Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Momenteel loopt er in NL (in ieder geval in Leiden en Nijmegen) de TOF studie, waarbij gekeken wordt of er daadwerkelijk een verschil is tussen 3- en 5-daagse terugplaatsingen. In NL is de standaard nu nog 3. Mijn arts vertelde dat dit komt omdat het niet duidelijk is of embryo's die tussen dag 3 en 5 het in vitro niet halen, het mogelijk wel in de baarmoeder hadden gered. Deze studie moet dat uitwijzen, of een van de twee toch beter uitpakt. In het buitenland, of misschien afhangend van de voorkeur of mening van de arts/kliniek of de medische indicatie, kan juist 5 de standaard zijn.

Zelf deed ik mee aan TOF in IVF2, omdat bij nalezen op Pubmed het (minieme?) bewijs lijkt dat voor oudere vrouwen in het traject een 5-daagse terugplaatsing betere resultaten levert, dus ik hoopte daar op ingeloot te worden. Voor mij mislukte IVF1 na 7 terugplaatsingen op dag 3. Ik werd echter toch weer ingeloot op dag 3. Na nogmaals 5 terugplaatsingen in IVF2, heb ik nog het grote geluk mogen hebben op 1 plakker, dus toch bij een terugplaatsing op dag 3. Of het allemaal beter uitgepakt zou hebben als ik deze van het begin op dag 5 had gehad weet ik niet (het zouden uiteindelijk dezelfde embryo's zijn, maar het had mogelijk tijd en hoop kunnen schelen met het weglaten van embryo's die dag 5 niet gingen halen): ik hoop dat het resultaat van de studie wat mag betekenen voor en duidelijkheid kan geven aan alle toekomstige traject deelnemers.

https://www.radboudumc.nl/trials/tof-studie

Sorry voor het binnenvallen (ik lees al een jaar mee in stilte, leef mee, en haal veel steun en info uit wat hier gepost wordt), maar in dit geval dacht ik wat relevante info te kunnen bijdragen.

Overigens heeft Leiden ook onlangs een Scratch-studie gedaan. De resultaten waren nog niet vrij, maar de arts vertelde mij dat de uitkomst verwaarloosbaar was. Het helpt dus niet, dus ze gaan het hier niet introduceren. Ik neem aan dat ze dit zullen publiceren. Echter kunnen verschillende studies natuurlijk andere uitkomsten aangeven, maar voor mij was dat wel genoeg om te weten.
blauwe kat wat een goed resultaat voor nu.. hopen dat dat zich voortzet.
Niemand in mijn omgeving weet van het traject omdat dat mij ook weer veel stress geeft net vragen nieuwsgierigheid etc. Ik moet even bij mijn huisarts vragen om proffesioneel hulp.
Lexie_80 schreef:
12-08-2020 15:23
Momenteel loopt er in NL (in ieder geval in Leiden en Nijmegen) de TOF studie, waarbij gekeken wordt of er daadwerkelijk een verschil is tussen 3- en 5-daagse terugplaatsingen. In NL is de standaard nu nog 3. Mijn arts vertelde dat dit komt omdat het niet duidelijk is of embryo's die tussen dag 3 en 5 het in vitro niet halen, het mogelijk wel in de baarmoeder hadden gered. Deze studie moet dat uitwijzen, of een van de twee toch beter uitpakt. In het buitenland, of misschien afhangend van de voorkeur of mening van de arts/kliniek of de medische indicatie, kan juist 5 de standaard zijn.

Zelf deed ik mee aan TOF in IVF2, omdat bij nalezen op Pubmed het (minieme?) bewijs lijkt dat voor oudere vrouwen in het traject een 5-daagse terugplaatsing betere resultaten levert, dus ik hoopte daar op ingeloot te worden. Voor mij mislukte IVF1 na 7 terugplaatsingen op dag 3. Ik werd echter toch weer ingeloot op dag 3. Na nogmaals 5 terugplaatsingen in IVF2, heb ik nog het grote geluk mogen hebben op 1 plakker, dus toch bij een terugplaatsing op dag 3. Of het allemaal beter uitgepakt zou hebben als ik deze van het begin op dag 5 had gehad weet ik niet (het zouden uiteindelijk dezelfde embryo's zijn, maar het had mogelijk tijd en hoop kunnen schelen met het weglaten van embryo's die dag 5 niet gingen halen): ik hoop dat het resultaat van de studie wat mag betekenen voor en duidelijkheid kan geven aan alle toekomstige traject deelnemers.

https://www.radboudumc.nl/trials/tof-studie

Sorry voor het binnenvallen (ik lees al een jaar mee in stilte, leef mee, en haal veel steun en info uit wat hier gepost wordt), maar in dit geval dacht ik wat relevante info te kunnen bijdragen.

Overigens heeft Leiden ook onlangs een Scratch-studie gedaan. De resultaten waren nog niet vrij, maar de arts vertelde mij dat de uitkomst verwaarloosbaar was. Het helpt dus niet, dus ze gaan het hier niet introduceren. Ik neem aan dat ze dit zullen publiceren. Echter kunnen verschillende studies natuurlijk andere uitkomsten aangeven, maar voor mij was dat wel genoeg om te weten.
Het zou goed kunnen dat mijn gynhet hierover had.Wat verstaan ze overigens onder oudere vrouwen qua leeftijd? Dank voor je toevoeging in elk geval!

Hier zitten we in enorme warmte (36 graden) goed te puffen. Met ons gaat het redelijk, maar het is enorm pittig.
Toch ben ik heel blij dat ik even in een andere omgeving ben. Mijn vader heeft het zwaar, maar we ondersteunen waar we kunnen. Hij valt wel echt kilo's af en eet slecht. Gelukkig laat hij ons wel toe, maar het is echt zwaar om mijn vader zo te zien, los van het verdriet om mijn moeder. Het geeft me wel rust dat hij bij ons is en ik zo voor hem kan zorgen. Heb mijn hobby koken wel weer lekker opgepakt.
samen sta je sterker
Blauwe Kat: you Go girl!!! Op naar een goed telefoontje morgen!
samen sta je sterker
Blauwe kat, wat een mooi bericht! 10 eicellen, hier begint het duimen voor jullie.

Ik weet even niet wie het vroeg; maar inderdaad een 5 daagse tp gehad. Weer zwanger, maar weer een miskraam (4).
Voor ons ook geen nieuwe inzichten; enkel dat m’n amh toch wel te wijten valt aan mogelijk mindere kwaliteit, Gent vond dat niet. Die zien met laag amh en relatief jong zijn minder verband.

Maestro, veel knuffels voor jou en je familie. Leef met jullie mee, herkenbaar.
Ik vind het heel fijn om er met gezin over te praten en met vrienden.

Echt onwijs bedankt voor het meedenken en inbreken voor dag 3/5.
Het helpt mij ook dat er ook genoeg positieve ervaringen zijn met een dag 3.
In Heinsberg doen ze inderdaad standaard dag 5, maar in overleg kun je daar vanaf wijken.
Maestro wat een heftig en nare periode
Ik wens jullie heel veel sterkte!.

We kwamen gisteren binnen bij Heinsberg, en ik werd opeens overladen met een gevoel van HIER gaat het lukken! Een heel gek rustgevend gevoel. Na onze gesprek wat voornamelijk ging over dat we in de steek gelaten voelden in Düsseldorf maar daar kunnen we nu toch niets mee. We hebben afgesproken om de tese materiaal te vervoeren naar Heinsberg. Maar meer toegevoegde waarde is er niet helaas we moeten het doen met de materiaal die we hebben ook wel logisch natuurlijk ergens..
De arts vraagt aan ons wat we willen. Ik wil er echt alles op alles zetten en alles eruit halen omdat het ook onze laatste vergoede poging is. Hebben jullie toevallig suggesties en tips wat ik kan benoemen? Ik wil zelf zoiezo vragen om bloedverdunners en progeston injecties na de TP.
Alaynee schreef:
12-08-2020 20:52
Maestro wat een heftig en nare periode
Ik wens jullie heel veel sterkte!.

We kwamen gisteren binnen bij Heinsberg, en ik werd opeens overladen met een gevoel van HIER gaat het lukken! Een heel gek rustgevend gevoel. Na onze gesprek wat voornamelijk ging over dat we in de steek gelaten voelden in Düsseldorf maar daar kunnen we nu toch niets mee. We hebben afgesproken om de tese materiaal te vervoeren naar Heinsberg. Maar meer toegevoegde waarde is er niet helaas we moeten het doen met de materiaal die we hebben toen zakte de moed me weer in de schoenen..

De arts vraagt aan ons wat we willen. Ik wil er echt alles op alles zetten en alles eruit halen omdat het ook onze laatste vergoede poging is. Hebben jullie toevallig suggesties en tips wat ik kan benoemen? Ik wil zelf zoiezo vragen om bloedverdunners en progeston injecties na de TP.
Maestro:

Het zou goed kunnen dat mijn gynhet hierover had.Wat verstaan ze overigens onder oudere vrouwen qua leeftijd? Dank voor je toevoeging in elk geval!

Geen probleem! Ik had ergens gelezen voor vrouwen 40+, maar ik kan het niet terug vinden, dus hecht er maar niet teveel waarde aan. Waarschijnlijk klampte ik me eraan vast om maar een oplossing te vinden. Er zijn wereldwijd redelijk wat studies gedaan om te vinden welke dag van terugplaatsing het beste zou zijn, zonder volgens mij echte overduidelijke conclusies. Uiteindelijk denk ik zelf dat het toch veel afhangt van juiste embryo, juiste omstandigheden, persoonlijke indicaties, en geluk. Maar goed, het moet wel bewezen worden.

Pubmed search hierop voor de die-hards: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=i ... 5"&page=5
lexie_80 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 00:27
Reden: link corrigeren
0.67% gewijzigd
Blauwe kat wat een mooie opbrengst! Nu hopen dat er genoeg bevruchtingen zijn!

Alaynee ik kan me voorstellen dat je toch je verhaal even kwijt wil. Ze kunnen er praktisch niks mee, maar er wel rekening mee houden. Ik hoop dat je gevoel klopt dat het hier gaat lukken.
Jeetje veel geschreven hier!

Nerdella welkom hier! Natuurlijk mag je meeschrijven. Spannend dat je nu ook bent begonnen!

Maestro heftige tijd voor jullie meis. Wel fijn dat je zo samen met je vader bent. En respect, koken in deze temperaturen! Ik sta heel kort in de keuken deze dagen haha.

Blauwe kat wat fijn dat de punctie achter de rug is en wat een mooie score! Nu het spannende wachten op het aantal bevruchtingen. Ik duim!

Leonie welkom (terug)!

Vienna waarom gaan jullie stoppen in België?

Jokke :hug:

Moos er is gelukkig al veel gereageerd op je vraag. Ik heb ook niet zoveel verstand van een lager AMH. Gent doet inderdaad terugplaatsingen op dag 5. Hopelijk kom je eruit meis.

Alaynee wat fijn dat je zo'n goed gevoel had! Weet je al wanneer je mag starten?

Hier is de terugplaatsing helaas weer mislukt.
Inbraak:
@ Daisyliz: :hug: Wat rot. Ik blijf voor je duimen.

En ook voor de andere kanjers hier! :heart:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ach lieve Daiz, wat een verdrietige teleurstelling.
Heel veel knuffels voor jou, dat wachten is toch niet meer te doen?
Daizyliz :hug:
Daisyliz, what jammer zeg :hug:

Maestro, wat een zware tijd, fijn dat jullie familie elkaar goed steunt. Knap dat je nu alweer je hobby hebt opgepakt!

Lexie, interessant! Dat onderzoek naar de terugplaatsdag.

Hier: we hebben goed nieuws ontvangen. 9 van de 10 eicellen zijn bevrucht. Zaterdag is de terugplaatsing. En hopelijk blijven er goede over om in te vriezen!
Daisyliz wat verdrietig! Weer kapot gegaan bij het ontdooien? Hoe kan dat toch steeds? :rose:

Blauwekat wat een mooie score!
Zizo schreef:
13-08-2020 12:47
Daisyliz wat verdrietig! Weer kapot gegaan bij het ontdooien? Hoe kan dat toch steeds? :rose:
Nee heb wel een terugplaatsing gehad, maar ben gewoon niet zwanger.
DaisyLiz schreef:
13-08-2020 12:53
Nee heb wel een terugplaatsing gehad, maar ben gewoon niet zwanger.
Oh sorry, het gaat me soms wat te snel hier, heb ik het verkeerd onthouden.
Maar ook dit is natuurlijk erg zuur. Je probeert zoveel en elke keer mislukt het.
Mag je direct door voor een nieuwe tp?
He verdorie, ben ik even afwezig geweest, lees ik bij, is het meteen zo'n rot bericht. Hoe gaat het Daisy? Hoe voel je je over de nieuwe medicatie er bij?
Hoi dames,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en het doet enerzijds goed de succesverhalen te lezen, maar tegelijkertijd schrik ik ook van de hoeveelheid vrouwen die al zó lang bezig is en zó veel ondergaan hebben, maar toch moed en vertrouwen houden. Bewonderenswaardig hoe sterk iedereen is of zich iig probeert te houden!

Zelf zijn wij in januari doorgestuurd vanuit een IUI-traject naar ander ziekenhuis voor ICSI en vanwege corona staan we sinds mei pas formeel op de wachtlijst. We hopen in september te horen wanneer we mogen starten, maar als corona de kop weer op steekt (en dat doet het eigenlijk al..), kan het allemaal nog maanden langer duren. Ons ziekenhuis is half mei weer opgestart en sinds kort pas weer op 50% capaciteit dus ik snap het ellenlang wachten wel, maar ergens heb ik het idee dat ik hier de enige ben die zo ellendig lang moet wachten om ook maar te kunnen beginnen. In die zin dat iedereen wel weer begonnen is, of lijkt dat maar zo? D/
Dat klinkt allemaal als een klaagzang, zo bedoel ik het niet! 😃 Maar we zitten al ruim een jaar in de medische molen zonder dat er iets gebeurd is wat een kans zou hebben, dus dat frustreert enorm. En ja, ik zie ook de vrouwen die al jaren in trajecten zitten, dus ik realiseer me ook dat een jaar echt zo lang niet is, al voelt dat anders.

Maar ik ben wel benieuwd of hier nog meer dames in of net voor coronatijd de screening hadden en hoe ver de opstarts daar zijn.
Pergamon schreef:
13-08-2020 16:14
He verdorie, ben ik even afwezig geweest, lees ik bij, is het meteen zo'n rot bericht. Hoe gaat het Daisy? Hoe voel je je over de nieuwe medicatie er bij?
Ja ik ben wel oke hoor... Mijn rationele kant vindt dat ik de moed nog niet moet opgeven na de tweede terugplaatsing in Gent. Maar gevoelsmatig beginnen mijn man en ik er wel steeds minder vertrouwen in te krijgen dat het ooit goedkomt. Dit was alweer terugplaatsing nummer 7 (embryo nummer 10), na talloze IUI's en ovulatie inductie pogingen. En ik ben natuurlijk wel vier keer zwanger geworden in al die jaren, maar het duurt gewoon zo lang en ik ben het nog nooit lang genoeg gebleven om een levende baby te krijgen. We vinden het heel moeilijk om erin te blijven geloven.... Maar goed, we hebben nog 8 cryo's dus we mogen de moed zeker nog niet opgeven. Lief dat jij en Botanietje toch steeds zo blijven meeleven! :heart:
Blauwe kat wat een mooi aantal zeg! Daar moeten toch een paar cryo's bijzitten (die je hopelijk niet nodig hebt).

Moos knuffel terug :hug:

Zizo ik weet nog niet of ik meteen door ga/mag. De arts in Gent wilde na 2 a 3 terugplaatsingen een biopt van mijn slijmvlies nemen. Ik heb er nu 2 gehad, dus ik ga straks even bellen en vragen wat ze willen. Ik weet ook niet hoelang het duurt voordat dat ingepland kan worden. Kan jij alweer bijna verder?

EvaJulia herkenbaar hoor, wachten is gewoon één van de lastigste dingen van het traject en het is natuurlijk super vervelend als je ook geen idee hebt hoelang je nog moet wachten. Om op je vraag terug te komen: een vriendin van mij doet IVF (al een tijdje) en die wacht al sinds februari op een cryo terugplaatsing. Vanwege Corona zijn de wachtlijsten bij haar ook gigantisch en ik geloof dat ze nu in oktober een terugplaatsing krijgt (en dan had ze een redelijk hoge plek op de lijst). Helaas is het in sommige ziekenhuizen echt heel druk.
Daisyliz: wat verdrietig dat het weer niet is gelukt :-( sterkte.

Blauwe kat: mooie score hopelijk blijven er een aantal toppers over voor in de vriezer!

Evajulia: wachten is soms inderdaad eindeloos... geeft een heel machteloos gevoel. Maar geef niet op, er komt een moment dat jullie ook weer verder kunnen!

Ik heb helaas ook geen goed gevoel over de terugplaatsing. Gisteren ochtend getest (7 dagen na terugplaatsing van een 5 daagse embryo) maar negatief. Van het ziekenhuis mogen we maandag testen maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog positief wordt ...
Daisy: Bah wat naar weer. Ik kan mij alles voorstellen bij de afnemende vertrouwen. Op een gegeven moment wordt de teleurstelling bijna een vanzelfsprekendheid (al gaat het nooit echt wennen). En toch... liggen er nog cryo’s en is dit vanuit Gent “nog maar” de 2e TP.

EvaJulia: Welkom. De resultaten en succesverhalen/teleurstellingen lopen hier echt enorm door elkaar heen. Je hebt mensen die van de eerste poging meteen zwanger worden (en blijven) en mensen bij wie het langer duurt en mensen die helaas kinderloos achter blijven na jaren behandeling of die kijken naar andere opties zoals pleegzorg, adoptie of ei- zaad donatie.

Bijtje: dat is wel op het randje van vroeg testen. Ik hoop dat het nog veranderd. Misschien gedurende het weekend nog maar een testje doen.

BlauweKat: Klinkt als een mooie opbrengst!

Neo: Hoe is het bij jou? Inmiddels meer duidelijk? Benieuwd naar de PGD uitslag tzt.

Lauwie: Je hebt een PB terug.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Daisylizz wat rot nu weer zeg! Verdorie..heb je nog cryos over?

Bijltje wat naar dat je dat gevoel hebt ik ken het gevoel het is mischien nog te vroeg voor de test.

Evajulia het wachten op uitslagen en wachten op beginnen met het traject heb ik als een van de moeilijkste dingen ervaren in het hele mallemolen. Ook wij wachten al vanaf maart helaas dus erg herkenbaar.
Daisy nee toch :hug: Wat een tegenslag weer... Je hebt er inmiddels toch wel een aantal gehad, is dit nog steeds gewoon pech?

Flipje Kan wel op dag 3 PGS, is een andere manier van biopteren. In Maastricht doen ze dit wanneer ze te weinig kansen op een blasto verwachten. Wel meer risico.

Baggal ja maar zit nog steeds in de afvalrace haha We hebben wederom 4 blasto's die gebiopteerd zijn! Echt heel gek want bij poging 1 hadden we ook 7 bevruchting en 4 blasto's, weer exact dezelfde aantallen. Wel blij met 4 maar volgende week vrijdag de PGD uitslag, dat is natuurlijk hartstikke spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven