Mode & Beauty alle pijlers

Zonnen en kleding

09-08-2020 16:14 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de zon weer volop schijnt ervaren sommigen het geluk bruin te worden. Nou ben ik daar één van, maar wat ik mij blijf afvragen is het volgende: soms loop je in een t-shirt buiten en de zon schijnt op je armen, je bruint dan ongelijk; je armen worden bruin maar je buik bijvoorbeeld niet. Als je dan in bikini of naakt ligt te zonnen, haalt je lichaam dan de kleur van je armen in of niet? Blijft je buik die lichtere kleur hebben?
Tot je niet bruiner wordt wel.
Mijn lichaam is 50 tinten bruinig
Nee je lichaam haalt dat niet in. Je armen blijven bruiner. Totdat je de top van je pigment bereikt hebt. Dan trekt het weer gelijk.

Je kan daarom het beste de hele dag naakt rondlopen. Dan kleur je tenminste egaal.
Hecamel schreef:
09-08-2020 16:18
Nee je lichaam haalt dat niet in. Je armen blijven bruiner. Totdat je de top van je pigment bereikt hebt. Dan trekt het weer gelijk.

Je kan daarom het beste de hele dag naakt rondlopen. Dan kleur je tenminste egaal.
Dit
Dan heb ik hier ook wel vrede mee 😅. Ik kan altijd langer op mijn buik liggen dan op mijn rug
anoniem_383354 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 16:22
Reden: Toevoeging
40.28% gewijzigd
Hecamel schreef:
09-08-2020 16:18

Of een niqab en zonnebril dragen buiten, dan blijft alles ook mooi dezelfde kleur.
Een T-shirt beschermt tot zover. Factor 10 oid, meende ik gelezen te hebben. Dus vaak bruin je ook enigszins door kleding heen. Als je makkelijk bruint zal de rest wellicht ook makkelijker bruiner. Overigens smeer ik me altijd in met factor 50 en wens ik totaal niet bruin te worden. :-D Een door zon gebruinde huid is een beschadigde huid.
Sjulia schreef:
09-08-2020 16:21
Een T-shirt beschermt tot zover. Factor 10 oid, meende ik gelezen te hebben. Dus vaak bruin je ook enigszins door kleding heen. Als je makkelijk bruint zal de rest wellicht ook makkelijker bruiner. Overigens smeer ik me altijd in met factor 50 en wens ik totaal niet bruin te worden. :-D Een door zon gebruinde huid is een beschadigde huid.
Een zonnebank beschadigt je huid toch ook?
Andersom schreef:
Of een niqab en zonnebril dragen buiten, dan blijft alles ook mooi dezelfde kleur.
Das ook een goeie!
Flavoredia schreef:
09-08-2020 16:24
Een zonnebank beschadigt je huid toch ook?
Ja
ja klopt. Je kan dat als je op het strand bent de bruine delen afdekken met aluminiumfolie zodat de rest kan bijbruinen
Daarom ga ik altijd eerst naar de zonnebank zodat mijn lichaam overal even bruin is. Dan zie je het verschil veel minder als je daarna elke keer in een shirt in de zon komt.
Intie schreef:
09-08-2020 16:32
Daarom ga ik altijd eerst naar de zonnebank zodat mijn lichaam overal even bruin is. Dan zie je het verschil veel minder als je daarna elke keer in een shirt in de zon komt.
want mensen lachen je uit als je armen bruiner zijn dan je knieen?
Dat is ook meteen het voordeel van niet bruin worden. Ik ben bleek. Altijd. Zomer en winter dezelfde tint wit. Als ik voor mijn doen bruin ben, is het verschil nog altijd nauwelijks met het blote oog waarneembaar. Maar wel egaal.
Verbranden doe ik gelukkig ook al niet.
Sjulia schreef:
Bruinen is niet ernstig, verbranden is schade
lilalinda schreef:
09-08-2020 16:37
Nou niet helemaal dus.
Maar hoe zit het dan met het bruine kleurtje als gevolg van de zon? 'Veel mensen denken dat een zongebruinde huid geen kwaad kan en het zelfs gezond is. Een beetje verkleuring beschermt inderdaad maar vergis je niet: Een door de zon(nebank) gebruinde huid is een DNA -beschadigde huid, veroorzaakt door UV-straling
Krijg je alleen maar rimpels van.
ik geef mn bek ook maar een douw
lilalinda schreef:
Het is maar net wat je definitie is.
Elke blootstelling aan zonlicht veroorzaakt oxidatieve schade. Of dat ernstig is? Dat is maar net wat je ernstig vindt, maar dat is wat veroudering voornamelijk is: opgestapelde oxidatieve schade.
Zonnebaden is zó vorige eeuw.
Of je maakt je niet zo druk over dit soort dingen. En dan bedoel ik dingen zoals je vraag in je OP.

De dingen zoals wat zonlicht voor je schade aan kan richten lijkt me dan wel weer nuttig.
Dat heeft toch een naam? Bouwvakkersuniform of zoiets?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Wielrenner armen
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Zorg ervoor dat je je goed insmeert. Van de zonnebank krijg je net zo goed huidkanker als gewoon zonnen. Gewoon goed insmeren en niet te lang zonnen.
lilalinda schreef:
bruinen is ook schade
Ja, ik ben niet overal even bruin, maar dat maakt mij niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven