Meedenken fiets

05-08-2020 14:39 40 berichten
Hoi,
Wie wil meedenken over mijn nieuwe fiets?
Geen elektrische
Redelijk sportief maar niet met zo'n dun zadel dat je achterwerk omhoog zit.
Niet te burgerlijk, beetje retro mag wel.
Minstens 7 versnellingen.
Ik fiets zeker 50 a 70 km per week.
Graag minstens 10 jaar mee gaan.
Fietstassen wil ik er graag ophouden.

Ik heb uiteraard zelf gegoogled maar wellicht hebben jullie leuke tips.
Ik heb hier ook al jaren een oude Gazelle fiets, die zalig fietst. Ik vind het nu juist weer leuk om op een fiets met dunne buizen en een saaie groene kleur te fietsen. Omdat veel mensen overstappen op een ebike zijn er veel mooie tweedehands fietsen te koop.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
05-08-2020 16:04
Voor dit budget had ik mijn huidige batavus en heb hem meer dan 12 jaar. Moet alleen weg omdat dat soort type versnelling niet gemaakt wordt meer. En dan moet er een heel nieuw wiel op.
Als je voor minder dan de helft van die 800 euro je huidige fiets kunt opknappen en er dan nog minstens vijf jaar mee vooruit kunt, waarom zou je hem dan niet laten maken bij de fietsenmaker? Er bestaat al genoeg afval op deze aarde. ;)
huisduif schreef:
05-08-2020 16:46
Als je voor minder dan de helft van die 800 euro je huidige fiets kunt opknappen en er dan nog minstens vijf jaar mee vooruit kunt, waarom zou je hem dan niet laten maken bij de fietsenmaker? Er bestaat al genoeg afval op deze aarde. ;)
Nou dat kon dus niet. Afgezien van dat wiel zouden er binnen een jaar nog best prijzige reparaties komen. Misschien heb ik hem.al langer dan 12 jaar hoor.
En mijn fietsenmaker is echt betrouwbaar ( kom.er al 25 jaar)
En op de afvalberg komt ie niet. Als er nog wat bruikbaar is, gebruikt de fietsenmaker dat nog.
Lastig vind ik dat bij al die nieuwe hippe merken vaak de fiets zo is uitgekleed, geen bagagedrager, spatborden e.d.
Vaak kan je dat er wel op laten zetten, maar is het uiterlijk van de fiets toch anders. Maar merken waar je mss bij kan kijken als je iets anders dan anders zoekt:

Roetz
Brik
Achielle
Protocol schreef:
05-08-2020 17:06
Lastig vind ik dat bij al die nieuwe hippe merken vaak de fiets zo is uitgekleed, geen bagagedrager, spatborden e.d.
Vaak kan je dat er wel op laten zetten, maar is het uiterlijk van de fiets toch anders. Maar merken waar je mss bij kan kijken als je iets anders dan anders zoekt:

Roetz
Brik
Achielle
Ik zie idd veel fietsen zonder bagagedrager. Waarom? Hoe moet ik dan spullen meenemen?
pipootje schreef:
05-08-2020 17:27
Ik zie idd veel fietsen zonder bagagedrager. Waarom? Hoe moet ik dan spullen meenemen?
Of van die laffe bagagedragers waarop je niets zwaars kan zetten.
Het is belastend voor je fiets om zware dingen op een bagagedrager te vervoeren. Voor het frame maar zeker voor het achterwiel. Daarom heeft bijvoorbeeld snap fiets geen bagagedrager.

Ik heb zowel een achterop als een bagagerek voorop, super handig en ik kan de meest onmogelijke dingen meenemen op mijn fiets.
Een hybride Trek of Cube?
ClumsyNinja schreef:
05-08-2020 18:30
Of van die laffe bagagedragers waarop je niets zwaars kan zetten.
Het is belastend voor je fiets om zware dingen op een bagagedrager te vervoeren. Voor het frame maar zeker voor het achterwiel. Daarom heeft bijvoorbeeld snap fiets geen bagagedrager.

Ik heb zowel een achterop als een bagagerek voorop, super handig en ik kan de meest onmogelijke dingen meenemen op mijn fiets.
Maar swapfietsen hebben wel een voorrek. Dat lijkt mij dus niet logisch, want even slecht voor frame en voorwiel.

Bagagedrager zou ik niet willen missen. Voorrek vind ik heel lelijk, dus die wil ik niet.
Bedankt voor de reacties, het wordt denk ik de Batavus sport 8 of 30.
Mooie fiets, ik vind vooral de 30 mooi. Ik had aan de hand van de OP alleen een totaal ander beeld bij jou en je toekomstige fiets. Grappig hoe dat gaat.
ldp schreef:
05-08-2020 23:23
Mooie fiets, ik vind vooral de 30 mooi. Ik had aan de hand van de OP alleen een totaal ander beeld bij jou en je toekomstige fiets. Grappig hoe dat gaat.
Haha. Ja wat ik eerst zocht bestaat niet denk ik :-)
Liefst had ik die batavus 30 in oudgroen en iets dikkere stangen ofzo.
pipootje schreef:
05-08-2020 22:59
Bedankt voor de reacties, het wordt denk ik de Batavus sport 8 of 30.
Ik vind beiden een minimale bagagedrager hebben. Doe jij je boodschappen met de fiets?
Beter.Laat schreef:
06-08-2020 17:37
Ik vind beiden een minimale bagagedrager hebben. Doe jij je boodschappen met de fiets?
Denk je dat mijn fietstassen daar niet op kunnen?
Ze kunnen er ongetwijfeld op, maar als je daar kilo's boodschappen in gaat doen.... Ik weet het niet hoor. Ben een beetje bang dat het gaat 'zwabberen...'
Wat zegt de fietsenwinkel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven