden we echt drama verwacht, maar tegenovergestelde was waar. Hoe ondernemend en slecht slapen ervoor, toch was het juist de oplossing om beter te slapen.Teckeltje88 schreef: ↑02-08-2020 12:24Onze kinderen liggen op 1 kamer. Daar staat wel wat speelgoed maar het meeste is beneden. Ze spelen alleen boven als ik even ga douchen of was vouwen oid. Dreumes ligt nog in ledikant en ga dat zo lang mogelijk volhouden. Volgens mij wordt het een ramp als zij over moet, zo dwars en ondernemend is ze.
zondag 2 augustus 2020 om 15:24
Op haar kamertje slaapt ze vooral en speelt ze eigenlijk nooit. Het is ook echt een babykamer. Er staat een ledikant, commode, kast en niet heel veel meer. Als we s ochtends in het weekend haar uit bed halen en we nog wat boven zijn speelt ze vaak met wat knuffels (die staan in een bak, op haar vaste knuffel na mag er absoluut niks in haar ledikant liggen.) of pakken we boekjes (maar die staan zo hoog dat de er niet zelf bij kan.). Ze komt dan eigenlijk altijd in onze kamer (op ons bed) spelen. Als we gewoon boven zijn, loopt ze wat rond en vind ze altijd wel iets om iets mee te doen, of het nu onder echt speelgoed valt of niet.
Aangezien ik zwanger ben van de tweede gaan we wel een nieuwe kamer voor haar regelen zodat de baby straks in deze kamer kan. Maar daar moeten we nog aan beginnen. Ik verwacht niet dat we haar daar veel laten spelen maar het zal wel wat meer hebben dan nu.
Oh en ik zie nu dat de aanleiding van je vraag ook was dat ie de deur open kan doen. Ooh ik ben blij dat dochter nog niet bij de klink kan.
We vermoeden dat er meer kiezen door komen maar ik ga niet in haar mond voelen... Eten is verder normaal maar dat was geloof ik bij de vorige tanden en kiezen ook.
Hier ook een relaxt weekend. Gisteren wezen zwemmen en daar geniet ze zo van
Ze wilde eigenlijk niet weg maar ik vond het wel tijd voor boterham en slaapje, dus zijn we maar gegaan. Uiteindelijk lag ze nog pas best laat in bed, maar ach kan best een keer
Aangezien ik zwanger ben van de tweede gaan we wel een nieuwe kamer voor haar regelen zodat de baby straks in deze kamer kan. Maar daar moeten we nog aan beginnen. Ik verwacht niet dat we haar daar veel laten spelen maar het zal wel wat meer hebben dan nu.
Oh en ik zie nu dat de aanleiding van je vraag ook was dat ie de deur open kan doen. Ooh ik ben blij dat dochter nog niet bij de klink kan.
We vermoeden dat er meer kiezen door komen maar ik ga niet in haar mond voelen... Eten is verder normaal maar dat was geloof ik bij de vorige tanden en kiezen ook.
Hier ook een relaxt weekend. Gisteren wezen zwemmen en daar geniet ze zo van

maandag 3 augustus 2020 om 09:23
Onze dreumes is nog maar 13,5 maand, dus die heeft echt nog exact dezelfde kamer als toen ze geboren werd. Peuter is rond 2 jaar over gegaan naar een groot bed omdat de baby dan in haar ledikant kon, maar ik denk dat we er met dreumes wat langer mee gaan wachten. Inmiddels staat peuter haar kamer vol met Lego en ander klein speelgoed, dat is de enige kamer in het huis waar dreumes dus niet mag komen.
Wij hebben hele drukke dagen achter de rug dus beide kinderen zijn erg moe en overprikkeld. We doen het dus even rustig aan de komende dagen, even bijkomen.
Bij dreumes komt bovenin haar tweede laterale snijtand door (nog geen voortanden te bekennen), dus ze poept veel en explosief
Wij hebben hele drukke dagen achter de rug dus beide kinderen zijn erg moe en overprikkeld. We doen het dus even rustig aan de komende dagen, even bijkomen.
Bij dreumes komt bovenin haar tweede laterale snijtand door (nog geen voortanden te bekennen), dus ze poept veel en explosief

maandag 3 augustus 2020 om 11:47
Hier ook hele vieze tanden poep ja!!! Hier met bijna 1, 5 staat de teller op 4 tanden. 2 onder en boven een voorste snijtand en een laterale snijtand. Ben benieuwd wat er nu weer doorkomt.
Dreumes was rond 4/5u vannacht erg onrustig. We denken dat ze het warm had. Heb haar in bed een klein flesje halfvolle melk gegeven en ze sliep weer. Ik ben helaas wakker gebleven tot half 7. Toen ging vriend opstaan maar gelukkig hebben de kids er doorheen geslapen tot 745.
Nu verder al de hele morgen regen, bah. Wel een relaxte ochtend verder. Lekker rustig opgestaan en ontbijtje gedaan. Kids even spelen terwijl ik troep ruimde. Daarna een film van casper en Emma gekeken. Niet helemaal uit want dat duurt nog te lang voor peuter. Daarna gezellig met z'n 3en in bad geweest. Dreumes vond het gelukkig leuk. Ze is niet zo van het badderen en zwemmen enz. Maar nu ging 't goed. Na het badje fruit eten en met de blokken en houten blokken trein gespeeld. Toen liepen ze allebei tegen de muren op van verveling dus even een rondje naar de bakker en de action. Ik wilde eigenlijk wat halen voor een Knutsel activiteit maar ze hadden niet wat ik zocht. Dus uiteindelijk voor peuter maar een nieuwe Dino meegenomen waar hij nu hopelijk heel leuk mee gaat spelen... Dreumes gaat zo op bed.
Dreumes was rond 4/5u vannacht erg onrustig. We denken dat ze het warm had. Heb haar in bed een klein flesje halfvolle melk gegeven en ze sliep weer. Ik ben helaas wakker gebleven tot half 7. Toen ging vriend opstaan maar gelukkig hebben de kids er doorheen geslapen tot 745.
Nu verder al de hele morgen regen, bah. Wel een relaxte ochtend verder. Lekker rustig opgestaan en ontbijtje gedaan. Kids even spelen terwijl ik troep ruimde. Daarna een film van casper en Emma gekeken. Niet helemaal uit want dat duurt nog te lang voor peuter. Daarna gezellig met z'n 3en in bad geweest. Dreumes vond het gelukkig leuk. Ze is niet zo van het badderen en zwemmen enz. Maar nu ging 't goed. Na het badje fruit eten en met de blokken en houten blokken trein gespeeld. Toen liepen ze allebei tegen de muren op van verveling dus even een rondje naar de bakker en de action. Ik wilde eigenlijk wat halen voor een Knutsel activiteit maar ze hadden niet wat ik zocht. Dus uiteindelijk voor peuter maar een nieuwe Dino meegenomen waar hij nu hopelijk heel leuk mee gaat spelen... Dreumes gaat zo op bed.
maandag 3 augustus 2020 om 14:53
Heeft jullie dreumes het volgende ook wel eens?
Op babies gaan zitten ... letterlijk erheen lopen, zich omdraaien, op handen voeten gaan staan (door zn benen heen kijken) naar achteren lopen en dan vol op die baby gaan zitten. En niet 1 keer, ook niet 2 lol
En ik had laatst een baby van 7 maand op schoot, mijn dreumes werd jaloers! Kon het echt niet hebben en papa's armen waren ook niet genoeg. Hij kwam bij mij op schoot en begon die baby te slaan op zijn hoofdje.
Is dit herkenbaar?
Op babies gaan zitten ... letterlijk erheen lopen, zich omdraaien, op handen voeten gaan staan (door zn benen heen kijken) naar achteren lopen en dan vol op die baby gaan zitten. En niet 1 keer, ook niet 2 lol
En ik had laatst een baby van 7 maand op schoot, mijn dreumes werd jaloers! Kon het echt niet hebben en papa's armen waren ook niet genoeg. Hij kwam bij mij op schoot en begon die baby te slaan op zijn hoofdje.
Is dit herkenbaar?
maandag 3 augustus 2020 om 16:59
Hier nog een babykamer. Ik denk als kindje 2 zich tzt aandient dat we dan gaan schuiven met de kamers en dat dreumes dan een andere kamer krijgt. Misschien dat we dan al iets eerder gaan doen, hij heeft nu een heel klein kamertje en zijn ledikant staat of naast het lichtknopje (gevolg is disco savonds) of naast het raam (gevolg, dreumes staat gerust uren onder het gordijn door naar buiten te kijken)..
Dreumes heeft hier ook een fase gehad dat hij op baby's ging zitten. Daar hebben ze het op het kdv best druk mee gehad.. Dat is inmiddels over, hij lijkt te snappen dat een baby nog klein is en dat je er ietsje voorzichtiger mee moet doen..
Dreumes heeft hier ook een fase gehad dat hij op baby's ging zitten. Daar hebben ze het op het kdv best druk mee gehad.. Dat is inmiddels over, hij lijkt te snappen dat een baby nog klein is en dat je er ietsje voorzichtiger mee moet doen..

maandag 3 augustus 2020 om 20:45
Peuter heeft als dreumes nooit omgekeken naar baby's, anders dan dat hij ze speentjes, speeltjes en flesjes wilde geven. Wel enigszins onbeholpen natuurlijk, want het blijft een dreumes. Vandaag lag hij bij wijze van spel (in zijn ogen) boven op z'n zusje (onze dreumes). Die vond dat niet zo geslaagd 
Dreumes had een huil dagje. Zo vermoeiend. Ik denk toch tandjes. Ze sliep ook maar kort en werd huilerig en mopperig weer wakker. Heb nog even geprobeerd verder te laten slapen maar geen succes. Uiteindelijk heeft ze de middag wel goed gedaan hoor, maar echt zichzelf vermaken of spelen of gewoon even zen zijn voor langer dan 3 minuten was er niet bij vandaag. Ik vind vooral koken dan zo vreselijk. Ik vind koken al stom to begin with (en krijg er stress van) en dan met een huilende dreumes en peuter die van alles van me wil. Echt veeg me op hoor.

Dreumes had een huil dagje. Zo vermoeiend. Ik denk toch tandjes. Ze sliep ook maar kort en werd huilerig en mopperig weer wakker. Heb nog even geprobeerd verder te laten slapen maar geen succes. Uiteindelijk heeft ze de middag wel goed gedaan hoor, maar echt zichzelf vermaken of spelen of gewoon even zen zijn voor langer dan 3 minuten was er niet bij vandaag. Ik vind vooral koken dan zo vreselijk. Ik vind koken al stom to begin with (en krijg er stress van) en dan met een huilende dreumes en peuter die van alles van me wil. Echt veeg me op hoor.
maandag 3 augustus 2020 om 20:56
Peuterdochter kwam niet echt met kleine baby's in aanraking. Op het KDV ging ze rond 14 maanden over naar de peutergroep en daarvoor was ze nog niet zo ondernemend. Moet zeggen dat ze toch een rustige dame was in dat soort zaken. Nooit iets van de tafel afgegooid, zat nergens aan, klom nergens op.
Pas toen ze zelf grote zus werd ( met 22 maanden), werd ze echt geconfronteerd met een baby en nog steeds is ze niet lichamelijk richting haar zusje (over het algemeen). Tenzij dreumes speelgoed afpakt, dan is het hommeles. Ik schat zo in dat dreumes een stuk uitdagender is voor ons op dat gebied..
Oh Teckel, zo herkenbaar.. Hier gaan ze op maandag en dinsdag altijd naar de opvang en dan weten we gewoon dat het een paar roturen zijn voordat ze naar bed gaan. Niets is goed, hangerig, huilerig, niet willen spelen, toch wel willen spelen, niet eten, wel eten.
En tijdens het koken aan een stuk door om je heen hangen, jammeren als ze even niet de aandacht krijgen.
Hier hangt het wel samen met de opvang, ze zijn dan echt moe en niet gezellig meer.
Pas toen ze zelf grote zus werd ( met 22 maanden), werd ze echt geconfronteerd met een baby en nog steeds is ze niet lichamelijk richting haar zusje (over het algemeen). Tenzij dreumes speelgoed afpakt, dan is het hommeles. Ik schat zo in dat dreumes een stuk uitdagender is voor ons op dat gebied..
Oh Teckel, zo herkenbaar.. Hier gaan ze op maandag en dinsdag altijd naar de opvang en dan weten we gewoon dat het een paar roturen zijn voordat ze naar bed gaan. Niets is goed, hangerig, huilerig, niet willen spelen, toch wel willen spelen, niet eten, wel eten.
En tijdens het koken aan een stuk door om je heen hangen, jammeren als ze even niet de aandacht krijgen.
Hier hangt het wel samen met de opvang, ze zijn dan echt moe en niet gezellig meer.

maandag 3 augustus 2020 om 21:11
Hier zijn ze na de opvang eigenlijk altijd wel gezellig. Maar (hele grote maar) peuter eet daar tussen de middag warm en krijgt rond 5u een broodje. Thuis hoeft hij dus eigenlijk niets meer. Heeft vaak wel grote dorst en krijgt nog een koekje of cracker oid. Dreumes krijgt op haar opvang dagen een potje bij thuiskomst. Ze weigert het warme eten op het kdv en ik vind het zonde om daar dan voor te betalen. Over een paar maanden proberen we het weer een keertje. Zou fijn zijn als zij dat daar ook zou doen! Maar doordat we dus relatief weinig hoeven, is de avond na het kdv altijd toch wel gezellig. Zo in de zomer gaan we vaak even snel wat eten thuis (dreumes potje en peuter koekje en drinken met filmpje). Na 10 minuten verkassen we dan snel naar buiten en nog lekker een uurtje of langer buiten spelen. Dreumes gaat wel steevast om 19u naar bed maar peuter kan bij mooi weer zeker nog tot half 8 buiten spelen, en wij zitten dan lekker met een drankje in het zonnetje naar hem te kijken
. Enige nadeel hiervan is dat wij dus stelselmatig zeer laat eten op kdv dagen maar het is met de kindjes wel heel gezellig zo.

maandag 3 augustus 2020 om 21:19
Ah dat scheelt inderdaad! Peuter is gewoon hangry als ze thuiskomt ( we halen de meiden om 16.30 op) en we eten al relatief vroeg ( tussen 17.00 en 17.15).
Dreumes kunnen we wel tevreden houden met een soepstengel/paprikareepjes oid, maar peuter is gewoon dwars. En dat terwijl ze zo vrolijk naar buiten komt rennen als we haar ophalen.
Ze gaan rond 19.00 naar bed en op de niet KDV dagen gaan we vaak lang badderen of een rondje fietsen. Maar op de KDV dagen is dat gewoon geen doen. Enige voordeel is dat peuter op woensdagochtend standaard tot 08.00 slaapt en vanaf dat moment weer gezellig is. Dreumes laat zich wel eens meeslepen door de buiten van haar zus en meehuilen is ook helemaal in op dit moment..
Dreumes kunnen we wel tevreden houden met een soepstengel/paprikareepjes oid, maar peuter is gewoon dwars. En dat terwijl ze zo vrolijk naar buiten komt rennen als we haar ophalen.
Ze gaan rond 19.00 naar bed en op de niet KDV dagen gaan we vaak lang badderen of een rondje fietsen. Maar op de KDV dagen is dat gewoon geen doen. Enige voordeel is dat peuter op woensdagochtend standaard tot 08.00 slaapt en vanaf dat moment weer gezellig is. Dreumes laat zich wel eens meeslepen door de buiten van haar zus en meehuilen is ook helemaal in op dit moment..
dinsdag 4 augustus 2020 om 04:45
Oh Teckeltje hier hetzelfde vandaag.
Ik had al bar slecht geslapen. Zo erg dat ik mijn was heb staan vouwen om 3.00 uur
. Dreumes sliep gewoon door. Alleen de ochtend en middagslaap was een megastrijd. Gewoon een uur huilen. Tijdens spelen alle dingen doen die ze niet mag. Eten was ook een drama. En ik op 3 uur slaap
. Nu sliep ik net heerlijk diep is ze nu ineens klaarwakker
. Ze had dorst. De deze fase mag van mij echt doorgespoeld worden. Heb het helemaal gehad met die tanden ellende
. Duurt nu al zolang.
Hier eten en slapen we op hele andere tijden dan in Nederland. Moet ook wel want het is bloedheet overdag. Wij eten soms pas om. 22.00 uur. Dat vind ik voor dreumes echt te laat dan is het maximaal 20.30 uur. Op zich kan ik haar redelijk paaien met een soepstengel of een stukje brood.
Ik had al bar slecht geslapen. Zo erg dat ik mijn was heb staan vouwen om 3.00 uur

Hier eten en slapen we op hele andere tijden dan in Nederland. Moet ook wel want het is bloedheet overdag. Wij eten soms pas om. 22.00 uur. Dat vind ik voor dreumes echt te laat dan is het maximaal 20.30 uur. Op zich kan ik haar redelijk paaien met een soepstengel of een stukje brood.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:04
Spelen jullie dreumesen al met Duplo? De oudste had op deze leeftijd nog niet veel Duplo, maar dreumes speelt nu natuurlijk gewoon met het speelgoed van de oudste. En ze bouwt er ook echt al mee, klikt heel geconcentreerd al die Duploblokjes op elkaar. Volgens mij deed peuter dat pas richting de 2 jaar, dreumes is nog maar 13,5 maand.
Met de grove motoriek is ze wel veel langzamer. Ze staat nu wel stevig sinds twee weken, maar loopt nog niet langs de tafel oid.
Met de grove motoriek is ze wel veel langzamer. Ze staat nu wel stevig sinds twee weken, maar loopt nog niet langs de tafel oid.