Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

maandag 10 augustus 2020 om 12:16
Daarom zijn twee kittens aan bevolen want goed voor zijn ontwikkeling en nu moet jij plaatsvervangend optreden.mindervanmij schreef: ↑10-08-2020 10:48Mag ik hier ook even klagen??![]()
Ik merk dat ik het vandaag even erg pittig vind met mijn kitten. Ze is echt wel heel lief, maar ze doet ook constant dingen die niet mogenHet is echt net alsof ik weer een baby in huis heb die net heeft leren kruipen en die je dus constant in de gaten moet houden. Ik heb me daar wel een beetje op verkeken; het valt me een beetje tegen vandaag, dat heb ik eerder nog niet zo gevoeld. Zal ook wel komen omdat het zo warm is en we allemaal kneitermoe zijn. Ik kan er weinig bij hebben vandaag
![]()
Nogmaals ik vind haar hartstikke lief maar ik wist niet dat een kitten zo intensief was![]()
maandag 10 augustus 2020 om 12:24
Haha! Oh wat een poepies! IkCalamitycat schreef: ↑09-08-2020 20:08Dat laatste zeker en zoiets zei mijn vriendin ook al.
[...]
Ik vrees dat ik morgenochtend met het asiel aan de telefoon hang....![]()

"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 10 augustus 2020 om 12:26
Mvm, zoals je weet heb ik ook een kitten. Mijn schoonmoeder ook. Die van haar is echt een brutaal ding/stouterd.mindervanmij schreef: ↑10-08-2020 10:48Mag ik hier ook even klagen??![]()
Ik merk dat ik het vandaag even erg pittig vind met mijn kitten. Ze is echt wel heel lief, maar ze doet ook constant dingen die niet mogenHet is echt net alsof ik weer een baby in huis heb die net heeft leren kruipen en die je dus constant in de gaten moet houden. Ik heb me daar wel een beetje op verkeken; het valt me een beetje tegen vandaag, dat heb ik eerder nog niet zo gevoeld. Zal ook wel komen omdat het zo warm is en we allemaal kneitermoe zijn. Ik kan er weinig bij hebben vandaag
![]()
Nogmaals ik vind haar hartstikke lief maar ik wist niet dat een kitten zo intensief was![]()
die klimt overal op, springt op het aanrecht etc.
Ze zei dat die van ons veel liever/rustiger is dan die van haar.
Het kan zijn dat het een fase is, hoe oud is je kitten ook alweer?
maandag 10 augustus 2020 om 12:47
Frietmetmayo, ik zou ze absoluut nog niet naar buiten laten als je tuin niet afgesloten is/je geen plekje hebt waar ze niet uit kunnen komen. Veel te jong. Binnen kan je eventueel de ventilator/airco aanzetten of een koelmat/koude, natte handdoek op de grond leggen waar ze op kunnen liggen als je merkt dat ze er moeite mee hebben.
Mindervanmij, precies wat Mieke zegt. Dit is o.a. de reden dat kittens vrijwel altijd met z’n tweeën moeten opgroeien. Het is veel beter voor hun ontwikkeling en ze hebben elkaar om mee te spelen, klieren, stoeien etc. Ik ben bang dat je er niet heel veel aan kan veranderen. Daarnaast is het ook wel redelijk “kitten eigen” om zo druk en wild te zijn en niet goed te kunnen luisteren.
Mieke, wat enorm naar dat hij nog steeds niet thuis is
je doet er in ieder geval alles aan, zo te lezen. Ik blijf duimen voor je!
Mindervanmij, precies wat Mieke zegt. Dit is o.a. de reden dat kittens vrijwel altijd met z’n tweeën moeten opgroeien. Het is veel beter voor hun ontwikkeling en ze hebben elkaar om mee te spelen, klieren, stoeien etc. Ik ben bang dat je er niet heel veel aan kan veranderen. Daarnaast is het ook wel redelijk “kitten eigen” om zo druk en wild te zijn en niet goed te kunnen luisteren.
Mieke, wat enorm naar dat hij nog steeds niet thuis is

maandag 10 augustus 2020 om 12:58

maandag 10 augustus 2020 om 13:01
Ja, ook al omdat mensen met vakantie gaan.Calamitycat schreef: ↑10-08-2020 12:24Je doet er zo te lezen echt alles aan Mieke, sterkte!![]()
Was even vergeten dat het tegenwoordig allemaal digitaal gaat....![]()
Ben nu aan het werk, reageer later weer.
Flyeren moet nog steeds hoor want niet iedereen heeft facebook en er zijn een hoop nieuwe inwoners. Ik verwacht niet dat die al lid zijn van het een en ander.
maandag 10 augustus 2020 om 13:10
O vreselijk Mieke, dat je katje zoek is
Ik leef ook met je mee en duim heel
Hard dat ze snel weer terecht is.
Niets zo erg als je katten vermist zijn.
Helemaal nu met dit warme weer.
Mijn ergste angst dat ze ergens in een schuurtje opgesloten zitten zonder water, met de bewoners op vakantie...
En Cc wat een schatjes! Die kittens
Heb je al reactie van het asiel?

Mijn ergste angst dat ze ergens in een schuurtje opgesloten zitten zonder water, met de bewoners op vakantie...
En Cc wat een schatjes! Die kittens

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

maandag 10 augustus 2020 om 13:20
Ja zo ben ik wijlen mijn lapjeskat Belletje 13 dagen kwijt geweest en zoj zat inderdaad opgesloten in een schuur van iemand die met vakantie was. Ze was graat en graatmager. Moest ook twee weken binnenblijven maar ik was o zo blij dat ze terug was.Prinsesmaxima2019 schreef: ↑10-08-2020 13:10O vreselijk Mieke, dat je katje zoek is![]()
En Cc wat een schatjes! Die kittens![]()

maandag 10 augustus 2020 om 13:42
Of misschien juist wel om snel mensen in de buurt te leren kennen! Ik zou toch proberen hoor!

maandag 10 augustus 2020 om 14:08
maandag 10 augustus 2020 om 14:36
miekemv schreef: ↑10-08-2020 14:08Ik kreeg net een berichtje vanwege mijn zoekactie denk ik dat er gisteren een grijze poes is gevonden vlak bij mijn huis notabene. De poes was al ouder en overleden. De dierenambu zoekt het baasje van deze poes.
We vragen ons nu af of er geen hond rond rent of dat er iets van opzet is.
Oh dat zou echt vreselijk zijn

Hoop dat je Witje snel weer thuis komt!

"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 10 augustus 2020 om 14:42
Hi! Ik meld mij ook in dit topic, trotse mama van 4 poezels (en twee honden)
heel mijn leven al gek op alle dieren geweest maar droomde altijd over een huishouden met meerdere katten. Ben begonnen met twee asielkatten waar ik helaas inmiddels afscheid van heb moeten nemen, allebei gelukkig erg oud geworden 20 en 18.
Wilde heel graag nog een keer kittens want dan kun je ze toch zelf helemaal vormen en die zijn zo heerlijk onbevangen
dus nadat we afscheid genomen hadden van onze laatste poes zijn er in 2018 twee kittens gekomen, allebei poesjes. Zijn fantastisch mooi opgegroeid, zijn super lief en hebben allebei zo’n eigen karakter ontwikkeld. Dat was geweldig om mee te maken.
Toevallig hadden we het er dit voorjaar over dat we er nog wel graag 2 kittens bij wilde toen er een nestje kittens zonder mama gevonden werd door kennissen van ons die buitenaf wonen. We hoefden er niet lang over na te denken en besloten om een poesje en een kater te adopteren. De kittens (toen ongeveer 3,5 week oud) zijn met 5 weekjes bij ons komen wonen. Ze zijn nu ongeveer 12 weken en gaan onwijs goed allebei, ze groeien als kool. Ze beginnen nu steeds beter overweg te kunnen met de andere poezels, de honden waren vanaf dag 1 al stapelgek op de baby’s
mijn man en ik genieten weer enorm van het hele proces.
Volgens mij kan ik hier geen foto’s plaatsen met mijn mobiel?
Wilde heel graag nog een keer kittens want dan kun je ze toch zelf helemaal vormen en die zijn zo heerlijk onbevangen
Toevallig hadden we het er dit voorjaar over dat we er nog wel graag 2 kittens bij wilde toen er een nestje kittens zonder mama gevonden werd door kennissen van ons die buitenaf wonen. We hoefden er niet lang over na te denken en besloten om een poesje en een kater te adopteren. De kittens (toen ongeveer 3,5 week oud) zijn met 5 weekjes bij ons komen wonen. Ze zijn nu ongeveer 12 weken en gaan onwijs goed allebei, ze groeien als kool. Ze beginnen nu steeds beter overweg te kunnen met de andere poezels, de honden waren vanaf dag 1 al stapelgek op de baby’s
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
maandag 10 augustus 2020 om 17:27
Mieke, hopelijk vind je je Witje heel snel terug!
Vanmorgen vond ik een wel heel sloome kat in de woonkamer.
Ze wilde gisteravond al amper eten en vanmorgen ook niet.
Ik heb haar brokjes vanmorgen geweekt in een bakje water en er elk uur achter haar aan gelopen met het bakje. Na 2 x aanbieden begon ze het water op te drinken en nog een keer later begon ze te eten.
Dolfine-man heeft haar een paar keer tussendoor van de loeihete zolder afgehaald. Toen ze eenmaal gegeten had, ging ze bij hem op de werkkamer lekker liggen tukken.
Nu zit ze gelukkig weer merkbaar beter in haar vel. Ze smikkelt nu een bakje natvoer op (met extra water erbij) en sprong zowat in het bakje toen ik het voer er in deed.
Ik heb haar brokjes vanmorgen geweekt in een bakje water en er elk uur achter haar aan gelopen met het bakje. Na 2 x aanbieden begon ze het water op te drinken en nog een keer later begon ze te eten.
Dolfine-man heeft haar een paar keer tussendoor van de loeihete zolder afgehaald. Toen ze eenmaal gegeten had, ging ze bij hem op de werkkamer lekker liggen tukken.
Nu zit ze gelukkig weer merkbaar beter in haar vel. Ze smikkelt nu een bakje natvoer op (met extra water erbij) en sprong zowat in het bakje toen ik het voer er in deed.

maandag 10 augustus 2020 om 18:08
Die enorme hitte is helemaal niet zo goed voor poezen.Dolfine schreef: ↑10-08-2020 17:27Mieke, hopelijk vind je je Witje heel snel terug!

maandag 10 augustus 2020 om 18:11
Wat goed dat er twee van de katjes bij jullie terecht konden.Hendrikje106 schreef: ↑10-08-2020 14:42Hi! Ik meld mij ook in dit topic, trotse mama van 4 poezels (en twee honden)heel mijn leven al gek op alle dieren geweest maar droomde altijd over een huishouden met meerdere katten. Ben begonnen met twee asielkatten waar ik helaas inmiddels afscheid van heb moeten nemen, allebei gelukkig erg oud geworden 20 en 18.
Wilde heel graag nog een keer kittens want dan kun je ze toch zelf helemaal vormen en die zijn zo heerlijk onbevangendus nadat we afscheid genomen hadden van onze laatste poes zijn er in 2018 twee kittens gekomen, allebei poesjes. Zijn fantastisch mooi opgegroeid, zijn super lief en hebben allebei zo’n eigen karakter ontwikkeld. Dat was geweldig om mee te maken.
Toevallig hadden we het er dit voorjaar over dat we er nog wel graag 2 kittens bij wilde toen er een nestje kittens zonder mama gevonden werd door kennissen van ons die buitenaf wonen. We hoefden er niet lang over na te denken en besloten om een poesje en een kater te adopteren. De kittens (toen ongeveer 3,5 week oud) zijn met 5 weekjes bij ons komen wonen. Ze zijn nu ongeveer 12 weken en gaan onwijs goed allebei, ze groeien als kool. Ze beginnen nu steeds beter overweg te kunnen met de andere poezels, de honden waren vanaf dag 1 al stapelgek op de baby’smijn man en ik genieten weer enorm van het hele proces.
Plaatjes plakken kan pas na 200 posts geloof ik.
maandag 10 augustus 2020 om 18:56

maandag 10 augustus 2020 om 19:59
Ik ben nu op mijn werk en ik hoop dat hij thuis zit te wachten met een blik van waar bleef je nou.
maandag 10 augustus 2020 om 20:07
Ik hoop dat Witje gauw weer bij je terug is!
Ik heb een vraag.. mijn 2 poezels (broer en zus) zijn 18 en eten sinds een poosje niet graag brokken meer. Natvoer eten ze wel. Water drinken doen ze beiden ook nog graag.. Ze zijn best wat afgevallen de afgelopen 2 jaar... de kater zeker 600gram. .het gewicht is van beide nu een poosje stabiel.. 3,3kg. De dierenarts adviseerde kittenbrokjes.. willen ze niet.. dure brokken van Purizon bliefen ze ook niet. Ik probeer ze ook wat vers bij te voeren (kipfilet, runderhart) maar dit zet nog niet echt zoden aan de dijk. Heeft iemand een gouden tip om ze nog een beetje aan te laten komen?
(Beide zijn recent nog onderzocht.. ook bloed afgenomen etc.. hier kwamen geen bijzonderheden uit).
Ik heb een vraag.. mijn 2 poezels (broer en zus) zijn 18 en eten sinds een poosje niet graag brokken meer. Natvoer eten ze wel. Water drinken doen ze beiden ook nog graag.. Ze zijn best wat afgevallen de afgelopen 2 jaar... de kater zeker 600gram. .het gewicht is van beide nu een poosje stabiel.. 3,3kg. De dierenarts adviseerde kittenbrokjes.. willen ze niet.. dure brokken van Purizon bliefen ze ook niet. Ik probeer ze ook wat vers bij te voeren (kipfilet, runderhart) maar dit zet nog niet echt zoden aan de dijk. Heeft iemand een gouden tip om ze nog een beetje aan te laten komen?
(Beide zijn recent nog onderzocht.. ook bloed afgenomen etc.. hier kwamen geen bijzonderheden uit).

maandag 10 augustus 2020 om 20:08
Ik hoop dat ze een goed zendertje gaan ontwikkelen waarmee ze altijd zichtbaar zijn tot in detail. Dat heb ik liever dan een chip.Calamitycat schreef: ↑10-08-2020 18:56Wat zal je in de rats zitten Mieke, die onzekerheid is vreselijk naar.
Kon ik maar iets voor je doen, voel me zo machteloos. In ieder geval blijf ik duimen en hopen op een goede afloop. Dat moet gewoon![]()
Als hij niet gewond is dan zal hij niet in zeven sloten lopen. Voor hem telt een dag zonder muizen is een dag niet geleefd. Als hij in een schuur zit dan kan hij mogelijk wat vangen. Het rotte zit in dat je ze niet kunt helpen met waar ze in vast zitten of te ver van huis of gewond zijn. Voor mijn gevoel is hij ver weg, raar is dat.
maandag 10 augustus 2020 om 20:42
Ik heb deze voor alle katten en dat werkt best goed.miekemv schreef: ↑10-08-2020 20:08Ik hoop dat ze een goed zendertje gaan ontwikkelen waarmee ze altijd zichtbaar zijn tot in detail. Dat heb ik liever dan een chip.
Als hij niet gewond is dan zal hij niet in zeven sloten lopen. Voor hem telt een dag zonder muizen is een dag niet geleefd. Als hij in een schuur zit dan kan hij mogelijk wat vangen. Het rotte zit in dat je ze niet kunt helpen met waar ze in vast zitten of te ver van huis of gewond zijn. Voor mijn gevoel is hij ver weg, raar is dat.
https://www.agrishop.nl/loc8tor-tabcat- ... cking.html
Je moet wel zelf op pad, maar als de tabcat in de buurt is geeft hij een signaal. Daarna is het een kwestie van richten en lichtjes in de gaten houden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 10 augustus 2020 om 20:56
Ik zou ze gewoon wat meer natvoer geven. Kan geen kwaad lijkt me. Of toch nog brokken proberen die ze wel lekker vinden en die eerst weken in water.Enigme schreef: ↑10-08-2020 20:07Ik hoop dat Witje gauw weer bij je terug is!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.