Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

zondag 9 augustus 2020 om 09:14
Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 01:25Bedankt lieve Parachutes![]()
Heel herkenbaar die diepe band Peixe, al was zij dan mijn eerste poes. Mocht er hier nog een kat komen, dan wordt het zeker weer een poes.
Nog eentje dan, gewoon omdat ze zo schattig was. Hier 12 weken oud, de eerste dagen thuis. Ik herinner me dit als de dag van gisteren. Er stond een zak kattenbakkorrels in de woonkamer met daarop de afbeelding van een kat. Ineens viel haar oog op die zak en dit was haar reactie![]()
![]()

Alleen daarom zou je het moeten doen CC. Niet ter vervanging maar voor de afleiding en de humor.
zondag 9 augustus 2020 om 11:24
Droppie he
Is de kat nog steeds niet terug Rooiekater?
Mieke, ik zal over een paar weken eens een beetje om me heen gaan kijken. De afleiding van nieuw leven in huis zou ik inderdaad goed kunnen gebruiken. Een kitten is natuurlijk ontzettend leuk, maar dan wil ik er eigenlijk 2 (en vind 4 katten echt teveel), dus misschien is er ergens in een asiel een niet al te oude lieve poes die een huisje zoekt.

Mieke, ik zal over een paar weken eens een beetje om me heen gaan kijken. De afleiding van nieuw leven in huis zou ik inderdaad goed kunnen gebruiken. Een kitten is natuurlijk ontzettend leuk, maar dan wil ik er eigenlijk 2 (en vind 4 katten echt teveel), dus misschien is er ergens in een asiel een niet al te oude lieve poes die een huisje zoekt.

zondag 9 augustus 2020 om 12:29
Dat is een goed idee. Het helpt om een ander dier te helpen.Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 11:24Droppie he![]()

zondag 9 augustus 2020 om 12:31
CC, sterkte met het verlies, maar voor altijd een plekje in je hart he?Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 11:24Mieke, ik zal over een paar weken eens een beetje om me heen gaan kijken. De afleiding van nieuw leven in huis zou ik inderdaad goed kunnen gebruiken. Een kitten is natuurlijk ontzettend leuk, maar dan wil ik er eigenlijk 2 (en vind 4 katten echt teveel), dus misschien is er ergens in een asiel een niet al te oude lieve poes die een huisje zoekt.
Wat betreft denken aan een nieuwe kat : er zitten op het ogenblik heel veel kittens in de asielen. Maar die hebben vaak ook een moeder, dat zijn voornamelijk jónge poezen, van 1 a 2 jaar oud, die in een gastgezin hun kittens groot gebracht hebben (nadat ze met de kittens op straat aangetroffen zijn.

Dus in jonge poezen (gesteriliseerd ondertussen) is voorlopig ook nog veel keus,

zondag 9 augustus 2020 om 12:36
zondag 9 augustus 2020 om 13:23
BeterLaat
Ik was net op de site van Ik zoek Baas en daar zag ik inderdaad al een paar van die 1-/2-jarige poezen die een nestje hebben gekregen en nu zelf een gouden mandje zoeken. Zag ook twee hele leuke kittens (allebei poezen) in een asiel hier vlakbij die samen geplaatst worden
Mieke, op zich is er in mijn huis en hart genoeg plek voor 4 hoor, alleen die dierenartskosten.... ik wil ze wel de beste zorg kunnen bieden als het nodig is. Ik ga er nog eens een flink aantal nachtjes over slapen denk ik.

Ik was net op de site van Ik zoek Baas en daar zag ik inderdaad al een paar van die 1-/2-jarige poezen die een nestje hebben gekregen en nu zelf een gouden mandje zoeken. Zag ook twee hele leuke kittens (allebei poezen) in een asiel hier vlakbij die samen geplaatst worden

Mieke, op zich is er in mijn huis en hart genoeg plek voor 4 hoor, alleen die dierenartskosten.... ik wil ze wel de beste zorg kunnen bieden als het nodig is. Ik ga er nog eens een flink aantal nachtjes over slapen denk ik.

zondag 9 augustus 2020 om 13:41
Dat is ook zo. Ik zit al bijna op 100 per maand voor vlooienspul.Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 13:23BeterLaat![]()
Ik was net op de site van Ik zoek Baas en daar zag ik inderdaad al een paar van die 1-/2-jarige poezen die een nestje hebben gekregen en nu zelf een gouden mandje zoeken. Zag ook twee hele leuke kittens (allebei poezen) in een asiel hier vlakbij die samen geplaatst worden![]()

zondag 9 augustus 2020 om 13:46
Wow!
Ik heb daar echt nauwelijks kosten aan. Bij de jaarlijkse enting vraag ik voor de zekerheid ook een pipet Stronghold maar eigenlijk is dat niet heel erg nodig.
Ik heb een afgesloten achtertuin en daar komt geen kat van buitenaf in.
Echt al jaren geen vlo gezien.
zondag 9 augustus 2020 om 13:49
Dat is fijn Peixe en scheelt een hoop geld!
Mijn aso buren verzorgen hun dierentuin heel slecht, er lopen daar zo'n 16 katten rond nu schat ik, dus daarom ontvlooi ik die van mij wel. Mijn tuin is te groot om af te schermen.
Ik geef ze nu Bravecto, topspul want werkt maandenlang tegen vlooien, wormen en teken, maar duur...
Mijn aso buren verzorgen hun dierentuin heel slecht, er lopen daar zo'n 16 katten rond nu schat ik, dus daarom ontvlooi ik die van mij wel. Mijn tuin is te groot om af te schermen.
Ik geef ze nu Bravecto, topspul want werkt maandenlang tegen vlooien, wormen en teken, maar duur...

zondag 9 augustus 2020 om 13:57
zondag 9 augustus 2020 om 13:57
Peixe, heb ik zeker gedaan en schrok me kapot.
Maar vaak zoals op internet lees je alleen de horrorverhalen. Ik moet zeggen dat ik ook best een tijd getwijfeld heb hoor voordat ik het gaf maar ze doen het er echt heel goed op en de dierenarts heeft me op het hart gedrukt dat het echt geen kwaad kan en hij nog nooit een door Bravecto ziek geworden dier in de praktijk heeft gehad.
Maar vaak zoals op internet lees je alleen de horrorverhalen. Ik moet zeggen dat ik ook best een tijd getwijfeld heb hoor voordat ik het gaf maar ze doen het er echt heel goed op en de dierenarts heeft me op het hart gedrukt dat het echt geen kwaad kan en hij nog nooit een door Bravecto ziek geworden dier in de praktijk heeft gehad.
zondag 9 augustus 2020 om 14:00
zondag 9 augustus 2020 om 14:02
Hier gaat het goed, alleen zijn ze nog wat luier dan anders. Ik heb een tuin met heel veel struiken etc. waardoor ze lekker in de schaduw kunnen liggen en dat doen ze dan ook.mindervanmij schreef: ↑09-08-2020 13:57Hoe trekken jullie katten de warmte momenteel? Ik heb het idee dat mijn poes momenteel erg graag onder de Plafondventilator ligt. Maar dat kan ook komen omdat ik zelf heel veel onder onze ventilator lig en dat ze graag bij me is.
Verder merk ik gelukkig weinig aan haar

zondag 9 augustus 2020 om 14:04
Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 13:57Peixe, heb ik zeker gedaan en schrok me kapot.
Gelukkig dat je het wel weet en het een weloverwogen beslissing is.
Ik ken helaas wel mensen waarbij het verkeerd afliep (een grote herdershond)

zondag 9 augustus 2020 om 14:07
mindervanmij schreef: ↑09-08-2020 13:57Hoe trekken jullie katten de warmte momenteel? Ik heb het idee dat mijn poes momenteel erg graag onder de Plafondventilator ligt. Maar dat kan ook komen omdat ik zelf heel veel onder onze ventilator lig en dat ze graag bij me is.
Mijn langharige poes is net Hans Klok. Met wapperende manen voor de ventilator.
Kater ligt of buiten op de redelijk koele tegels of boven (waar het een graad of 28 is) in zijn mandje.
zondag 9 augustus 2020 om 14:08
Gaat wel goed hier. Ze kan zelf heel goed inschatten wat te warm is en wat niet. Ze ligt graag buiten onder de struiken in het koude zand, maar ook binnen op koele vensterbanken. Moet haar er af en toe aan herinneren om wat te gaan drinken, maar verder gaat het gelukkig prima!mindervanmij schreef: ↑09-08-2020 13:57Hoe trekken jullie katten de warmte momenteel? Ik heb het idee dat mijn poes momenteel erg graag onder de Plafondventilator ligt. Maar dat kan ook komen omdat ik zelf heel veel onder onze ventilator lig en dat ze graag bij me is.

zondag 9 augustus 2020 om 14:21
Onze kitten gaat (nog) niet naar buiten omdat ze nog niet gechipt is en ze heeft hiervoor ergens anders gewoond dus we weten ook niet of ze dan naar oude huis terug zou gaan proberen te komen.
Van de week was ze wel een paar keer bijna ontsnapt want ze is wel heel nieuwsgierig naar buiten. Maar de laatste keer schrok ze volgens mij heel erg van de warmte want zodra ze buiten kwam stond ze gelijk stil en konden we haar zo weer naar binnen tillen!
Chippen gaan we trouwens doen tegelijk met de sterilisatie vandaar dat ze nog niet gechipt is.
We twijfelen nog of we haar naar buiten willen laten gaan want ik vind het persoonlijk best eng om een geliefd huisdier zo buiten rond te laten lopen. ik zou veel te bang zijn dat ze niet terugkomt, En ik vind het ook geen fijn idee dat ze dan bij de buren in de tuin kan gaan zitten poepen. Hoe staan jullie daar in?
Onze tuin is niet echt af te sluiten dat ze niet kan weglopen, Omdat we een tuin met de buurman delen. Ik overweeg nu om haar een tuigje aan te leren maar volgens een vriendin is dat ook weer niet goed omdat ze dan meer moeite gaan krijgen met binnen blijven Dan wanneer ze nooit naar buiten gaan. Is dat Ook jullie ervaring?
Van de week was ze wel een paar keer bijna ontsnapt want ze is wel heel nieuwsgierig naar buiten. Maar de laatste keer schrok ze volgens mij heel erg van de warmte want zodra ze buiten kwam stond ze gelijk stil en konden we haar zo weer naar binnen tillen!
Chippen gaan we trouwens doen tegelijk met de sterilisatie vandaar dat ze nog niet gechipt is.
We twijfelen nog of we haar naar buiten willen laten gaan want ik vind het persoonlijk best eng om een geliefd huisdier zo buiten rond te laten lopen. ik zou veel te bang zijn dat ze niet terugkomt, En ik vind het ook geen fijn idee dat ze dan bij de buren in de tuin kan gaan zitten poepen. Hoe staan jullie daar in?
Onze tuin is niet echt af te sluiten dat ze niet kan weglopen, Omdat we een tuin met de buurman delen. Ik overweeg nu om haar een tuigje aan te leren maar volgens een vriendin is dat ook weer niet goed omdat ze dan meer moeite gaan krijgen met binnen blijven Dan wanneer ze nooit naar buiten gaan. Is dat Ook jullie ervaring?
zondag 9 augustus 2020 om 14:49
Wat afschuwelijk

Misschien een stomme vraag, maar is daarbij toen ook echt aangetoond dat het door de Bravecto kwam?
Want ik lees daar wisselende verhalen over.
zondag 9 augustus 2020 om 14:57
Ik weet dat de meningen hierover heel erg kunnen verschillen, maar ik ben van mening dat elke kat naar buiten hoort te kunnen als ze hier zelf behoefte aan hebben - de kans om dat te ontdekken moet wel gegeven worden, vind ik. Er zijn ook uitzonderingen, als ze bijvoorbeeld ziek zijn (FIV), doof of blind. “Binnenkatten” vind ik eigenlijk een heel verdrietig woord. Ik vind namelijk dat ze het recht horen te hebben om door het gras te rollen, de zon op hun gezicht te voelen, achter insecten aan te rennen, een frisse neus te halen etc. Nu vind ik wel dat dit altijd op de meest veilige manier moet kunnen, dus met een afgesloten tuin, een dakterras of balkon, een grote ren of aan een tuigje. Als dit allemaal geen optie is, dan vind ik gewoon loslaten in de buurt ook niet perse slecht - dat heb ik zelf ook een tijd gedaan namelijk. Ik wilde mijn kat ook veilig hebben en natuurlijk wilde ik niet dat ze doodgereden zou worden, haar vrijheid en geluk waren en zijn echter ook hele belangrijke factoren. Inmiddels heb ik wel een afgesloten tuin.mindervanmij schreef: ↑09-08-2020 14:21Onze kitten gaat (nog) niet naar buiten omdat ze nog niet gechipt is en ze heeft hiervoor ergens anders gewoond dus we weten ook niet of ze dan naar oude huis terug zou gaan proberen te komen.
Een tuigje heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar het was bij mijn kat in ieder geval ook zo dat ze steeds vaker en langer naar buiten wilde en ook echt heel lang kon zeuren - begrijpelijk, natuurlijk.
zondag 9 augustus 2020 om 14:58
Ik heb mijn katten ook één keer bravecto laten geven (door da toen ze daar toch waren voor jaarlijkse vaccinaties), en paar dagen later is een van mijn katten zó ziek geworden.Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 14:49Wat afschuwelijk![]()
Misschien een stomme vraag, maar is daarbij toen ook echt aangetoond dat het door de Bravecto kwam?
Want ik lees daar wisselende verhalen over.
Tot twee keer toe bij de da geweest, bloedonderzoek en alles, maar die konden niets vinden. Daarna door kennis gewezen op bravecto.
Dierenarts wilde er niets van weten tr, dat het door bravecto kon komen. Maar ik heb echt even gevreesd voor het leven van m’n kat.
Kort daarop knapte ze gelukkig heel langzaam weer op.
Het kan ook zo zijn dat het niet door de bravecto kwam (m’n andere kat had nl nergens last van) maar ik durf het niet nog een keer aan.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
zondag 9 augustus 2020 om 14:59
Dat herken ik helemaal niet. Onze katten komen alleen buiten aan een tuigje. Bij ons doen ze juist minder pogingen om langs ons heen naar buiten te sprinten nu wij ze regelmatig mee naar buiten nemen.mindervanmij schreef: ↑09-08-2020 14:21Ik overweeg nu om haar een tuigje aan te leren maar volgens een vriendin is dat ook weer niet goed omdat ze dan meer moeite gaan krijgen met binnen blijven Dan wanneer ze nooit naar buiten gaan. Is dat Ook jullie ervaring?
(En nu het zo warm is, willen ze helemaal niet).