April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
He meiden,

Asjemenou, van harte gefelciteerd nog met je dochter Isa! Fijn dat je het op eigen kracht hebt kunnen doen!

Wij waren even een paar dagen in het ziekenhuis met Stef. Hij was erg benauwd 's nachts en nu bleek dus dat hij per nacht zo'n 40 keer stopt met ademen.

Allerlei onderzoeken gehad, aan de hartbewaking gelegen, en gelukkig zijn alle enge dingen uitgesloten en blijkt het verborgen reflux te zijn.

Hij heeft hierdoor een ontstoken slokdarm en is dus zo benauwd van het opkomende maagzuur, en stopt dan met ademhalen. Hierdoor zakt z'n zuurstofgehalte in zijn bloed. Gelukkig kon hij zichzelf steeds weer herstellen, qua ademen.

Hij krijgt nu allemaal soorten medicijnen, die hij wel ws heel lang moet gebruiken maar gelukkig loopt het allemaal met een sisser af.

Meiden met BIB, succes en sterkte, ze moeten nu toch wel een komen??
Hallo dames,

Ik ben ook bevallen!

Om 05:30 uur op 1 mei is onze dochter Fee Havana geboren.

Ze woog 4100 gram!!! en is 55 cm lang.

De bevalling was heftig, maar voor een 1e keer relatief kort. 5 uur ontsluitingsweeen en 2 uur persen. Gelukkig alles thuis dus konden meteen genieten. Nu natuurlijk bekaf want heb vannacht 3 uur geslapen.

Ben helemaal verbaasd dat we een dame hebben gekregen...krijg opeens allemaal roze in huis. Echt leuk.

Volgende keer wat uitgebreider.

Liefs en voor iedereen die nog moet: sterkte!
India: van harte gefeliciteerd......en wat een mooie naam ook weer: Fee, grappig, die naam heb ik heel lang aan mijn kind willen willen geven als het er ooit van kwam!!En dan ook zo geschreven!

Maar je hebt het niet alleen voor het zeggen he....helemaal leuk!

Wat een flinke meid trouwens!! die van ons schatten ze ook rond dat gewicht, maar wij hebben dan ook vrij lang gelopen he...ik nog steeds trouwens!!

Fijn ook dat je thuis bevallen bent, ben benieuwd naar het verhaal.

Geniet ze en zo te lezen gaat alles goed!!

Nu ik nog.....ben echt benieuwd wanneer ik nu eindelijk mag...
Joehoe!!! En weer een baby! Van harte india! Geniet lekker van je Fee!

Jeetje Mette, klinkt heftig! wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig dat het met medicijnen goed onder controle te houden is. Gaat het dan weer over?

@ Beer:Heftig voor jou zeg! 3 kinders die allemaal vakantie hebben en een kersverse baby erbij. ik ben ook 'blij' als de vakantie weer voorbij is. :-)

Verder alles prima hier. Weer wat beter en rustiger dan vorige week gelukkig. En qua slaap gaat het redelijk. Ik pak nu toch wel de nodige uurtjes. Meestal tenminste...

Succes iedereen. Met zorgen en met wachten op de komst van jullie kindje!
India; gefeliciteerd !! Flinke meid zeg en zeker vlotte bevalling !! Fijn lekker thuis. Geniet er van !!
Goedemorgen,

Hehe....vanmorgen rond 5.30 werd ik wakker door krampen en om 07.35 zijn mijn vliezen gebroken, nu ongeveer om de 10 min weeën, die ik wel goed voel maar goed te doen zijn..

Vanmiddag komt de VK.....

ik hoop snel met goed nieuws te komen dames!!!

liefs
India gefeliciteerd met Fee, een flinke dame met een mooie naam! Was het een beetje te doen 2 uur persen? Ik kan me herrineren dat ik bij de 1e na 20 min dacht jemig gebeurt er wel wat daaro?

Steenbokje: joehoe eindelijk mag jij ook, succes vandaag meid! Meisjes zijn ver in de meerderheid geloof ik haha

Mette: dat is schrikken zeg als je daar achter komt. "gelukkig" is het iets wat je met medicijnen een beetje in de hand kan houden. Maar wat zielig dat Stef er zo'n last van heeft! Fynn had gewone reflux en deed dus regelmatig een brandweerspuit na als hij een fles melk ophad. Ook niet echt fijn maar inmiddels is ie er redelijk overheen gegroeid.

Noerie: gelukkig alweer een beetje bijgekomen. En de vakantie is bijna voorbij nog even volhouden!

Hier ook iets meer uitgerust. manlief heeft me smorgens al 2 keer laten slapen als Fynn wakker werd om half 8 (hij slaapt ineens uit echt geweldig!!) zodat ik wat bij kon slapen en het werkt! Gwen heeft een heel aprt ritme nu. overdag netjes om de 3 uur en dan na haar fles van 19-20 uur maakt ze een ruk van 5-6 uur. Dan nog een keertje ongeveer 4 uur en dan begint ze weer om de 3 uur te eten. Ik hoop eigenlijk stiekem dat ze binnenkort om 23 uur nog een fles wil en dan 6 uur gaat slapen maarja je kan niet alles hebben haha
Succes Steenbokje!!!!! En India: gefeliciteerd met de " kleine" meid!

Ga nu snel even douchen voordat de visite komt.

Groetjes,

Puck
YEAH!!! Steenbokje kan en mag ook eindelijk! Zet hem op meid. Zal erg aan je denken vandaag!
Haha, steenbok dat wordt nog spannend !! Hier ook weeen vanaf een uur of 7.30. Nog onregelmatig maar zo ging het de vorige 2x ook. Heerlijk rustige opbouw maar ineens gaat het heel rap. Dus ik ga zo ook ff de vk bellen.
@ Steenbokje...succes meid...zet hm op!!!

Hier gaat alles prima met onze kleine meid. Overdag om de 3 a 3,5 uur, en vanacht twee keer een ruk van 6 uur (moest haar vanmorgen zelfs wakker maken) en nu slaapt ze nog steeds. Gisteren en eergisteren was ze ook een beetje onrustig overdag, dus misschien is ze dat even aan het inhalen. Ook heeft ze één vies oogje (is zo'n bacterie die hier weer eens heerst bij veel kindjes) Schoonmaken met een gaasje en afgekookt water en verder kun je er weinig aan doen....

Verder hebben wij eigenlijk geen klagen. Haar laatste fles zit meestal tussen 22 en 23.30 uur en daarna slaapt ze meestal tussen de 5 a 6 uur, dus vroeg in de ochtend weer een fles, en daarna slaapt ze meestal nog 4 uur. Manlief moet dinsdag weer aan het werk, dan is zijn vakantie echt op. Gelukkig hebben de kids nog een weekje vrij!!

Alle dames die bevallen zijn....gefeliciteerd! Inderdaad leuke namen!!! Alleen weet ik niet zo goed hoe je Najade uitspreekt???
@Floddertje...dat wordt nog een wedstrijdje tussen de hekkensluiters! Jij ook succes meid!!
India: gefeliciteerd met Fee. Wat een flinke dame zeg! Lekker vlotte bevalling ook, dus nu lekker gaan genieten!

Steenbokje: joepie je mag ook eindelijk. Ik hoop dat je de weeen goed kunt opvangen en dat je meisje er lekker snel is vandaag. Je hebt er lang genoeg op gewacht

En Floddertje: jij ook heel veel succes! En ook nog begonnen op de uitgerekende datum :-)

Leuk dat jullie nu alledrie ook kunnen beginnen met het moederen.

T&G: vervelend van het oogje, maar lekker dat het al zo goed gaat met jullie kleine.

Elma: lekker dat manlief je laat slapen. Ik merk dat dat soms zoveel verschil kan maken, even die extra uurtjes erbij pakken.

Mette: wat een schrik zeg, maar gelukkig dat ze goede medicijnen hebben die helpen.

Hier een r*k nacht gehad. Emma kwam ongeveer om de twee uur en wilde daarna niet meer slapen. Ze is alleen hartstikke moe en ik heb het idee dat ze haar ritme aan het verschuiven is. Overdag slaapt ze goed en lang, soms meer dan vier uur en dan moet ik haar echt wakker maken omdat ik er niet te lang tussen wil laten zitten overdag. Maar s nachts zit er soms krap 3 uur tussen en is ze na de voeding erg wakker. Tips moeders??
Asjemenou en India, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!!

Steenbokje en Floddertje heel veel succes, ik denk aan jullie!!
Flodder jij ook succes vandaag. Het zal idd aan het eind snel gaan denk ik zeker bij een 3e. Ben benieuwd of er nog een jongen bijkomt of dat jij ook een mooie meid krijgt!

Assevas: hmm lastig als ze hun ritme omdraaien. Ik heb niet echt tips meestal draaien ze het vanzelf om na een paar dagen maarja daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan. Ik kan niks anders verzinnen dan voeden in schemerlicht en zo weinig mogelijk kletsen snachts tijdens de voedingen. overdag lekker laten slapen met de gordijnen open zodat het licht blijft in haar kamer. Succes!

Steenbokje: al een eind op weg inmiddels hoop ik!
Hier is het inmiddels helemaal rustig...de weeën zijn weg

VK belt aan het begin van de avond nog ff maar het is helemaal rustig hier...af en toe een klein pijnscheutje maar that's it

vruchtwater blijft komen en veel slijm (sorry hoor) maar dat is dan alles.....
Steenbokje en Flodder: Succes!!

Steenbokje; ik hoop dat het snel gaat doorzetten voor je!

Assevas; Oei lastig, omgedraaid ritme, wat Elma al zegt, 's nachts zo rustig en donker mogelijk laten, overdag zou ik haar om de 3 uur gaan voeden. Zodat ze iig overdag genoeg binnen krijgt en niet 's nachts gaat inhalen.

Elma; Tijn van Selma heeft ook zo lang de brandweerspuitimitatie gedaan Stef spuugt helemaal niet, dat is ook niet het probleem. Het gaat meer om het maagzuur wat in z'n slokdarm blijft opkomen waardoor het daar brandplekjes veroorzaakt en dat gaat ontsteken. En bij Stef loopt het dan ook nog in zijn luchtwegen waardoor hij benauwd is, en stopt met ademen.

Ik hoop ook dat Gwen, die 6 uur slaap gaat verplaatsen, dat zou lekker zijn! Komt Fynn eigenlijk nog 's nachts?

Hier dus weer lekker thuis, heerlijk weer. Nova is ook helemaal in de wolken dat we er weer zijn.

Vanmorgen had ze al haar barbies en mylittlepony's om Stef heen gelegd, en zei tegen hem;Stef, mijn bessste vriend.

En ze slist ook nog, dus het was ook erg grappig om te horen
balen Steenbokje, maar 1 voordeel van gebroken vliezen is dat je binnen 36 uur zowieso je kleine meid zal gaan zien. Ook al moet je dan wel naar het ziekenhuis dat is misschien wat minder als je thuis wilde bevallen.

Mette: ahh wat lief van Nova dat ze al haar speelgoed heeft "gegeven" aan Stef. Hoe lang duurt het of je weet dat de medicijnen aanslaan? Zal wel een paar dagen zijn he? Fynn komt gelukkig al in geen maanden meer om een nachtvoeding. Sinds dat hij bijna 4 maanden was slaapt hij al door vanaf 22 uur 's avonds tot 6 uur smorgens en toen hij een maand of 6-7 was wilde hij ook die laatste fles niet meer en slaapt dan dus van 18-6 het klokkie rond. hopelijk leert zus het ook snel haha
Alle bevallen dames: van harte gefeliciteerd met jullie dochtertjes. En wat hebben ze weer allemaal mooie namen! Wel heel erg veel meiden in de maand april!!

@Steenbokje: succes met de bevalling!! Ik duim voor je dat het nu weer snel op gang komt!!

@Floddertje: ook heel veel succes! En natuurlijk wordt er hier ook geduimd!!!

@Assevas: tja, ik kan je eigenlijk alleen dezelfde tips geven die Elmanita ook al gaf. Misschien wel nog proberen om haar overdag niet te lang door te laten slapen voor een voeding, maar proberen haar om de 3-3,5 uur wakker te krijgen.

@Mette: da's even schrikken, maar gelukkig hebben jullie het op tijd gemerkt. Hoe lang moet Stef die medicijnen nemen?

@Beer: Morgen komen de 2 oudsten weer naar huis dus de relatieve rust die we hadden is dan ook verdwenen. Ze hebben deze hele week nog vakantie, dussssss..... weinig rust voor mama. Vanaf volgende week weer een ander ritme omdat de school dan weer is begonnen. Middelste zoon is 14 mei jarig, dus nog even iets verzinnen om uit te delen en nog verjaardagsfeestje plannen...

Verder gaat het hier wel goed. Anne blijft rond de 3-4 uur komen, dag en nacht. Manlief wordt er niet meer wakker van. Vanmiddag heeft hij op de bank geslapen met Anne op zijn buik zodat ik even een uurtje slaap kon inhalen. Anne was trouwens afgelopen dinsdag 260 gram aangekomen in 1 week. Netjes dus en was precies weer op haar geboortegewicht. Verder blijft ze vrij rustig (en dat ben ik wel anders gewend...), dus soms vraag ik me af of er niet iets aan de hand is, gewoon omdat ik dat niet ben gewend.
Oh ja, Assevas: ik doe Anne nu in bad vlak voor haar laatste voeding, kruikje in bed zodat ze in een warm bedje komt te liggen (kruik blijft niet in bed) en dan slaapt ze meestal zo in omdat ze moe en warm en voldaan is.
Ja kom op flodder en steenbokje GO GO GO GO GO GO GO

Steenbokje hou vol he meid je meissie is onderweg!!!

India gefeliciteerd met je meisje! Waanzinnig mooie naam!! Lekker genieten!

Mette jeetje dat is wel schrikken met Stef zeg! Beterschap voor jouw mannetje maar dat moet wel goed komen met de liefde van zijn zusje *smelt*

Ik heb niet veel te melden eigenlijk Anouk gaat nog steeds super, morgen weer voor controle naar het CB maar ze krijgt al lekkere plooien in haar beentje dus dat aankomen zit wel goed. Wel bizar hoe die kleintjes veranderen zeg.....

Ben benieuwd hoe het met floddertje en steenbokje gaat.....
India, gefeliciteerd met je meisje, Fee is zeker een mooie naam! En fijn dat het zo snel is gegaan, zeker voor de eerste keer.

Flodder en Steenbokje, succes!

Mette, gelukkig gaat het weer goed!

Ben een paar dagen weggeweest in huisje in Zeeland, voor het eerst met z'n allen. Was leuk.

Moet nu voeden...kom later weer meer schrijven en reageren!
Hoi meiden,

India, van harte gefeliciteerd! Leuke naam, Fee.

Mette, dat klinkt heftig. Hopelijk helpen de medicijnen snel.

Steenbokje: succes en zet 'm op.

Hier goed maar moe moe moe. Met de doorslaapverhalen kan ik helaas nog niet echt meepraten. Ik ga nu ook proberen overdag meer te voeden. Nu is er nog geen verschil tussen dag en nacht en voed ik continue om de 3 a 4 uur.

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
ik zag net even steiken op het dec 06 topic dat Floddertje gistern is bevallen van een mooie jongen genaamd Pepijn! Gefeliciteerd meid!! En nog op de uitgerekende datum ook!

later meer rwactie, eerst even ontbijten (of meer brucnhen haha) kids waren niet te harden vanmorgen......
*** ik breek even in***

Mette mare van iemand van mijn eigen topic hoorde ik dat je zoontje verborgen reflux heeft. Mijn zoontje (3 mnd) heeft vorige week ook in het ziekenhuis gelegen en heeft onder andere ook verborgen reflux. Kreeg in 24 uur tijd wel 152 zuuraanvallen!

Welke medicijnen krijgt jouw zoontje en merk je al verschil? Hier begint mijn mannetje zich eindelijk wat verder te ontwikkelen. Leek net of dat stil stond.

In ieder geval heel veel succes met je mannetje!

*** sluipt weer weg***

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven