Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@L261994, oh balen!
Ik heb ook vrij weinig bloed hoor. Eerste dag wat rose bloed en dan 2 dagen helder rood maar om nou te zeggen heel veel. Wel genoeg voor maandverband dat wel.
@Roanna1991, oh ook balen..
@Nickii, ach joh weet je, uiteindelijk doe ik het toch voor mijzelf dus :)
Mooi dat je een goede echo hebt gehad!
@Jekeek, gezellig dat je er weer bent :) Ik heb het nog nooit meegmaakt maar ik kan mij volledig indenken dat het nog steeds rot voelt :(
@Bibi30, misschien is je lichaam het nog steeds aan het verwerken?
Aquarium1301 ik zie dat je een meisje krijgt. Wat leuk!

Ja idd Paradijsvogel. Hoe is het met jou?

Hier zijn we gister begonnen om het om de dag gezellig te hebben maar ik denk dat we maar even vanavond en morgen het ook gezellig moeten hebben want ik deed vanmorgen twee testen, wat ik al een week doe, (action en een dipstick) en op beide kwamen de testtrepen best wel snel naar boven (geen knal maar beginnen wel donkerder en sneller te voorschijn te komen). Ze werken eindelijk weer zoals ik ze ken. De teststreep begint al sneller naar boven te komen voordat het urine bij de controlestreep is zeg maar. Normaal komt de controle streep eerst dik en dan komt de teststreep er achter aan en dan heel licht. Maar nu komt de testtreep sneller en al best donker. Gistermiddag had ik wel wat last van mijn onderrug en dat hield even aan. Ik heb ook wat slijm gespot....

Ik had natuurlijk de 41 dagen aangehouden en dan zou ik 11 augustus ovulatie hebben maar nu misschien morgen en of overmorgen (6 aug). Dus zit ik toch best wel in de buurt van de 41 dagen. Mijm lichaam begint weer normaal te gaan functioneren :)

Vorige maand had ik natuurlijk wat dingen met mijn vader en had wat stress vanwege wat er op werk was dus misschien late cyclus door stress gehad?!
L261994 en Roanna jammer dat jullie ongesteld zijn geworden :hug:

Jekeek fijn dat jullie verhuisd zijn. Hoe bevalt het? Hoop dat het snel weer raak is bij jullie!

Nickii wat fijn van de goede echo! Hoe voel je je verder?

Wat goed dat je je eisprong weer hebt gevonden Bibi! Spannend dat jullie er weer voor gaan! Hoop snel op goed nieuws van je!

Goed bezig Ariel! Hoop dat het op deze manier lukt ;)

Nm1 bijna nod toch? Hoe gaat het?
En Paradijsvogel hoe gaat het met jou? Ongesteld geworden of...?

Hier super vermoeid dus reageer niet zo vaak. Sorry daarvoor. Lees wel geregeld mee, gun jullie allemaal snel een goede zwangerschap. Ik heb volgende week de termijnecho, vind het best spannend. Misselijkheid valt eigenlijk wel mee momenteel, wel het idee dat buik al wat groeit. Zal blij zijn als het eerste trimester straks voorbij is en we het gewoon iedereen kunnen vertellen.
Hee meiden, lief dat jullie er naar vragen. Ik ben helaas afgelopen zaterdag ongesteld geworden. Balen! Had echt goede hoop deze ronde, had mijn LH piek gevonden en er goed gebruikt van gemaakt. Uiteindelijk precies 14 dagen na mijn piek ongesteld geworden. Cyclus was dus weer een paar dagen langer dan verwacht.

Ik ben ook altijd maar heel licht ongesteld, ben er nu al weer vanaf, dat is dan wel weer fijn. Op naar ronde 4.

Merk dat ik er nu wel een beetje de balen van heb, april leek me ook zo’n fijne maand om uitgerekend te zijn. Maar goed, deze maand weer vol goede moed verder. Ik realiseer me ook heel goed dat het niet vanzelfsprekend is om direct zwanger te zijn (en blijven).

Moet ook zeggen dat ik even bewust wat afstand heb gehouden van het forum. Ik heb me nooit zo gerealiseerd dat de kans op een miskraam zó groot is, en werd een beetje naar van al jullie nieuws en verdriet. Ik gun het iedereen zo, een fijne en onbezorgde zwangerschap...

Ik lees binnenkort even alles bij en probeer dan even weer op iedereen te reageren. Ik zal de tabel ook snel aanpassen, moet nog even reken wanneer het weer zover is, haha.

Zitten er nog dames op het wachtbankje? En hoe gaat het met alle zwangeren?
@L261994, ik ben ook altijd maar 2/3 dagen heel licht ongesteld. Ik heb dit altijd al gehad, ook tijdens het slikken van de pil. Ik snap je onzekerheid daarover, dat heb ik ook!

Balen weer zeg voor diegene die weer ongesteld zijn geworden, hopen dat het snel raak is voor jullie..

Fijn Bibi30 en Jekeek dat jullie je wat beter voelen, blijft altijd moeilijk denk... :(

Even een tijdje afwezig geweest van het forum.. Ik heb deze maand ook geen ovulatietesten gebruikt en het maar vaak gezellig gemaakt, ik wilde er even niet zo erg mee bezig zijn. Ik denk dat ik 24 juli mijn eisprong heb gehad, dus ga er een beetje van uit dat 6/7 aug mijn NOD is. Normaal heb ik al last van mijn borsten en krampen in mijn buik, nu nergens last van. Aan de ene kant heb ik t gevoel dat het echt niet raak is en wacht ik op mijn ongesteldheid zodat we weer naar de volgende ronde kunnen. Maar aan de andere kant vind ik het ook gek dat ik nog nergens last van heb... Moet zeggen dat het wel rust geeft als ik er niet zo mee bezig ben, het lijkt allemaal wat sneller te gaan. Afwachten maar..
@Paradijsvogel88, oh balen meid. Maar goed ik was vorige keer ook in ronde 4 zwanger dus :)

Ik ga naar het wachtbankje.... Vanaf maandag wilde we dus om de dag.. Maar maandag kwam het teststreepje best wel snel naar boven dus ik dacht nou volgens mij komt hij er aan en ik had ook al wat slijm gevonden..
Gister voor de zekerheid ook maar gezellig gemaakt en vanmorgen zagen de testen er zo uit, https://ibb.co/CWZr5KX.

Hij kan nog donkerder volgens mij dus vandaag ook nog even gezellig maken en dan vanmiddag rond 4 uur weer even testen..
Ik ben blij dat we maandag toch maar begonnen zijn anders had ik hem gemist....
Het heeft nog wel zin toch als we het vanavond nog gezellig maken? Eisprong is 24 a 36 uur na de eerste positieve test toch?

Vorige maand 53 dagen en deze maand (mits ik ongesteld ga worden maar hopelijk niet haha) is het 36 dagen dus niet ver van mijn "normale" cyclus :)
Zo nog maar even gezellig maken! https://ibb.co/Ct5qthZ nog steeds positief! 😇
Als je het nu niet goed heb benut weet ik t ook niet meer ariel hahah . Have fun
Zou nog vrolijk even blijven doorgaan met gezellig maken Ariel! Zo lang het leuk blijft met dit weer ;) Heb ook wel eens van uitzonderlijke gevallen gehoord dat de eisprong pas 4 dagen na de piek was. En vorige keer leek je ook een piek te hebben en toen een week (ofzo) later weer toch? Hoewel deze wel erg positief lijken!!
Even een vraagje, is jullie LF altijd hetzelfde? En hoe zat het in het begin nadat jullie net gestopt waren met de pil?

Ik heb nu 2 keer een LF gehad van 11 dagen maar zit nu al op de 13 dagen. Nog steeds geen tekenen die er op duiden dat ik ongesteld ga worden.. Maar ik weet dus niet zo goed wanneer ik kan gaan testen?
Oh wat spannend nm1 .
Bij mij verschilde dit wel eens ja. Maar ging dat van 14dgn uit.
Ik zal morgen maar een een testje gaan doen als ik jou was :yes:
Oh wat spannend nm1 .
Bij mij verschilde dit wel eens ja. Maar ging dat van 14dgn uit.
Ik zal morgen maar een een testje gaan doen als ik jou was :yes:
Jaa ik durf echt geen test te doen haha, heb zo erg t idee dat t niet raak is deze keer. Geen idee waarom, misschien omdat ik denk dat als ik daar van uit ga t altijd mee kan vallen? :huh:
Maaaarr als ik morgen nog niet ongesteld ben ga ik denk toch maar een test doen... :bonk:
Spannend. Het kan natuurlijk dat je eisprong later was dan je in gedachten had omdat je het niet getest hebt. Miss idd een goed plan om even te wachten dan nog tot morgen.
Geen gekke dingetjes?? Kwaaltjes?
@Sterrenmunt---, dat dacht ik toen idd maar toen ik daarna vergeleek met die andere was dat gewoon negatief, de ovulatie was uiteindelijk ook echt laat gekomen (53 dagen duurde de cyclus uiteindelijk) maar die testen waren echt knal dus toen wist ik het zeker.

@Nm1, bij mij is de LF altijd 15 dagen toevallig haha.

Ik zit nu op het wachtbankje :) Woensdagochtend een knaller en in de avond ook nog (https://ibb.co/Ct5qthZ).

Uiteindelijk maandag, dinsdag, woensdag en donderdag gezellig gemaakt. Gister kwam mijn moeder en vriend oppassen en die gingen rond de middaglunch een stukje wandelen dus wij zijn nog even snel naar boven gegaan haha...

Ik heb nu vanaf vanmorgen al buikpijn (zeurend gevoel)/rugpijn .. Vanmorgen ineens even misselijk voor 2 seconden en heb dan ineens weer trek. Gister zag ik ook ineens sterretjes na het te snel opstaan. Maar ik zal mezelf wel gek maken hoor haha...
anoniem_359093 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 12:33
15.82% gewijzigd
Wat spannend @nm1! Mijn LF duurt altijd 13 dagen, daar kan ik de klok op gelijk zetten. Wanneer wil je gaan testen?

Klinkt alsof je er alles aan hebt gedaan @ariël! Hopelijk is het raak, duimen!
Ariel je zal dan nu wel je eisprong hebben gehad. Ik wordt dan ook erg misselijk en btje draaierig.
Symptonen zouden het iig nog niet kunnen zijn heeft een kleine week nodig. Succes met afwachten ik die met je mee ik moet nog een goeie week geduld hebben
Vanochtend toch maar een test gedaan, witter kon die niet zijn denk..... Denk dat als ik maandag nog niet ongesteld ben ik nog een keer ga testen?? Voor de rest voel k me heel af en toe een beetje misselijk en soms steekjes linksonder bij mn buik, maar kan ook zijn dat k gewoon misselijk wordt van de zenuwen haha.

Ariël, nu maar hopen dat t is gelukt en de tijd een beetje snel gaat! :) Dat wachten is zo vreselijk altijd...
Oh balen nm1 maar goed kan natuurlijk nog te vroeg zijn. Houd nog even vol
https://ibb.co/pKPb9Fr uiteindelijk zagen ze er op 5 augustus zo uit en 3 dagen al wat hier en daar steekjes. De testen liepen 6 augustus ook netjes af. Eisprong is dus geweest!

Op het wachtbankje dus en vanaf volgende week zaterdag testen 😇
@arielmermaid: spannend! Goed gebruik van gemaakt. Ik duim voor je.

@Nm1 : wat enorm balen hè dan zo’n witte test. Ik hoop voor je dat die maandag toch nog positief is!

Verder alles wel gelezen maar even weinig zin gehad om alles bij te houden ja mijn miskraam. Deze was op 13 juli. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus zich herpakt heeft. Als deze direct weer is zoals voorheen zou ik morgen mijn NOD hebben. Op het wachtbankje dus..
Stetlte lala bloem. 1e keer weer ongesteld is ook even confronterend vond ik. Maat wel fijn als het allemaal weer werkt. Bij mij duurde mijn cyus goeie 5 weken na mk
Nm1 hoe gaat het daar? Even nieuwsgierig of je nog getest heb of inmiddels ongesteld ben geworden?

Blije beer jij nadert ook alweer bijn je nod. Spannend. Heb je een goed gevoel dit keer?
Weer een paar dagen voorbij... Ik heb al sinds de eisprong een opgeblazen buik zeg....
En soms zit ik ineens vol van eten en ben ik misselijk. Maar goed, ik ga me niet gek maken..

Gelukkig dat ik bij mijn vorige zwangerschap nergens last van had en dus ook niet het idee had dat ik zwanger was want dat kan ik nu ook niet vergelijken haha.

Aanstaande zaterdag ga ik een test pas doen (zeg ik nu) 😬. 19 augustus is mijn NOD.
Duurt lang he wachten ariel. Ik verwacht zaterdag mijn nod en maak mezelf ook soms helemaal gek. Ik heb bij alle zwangerschappen al erg snel last vd me borsten . En nu ook weer een btje maar niet heel erg.. verbeeld ik het me nou..maak ik mezelf gek... nog een klein weekje wachten ik probeer ook echt te wavht tot vrijdag zaterdag met testen. Moeilijk
Ja wachten duurt idd lang 🤭

Ja het is echt moeilijk om je zelf niet gek te maken. Het gaat ons lukken om niet eerder te testen en dan gaan we samen testen op zaterdag 😇

Het enigste wat ik opmerk is dat mijn buik echt opgezet is (beginnent buikje) hij lijkt op mijn 21 weken buikje van de eerste (tweede zwangerschap gaat het uiteraard altijd sneller met de buik) Nou heb ik niet een mega platte buik van mijzelf maar dit is echt opgezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven