Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
@Onslow wat vervelend van die muggen! Heb je geen menthol poeder of iets tegen de jeuk wat misschien helpt?

@EllaBowie spannend! En wat fijn dat je vriend mee mag, dat is toch prettiger :) wat heftig trouwens van die tornado? O_O

@DaSilva hier gingen de buien helaas ook voorbij..ik kan niet wachten op afkoeling, volgende week hopelijk!

Ik ben teruggebeld en ik kan maandag naar een fysio/manueel therapeut, hopelijk kunnen de klachten worden verminderd! Vandaag ook weer controle gehad en alles was gelukkig goed. Ik zag bij de groeicurves wel dat de kleine man een redelijk groot hoofd heeft, zit op p93 en p97 is dan geloof ik groot groot. Maargoed hij zit nog binnen de marges en ik heb natuurlijk nog ff te gaan dus het heeft me wel een beetje gerustgesteld, de rest was prima gemiddeld :)
Alle reacties Link kopieren
o_o Een tornado! Klinkt eng! Of viel het wel mee, EllaBowie?

Hier ook nog geen regen, ze voorspellen wel hevige onweersbuien voor vandaag. Tot nu toe zie ik vooral veel zon door onze gordijnen piepen.

Wat goed dat je maandag al naar de fysio mag, Molly. Ik heb ondertussen ook een afspraak gemaakt bij de kinesist. Ik krijg wat last van mijn bekken en wil er op tijd bij zijn.

Percentiel 93 en 97 is inderdaad groot, maar zolang je kindje het goed stelt lijkt me dat inderdaad helemaal geen probleem.

Mentholpoeder heb ik niet, maar het zou ook niet helpen. Ik heb namelijk zo goed als geen muggenbeten. Deze nacht dacht ik dat ik zou vol staan omdat ik zoveel jeuk had, maar daar ligt het dus niet aan. Waarschijnlijk gewoon door de warmte, maar irritant is het wel.
onslow15 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 14:13
0.77% gewijzigd
Molly, herkenbaar van die hoge 'p's. Mijn oudste zat boven de P97 maar met haar hoofdje op de P93, en ik ben ook nog eens overtijd gegaan. Ze is eruit gekomen hoor, en grote babies hebben ook wel wat voordelen zo in t begin. Wel hoorde ik later dat de hoofdjes na 41 weken wat 'stugger' kunnen worden, dus deze keer laten ze het bij mij daar zeker niet op aankomen als het weer zo'n joekelbaby is. Hadden ze vorige keer ook niet moeten doen, maar gelukkig zijn die richtlijnen sowieso wat veranderd aan 't einde van de zwangerschap.
En succes bij de therapeut, hoop dat t helpt.

Onslow, ik zweer bij prickly heat snakepowder, is bij de toko of 7/11 of andere drogist wel te krijgen. Dit verzacht speciaal ook warmteuitslag, ik heb de volgende dag echt een zacht huidje, al geeft t wel n beetje troep.
Oh mensen toch :nooo: Wat een hitte :"-(

Wij zitten idd allemaal thuis Ellabowie. Mijn man zijn kantoor is al 5,5 maand dicht en hij werkt nu thuis op kantoor. Ik wilde er een paar jaar tussenuit en ben nu thuisblijfmoeder. Gelukkig waren wij er al wel aan gewend om samen te werken dus de schakeling is niet groot. Behalve dan dat we vroeger niet fulltime ook nog peuter hadden rondlopen.

Fijn dat er maandag plek is Molly! :cheer2:

Die tip ga ik onthouden Birdist :heart:

Ik ben vandaag naar de Ikea geweest voor een bedje, lakens, klerenhangertjes, etc. Peuter is altijd goed gemutst in de Ikea en hielp vol blijheid mee met winkelen. In de ochtend had ik al het achterstallige huishouden gedaan en bij thuiskomst wilde ik alleen maar douchen. Daarna ging ik 1 seconden op bed liggen.. Heb ik 5 uur lang geslapen en maakte mijn man mij wakker met een bord eten o_o

Peuter bleek zich 5 uur lang vermaakt te hebben met winkeltje spelen en knutselen :$ Hij kwam tussendoor kijken en liep dan door naar manlief om te zeggen dat ik nog steeds sliep en dat hij komkommer of water bliefde (O) (O)

Dit weer doet rare dingen.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 20:08
18.07% gewijzigd
Haha, o ooh DaSilva. Wel een goed slaapje dan! Ik ben ook al een paar keer half in slaap gesukkeld midden op de dag, mijn peuter reageert wisselend. Vorige week had ze haar pop naast me gelegd met een theedoek als deken :flirting:
Aaaahw wat lief van je peuter Birdist :heart:

Normaal als ik in slaap sukkel dan gaat peuter net zo lang Mama? Maaamaaa? Mamamamamamama? op 20 centimeter van mijn gezicht roepen tot ik wakker word. Misschien heeft hij dat nu ook gedaan maar merkte ik het niet :$
Ah dan had je het vast even nodig DaSilva :-D ik heb soms ook dagen erbij dat ik ff een dutje doe hihi. En wat schattig van de pop met deken @Birdist :heart:

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met rhesus C negatief? Ik las alleen dat ik Rhesus D positief was, totdat de verloskundige vandaag zei dat ik wel rhesus C negatief ben, helemaal niet gezien eerder haha. Nu met 27 weken bloedprikken hiervoor.
Die prickly heat snakepowder ga ik eens opzoeken! Dankje, Birdist!

Dat is inderdaad een lang dutje, DaSilva! Je was vast volledig uitgeput! o_o Hopelijk heeft het deugd gedaan! :-D

Rhesus C negatief? Is dat nog iets anders dan gewoon bv. bloedgroep A- Molly?
Molly66 schreef:
12-08-2020 23:43
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met rhesus C negatief? Ik las alleen dat ik Rhesus D positief was, totdat de verloskundige vandaag zei dat ik wel rhesus C negatief ben, helemaal niet gezien eerder haha. Nu met 27 weken bloedprikken hiervoor.
Vriendin heeft dit en heb er een keer over bevraagd. Het betekent dat ze met 27 weken nog eens prikken om te kijken of je geen antistoffen hebt aangemaakt in jouw bloed. Als dit wel zo is, betekent het twee dingen. 1) dat je baby c-positief bloed heeft (niet erg) 2) dat je lichaam zeer snel reageert op het rhesus C positieve bloed van je kindje. Dat tweede betekent dat je in het ziekenhuis moet bevallen, je krijgt dan 1 of 2 injecties. Bij een eerste kindje speelt dit bijna nooit trouwens, maar het kan wel. Als ze het maar weten is dit helemaal niet erg.

Bij mijn vriendin speelde het alleen bij de derde, ze moest toen iets eerder ingeleid worden. Verder geen gezondheidsgevolgen voor haar of baby. Hopelijk heb ik alles goed onthouden, haha, anders moet je het voor de zekerheid even navragen!
Ja ik Molly! Heb in mijn vorige zwangerschap ook in de 27e week bloed laten prikken ter controle op antistoffen. Die kans is heel klein maar omdat er geen vaccin voor is net als bij D heb ik wel nagevraagd wat dan als het wel gebeurd. Dan zijn er wel behandelmogelijkheden voor het kind zowel in de zwangerschap als daarna.

Nu is er overigens niet over gesproken dus bedankt voor de reminder! Toch vreemd gezien het een tweede zwangerschap betreft. Heb ze meteen een e-mail gestuurd.
@Birdist, dat is inderdaad ook groot om nog even terug te komen op de P lijn :-D wel goed dat het in de gaten wordt gehouden en je niet te lang ermee doorloopt, lijkt me inderdaad geen pretje!

@Ikhaatgeduld ik las dat maar 18% rhesus C negatief is, maar heb het in mijn omgeving al een aantal keer gehoord. Hopelijk maak ik geen antistoffen aan, we gaan het zien na week 27. Goed dat je gemaild hebt trouwens!

Nou dames, na vandaag wordt het hopelijk wat minder heet en krijgen we wat afkoeling!
Hebben jullie al nagedacht over een geboortebord? Bij baby nummer 1 kon een bord bij ons niet maar nu we verhuisd zijn naar een dorp zie ik een paar huizen verder zo’n leuk bord staan.

Na een rondje googlen kwam ik er achter dat dat leuke bord €61 heeft gekost o_o Maar zelf maken met verf etc kost ook geld.
DaSilva86 schreef:
13-08-2020 17:11
Hebben jullie al nagedacht over een geboortebord? Bij baby nummer 1 kon een bord bij ons niet maar nu we verhuisd zijn naar een dorp zie ik een paar huizen verder zo’n leuk bord staan.

Na een rondje googlen kwam ik er achter dat dat leuke bord €61 heeft gekost o_o Maar zelf maken met verf etc kost ook geld.
Een vriendin van ons had op grote stoffen vaandels de naam gezet en voor het raam gehangen. We wonen nu in twee verschillende landen dus ga zelf misschien naar zoiets op zoek. Een bord kan bij ons huidige huis niet zo goed.
Hier wordt dat niet gedaan, een bord uithangen.
Zelf maken lijkt me wel leuk om te doen, er staan veel tips op internet.

https://hobby.blogo.nl/2013/07/23/hoe-g ... n-de-tuin/
https://www.aukjeswereld.nl/zwanger/geb ... maken-diy/
https://www.pinterest.co.uk/pin/4104609 ... =1a3cV1tSr
https://nl.pinterest.com/pin/4118683284 ... =1a3cV1tSr

Ik zag net de naam van dochter langskomen in het meisjesnamen topic. :-D
Leuk dat hij leuk gevonden wordt. :cheer:

Ik ben nu de favoriete naam van mijn vriend aan het uittesten voor ons zoontje. Hopelijk voelt hij na een weekje ook echt als de naam van onze zoon! :lol:
DaSilva86 schreef:
13-08-2020 17:11

Ik dacht altijd dat iemand dat voor jou moest neerzetten. Althans vaak gebeurd dat zo. Had ik het toevallig laatst nog met iemand over. Bij dochter hadden we niks dus denk wel dat ik nu iets van zo’n raamsticker koop oid.

@Molly: ik begreep dat er heel veel Rhesus c varianten zijn. Ik heb bloedgroep A met een Rhesus negatieve kleine c variant ofzoiets. Nooit geweten dat er zoveel verschillende bloedgroepen waren.
Dat is ook leuk Birdist :-D In ons vorige huis had ik ok een naamvlaggenlijn voor het raam gehangen. Maar nu hebben we een voortuin en wil ik er potverdikkie ook een bord in :biggrin:

Blijft leuk hoe die tradities verschillen Onslow. Hopelijk went de naam, dan ben je klaar ;)

IHG wij hebben nog geen vrienden in ons dorp dus ik denk dat we er zelf voor moeten zorgen :-D De vriendengroep van manlief heeft wel tradities maar die komen pas tot uiting bij de babyborrel na een paar weken.

:blob: Hier heeft manlief zojuist de baby voor het eerst gevoeld :heart: Ik zat sinds een week te voelen of ik al iets kon vinden als ze bewoog maar pas vanavond kon ik het zelf voelen. Misschien best laat maar de baby moet bij mij door een vetlaag heen schoppen :$

Mijn placenta ligt trouwens aan de achterkant op het randje van de baarmoedermond. De gynaecoloog dacht dat dat nog bij kon trekken.
Ik stuur snel tussendoor even een berichtje. Maar de 20 weken echo was goed, ze willen wel een aantal dingen nakijken met een extra echo. De baby was zo druk dat ze de ruggengraat niet compleet heeft kunnen zien en ze willen de placenta beter bekijken :-)

Qua geboorteaankondiging hadden we vorige keer tussen het binnen en buitengaan een pluchen ooievaar gekregen van m’n ouders. Was echt een grappig ding, al waren z’n billen er tijdens regen afgewaaid :lol:

@molly, ik weet niet zoveel van Rhesus negatief, dus aan mij heb je niet zoveel :-)

Zo leuk dat je man de baby gevoeld heeft Dasilva :heart:

Echt schattig hoe jullie peuters trouwens zijn :flirting:

Ik ben ook echt niet gewend aan een tornado alarm :-D Vandaag las ik dat er ook echt 1 in de buurt zat maandag. Dochter en vriend zaten op z’n werk in een bunker. Ik zat in dochter’s inloopkast met ipad, een banaan en een leeg flesje water.. Prioriteiten :proud:
Fijn dat alles goed leek bij de echo Ellabowie :high5:
Fijn Ellabowi dat alles tot nu toe goed lijkt te zijn! Ook fijn dat ze eea nog eens over doen om goed te kunnen checken.

Ik voel sinds deze week onze kleine meid echt goed ineens! Echt geinig. Ook mijn man leek het al te kunnen voelen.

Even een vraag; hoe dichtbij in vrienden/kennissen/familie kring zouden jullie een naam niet kiezen omdat hij daarin al voorkomt? Voor mij zou dat zijn voor dichtbijstaande familie en vrienden denk ik.

Nu hebben wij mogelijk een naam die een goede kans maakt maar de dochter van mijn neef heet zo, die ik overigens zelden zie. Mijn tante (de oma van dat meisje) zie ik wel wat vaker.
En de dochter van mijn baas heet ook zo. Maar die baas zie ik tegenwoordig ook zeer weinig en de dochter ken ik niet.
Lijkt me dus wat overdreven om de naam daarom niet te kiezen toch?
Ikhaatgeduld schreef:
14-08-2020 21:48
Even een vraag; hoe dichtbij in vrienden/kennissen/familie kring zouden jullie een naam niet kiezen omdat hij daarin al voorkomt? Voor mij zou dat zijn voor dichtbijstaande familie en vrienden denk ik.

Nu hebben wij mogelijk een naam die een goede kans maakt maar de dochter van mijn neef heet zo, die ik overigens zelden zie. Mijn tante (de oma van dat meisje) zie ik wel wat vaker.
En de dochter van mijn baas heet ook zo. Maar die baas zie ik tegenwoordig ook zeer weinig en de dochter ken ik niet.
Lijkt me dus wat overdreven om de naam daarom niet te kiezen toch?
Wij hebben precies dit met zelfde familieverband. Het is bij ons nog niet de nummer 1 naam maar man wil m eigenlijk daarom bij voorbaat laten afvallen. Ik vind het persoonlijk wel kunnen. Eventueel als het een heel klein leeftijdsverschil is inclusief zelfde achternaam wordt het ietsje anders, maar dat is bij ons niet zo en ik denk bij jou ook niet?

Ellabowie, wat fijn een goede echo!

Dasilva wat gaaf dat je de baby al voelt én je man ook! Enne, lekker dat bord plaatsen, jouw tuin, jouw bord!
Wij hebben 4x per jaar een verjaardag bij mijn zus waar er twee kindjes dezelfde naam hebben. Mijn nichtje en het kind van de zus van de man van mijn zus. Geen bloedband. Het is een top10 naam en in elke verloskundigepraktijk hangt er wel een geboortekaartje met die naam.

De ouders van mijn nichtje vinden dat niks boeiends. Maar de zus van mijn schoonbroer vindt het maar niks. Ze begint er elke keer over. Ze wil ook helemaal uitzoeken of zij de naam al eerder had bedacht dan de ander. ‘Ik vond de naam al leuk in 2008’. Het was zelfs zo dat zij de naam van mijn ongeboren 1ste baby wilde weten omdat zij 2 maanden later was uitgerekend :-| Ik dacht echt dat ze een grapje maakte. Maar ze ging echt zitten vissen toen ik weigerde met ‘het wordt vast een Scandinavische naam hè?’ Of ‘één of twee lettergrepen’. Ik zie haar 4x per jaar! o_o

Ik zou er geen probleem mee hebben als iemands kind hetzelfde heet als de mijne. Ik zou zelf namen van directe bekenden zoals directe nichtjes/neefjes of buurkindjes vermijden maar verder weg niet :)
Goedemorgen meiden,

Fijn alle goede echo berichten!!
Onze ruzie was snel weer opgelost hoor. En ik voel nu elke dag wel wat plopjes, dus dat is fijn. Maandag weer lekker naar de vk en het hartje luisteren!

Hartslag en boobies: heel herkenbaar. Vooral 's avonds vreselijk pijn in mijn boobies.

@molly, volgens mij zei hij dat over de jeuk.... is dat nu over? Of heb je nog steeds last. Als je jeuk op je handen en voeten hebt moet je meteen aan de bel trekken hoor bij de gynaecoloog of vk. Dat is namelijk erg gevaarlijk. Heeft met een bepaalde stof te maken die je lever aanmaakt, die schadelijk is voor de baby.
Als de jeuk ergens anders zit kan het volgens mij niet veel kwaad. Dat heeft te maken met oprekken van de huid omdat je buik groeit.

Nog even een vraag aan jullie. Wij hebben zoveel kleding en speelgoed en ik vind het zo zonde als mensen dan met een kraamkado aankomen waar we niets aan hebben. Tuurlijk als ze iets geven is dat heel lief, maar als ik het vervolgens meteen opzij leg om weg te geven......
Ik dacht zou er niet een tekstje op het kaartje kunnen of op een losse bijlage erbij bijv:

Kadotip: Alle kleerhangertjes en de speelgoedbox zijn al vol, wilt u toch iets meebrengen, doet u ons met een kadobon of een envelopje de meeste lol

Wat zouden jullie daarvan vinden?
Pinkie81 schreef:
15-08-2020 09:56
Nog even een vraag aan jullie. Wij hebben zoveel kleding en speelgoed en ik vind het zo zonde als mensen dan met een kraamkado aankomen waar we niets aan hebben. Tuurlijk als ze iets geven is dat heel lief, maar als ik het vervolgens meteen opzij leg om weg te geven......
Ik dacht zou er niet een tekstje op het kaartje kunnen of op een losse bijlage erbij bijv:

Kadotip: Alle kleerhangertjes en de speelgoedbox zijn al vol, wilt u toch iets meebrengen, doet u ons met een kadobon of een envelopje de meeste lol

Wat zouden jullie daarvan vinden?
ik heb recent een kaarte gekregen waar los een reepje papier in zat met 'X heeft alles al wat zijn hartje begeert. Wilt u toch iets geven, op lijstje.nl/naamX kunt u mijn lijstje vinden. Op dat lijstje staan dan vervolgens ook dingen van 2 euro tot 40 euro. En bonnen zonder dat die worden afgestreept. Ik vond het een prima idee.
Opnieuw een ronde goede echo's en iedereen begint zijn kindje al goed te voelen!! :yes: Ik moet nog 2 weken wachten voor de GUO. Gelukkig zijn het 2 drukke weken, dus hopelijk vliegen die voorbij!

Wat de naam betreft, als het iemand dichtbij is zou ik ook eerder geneigd zijn een andere naam te kiezen. Aan de andere kant heb je natuurlijk even veel recht op jouw favoriete naam.

Ik ben het met zoveel jeuk, Pinkie. Het is echt overal. Handen voeten, buik, borsten... Verder heb ik geen buikpijn ofzo, dus ik denk niet dat het ernstig is, maar ik hou het inderdaad goed in de gaten!

In België is het helemaal normaal om op het kaartje een geboortelijst te zetten en/of een rekeningnummer (pamperrekening). Niemand kijkt daar van op. :-D
Als je alles al hebt lijkt me dit een goede manier om verspilling tegen te gaan.
Kadotip: ik zou het helemaal niet erg vinden om zo’n strookje bij het kaartje aan te treffen :thumbsup: Wij hebben sinds de bekendmaking al weer 6 rammelaars gekregen :facepalm: Onze eerste deed helemaal niks met rammelaars. Ik snap dat mensen iets willen geven maar ik laat de kaartjes er aan zitten en leg ze in de doos voor minderbedeelde baby’s en ouders. Dat deed ik bij de eerste ook. Zo kreeg alles nog een goede bestemming.

Zwangerschapsdementie :$ Wij hebben vanmorgen ons huis in gereedheid gebracht, uren staan koken en kleding en haar netjes omdat we vrienden die we heel lang niet hebben gezien zouden ontvangen. Kijkt mijn man tijdens het tafeldekken nog eens op de kalender... Is de afspraak pas morgen :facepalm: En ik ben thuis chef afspraak. Dus we hebben uitgebreid geluncht met de buren en morgen weer een poging :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven