Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Tickel schreef:
10-08-2020 20:42
Ik heb deze voor alle katten en dat werkt best goed.
https://www.agrishop.nl/loc8tor-tabcat- ... cking.html

Je moet wel zelf op pad, maar als de tabcat in de buurt is geeft hij een signaal. Daarna is het een kwestie van richten en lichtjes in de gaten houden.
Mooi ding zeg. Wel jammer dat de kat dan weer een bandje om moet (met het risico dat ze die weer kwijtraken).
Tickel schreef:
10-08-2020 20:42
Ik heb deze voor alle katten en dat werkt best goed.
https://www.agrishop.nl/loc8tor-tabcat- ... cking.html

Je moet wel zelf op pad, maar als de tabcat in de buurt is geeft hij een signaal. Daarna is het een kwestie van richten en lichtjes in de gaten houden.
Interessant. De actieradius is niet erg groot met 120 meter.
En helaas is hij nog niet thuis.
:(
Heb je alweer gezocht of moet je nog weg zo?
Misschien helpt zoeken in het donker met een zaklamp ook i.v.m. oplichten van de ogen?
miekemv schreef:
10-08-2020 21:49
Interessant. De actieradius is niet erg groot met 120 meter.
Klopt, maar je krijgt wel een signaal, ook op grote afstand. Daarna is het een kwestie van richten. Je ziet aan de lampjes en kleur of je goed gaat. Mijn man heeft tijdens hardlopen een kat teruggevonden. Had het ding in z'n hand.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Enigme schreef:
10-08-2020 20:07
Ik hoop dat Witje gauw weer bij je terug is!

Ik heb een vraag.. mijn 2 poezels (broer en zus) zijn 18 en eten sinds een poosje niet graag brokken meer. Natvoer eten ze wel. Water drinken doen ze beiden ook nog graag.. Ze zijn best wat afgevallen de afgelopen 2 jaar... de kater zeker 600gram. .het gewicht is van beide nu een poosje stabiel.. 3,3kg. De dierenarts adviseerde kittenbrokjes.. willen ze niet.. dure brokken van Purizon bliefen ze ook niet. Ik probeer ze ook wat vers bij te voeren (kipfilet, runderhart) maar dit zet nog niet echt zoden aan de dijk. Heeft iemand een gouden tip om ze nog een beetje aan te laten komen?

(Beide zijn recent nog onderzocht.. ook bloed afgenomen etc.. hier kwamen geen bijzonderheden uit).
Als er uit het bloedonderzoek niets uitkwam zou je eventueel nog naar de tanden kunnen laten kijken (weet overigens niet of je dat al gedaan hebt misschien?). Oudere dieren krijgen vaak een slecht gebit en kunnen dan de harde brokjes niet goed meer kauwen. Anders inderdaad lekker verwennen met zachtvoer, kan niet zo heel veel kwaad.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Mieke kan het zo zijn dat hij een 2e huis heeft waar hij wel eens gaat eten ? Zag in de documentaire the secret life of cats dat veel katten dat hebben, zonder dat het baasje dit weet.

Ik hoop echt dat die snel thuis is.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
miekemv schreef:
10-08-2020 18:11
Wat goed dat er twee van de katjes bij jullie terecht konden.
Plaatjes plakken kan pas na 200 posts geloof ik.
Daar ben ik helaas nog niet aan 😅 jammer, ze zijn zo cute (al mijn dieren trouwens maar dat vindt elke dierenmoeder natuurlijk 😉).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Quaintrelle schreef:
10-08-2020 22:19
Mieke kan het zo zijn dat hij een 2e huis heeft waar hij wel eens gaat eten ? Zag in de documentaire the secret life of cats dat veel katten dat hebben, zonder dat het baasje dit weet.

Oh echt joh? Ik zou niet snel een vreemde kat gaan voeren, je weet niet of ze misschien alleen dieetvoer mogen? 1 van mijn (inmiddels 2 overleden poezen ✨) mocht echt alleen maar dieetvoer, ander voer zou haar echt ziek gemaakt hebben.
miekemv schreef:
10-08-2020 21:50
En helaas is hij nog niet thuis.
Verdorie. Ik kijk hier af en toe even of er al nieuws is. Ik hoop echt dat hij ok is en snel weer thuis is. Gaat het met jou een beetje? :(
@Mieke, ik hoop dat jouw poes snel terug is, het lijkt mij verschrikkelijk niet te weten waar ze zijn... sterkte!
Over dieetvoer gesproken, ik heb nog best veel nierdieet brokjes over van mijn lapje. Mogen de andere katten dat eten of is dat niet zo goed voor ze?
Calamitycat schreef:
10-08-2020 22:29
Over dieetvoer gesproken, ik heb nog best veel nierdieet brokjes over van mijn lapje. Mogen de andere katten dat eten of is dat niet zo goed voor ze?
Volgens mij kan het niet zoveel kwaad, van mijn vorige katten had er 1 nierfalen en de ander niet. Ze aten allebei hardvoer van het nierdieet, alleen van het zachtvoer kregen ze allebei een andere soort. Volgens mij is het enige “probleem” ermee dat ze er wat sneller van kunnen aankomen dus dat is wel iets om in de gaten te houden.
Oké, thanks. Het zijn stevige katers dus dan ga ik ze zeker niet teveel geven.
Calamitycat schreef:
10-08-2020 22:50
Oké, thanks. Het zijn stevige katers dus dan ga ik ze zeker niet teveel geven.
😁 dat is wel slim inderdaad.
Quaintrelle schreef:
10-08-2020 22:19

Dat weet ik zeker dat dat niet het geval is. Tot en met zaterdag was hij er als ik wakker werd en dan wilde hij heel graag zijn bakje vlees. En dan later op de dag met smaak zijn bakje met brokjes.
Calamitycat schreef:
10-08-2020 21:55
:(
Heb je alweer gezocht of moet je nog weg zo?
Misschien helpt zoeken in het donker met een zaklamp ook i.v.m. oplichten van de ogen?
Ik heb inderdaad net weer gezocht met licht. Ook wat schuurtjes bij langs geweest. Gezien dat er toch ook heel veel mensen niet thuis zijn.

Was wel een beetje stom, er is hier een dijk met daarachter een groot kanaal. Toen ik witje ging roepen kreeg ik ineens antwoord dus ik roep nog een keer. Komt mijn andere witje ineens van de dijk af naar beneden. Oke dan. Hij wilde wel meelopen naar huis met me.
Vorig jaar met die hitte zat hij ook op de dijk, vast een prima plek om iets uit te waaien.
Tickel schreef:
10-08-2020 22:02
Klopt, maar je krijgt wel een signaal, ook op grote afstand. Daarna is het een kwestie van richten. Je ziet aan de lampjes en kleur of je goed gaat. Mijn man heeft tijdens hardlopen een kat teruggevonden. Had het ding in z'n hand.
Jullie kat?
De tanden van de poezels zijn nagekeken en gezien hun leeftijd in goede staat zei de DA.. wel kan er sprake zijn van slijtage in de kaak...

Heb nu 4 verschillende soorten brokken gehaald,met een hoog vleesgehalte.. ze motten het niet. Bij de in water geweekte brokken komen ze niet eens in de buurt van een hap nemen :mrgreen:

Weet iemand een goed merk natvoer met een hoog vleesgehalte? Niet teveel fosfor etc..
parachutes schreef:
10-08-2020 22:25
Verdorie. Ik kijk hier af en toe even of er al nieuws is. Ik hoop echt dat hij ok is en snel weer thuis is. Gaat het met jou een beetje? :(
Het blijft een rotgevoel, je wil blijven zoeken maar je weet niet waar.
Enigme schreef:
10-08-2020 23:23
Weet iemand een goed merk natvoer met een hoog vleesgehalte? Niet teveel fosfor etc..
Merken met een hoog vlees- en eiwitgehalte zijn o.a. Wild Freedom, Yarrah, Feringa, GranataPet, Animonda. Volgens mij zijn ze ook allemaal graanvrij. Mijn kat houdt van veel vlees in haar eten en is dol op al deze merken :)
Enigme schreef:
10-08-2020 23:23
De tanden van de poezels zijn nagekeken en gezien hun leeftijd in goede staat zei de DA.. wel kan er sprake zijn van slijtage in de kaak...

Heb nu 4 verschillende soorten brokken gehaald,met een hoog vleesgehalte.. ze motten het niet. Bij de in water geweekte brokken komen ze niet eens in de buurt van een hap nemen :mrgreen:

Vers vlees?
Jeetje, sloeg je hart niet 'tig' keer over toen je hoorde miauwen toen je riep?
Je zal in het schemer/donker niet meteen hebben gezien dat het om je andere witje ging?
Hoe ver is die dijk van jouw huis?

Wat ontzettend frustrerend dat je zoektochten tot dusver op niets uitlopen. Waar in hemelsnaam zou hij nou toch zijn?
Ik weet wel dat er niets anders opzit dan blijven hopen en zoeken maar trek je het nog?
Mijn eerste idee dat hij door de warmte wat verder afgedwaald zou zijn klopt denk ik niet meer, dan was hij allang weer bij je thuis geweest om te eten lijkt mij. Zou de arme stakker dan toch ergens opgesloten zitten?
Pfff, ik wou echt dat ik meer kon doen dan alleen heel erg meeleven en met heel mijn hart hopen dat hij snel weer bij je terug is :hug:
miekemv schreef:
10-08-2020 23:28
Het blijft een rotgevoel, je wil blijven zoeken maar je weet niet waar.
Ik leef echt met je mee, ik weet hoe je je voelt. Ik hield mezelf altijd maar voor dat ze niet dom zijn en wel redelijk op zichzelf kunnen passen, dat maakte me altijd wel wat rustiger.

Ik blijf hier af en toe even gluren voor updates. Knuffel! :hug:
Ik zit wel een eindje van de dijk af nog, er zit nog een straatje tussen, her en der wat huizen met bomen en weilandjes er tussen. Je ziet daar vask katten zitten want daar zijn altijd veel muizen en verder zien ze veel voorbij komen terwijl ze wel hoog zitten. Ik kreeg een beetje hoop toen ik antwoord kreeg. Vorige week zat hij opgesloten in mijn eigen schuurtje dus blijkbaar ervaart hij een schuurtje als een slaapplaats. Toen heb ik savonds de deur dicht gedaan en de volgende dag trok hij mijn aandacht door op de klink te springen toen ik vlakbij stond. Helaas heeft hij daar blijkbaar niets van geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven