Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

zaterdag 8 augustus 2020 om 00:10
Daar begrijp ik helemaal niets van, dat je je dier zo in de steek laat.derooiekater schreef: ↑07-08-2020 21:30Nee ze gaan een paar dagen een klooster in![]()
Ik heb de kattenbak buiten gezet met eten en drinken.
De andere kat zit binnen
Heb ze gevraagd of de kat als vermist bij het amivedi, dierenasiel en nog wat plekken aan te melden.
Ja andere kat binnen maar die andere moet ook weer naar binnen. Daarvoor moet er een deur openstaan. Kans is groot dat ze weer naar binnen komt.
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:52
derooiekater schreef: ↑07-08-2020 16:34Ik hoop dat hier iemand mij van advies kan voorzien![]()
Ik ga de komende 3 dagen op katten passen. Baasje ken ik al langer maar de katten moeten weinig van mij hebben.
Maar nu belde net baasje ze zijn onderweg naar vakantie bestemming maar 1 van de katten is ontsnapt en nergens te vinden.
Toch zijn ze weg gegaan en zadelen ze mij op met het probleem en dat met deze hitte.
Ik weet eigenlijk niet goed wat nu te doen.
Ben vooral boos dat ze mij nu met dit probleem op zadeld.

Dat ze ook zo weg zijn gegaan "ja lekker op vakantie, waar de poes is? Die is kwijt....maar lekker op vakantie!'
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:53
Of lekker tegen ja aan in bedmindervanmij schreef: ↑07-08-2020 17:30Hoe warm het ook is hier ligt de dame heel graag op schoot. lekker hoor zo'n kruikje op schoot met 30 graden![]()

zaterdag 8 augustus 2020 om 17:40
Ik heb een voor gevoel vraag mij niet waarom dat die kat dood is

Heb gevraagd of de eigenaar het op de sociale media wil zetten maar is ook niet gebeurd.
zaterdag 8 augustus 2020 om 18:08
zaterdag 8 augustus 2020 om 18:17
Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, teveel andere dingen aan mijn hoofd en veel energie gaat zitten in het re-integreren.
Maar omdat jullie altijd zo hebben meegeleefd m.b.t. mijn verhalen over mijn lapjespoes met nierfalen.... ik heb haar tot mijn grote verdriet en eigenlijk heel onverwachts afgelopen woensdag in moeten laten slapen
Van het ene op het andere moment was haar achterlijfje verlamd en schreeuwde ze het uit. Binnen het half uur zat ik met haar bij de dierenarts en werd al snel geconstateerd dat er niets meer aan te doen was, een bloedprop die ergens vastzat. Haar achterpootjes waren toen al koud
Nadat ze was ingeslapen, heb ik haar mee naar huis genomen, de volgende dag is het dierencrematorium haar op komen halen en mijn meissie is gisteren gecremeerd en volgende week komt ze weer thuis. Ze is 16 jaar geworden, op zich een prachtige leeftijd, en heeft het beste kattenleven ooit bij me gehad maar mijn hemel, wat mis ik haar....
Maar omdat jullie altijd zo hebben meegeleefd m.b.t. mijn verhalen over mijn lapjespoes met nierfalen.... ik heb haar tot mijn grote verdriet en eigenlijk heel onverwachts afgelopen woensdag in moeten laten slapen

Van het ene op het andere moment was haar achterlijfje verlamd en schreeuwde ze het uit. Binnen het half uur zat ik met haar bij de dierenarts en werd al snel geconstateerd dat er niets meer aan te doen was, een bloedprop die ergens vastzat. Haar achterpootjes waren toen al koud

Nadat ze was ingeslapen, heb ik haar mee naar huis genomen, de volgende dag is het dierencrematorium haar op komen halen en mijn meissie is gisteren gecremeerd en volgende week komt ze weer thuis. Ze is 16 jaar geworden, op zich een prachtige leeftijd, en heeft het beste kattenleven ooit bij me gehad maar mijn hemel, wat mis ik haar....
Dierproeven.
zaterdag 8 augustus 2020 om 18:53
Calamitycat schreef: ↑08-08-2020 18:17Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, teveel andere dingen aan mijn hoofd en veel energie gaat zitten in het re-integreren.
Maar omdat jullie altijd zo hebben meegeleefd m.b.t. mijn verhalen over mijn lapjespoes met nierfalen.... ik heb haar tot mijn grote verdriet en eigenlijk heel onverwachts afgelopen woensdag in moeten laten slapen![]()
Van het ene op het andere moment was haar achterlijfje verlamd en schreeuwde ze het uit. Binnen het half uur zat ik met haar bij de dierenarts en werd al snel geconstateerd dat er niets meer aan te doen was, een bloedprop die ergens vastzat. Haar achterpootjes waren toen al koud![]()

Och nee, wat verdrietig CC.
Héél veel sterkte gewenst!
Schrale troost maar wel fijn dat je op dat moment ook thuis was en dus gelijk
Met haar naar de dierenarts kon. En ze dus niet onnodig lang pijn heeft gehad.
Gecondoleerd met het verlies van je lieve lapjespoes

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

zaterdag 8 augustus 2020 om 19:22
Fijn om je hier terug te zien als is de reden natuurlijk helemaal geen leuke.Calamitycat schreef: ↑08-08-2020 18:17Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, teveel andere dingen aan mijn hoofd en veel energie gaat zitten in het re-integreren.
Maar omdat jullie altijd zo hebben meegeleefd m.b.t. mijn verhalen over mijn lapjespoes met nierfalen.... ik heb haar tot mijn grote verdriet en eigenlijk heel onverwachts afgelopen woensdag in moeten laten slapen![]()
Van het ene op het andere moment was haar achterlijfje verlamd en schreeuwde ze het uit. Binnen het half uur zat ik met haar bij de dierenarts en werd al snel geconstateerd dat er niets meer aan te doen was, een bloedprop die ergens vastzat. Haar achterpootjes waren toen al koud![]()

zaterdag 8 augustus 2020 om 19:35
Asiel raadde een grote/wijde drinkbak aan. Dat de snorharen de kant niet raken. En drinkbak niet naast de etensbak.mindervanmij schreef: ↑07-08-2020 17:31Wat voor drinkbakje heeft ze? Onze kitten drinkt het liefst uit keramiek heb ik gemerkt, dan blijft het water ook koeler.
zaterdag 8 augustus 2020 om 19:41
Dank jullie wel allemaal, wat lief
Het heeft er ontzettend ingehakt en dat in een jaar waarin ik toch al teveel voor mijn kiezen heb gekregen.
Ze kwam hier toen ze een kitten van 12 weken was en ondanks mijn andere twee ontzettend lieve katers voelt het huis heel leeg.
Ik had dit zo niet aan zien komen, dinsdag heeft ze nog heerlijk in het zonnetje liggen slapen buiten en die nacht ook bij me op bed. Ze at goed en dronk goed en was zelfs iets aangekomen. Ze heeft me keer op keer versteld doen staan dus dit kwam echt als donderslag bij heldere hemel. Enige troost is inderdaad dat ik haar snel uit haar lijden heb kunnen laten verlossen. Bij de dierenarts kreeg ze snel een rustgevend middel waardoor ze geen pijn meer had en heb ik in alle rust afscheid van haar kunnen nemen. Heel kort na het definitieve spuitje stopte haar hartje al.
Mijn lieve meissie, die als kitten de drijfplanten uit de vijver wist te vissen en mee naar binnen nam, die diepvriesfrietjes pikte bij de buren, die altijd klaarstond om mijn benen af te likken als ik uit de douche kwam, altijd 's nachts bij me, op haar vaste plekje op het voeteneind...

Rust zacht lieve schat. Hoop dat je bij je twee 'broers' bent en zal je nooit vergeten.

Het heeft er ontzettend ingehakt en dat in een jaar waarin ik toch al teveel voor mijn kiezen heb gekregen.
Ze kwam hier toen ze een kitten van 12 weken was en ondanks mijn andere twee ontzettend lieve katers voelt het huis heel leeg.
Ik had dit zo niet aan zien komen, dinsdag heeft ze nog heerlijk in het zonnetje liggen slapen buiten en die nacht ook bij me op bed. Ze at goed en dronk goed en was zelfs iets aangekomen. Ze heeft me keer op keer versteld doen staan dus dit kwam echt als donderslag bij heldere hemel. Enige troost is inderdaad dat ik haar snel uit haar lijden heb kunnen laten verlossen. Bij de dierenarts kreeg ze snel een rustgevend middel waardoor ze geen pijn meer had en heb ik in alle rust afscheid van haar kunnen nemen. Heel kort na het definitieve spuitje stopte haar hartje al.
Mijn lieve meissie, die als kitten de drijfplanten uit de vijver wist te vissen en mee naar binnen nam, die diepvriesfrietjes pikte bij de buren, die altijd klaarstond om mijn benen af te likken als ik uit de douche kwam, altijd 's nachts bij me, op haar vaste plekje op het voeteneind...

Rust zacht lieve schat. Hoop dat je bij je twee 'broers' bent en zal je nooit vergeten.
Dierproeven.

zaterdag 8 augustus 2020 om 19:42
Hè Calamity, wat naar. Afscheid nemen is altijd kaauutee.Calamitycat schreef: ↑08-08-2020 18:17Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, teveel andere dingen aan mijn hoofd en veel energie gaat zitten in het re-integreren.

zaterdag 8 augustus 2020 om 20:02
Calamitycat schreef: ↑08-08-2020 18:17Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, teveel andere dingen aan mijn hoofd en veel energie gaat zitten in het re-integreren.
Oh jee!

En ook zo snel, wat spijtig en verdrietig

zaterdag 8 augustus 2020 om 20:09
[quote=Calamitycat post_id=31747711 time=1596908485 user_id=282895]
Wat een prachtig lapje
En 16 jaar is natuurlijk veel te jong, maar wat heeft ze een fijn en liefdevol leven gehad hebben bij jou!

Wat een prachtig lapje

En 16 jaar is natuurlijk veel te jong, maar wat heeft ze een fijn en liefdevol leven gehad hebben bij jou!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

zaterdag 8 augustus 2020 om 23:14
Ibi en PimPom
Prinses, ze was een plaatje, als kitten was ze helemaal om op te vreten
En ze heeft het echt heel goed gehad bij me ja.
Mieke, helemaal waar. Waar ik was, was zij. Mijn katers zijn ook schatten, vooral de rooie is een grote knuffelkont, de zwart-witte is wat meer op zichzelf maar slaapt gelukkig ook trouw iedere nacht bij me op bed. Nou ja.... nu even niet trouwens want hij vindt het te warm en lag vannacht op het laminaat in de hal. De rooie lag afgelopen nacht wel te zeesterren bij me op bed

Prinses, ze was een plaatje, als kitten was ze helemaal om op te vreten

Mieke, helemaal waar. Waar ik was, was zij. Mijn katers zijn ook schatten, vooral de rooie is een grote knuffelkont, de zwart-witte is wat meer op zichzelf maar slaapt gelukkig ook trouw iedere nacht bij me op bed. Nou ja.... nu even niet trouwens want hij vindt het te warm en lag vannacht op het laminaat in de hal. De rooie lag afgelopen nacht wel te zeesterren bij me op bed

Dierproeven.
zaterdag 8 augustus 2020 om 23:38
Ach, nee toch. Wat enorm heftig en verdrietig, CC. Wat een mooi poesje was het, ze heeft een prachtig leven gehad bij je, dat weet ik zeker. Fijn dat ze volgende week alweer thuis komt. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Dikke knuffelCalamitycat schreef: ↑08-08-2020 18:17Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, teveel andere dingen aan mijn hoofd en veel energie gaat zitten in het re-integreren.

zondag 9 augustus 2020 om 00:32
Oh dat is zo waar.
Ik vind katers leuk voor het evenwicht, vaak wat makkelijker.
Maar alle katten waar ik een diepe band mee had (en nu gelukkig ook met huidige poes heb) zijn de meisjes.
CC ze was echt een prachtig meisje.
zondag 9 augustus 2020 om 01:25
Bedankt lieve Parachutes
Heel herkenbaar die diepe band Peixe, al was zij dan mijn eerste poes. Mocht er hier nog een kat komen, dan wordt het zeker weer een poes.
Nog eentje dan, gewoon omdat ze zo schattig was. Hier 12 weken oud, de eerste dagen thuis. Ik herinner me dit als de dag van gisteren. Er stond een zak kattenbakkorrels in de woonkamer met daarop de afbeelding van een kat. Ineens viel haar oog op die zak en dit was haar reactie

Heel herkenbaar die diepe band Peixe, al was zij dan mijn eerste poes. Mocht er hier nog een kat komen, dan wordt het zeker weer een poes.
Nog eentje dan, gewoon omdat ze zo schattig was. Hier 12 weken oud, de eerste dagen thuis. Ik herinner me dit als de dag van gisteren. Er stond een zak kattenbakkorrels in de woonkamer met daarop de afbeelding van een kat. Ineens viel haar oog op die zak en dit was haar reactie

Dierproeven.