Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 11 augustus 2020 om 00:05
Dankje ja dat is zeker waar. Hij zou dat beter kunnen dan het andere witje. Die is heel zachtaardig en gevoelig. Ligt vaak op zijn rug en bestudeerd dan het plafond, of hij strekt zijn teentjes en kijkt daar dan een poosje naar hoe dat er uit ziet. Als hij ligt en wil opstaan dan komt eerst zijn achterstel omhoog. Allemaal net een beetje anders dan anders. De enige muis waar hij ooit mee rondliep was een gevonden muis.parachutes schreef: ↑10-08-2020 23:31Ik leef echt met je mee, ik weet hoe je je voelt. Ik hield mezelf altijd maar voor dat ze niet dom zijn en wel redelijk op zichzelf kunnen passen, dat maakte me altijd wel wat rustiger.
Ik blijf hier af en toe even gluren voor updates. Knuffel!![]()
Verdwenen witje heeft adhd en is altijd druk in de weer met muizen. Hij had wel eens drukke dagen en dan moest ik ook nog bij thuiskomst de catsmeow aanzetten of hij sloeg tegen zijn catit speel rail aan.
Ook als hij terugkomt dan zal hij ondernemend blijven.

dinsdag 11 augustus 2020 om 00:15
Het leeft denk ik ook omdat dat een van de naarste dingen is onder kattenbezitters wat je kan overkomen.

dinsdag 11 augustus 2020 om 01:43
Meestal zeggen we thuis als er iets zoek is of onzekerheid over iets is, geen nieuws is goed nieuws ik hoop echt dat hij/zei ineens komt aanhuppelen en zo naar ook voor de andere poezels die voelen het ook aan dat iets niet klopt
dinsdag 11 augustus 2020 om 06:21
Mijn katten eten Applaws, ik bestel het bij Zooplus. Heel hoog vleesgehalte (80%) en in de variant met kip gebruiken ze vrije uitloopkip, vind ik ook belangrijk. Vers vlees gaan die van mij nog net niet van kokhalzen dus dat wordt ‘m niet...Enigme schreef: ↑10-08-2020 23:23De tanden van de poezels zijn nagekeken en gezien hun leeftijd in goede staat zei de DA.. wel kan er sprake zijn van slijtage in de kaak...
Heb nu 4 verschillende soorten brokken gehaald,met een hoog vleesgehalte.. ze motten het niet. Bij de in water geweekte brokken komen ze niet eens in de buurt van een hap nemen![]()
Weet iemand een goed merk natvoer met een hoog vleesgehalte? Niet teveel fosfor etc..
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

dinsdag 11 augustus 2020 om 07:00
derooiekater schreef: ↑11-08-2020 06:12Het allereerste wat ik doe als ik op viva ben is hier kijken hopen dat Witje al thuis is.
Ik ook!
dinsdag 11 augustus 2020 om 10:25

dinsdag 11 augustus 2020 om 17:25
Ik ben nu op mijn werk vanaf 15.00 uur. Daarvoor is er een vermissingsrapport opgemaakt bij de dierenambulance in mijn regio en heb foto's van hem opgestuurd. En ik heb gebeld met twee dierenasielen in de omgeving of er een witte kater was binnengekomen. Allemaal niet dus.
Ik heb hen nog wel gevraagd waar de gevonden overleden poes aan was doodgegaan. Nou dat was een verschrikkelijk verhaal want de poes leefde nog maar was uitgedroogd en had wonden met maden. Nou weet ik nog niks meer maar ben daar erg van geschrokken. Daar zitten meerdere nare honden weet ik.
Ik heb hen nog wel gevraagd waar de gevonden overleden poes aan was doodgegaan. Nou dat was een verschrikkelijk verhaal want de poes leefde nog maar was uitgedroogd en had wonden met maden. Nou weet ik nog niks meer maar ben daar erg van geschrokken. Daar zitten meerdere nare honden weet ik.
dinsdag 11 augustus 2020 om 18:18
Och nee wat vreselijk voor dat arme poesjemiekemv schreef: ↑11-08-2020 17:25Ik ben nu op mijn werk vanaf 15.00 uur. Daarvoor is er een vermissingsrapport opgemaakt bij de dierenambulance in mijn regio en heb foto's van hem opgestuurd. En ik heb gebeld met twee dierenasielen in de omgeving of er een witte kater was binnengekomen. Allemaal niet dus.

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
dinsdag 11 augustus 2020 om 19:46
Ook ik check dit topic meerdere keren per dag en krijg iedere keer weer een knoop in mijn maag als blijkt dat witje nog steeds niet terecht is. En dan ook nog zo'n afschuwelijk verhaal
Ja, Mieke, het gat waarin ik ben gevallen is groot inderdaad maar er zit niets anders op dan ermee te dealen. Het is gewoon nog steeds heel vreemd dat ze er niet meer is en steeds als ik het kattenluikje hoor kijk ik blij om en wil ik al haar naam roepen en dan dringt het ineens weer door. Heel apart. Ik maak me ook alweer een beetje zorgen, dat ik nog niets gehoord heb van de dierenarts, dat ze daar weer terug is in haar urntje en ik haar op kan halen. Krijg ik meteen allerlei spookscenario's in mijn hoofd dat er iets is misgegaan of zo.
Ik heb nog steeds niets van het asiel gehoord en daar baal ik wel een beetje van. Als je op je site zet dat er gemaild moet worden met een kort 'wie ben ik en wat kan ik deze kittens bieden' en iemand stuurt een leuke mail, reageer dan even. Ik ga morgenochtend wel even bellen ook al hebben ze dat geloof ik ook liever niet.

Ja, Mieke, het gat waarin ik ben gevallen is groot inderdaad maar er zit niets anders op dan ermee te dealen. Het is gewoon nog steeds heel vreemd dat ze er niet meer is en steeds als ik het kattenluikje hoor kijk ik blij om en wil ik al haar naam roepen en dan dringt het ineens weer door. Heel apart. Ik maak me ook alweer een beetje zorgen, dat ik nog niets gehoord heb van de dierenarts, dat ze daar weer terug is in haar urntje en ik haar op kan halen. Krijg ik meteen allerlei spookscenario's in mijn hoofd dat er iets is misgegaan of zo.
Ik heb nog steeds niets van het asiel gehoord en daar baal ik wel een beetje van. Als je op je site zet dat er gemaild moet worden met een kort 'wie ben ik en wat kan ik deze kittens bieden' en iemand stuurt een leuke mail, reageer dan even. Ik ga morgenochtend wel even bellen ook al hebben ze dat geloof ik ook liever niet.
dinsdag 11 augustus 2020 om 19:55
CC,
Het duurde bij mij ook even voordat ik reactie kreeg van het asiel op vragen over onze zwarte kanjer. Snap dat ook niet helemaal maar dan bedenk ik me maar dat het daar vast druk is en ik geen idee heb hoeveel mensen mailen/bellen op een dag.
Het is vast wel goed gegaan met haar urntje nog even geduld dan is ze er weer.
Mieke,
Arme jij, arm witje. Hoop steeds op goed nieuws!
Het duurde bij mij ook even voordat ik reactie kreeg van het asiel op vragen over onze zwarte kanjer. Snap dat ook niet helemaal maar dan bedenk ik me maar dat het daar vast druk is en ik geen idee heb hoeveel mensen mailen/bellen op een dag.
Het is vast wel goed gegaan met haar urntje nog even geduld dan is ze er weer.
Mieke,
Arme jij, arm witje. Hoop steeds op goed nieuws!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 11 augustus 2020 om 20:55

dinsdag 11 augustus 2020 om 21:29
Ja heel erg en zo dichtbij. Als ik weet dat er een kat in nood is zou ik onmiddellijk ingrijpen.

dinsdag 11 augustus 2020 om 21:31
Ja en nog steeds geen nieuws. Hier nog de aanvulling want ik was helemaal nog niet klaar met reageren en vanwege een app blijkbaar verzonden.Calamitycat schreef: ↑11-08-2020 19:46Ook ik check dit topic meerdere keren per dag en krijg iedere keer weer een knoop in mijn maag als blijkt dat witje nog steeds niet terecht is. En dan ook nog zo'n afschuwelijk verhaal![]()
Het is heel erg raar in het begin want er ontbreekt gewoon iets en je denkt ze nog steeds te horen of je ogen gaan automatisch op de zoekstand.
Ik laat de as altijd elders uitstrooien dus ik weet niet hoeveel tijd er voor staat. Ik heb altijd het idee dat ze pas weer gaan rijden als er een aantal overleden dieren zijn maar misschien klopt dat wel helemaal niet.
Zou het dierenasiel gaan kiezen uit verschillende mailtjes en daarom wachten?
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 11-08-2020 21:56
Reden: Per ongeluk te vroeg verzonden
Reden: Per ongeluk te vroeg verzonden
19.26% gewijzigd

dinsdag 11 augustus 2020 om 22:00
Gefeliciteerd Parachutes en bedankt voor het meeleven.parachutes schreef: ↑11-08-2020 20:55Vandaag niet online geweest omdat ik jarig ben en een drukke dag heb gehad, maar het eerste wat ik nu doe is kijken of er meer nieuws is... helaas niet dus. Wat enorm rot, Mieke. We blijven hoop houden en duimen!![]()
Ook een extra dikke knuffel voor jou, CC.
Allen trouwens bedankt

dinsdag 11 augustus 2020 om 22:05

Op de site van het asiel staat "Uit alle mailtjes zullen wij de geschikte kandidaten uitnodigen om kennis te komen maken. Onze dieren gaan nooit bij de eerste kennismaking mee naar huis, wij vragen u er een nachtje over te slapen, net als wij, zodat we een weloverwogen beslissing kunnen nemen." dus waarschijnlijk heb ik gewoon niet genoeg geduld. Ik ga ook niet bellen heb ik besloten, wil niet dat ze me vervelend vinden.
Zou best kunnen hoor dat ze van het crematorium pas weer deze kant opkomen als er wat meer overleden dieren zijn. Ik wil haar gewoon zo graag thuis, geeft me ook wat rust denk ik.
dinsdag 11 augustus 2020 om 22:41
Ow dat verschilt dan wel erg per asiel, de zwarte kanjer mocht meteen mee maar ik denk wel dat het scheelt dat wij er bijna 3 uur enkele reis voor hem moesten rijden, dit heb ik per mail ook wel benoemd. Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of we dat 2 keer hadden gedaan.Calamitycat schreef: ↑11-08-2020 22:05Ik blijf hopen Mieke. Wat een nachtmerrie dit. Geen woorden meer voor.
Op de site van het asiel staat "Uit alle mailtjes zullen wij de geschikte kandidaten uitnodigen om kennis te komen maken. Onze dieren gaan nooit bij de eerste kennismaking mee naar huis, wij vragen u er een nachtje over te slapen, net als wij, zodat we een weloverwogen beslissing kunnen nemen." dus waarschijnlijk heb ik gewoon niet genoeg geduld. Ik ga ook niet bellen heb ik besloten, wil niet dat ze me vervelend vinden.
Zou best kunnen hoor dat ze van het crematorium pas weer deze kant opkomen als er wat meer overleden dieren zijn. Ik wil haar gewoon zo graag thuis, geeft me ook wat rust denk ik.
Geduld hebben is dan lastig he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 11 augustus 2020 om 22:46
Ja, wat een verschil per asiel. Toen ik de rooie alweer 5 jaar geleden op de site van een (ander, ook niet ver hier vandaan) asiel zag staan, heb ik gemaild, meteen een hele leuke reactie terug en kon de volgende dag al komen kijken/kennismaken. Ook daar was het liefde op het eerste gezicht en ik mocht hem meteen mee naar huis nemen
Op zich wilde ik er met deze kittens echt nog wel wat nachtjes over slapen hoor, maar dit zijn er wel genoeg

Op zich wilde ik er met deze kittens echt nog wel wat nachtjes over slapen hoor, maar dit zijn er wel genoeg