Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
mijn kat is absoluut geen buiten kat, op zijn logeer adresje ging hij nog wel is het balkon op. maar nu hebben ze een huis met een tuin en haar katten lopen in en uit.
dus toen poes vorig jaar bleef logeren probeerde hij er een paar keer van door te gaan, dus heeft mijn vriendin een tuigje gekocht en daarmee mocht hij toch de tuin in.

@madrid, ik beschouw mijn kat vooral als mijn kindje en ja zorgen maken hoort erbij. vooral omdat de mijne al op leeftijd is maar hij is gelukkig kern gezond.
zou heel graag nog eentje willen maar dat duld hij niet en huis is niet groot genoeg voor 2 katten.
maar als hij overlijdt weet ik niet of ik wel weer een kat neem, mijn moeder weigert bijv op bezoek te komen omdat ze allergisch is wat mij wel is irriteert, en ze vind het dom dat ik een kat heb genomen want ze is er van overtuigd dat ik ook allergisch ga worden.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge,
Ow dat lijkt me inderdaad irritant als je moeder zoiets zegt. Ikzelf heb astma en ja toen we de rode dame in huis namen was dat wel even spannend maar gelukkig geen last. Zelfs niet nu tegen de bedoeling in beide katten bij mij op bed liggen als ik slaap.

Hier zijn we nog steeds aan het kwakkelen met de zwarte kanjer. 2 weken terug weer urine laten controleren en nog steeds kristallen en een veel te hoge concentratie.
We hebben al zoveel gedaan: Andere voeding, ander fonteintje met water, scan, antibiotica, pijnmedicatie, kattenmelk, water waarin een mergpijpje gekookt is, regenwater (dat drinkt hij wel dus ik vang het maar op), meer bewegen, meerdere plekken in huis water, nog vaker de kattenbak schoonmaken enz enz. Maar hij blijft klachten houden.
Hij kruipt niet meer onder de bank, knuffelt veel en lijkt weer wat gelukkiger. Alleen plast hij dus nog steeds soms naast de bak en blijft hij blaasklachten houden.
Ik word er een beetje wanhopig van. Los van het ongemak en de kosten maak ik me zorgen om hem. Hij heeft al zoveel meegemaakt in zijn leven en ik wil hem gewoon gelukkig en gezond zien.

Over een maand moeten we weer urine inleveren. Als het dan nog niet goed is weer een ander merk voer proberen. Ik vraag me af of er niet iets van bloedonderzoek gedaan moet worden, misschien nierklachten? Nou ja ik heb er verder geen verstand van hoor maar ik vind het zo lastig om "niets" te doen.

De rode dame zit heerlijk in haar vel. Door wat veranderingen in huis kan ze weer op een hele hoge kast springen en dat doet haar duidelijk goed. Ik grap soms: onze kleine acrobaat. De zwarte kanjer is erg aan het jagen op muggen en zit soms jaaggeluiden te maken naar de vogels in de achtertuin.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zag vanochtend een aflevering van my cat from hell of hoe het ook precies heet waarin werd aangegeven dat bij een afzetting met een hoek van 45 graden de kat er niet overheen zal gaan.
Ik meld me ook weer even, want het gaat goed met kleine poes :cheer2:
Op het hoesten na deed ze zoals ze altijd deed, maar toch maakte ik mij zorgen. Nu heeft ze deze week alleen woensdag nog een beetje gekucht en verder helemaal niet! ( terwijl het eerst dagelijks was)
De antibiotica lijken dus wel gewerkt te hebben. Morgen even de dierenarts bellen om dat door te geven en dat ik pas weer in september kom voor de jaarlijkse check/inentingen :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
Gelukkig.
Mag ik jullie, ervaringsdeskundigen, weer een vraag stellen?
Mijn 4-jarige kater (sinds november bij ons, komt uit asiel) heeft in 1 week al drie keer een haarbal overgegeven. Is dat niet te vaak? Het is een kortharige kat. Ik borstel hem al 1 keer per week. Ik geef hem sinds 11 mei lax-a-past omdat hij sinds april regelmatig braakte. Dat waren dan gekauwde brokken en gal. Sinds de lax-a-past na 4 weken braaksel met een grote haarbal. Daarna elke week braaksel met een kleine haarbal. Ik heb in overleg met de DA de dosis la-a-paat verhoogd naar dagelijks 2,5 cm. Sindsdien geen braaksel meer maar alleen een haarbal. Echter wel meerdere keren per week. Moet ik me zorgen maken?
Hij is verder levendig. Slaapt wel veel en sinds april wat minder speels. Vandaag heeft hij weinig brokjes gegeten, maar hij smulde wel van het natvoer.
Is dit normaal? Of toch maar weer DA bellen? Ik wil niet overbezorgd zijn.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zelfs kortharige katten erge last van haarballen kunnen hebben. Zoals jij het nu aanpakt lijkt mij helemaal goed, zo in samenspraak met de dierenarts. Zie je nu ook dat de kat zich meer wast dan gemiddeld? Te veel wassen kan een oorzaak hebben zoals stress of ongedierte.
Komt ie buiten? Anders kun je kant en klare bakjes kattengras kopen bij bijvoorbeeld de Groenrijk.
En nog een berichtje over Bob de straatkat;

Beste vriend en soulmate,

https://www.bigissue.com/latest/james-b ... soul-mate/
miekemv schreef:
13-07-2020 09:59
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zelfs kortharige katten erge last van haarballen kunnen hebben. Zoals jij het nu aanpakt lijkt mij helemaal goed, zo in samenspraak met de dierenarts. Zie je nu ook dat de kat zich meer wast dan gemiddeld? Te veel wassen kan een oorzaak hebben zoals stress of ongedierte.
Komt ie buiten? Anders kun je kant en klare bakjes kattengras kopen bij bijvoorbeeld de Groenrijk.
Ja he? Als ik Google lees ik alles over langharige katten, maar deze verhaart behoorlijk. Ergens helpt het me om te lezen dat dit ook bij kortharigen vaak kan gebeuren.
Ik zie geen kale plekken, schilfers of wondjes. Zijn vacht lijkt mooi. Ik kan er wel steeds losse haren afpakken. Ik laat hem in de tuin, daar heeft hij een grasveldje. En ik heb inderdaad kattengras. Gelukkig heeft hij vandaag weer goed van zijn brokjes gegeten.
Ik kijk het nog even aan. En bel anders wel weer de DA (die kan wel gek van me worden)
Zizo schreef:
13-07-2020 16:05
Ja he? Als ik Google lees ik alles over langharige katten, maar deze verhaart behoorlijk. Ergens helpt het me om te lezen dat dit ook bij kortharigen vaak kan gebeuren.
Ik zie geen kale plekken, schilfers of wondjes. Zijn vacht lijkt mooi. Ik kan er wel steeds losse haren afpakken. Ik laat hem in de tuin, daar heeft hij een grasveldje. En ik heb inderdaad kattengras. Gelukkig heeft hij vandaag weer goed van zijn brokjes gegeten.
Ik kijk het nog even aan. En bel anders wel weer de DA (die kan wel gek van me worden)
Ik heb pas ervaring opgedaan met een van mijn witjes. Hij had een gebrek aan eetlust en vermagerde. Toen heeft hij heel vaak en veel haarballen opgegeven en nu is hij weer helemaal senang. Hij heeft kort maar heeft veel haar omdat hij een halve Brit is. Ik had er nooit bij stil gestaan dat het haarballen konden zijn.
Onze Europese korthaar verhaart ook veel en geeft regelmatig haarballen op.
Nu het echt midden in de zomer is, is het veel minder geworden en zijn de haarballen ook weer verleden tijd.
Maar die van ons eet in die tijd dus ook slechter, ik blijf dan brokjes aanbieden en dat helpt wel.
Hoi allemaal,

Ik mag me hier ook komen melden. Sinds gister de trotse eigenaar van een kitten van 4 maanden :flirting: Ze is echt schattig en lief.

Volgende week naar de dierenarts voor haar vaccinaties, want de vorige eigenaar had geen inentingsboekje en daardoor is er nu dus twijfel of ze uberhaupt inentingen heeft gehad. Ze wordt dan ook gechipt. Ik vind het wel zielig. :purple: Ze is zo lief en vertrouwend naar mensen en dan gaan wij haar iets aandoen wat haar pijn doet. Hopelijk schaadt het haar vertrouwen niet
Och ja, ik ken het gevoel. Zowel van klein grut tot hoogverraad bij de groteren wanneer operaties in beeld komen.
Vlooiendruppels horen daar ook bij voor sommige katten.
Onze dikke straatkat is ook nog steeds niet gechipt en gevaccineerd. Maar ik weet nu al dat een dierenartsbezoek haar vreselijk gaat traumatiseren, dus ik blijf het maar uitstellen. Ik denk dat ik wacht tot de skinny kat haar boosters moet, dan doen we ze allebei in een keer.

Skinny kat heeft een nieuwe obsessie tegenwoordig: veren. Ik heb werkelijk geen idee waar ze ze vandaan haalt maar mijn jongste dochter krijgt minstens twee veren per dag cadeau. Volgens mij moeten hier inmiddels wat vogels rondvliegen met kale konten of zo, want hoe kan ze in vredesnaam zoveel veren op de grond vinden iedere dag? Dit is inmiddels al we-ken aan de gang...
Of de veren zijn het restant...
Nee dat denk ik niet, want die zou ze meebrengen. We hebben twee keer een volledig "restant" cadeau gehad van kleinere vogeltjes, maar dat is opgehouden toen we de vogelvoerbakjes weggehaald hadden :idee:

Dit zijn allemaal dikke lange zwarte veren, van flinke vogels, die nu wellicht kale konten hebben.
ainne schreef:
24-07-2020 12:45
Nee dat denk ik niet, want die zou ze meebrengen. We hebben twee keer een volledig "restant" cadeau gehad van kleinere vogeltjes, maar dat is opgehouden toen we de vogelvoerbakjes weggehaald hadden :idee:

Dit zijn allemaal dikke lange zwarte veren, van flinke vogels, die nu wellicht kale konten hebben.
Onder kraaiennesten liggen ook altijd veel veren.
Oh ja? Aaaa dat zou het wel eens kunnen zijn dan! Maf beest.
mindervanmij schreef:
24-07-2020 08:56
Hoi allemaal,

Ik mag me hier ook komen melden. Sinds gister de trotse eigenaar van een kitten van 4 maanden :flirting: Ze is echt schattig en lief.

Volgende week naar de dierenarts voor haar vaccinaties, want de vorige eigenaar had geen inentingsboekje en daardoor is er nu dus twijfel of ze uberhaupt inentingen heeft gehad. Ze wordt dan ook gechipt. Ik vind het wel zielig. :purple: Ze is zo lief en vertrouwend naar mensen en dan gaan wij haar iets aandoen wat haar pijn doet. Hopelijk schaadt het haar vertrouwen niet

Kijk ook even of de ontworming op order is.
Die van mij werd ook gechipt toen ik haar net een weekje had (ze was 13 weken), bij de dierenarts zeiden ze dat het ook met 6 maanden kon gebeuren (tijdens de sterilisatie). Alleen heb ik een luikje voor de kat die ik al had en het risico dat zij weg kon glippen zonder ID en dat iemand haar dan meenam :| Dus toen toch al dat humpie chippen en vooral registreren bij de Nederland Databank Gezelschapsdieren

Verder veel plezier met de kleine!
Heb je ook andere katten?
ainne schreef:
24-07-2020 10:48
Onze dikke straatkat is ook nog steeds niet gechipt en gevaccineerd. Maar ik weet nu al dat een dierenartsbezoek haar vreselijk gaat traumatiseren, dus ik blijf het maar uitstellen. Ik denk dat ik wacht tot de skinny kat haar boosters moet, dan doen we ze allebei in een keer.

Skinny kat heeft een nieuwe obsessie tegenwoordig: veren. Ik heb werkelijk geen idee waar ze ze vandaan haalt maar mijn jongste dochter krijgt minstens twee veren per dag cadeau. Volgens mij moeten hier inmiddels wat vogels rondvliegen met kale konten of zo, want hoe kan ze in vredesnaam zoveel veren op de grond vinden iedere dag? Dit is inmiddels al we-ken aan de gang...

Ik HAD van die veertjes aan de nieuwe krabpaal vorig jaar...hartstikke leuk om aan te trekken en binnen no-time was het stuk :rofl:
PimPom schreef:
24-07-2020 17:09
Kijk ook even of de ontworming op order is.
Die van mij werd ook gechipt toen ik haar net een weekje had (ze was 13 weken), bij de dierenarts zeiden ze dat het ook met 6 maanden kon gebeuren (tijdens de sterilisatie). Alleen heb ik een luikje voor de kat die ik al had en het risico dat zij weg kon glippen zonder ID en dat iemand haar dan meenam :| Dus toen toch al dat humpie chippen en vooral registreren bij de Nederland Databank Gezelschapsdieren

Verder veel plezier met de kleine!
Heb je ook andere katten?

De vorige eigenaar had haar wel ontwormt, maar dat gaan we ook gelijk nog een keer doen.

We hebben geen andere katten, dit is onze eerste. Ik was altijd een hondenmens eerlijk gezegd :-$ Don't shoot me please ;-)
mindervanmij schreef:
24-07-2020 17:18
De vorige eigenaar had haar wel ontwormt, maar dat gaan we ook gelijk nog een keer doen.

We hebben geen andere katten, dit is onze eerste. Ik was altijd een hondenmens eerlijk gezegd :-$ Don't shoot me please ;-)
Er is altijd een kat die de eerste is...daarna volgen er meer :proud:
PimPom schreef:
24-07-2020 17:24
Er is altijd een kat die de eerste is...daarna volgen er meer :proud:

Haha, ja zou best kunnen ;-)

Al is deze dame wel heel erg op mensen gefocust, ze is tot nu toe constant bij een van ons in dezelfde kamer OF voor de deur van die kamer ;-) Ik weet niet of ze het leuk zou vinden om die aandacht te moeten delen
Zo. Even naar de dierenarts met kater die vanmorgen gestoken is door een wesp en nu toch wel een gezwollen pootje had. Nog geen 5 minuten binnen geweest, toch 113 euro verder. Voortaan mogen ze alleen nog doordeweeks gestoken worden :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven