Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ahh wat zielig mittensz (ook voor jou, met zo'n hoge rekening!!)

Onze ktiten was vannacht achter de plinten in de keuken geklommen blijkbaar. Vanmorgen om 7 uur maakte zoon me wakker omdat hij de poes niet kon vinden en toen kwam ze er pas achter vandaan. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen dat ze daar achter gaat? Ze heeft een krabpaal met plekje waar ze zich kan verstoppen en ook nog andere mogelijkheden in huis. Wel heb ik het vermoeden dat er wel eens muizen achter de plinten zitten, dus wellicht is ze aan het jagen geweest?

Ze is trouwens echt zo lief. :flirting: Gisteravond lag ze helemaal als een baby bij me in mijn armen, op haar rug. :heart: Qua knuffelgedrag is het net een ragdoll
Mindervanmjj muizen kan heel goed maar kittens willen op de meest rare plekken graag slapen.

Mittens jemig wat een rekening O_O

Ibi zou een penis amputatie niet helpen bij de blaas problemen dan word de blaas door gang groter.
Ik kreeg deze optie van de dierenarts omdat ik er hier ook 1 heb met veel blaasontsteking en zelfs verstopping ondanks tig onderzoeken en special voer en alles.
mittensz schreef:
25-07-2020 16:34
Zo. Even naar de dierenarts met kater die vanmorgen gestoken is door een wesp en nu toch wel een gezwollen pootje had. Nog geen 5 minuten binnen geweest, toch 113 euro verder. Voortaan mogen ze alleen nog doordeweeks gestoken worden :|
Poeh.

Maar in pootje gaat vanzelf weer over.
miekemv schreef:
26-07-2020 10:41
Poeh.

Maar in pootje gaat vanzelf weer over.
Altijd? Want het was voor mij de eerste keer dus ik wist niet wat ik moest , maar dan weet ik dat voor de volgende keer. Op internet stonden hele uiteenlopende verhalen. Hij had er wel veel last van, kon er niet op staan en het voelde echt warm en dik aan. DA zei dat het een allergische reactie is geweest en volgende keer dus erger kan zijn
Oh wat schrikken Mittenz? Hoe gaat het nu met het pootje?
Hij huppelt nu al weer gewoon rond. Eigenlijk dezelfde dag al weer, ook al voordat hij antihistamines toegediend heeft gekregen maar ‘t pootje was 1,5 keer zo groot en warm.

Het zuurste is dat ik het afgelopen jaar al absurd vaak bij de dierenarts heb gezeten. Mijn hele leven katten gehad bij mijn ouders, nooit problemen. Nu voor het eerst zelf aan begonnen en al-tijd stress en zorgen, over de ruim 1000 euro die ik uit heb gegeven nog niet eens gesproken :(
mittensz schreef:
26-07-2020 15:10
Altijd? Want het was voor mij de eerste keer dus ik wist niet wat ik moest , maar dan weet ik dat voor de volgende keer. Op internet stonden hele uiteenlopende verhalen. Hij had er wel veel last van, kon er niet op staan en het voelde echt warm en dik aan. DA zei dat het een allergische reactie is geweest en volgende keer dus erger kan zijn
Ik weet het niet of het altijd is. Ik had eentje twee jaar geleden met een dikke voet door wesp. Toen moest ik in de gaten houden en was geen probleem voor de ademhalingswegen.
Ik hoop dat hier iemand mij van advies kan voorzien :-$

Ik ga de komende 3 dagen op katten passen. Baasje ken ik al langer maar de katten moeten weinig van mij hebben.
Maar nu belde net baasje ze zijn onderweg naar vakantie bestemming maar 1 van de katten is ontsnapt en nergens te vinden.
Toch zijn ze weg gegaan en zadelen ze mij op met het probleem en dat met deze hitte.

Ik weet eigenlijk niet goed wat nu te doen.

Ben vooral boos dat ze mij nu met dit probleem op zadeld.
Wat verwacht ze van jou dan? Was het meer een mededeling of verwacht ze dat je hem/haar gaat zoeken? Gaan ze normaal gesproken ook wel eens naar buiten of zijn het eigenlijk binnenkatten?
derooiekater schreef:
26-07-2020 08:48
Mindervanmjj muizen kan heel goed maar kittens willen op de meest rare plekken graag slapen.

Mittens jemig wat een rekening O_O

Ibi zou een penis amputatie niet helpen bij de blaas problemen dan word de blaas door gang groter.
Ik kreeg deze optie van de dierenarts omdat ik er hier ook 1 heb met veel blaasontsteking en zelfs verstopping ondanks tig onderzoeken en special voer en alles.
Oef dat zou ik wel heftig vinden. Maar ik hou het in mijn achterhoofd ik wil eigenlijk dat er eerst nog bloedonderzoek gedaan wordt voor eventuele nierklachten. Bedankt voor het meedenken!
Over 2-3 weken weer urine inleveren.

De rode dame en de zwarte kanjer liggen op appegapen. Arme schatten, zet koud water neer met ijsklontjes en bied ze plekken voor schaduw.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
derooiekater schreef:
07-08-2020 16:34
Ik hoop dat hier iemand mij van advies kan voorzien :-$

Ik ga de komende 3 dagen op katten passen. Baasje ken ik al langer maar de katten moeten weinig van mij hebben.
Maar nu belde net baasje ze zijn onderweg naar vakantie bestemming maar 1 van de katten is ontsnapt en nergens te vinden.
Toch zijn ze weg gegaan en zadelen ze mij op met het probleem en dat met deze hitte.

Ik weet eigenlijk niet goed wat nu te doen.

Ben vooral boos dat ze mij nu met dit probleem op zadeld.
Huh das tamelijk onverantwoord van de katteneigenaar. Het is dus een binnenkat normaal?

Oef ja ik weet niet hoeveel tijd je hebt normaal komen er tips als:

- ga wandelen door de straat als het rustig is en roep de kat
- zet de kattenbak bij de deur zodat hij/zij de geur herkend
- vraag aan buren of ze in hun schuur willen kijken
- meld de kat bij amivedi (mag hopen dat de katteneigenaar dat gedaan heeft)

Weet je of de kat een chip heeft?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hoe warm het ook is hier ligt de dame heel graag op schoot. lekker hoor zo'n kruikje op schoot met 30 graden o_o
Ik sluit me aan bij dit topic. Heb twee leuke katten.

Vraagje: ik merk op dat een van de twee weinig drinkt deze dagen, ik denk ook echt wel te weinig. Iemand tips om haar meer te laten drinken?
Wat voor drinkbakje heeft ze? Onze kitten drinkt het liefst uit keramiek heb ik gemerkt, dan blijft het water ook koeler.
Ibi en mindervanmij

Ze verwacht dat ik toch uit kijk naar de kat.
Kat is nog nergens als vermist op gegeven door de eigenaar.
Door na te vragen blijkt de kaf gisteravond voor het laatst gezien te zijn.
Buren zijn op de hoogte en zoeken mee.

Beestje is 14 jaar oud dus sluit ook niet uit dat het een plekje is gaan zoeken om te sterven.
14 is wel wat jong voor een kat om dood te gaan. Tenzij die ziek is.
Kat reageerde waarschijnlijk op de vakantiestress door alles inpakken e.d.

Hoe lang zijn ze weg ?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
mindervanmij schreef:
07-08-2020 17:31
Wat voor drinkbakje heeft ze? Onze kitten drinkt het liefst uit keramiek heb ik gemerkt, dan blijft het water ook koeler.
Een aluminium drinkbakje van de intratuin en ik heb een grote pan neergezet met ongeveer een liter water (andere kat drinkt graag uit pannen). Misschien is keramiek een optie. Bedankt!
Quaintrelle schreef:
07-08-2020 17:54
14 is wel wat jong voor een kat om dood te gaan. Tenzij die ziek is.
Kat reageerde waarschijnlijk op de vakantiestress door alles inpakken e.d.

Hoe lang zijn ze weg ?
3 dagen

Kat was dagen hier voor overal aan het plassen maar zs weigerde om de urine van de kat laten onderzoeken
derooiekater schreef:
07-08-2020 18:28
3 dagen

Kat was dagen hier voor overal aan het plassen maar zs weigerde om de urine van de kat laten onderzoeken
Nou ja zeg! Hier zadel je de kattenoppas toch niet mee op? Zorgt ze normaal wel goed voor haar dieren?
Lastig zeg. Ik zou denk ik bellen om te zeggen dat ze maar terug moet komen en dat jij je terugtrekt hoe moeilijk ook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
07-08-2020 19:39
Nou ja zeg! Hier zadel je de kattenoppas toch niet mee op? Zorgt ze normaal wel goed voor haar dieren?
Lastig zeg. Ik zou denk ik bellen om te zeggen dat ze maar terug moet komen en dat jij je terugtrekt hoe moeilijk ook.
Die neiging heb ik ook zeker omdat het warm weer is. Er is nog een kat binnen die verzorg ik wel.
De katten zijn haar kinderen daarom ben ik ook zo verbaasd
derooiekater schreef:
07-08-2020 19:43
Die neiging heb ik ook zeker omdat het warm weer is. Er is nog een kat binnen die verzorg ik wel.
De katten zijn haar kinderen daarom ben ik ook zo verbaasd

Echt heel vreemd. Ik vind dat ze niet vn jou kan verwachten dat je een hele zoektocht op touw gaat zetten. Je hebt haar beloofd de katten te verzorgen, dit valt daar voor mij wel ver buiten, tenzij je natuurlijk zélf een van de katten zou laten ontsnappen
Jemig joh, dat je überhaupt weg kan gaan als een van je katten is ontsnapt.. Ik zou er niet over piekeren, hysterisch als ik ben als het op mijn katten aankomt. Heel raar dat ze jou daarmee opzadelen. Die mensen mogen zich met recht diep gaan schamen.

Ik snap dat je hier helemaal geen zin in hebt maar ik hoop dat je toch iets gaat doen, niet voor hen, maar voor het beestje zelf. Die kan het ook niet helpen natuurlijk..
Ik zou buiten eten en drinken neerzetten nu jij er mee opgezadeld bent. Katten ergens opsluiten en deur open zetten als het donker is.

Afschuwelijk dit. Moesten ze een vliegtuig halen of zo?
Fluffypuff schreef:
07-08-2020 17:30
Ik sluit me aan bij dit topic. Heb twee leuke katten.

Vraagje: ik merk op dat een van de twee weinig drinkt deze dagen, ik denk ook echt wel te weinig. Iemand tips om haar meer te laten drinken?
Ik raad een drinkfontein aan, katten houden namelijk van zuurstofrijk, bewegend water. Van nature zijn katten ook gewoon slechte drinkers. Mijn kat dronk ook niet heel veel voordat ik een fontein aanschafte en sindsdien drinkt ze echt een stuk beter. Je kan als je natvoer geeft hier ook altijd wat extra water over doen. Wat bij mij soms ook werkt is om mijn vingers nat te maken met water, dan likt ze het eraf en dan huppelt ze vaak ook nog even naar haar fontein om meer te drinken.
miekemv schreef:
07-08-2020 21:14
Ik zou buiten eten en drinken neerzetten nu jij er mee opgezadeld bent. Katten ergens opsluiten en deur open zetten als het donker is.

Afschuwelijk dit. Moesten ze een vliegtuig halen of zo?
Nee ze gaan een paar dagen een klooster in :facepalm:

Ik heb de kattenbak buiten gezet met eten en drinken.

De andere kat zit binnen

Heb ze gevraagd of de kat als vermist bij het amivedi, dierenasiel en nog wat plekken aan te melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven