vriendin vertellen dat ik zwanger ben op haar bruiloft?
zaterdag 2 mei 2009 om 16:25
Hallo! Ik ben net zwanger (hoera!!!) van ons derde kindje. Ben er heel erg blij mee. Het is nu vijf weken, dus nog heel spannend. Heb het al wel tegen twee vriendinnen verteld en tegen ouders/ schoonouders. We vertellen het niet aan iedereen, maar wel aan goede vrienden. Nu trouwt volgende week een hele goede vriendin. Ik zie haar niet meer voor de bruiloft, dus kan het haar deze week niet life vertellen. Zal ik het haar op de bruiloft vertellen als daar een goed momentje voor is? Of zou dat teveel een inbreuk zijn op haar dag? Het zal haar sowieso opvallen dat ik niet drink, trouwens. Wat denken jullie?

zaterdag 2 mei 2009 om 18:29
Mijn beste vriendin en getuige op mijn bruiloft was toen net zwanger van de eerste. Na onze huwelijksreis belde ik haar om te bedanken voor de dag en een beetje na te kletsen en toen vertelde zij het heuglijk feit. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er geen moment over heb nagedacht of zij dat al dan niet op de trouwdag had moeten vertellen (het was mij wel opgevallen dat ze weinig - niets bleek later - dronk).
Eh, wat wil ik hiermee zeggen? Dat het mij niet zo'n big deal lijkt allemaal. Als vriendin het wel had verteld, had ik het heel leuk gevonden en nu voelde ik mij absoluut niet gepasseerd dat ik er wat later van op de hoogte was dan anderen.
Eh, wat wil ik hiermee zeggen? Dat het mij niet zo'n big deal lijkt allemaal. Als vriendin het wel had verteld, had ik het heel leuk gevonden en nu voelde ik mij absoluut niet gepasseerd dat ik er wat later van op de hoogte was dan anderen.
Wees blij!
zaterdag 2 mei 2009 om 18:43
Niet doen, het is haar dag. Lekker bewaren tot na de bruiloft. Weet niet wat voor type jouw vriendin is, maar voor t zelfde geld loopt zij zich op haar eigen bruiloft 'zorgen' te maken over haar ceremonimeester die zwanger is, en dus mss wel moe/misselijk/weet ik veel wat is.
Je vriendin trouwt maar op 1 dag, jij bent nog een hele tijd zwanger. Tijd genoeg dus nog om het haar te vertellen, en hoeft dus niet op haar trouwdag.
Veel plezier alvast op de bruiloft, en een goede zwangerschap toegewenst!
Je vriendin trouwt maar op 1 dag, jij bent nog een hele tijd zwanger. Tijd genoeg dus nog om het haar te vertellen, en hoeft dus niet op haar trouwdag.
Veel plezier alvast op de bruiloft, en een goede zwangerschap toegewenst!
zaterdag 2 mei 2009 om 19:13
maar tangerine, ik was er toch al uit dat ik dat niet ging doen...en sowieso zou ik dan ook niet alle aandacht hebben opgeeist. Er is trouwens m.i. ook nogal een verschil in iets even op een intiem momentje op de WC ofzo met een goede vriendin delen en jezelf in het middelpunt van iemands bruiloft plaatsen, in mijn beleving in elk geval.
zaterdag 2 mei 2009 om 19:17
zaterdag 2 mei 2009 om 19:19
quote:rosie76 schreef op 02 mei 2009 @ 19:13:
maar tangerine, ik was er toch al uit dat ik dat niet ging doen...en sowieso zou ik dan ook niet alle aandacht hebben opgeeist. Er is trouwens m.i. ook nogal een verschil in iets even op een intiem momentje op de WC ofzo met een goede vriendin delen en jezelf in het middelpunt van iemands bruiloft plaatsen, in mijn beleving in elk geval.Ik zou het niet leuk vinden denk ik, ook al zou je het ergens vertellen waar niemand anders het zou horen. Je voelt je toch verplicht om te vragen hoe het gaat (zou ik hebben). Niet dat dat zoveel moeite kost, maar is meer het gevoel denk ik. En daarbij zou ik me afvragen waarom het precies op die dag verteld zou moeten worden, terwijl er nog zóveel tijd is om het te kunnen vertellen.
maar tangerine, ik was er toch al uit dat ik dat niet ging doen...en sowieso zou ik dan ook niet alle aandacht hebben opgeeist. Er is trouwens m.i. ook nogal een verschil in iets even op een intiem momentje op de WC ofzo met een goede vriendin delen en jezelf in het middelpunt van iemands bruiloft plaatsen, in mijn beleving in elk geval.Ik zou het niet leuk vinden denk ik, ook al zou je het ergens vertellen waar niemand anders het zou horen. Je voelt je toch verplicht om te vragen hoe het gaat (zou ik hebben). Niet dat dat zoveel moeite kost, maar is meer het gevoel denk ik. En daarbij zou ik me afvragen waarom het precies op die dag verteld zou moeten worden, terwijl er nog zóveel tijd is om het te kunnen vertellen.
zaterdag 2 mei 2009 om 19:26
Pien dat is idd zo, daarom ga ik het dus ook niet vertellen. Maar ik had wel de behoefte om wat te nuanceren wat aandacht vragen betreft (door sommige posts zie ik mezelf al staan: eerst proostend op het paar en vervolgens op mijn zwangerschap ofzo, haha). Ik bedoel: zelfs al zou ik het verteld hebben, dan zou ik het zo gedaan hebben dat het absoluut niet het middelpunt was.
zaterdag 2 mei 2009 om 19:26
Pien dat is idd zo, daarom ga ik het dus ook niet vertellen. Maar ik had wel de behoefte om wat te nuanceren wat aandacht vragen betreft (door sommige posts zie ik mezelf al staan: eerst proostend op het paar en vervolgens op mijn zwangerschap ofzo, haha). Ik bedoel: zelfs al zou ik het verteld hebben, dan zou ik het zo gedaan hebben dat het absoluut niet het middelpunt was.
zaterdag 2 mei 2009 om 20:05
Niet vertellen!! Vind ik écht niet kunnen,onbeschoft zelfs, het is haar dag, haar moment van geluk, en die dag hoeft zij zich niet bezig te houden met het geluk van andere alleen dat van haar en haar man.
Doe het lekker een week of paar dagen later, is voor jou ook leuker want dan is het jou moment van geluk!
Doe het lekker een week of paar dagen later, is voor jou ook leuker want dan is het jou moment van geluk!

zaterdag 2 mei 2009 om 20:34
Absoluut niet vertellen. De meeste mensen trouwen maar één keer en daarom is die dag ook zo speciaal. Ik begrijp best dat jij blij bent en niet kunt wachten om het nieuws te vertellen. (Sowieso zou ik 3 maanden wachten voordat je het aan iedereen vertelt. Je weet maar nooit.) Maar dit is háár dag en dus is zij degene die de hele dag in de belangstelling moet staan. Je mag haar die dag niet afnemen.
Enne gefeliciteerd!
Enne gefeliciteerd!

zaterdag 2 mei 2009 om 20:42
zaterdag 2 mei 2009 om 20:47
Ik ben blij dat je besloten hebt het nog niet te vertellen. Een goede vriendin snapt wel dat zij iets later op de hoogte is gebracht dan jullie andere vriendinnen. Juist om haar het middelpunt te laten zijn op haar bijzondere dag. En net wat anderen zeggen: anders zou ze zich zorgen maken of je het wel allemaal aan kan aangezien jij de ceremoniemeester bent. Die zorgen kun je dr beter besparen (tenzij jij je niet lekker voelt op die dag natuurlijk, dan wordt het even een ander verhaal. Maar daar ga ik niet vanuit)
En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar lekker van!
En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar lekker van!

zaterdag 2 mei 2009 om 20:59
Het hangt een beetje van de situatie af. Bij een bruiloft waar het bruidspaar druk bezet is, zou ik het niet doen. Als het daarentegen een vrij relaxte dag is waar je de gelegenheid hebt om een tijdje rustig met elkaar te spreken, waarom niet? (zelf zo'n situatie meegemaakt, bruid was alleen maar blij voor gezamenlijke vriendin, ivm vakanties hadden we elkaar een tijd niet gesproken).
zaterdag 2 mei 2009 om 23:11
zaterdag 2 mei 2009 om 23:41
Ik begrijp het niet merk ik. Verplicht om dingen te vragen, een dag die helemaal om jou draait... ik heb mijn bruiloft helemaal niet zo ervaren. Voor mij was het een dag die ik wilde delen met mensen van wie ik hou, goed nieuws van anderen was 100% welkom geweest en ik had graag doorgevraagd (hooguit niet de tijd gehad om er lekker een half uur over door te bomen).
Dat ik eerder zei dat ik het niet zou zeggen is omdat ik wel het idee had dat het misschien niet het juiste moment zou zijn. Maar dat het definitief zo negatief is vind ik toch gek. Het is toch niet aandacht naar je toe trekken in liefdevolle relaties? Zo zou ik het iig nooit ervaren als een goede vriendin dat bij mij deed.
Geen aanval verder, zit me gewoon te verbazen.
Dat ik eerder zei dat ik het niet zou zeggen is omdat ik wel het idee had dat het misschien niet het juiste moment zou zijn. Maar dat het definitief zo negatief is vind ik toch gek. Het is toch niet aandacht naar je toe trekken in liefdevolle relaties? Zo zou ik het iig nooit ervaren als een goede vriendin dat bij mij deed.
Geen aanval verder, zit me gewoon te verbazen.
zondag 3 mei 2009 om 00:05
quote:Feliciaatje schreef op 02 mei 2009 @ 23:41:
IDat ik eerder zei dat ik het niet zou zeggen is omdat ik wel het idee had dat het misschien niet het juiste moment zou zijn. Maar dat het definitief zo negatief is vind ik toch gek. Het is toch niet aandacht naar je toe trekken in liefdevolle relaties? Zo zou ik het iig nooit ervaren als een goede vriendin dat bij mij deed.
Jij misschien niet. Maar een ander vindt het misschien heel vervelend als je met zo'n mededeling komt op haar trouwdag.
Bekijk het eens zo: voor jou is het een betrekkelijk kleine moeite om het nieuws op een ander moment te vertellen. Voor haar kan het een enorm verschil maken voor haar plezier op haar trouwdag.
Dan is de afweging toch snel gemaakt?
En daarom reageren de meesten heel eenduidig: niet doen. Jouw pleziertje om het op dat moment te vertellen, weegt niet op tegen het eventuele rotgevoel dat zij ervan zou hebben.
Overigens hebben wij ooit ons trouwen aangekondigd op de verjaardag van mijn schoonzus, toen was nl de hele (grote) familie bij elkaar. Maar toen hebben we wel gewacht tot het letterlijke eind: mensen stonden al met de jassen aan. We wilden er nl geen grote aandacht voor hebben, het was meer dat we het wel praktisch vonden dat nu iedereen bijeen was en iedereen het toch moest weten.
IDat ik eerder zei dat ik het niet zou zeggen is omdat ik wel het idee had dat het misschien niet het juiste moment zou zijn. Maar dat het definitief zo negatief is vind ik toch gek. Het is toch niet aandacht naar je toe trekken in liefdevolle relaties? Zo zou ik het iig nooit ervaren als een goede vriendin dat bij mij deed.
Jij misschien niet. Maar een ander vindt het misschien heel vervelend als je met zo'n mededeling komt op haar trouwdag.
Bekijk het eens zo: voor jou is het een betrekkelijk kleine moeite om het nieuws op een ander moment te vertellen. Voor haar kan het een enorm verschil maken voor haar plezier op haar trouwdag.
Dan is de afweging toch snel gemaakt?
En daarom reageren de meesten heel eenduidig: niet doen. Jouw pleziertje om het op dat moment te vertellen, weegt niet op tegen het eventuele rotgevoel dat zij ervan zou hebben.
Overigens hebben wij ooit ons trouwen aangekondigd op de verjaardag van mijn schoonzus, toen was nl de hele (grote) familie bij elkaar. Maar toen hebben we wel gewacht tot het letterlijke eind: mensen stonden al met de jassen aan. We wilden er nl geen grote aandacht voor hebben, het was meer dat we het wel praktisch vonden dat nu iedereen bijeen was en iedereen het toch moest weten.
zondag 3 mei 2009 om 00:46
Dat is niet wat ik bedoelde zozeer Ellen, wat ik al zei, ik zou het zelf ook niet vertellen. Dus idd, heel kleine moeite om er mee te wachten en zo het zekere voor het onzekere te nemen. Ik zou het niet vertellen omdat je dan al genoeg aan je hoofd hebt op zo'n dag en dat komt later dan wel.
Ik bedoelde meer de toon van veel reacties hier. Als een vriendin op die manier rekening met mij zou houden zou ik dat lief vinden maar alsnog denken dat ze me dan niet goed kent. Ik ben geen verwend klein kind, ik begrijp dat verlangen niet naar een dag die geheel en al om mij en mijn bruiloft draait. Dat verbaast me. Dat daar het goede nieuws van een vriendin niet bij kan, zelfs afbreuk doet aan mijn dag. Dat vind ik persoonlijk nogal akelig.
Ik bedoelde meer de toon van veel reacties hier. Als een vriendin op die manier rekening met mij zou houden zou ik dat lief vinden maar alsnog denken dat ze me dan niet goed kent. Ik ben geen verwend klein kind, ik begrijp dat verlangen niet naar een dag die geheel en al om mij en mijn bruiloft draait. Dat verbaast me. Dat daar het goede nieuws van een vriendin niet bij kan, zelfs afbreuk doet aan mijn dag. Dat vind ik persoonlijk nogal akelig.

zondag 3 mei 2009 om 00:52
quote:Yamuna schreef op 02 mei 2009 @ 19:17:
wie weet is je vriendin misschien bezig met fertiliteitsbehandelingen (veel mensen houden dit strikt geheim) nou dan geef je haar echt een stomp in de maag n zo een intiem momentje in het toilet......
ik zou t lekker na de bruiloft vertellen.
haar feestje..... haar dag ....
Ja, mischien wel. Misschien ook niet.
Als je dáár rekening mee moet gaan houden.
wie weet is je vriendin misschien bezig met fertiliteitsbehandelingen (veel mensen houden dit strikt geheim) nou dan geef je haar echt een stomp in de maag n zo een intiem momentje in het toilet......
ik zou t lekker na de bruiloft vertellen.
haar feestje..... haar dag ....
Ja, mischien wel. Misschien ook niet.
Als je dáár rekening mee moet gaan houden.