Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)
vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
| Wachten op start | Sense, Mia_3 |
| Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
| Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
| In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
| Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
| -Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
| Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
| MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
| Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
| Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
| DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
| Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
| bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
| Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
| Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
| piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
| Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
| Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
| Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
| Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
| nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
*
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
zaterdag 8 augustus 2020 om 02:18
maestro ik lees vaak wel mee en heb meegekregen dat je een zwaar periode achter de rug hebt. Wou je veel sterkte toewensen
Met mij gaat het goed a.s. Dinsdag een eerste gesprek in Heinsberg kijken of ze toegevoegde waarde hebben voor een nieuwe behandeling er is op het moment een echte babyboom in mijn omgeving en dat valt echt heel zwaar..
Met mij gaat het goed a.s. Dinsdag een eerste gesprek in Heinsberg kijken of ze toegevoegde waarde hebben voor een nieuwe behandeling er is op het moment een echte babyboom in mijn omgeving en dat valt echt heel zwaar..
zaterdag 8 augustus 2020 om 10:17
Nardella: welkom hier!
Bijtje: Herkenbaar. En ik denk dat het heel verstandig is om er gewoon niet te veel over te praten met haar. Hopelijk kun je tzt mooi nieuws brengen. Overigens heeft mijn man dat destijds alleen gedaan, om haar de ruimte te geven te reageren op de manier die zij prettig vond en dat het niet geforceerd hoefde. Ze reageerde boven verwachting goed trouwens. Spannend zeg - die wachtweken.
Daisy: Ben je nog lekker wezen varen?
Alynee: zo’n babyboom is rot en confronterend. Juist omdat je dan met de neus op de feiten wordt gedrukt: zij wel jij (nog) niet. Het hielp mij wel om mij te bedenken dat ik niet meer zwanger zou worden als gevolg van iemands zwangerschap en dat vergelijken onder de streep je niet oplevert.
BlauweKat: Fijn dat het er goed uitzag.
Maestro: lief dat je het vraagt. De slokdarm staat open en dat mag niet. De artsen staan voor een raadsel. Wel kan mijn vader af en toe kleine hapjes dik vloeibaar eten dus elke hap is winst.
Logisch trouwens dat dit voor jullie een heftige vakantie is... Dikke knuffel - ook voor je vader.
Lauwie: Ik ga het nog eens proberen.... Fijne vakantie vast!
Stipje: Nou inderdaad... Hoe is het met je? Aftellen bijna begonnen? Hoe is het met jullie verhuizing gegaan? Ik moet nodig bij lezen op het vervolg topic.
Bijtje: Herkenbaar. En ik denk dat het heel verstandig is om er gewoon niet te veel over te praten met haar. Hopelijk kun je tzt mooi nieuws brengen. Overigens heeft mijn man dat destijds alleen gedaan, om haar de ruimte te geven te reageren op de manier die zij prettig vond en dat het niet geforceerd hoefde. Ze reageerde boven verwachting goed trouwens. Spannend zeg - die wachtweken.
Daisy: Ben je nog lekker wezen varen?
Alynee: zo’n babyboom is rot en confronterend. Juist omdat je dan met de neus op de feiten wordt gedrukt: zij wel jij (nog) niet. Het hielp mij wel om mij te bedenken dat ik niet meer zwanger zou worden als gevolg van iemands zwangerschap en dat vergelijken onder de streep je niet oplevert.
BlauweKat: Fijn dat het er goed uitzag.
Maestro: lief dat je het vraagt. De slokdarm staat open en dat mag niet. De artsen staan voor een raadsel. Wel kan mijn vader af en toe kleine hapjes dik vloeibaar eten dus elke hap is winst.
Logisch trouwens dat dit voor jullie een heftige vakantie is... Dikke knuffel - ook voor je vader.
Lauwie: Ik ga het nog eens proberen.... Fijne vakantie vast!
Stipje: Nou inderdaad... Hoe is het met je? Aftellen bijna begonnen? Hoe is het met jullie verhuizing gegaan? Ik moet nodig bij lezen op het vervolg topic.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 8 augustus 2020 om 11:51
zaterdag 8 augustus 2020 om 13:39
Hoi iedereen.
Voor sommige misschien nog bekend. En voor een hoop ben ik nieuw. Daarom stel ik mezelf even voor. In 2018 ben ik voor het eerst moeder geworden van Koen via icsi. Eerste poging raak.
Ik ga van de week de huisarts bellen voor een verwijzing voor het Erasmus om het traject opnieuw te starten. De wens voor nog een kindje is erg groot. Maar ook "angst" om het traject weer in te gaan. Ik heb al eventjes mee zitten lezen en van sommige verhalen word ik dan zo verdrietig omdat ik jullie het ook allemaal gun.
Ik hoop nog veel mee te lezen en te reageren.
Voor sommige misschien nog bekend. En voor een hoop ben ik nieuw. Daarom stel ik mezelf even voor. In 2018 ben ik voor het eerst moeder geworden van Koen via icsi. Eerste poging raak.
Ik ga van de week de huisarts bellen voor een verwijzing voor het Erasmus om het traject opnieuw te starten. De wens voor nog een kindje is erg groot. Maar ook "angst" om het traject weer in te gaan. Ik heb al eventjes mee zitten lezen en van sommige verhalen word ik dan zo verdrietig omdat ik jullie het ook allemaal gun.
Ik hoop nog veel mee te lezen en te reageren.
zaterdag 8 augustus 2020 om 23:53
zondag 9 augustus 2020 om 00:16
Baggal het is inderdaad heel confronterend.. en het klopt dat de resultaat
voor ons niet uitmaakt. Het blijft echt een lastig dingetje wat niet went zeg maar..
Leonie wat fijn dat het eerste poging gelijk raak was, hopelijk mag dat dit keer ook gebeuren.
Nerdella wat fijn dat je je
Goed voelt bij deze kliniek! Ik ben echt benieuwd, de artsen ken ik nog van mijn vorige 2pogingen in Düsseldorf. De eerste keer vond ik niet prettig was meer een uitprobeer poging zeg maar en de 2e keer zijn ze midden mijn behandeling ineens naar hun eigen kliniek overgestapt, vandaar dat ik nu wat voorzichtiger ben.
voor ons niet uitmaakt. Het blijft echt een lastig dingetje wat niet went zeg maar..
Leonie wat fijn dat het eerste poging gelijk raak was, hopelijk mag dat dit keer ook gebeuren.
Nerdella wat fijn dat je je
Goed voelt bij deze kliniek! Ik ben echt benieuwd, de artsen ken ik nog van mijn vorige 2pogingen in Düsseldorf. De eerste keer vond ik niet prettig was meer een uitprobeer poging zeg maar en de 2e keer zijn ze midden mijn behandeling ineens naar hun eigen kliniek overgestapt, vandaar dat ik nu wat voorzichtiger ben.
maandag 10 augustus 2020 om 13:44
Leonie, succes met het nieuwe traject! Fijn dat je al weet dat het voor jullie succesvol kan zijn door je eerste kindje.
Alaynee, succes met je gesprek morgen! Wij hebben ook een babyboom in onze omgeving, vorige week zijn 3 baby's geboren, en er komen er meer aan de maand. Weten je familie en vrienden dat jullie in het traject zitten? Dat vind ik zelf wel schelen.
Ik had vandaag weer een meting 15 grote eiblaasjes van ongeveer 18mm en een paar kleintjes. Dat voel ik ook wel aan mijn buik, een soort vol gevoel. Woensdag is de punctie. Een spannende week! Ik ben vooral nieuwsgierig hoe het allemaal zal gaan, en gelukkig voelen we ons allebei positief. En lekker dat ik vandaag de laatste spuit kan zetten!
Alaynee, succes met je gesprek morgen! Wij hebben ook een babyboom in onze omgeving, vorige week zijn 3 baby's geboren, en er komen er meer aan de maand. Weten je familie en vrienden dat jullie in het traject zitten? Dat vind ik zelf wel schelen.
Ik had vandaag weer een meting 15 grote eiblaasjes van ongeveer 18mm en een paar kleintjes. Dat voel ik ook wel aan mijn buik, een soort vol gevoel. Woensdag is de punctie. Een spannende week! Ik ben vooral nieuwsgierig hoe het allemaal zal gaan, en gelukkig voelen we ons allebei positief. En lekker dat ik vandaag de laatste spuit kan zetten!
maandag 10 augustus 2020 om 21:07
Het valt me op dat sinds kort er een aantal berichten zijn geweest waarin wordt gesproken over Heinsberg.
Hier had ik zelf nog niet eerder van gehoord. Hoe zijn jullie hier terecht gekomen? En hoe bevalt het?
Wij gaan na de laatste cryo hoogstwaarschijnlijk stoppen in België en zijn andere opties aan het overwegen.
Hier had ik zelf nog niet eerder van gehoord. Hoe zijn jullie hier terecht gekomen? En hoe bevalt het?
Wij gaan na de laatste cryo hoogstwaarschijnlijk stoppen in België en zijn andere opties aan het overwegen.
maandag 10 augustus 2020 om 22:43
Vienna, wij lopen in Heinsberg.
Je mag mij gerust een pb sturen als je zou willen.
Wij hebben de overstap gemaakt vanwege mijn amh en miskramen.
Helaas wederom een miskraam. En kort daarna ook weer biochemisch maar we geven nog niet op.
Contact vinden wij beide heel fijn, uitzetten behandeling ook. Ging vlot!
Mag ik jullie wat vragen?
In Duitsland gaan ze meestal voor een dag 5, net als in Gent.
Nu heb ik meer verdiept in lager amh en het toch kiezen voor dag 3. Toch natuurlijke plek de baarmoeder. Maar op de natuurlijke manier komt het ook niet al dag 3 daar terecht.
Wat vinden jullie van de overweging om voor dag 3 (2) te gaan bij nieuwe poging? We weten nog niet hoe en wat. Iets anders te overwegen?
Je mag mij gerust een pb sturen als je zou willen.
Wij hebben de overstap gemaakt vanwege mijn amh en miskramen.
Helaas wederom een miskraam. En kort daarna ook weer biochemisch maar we geven nog niet op.
Contact vinden wij beide heel fijn, uitzetten behandeling ook. Ging vlot!
Nu heb ik meer verdiept in lager amh en het toch kiezen voor dag 3. Toch natuurlijke plek de baarmoeder. Maar op de natuurlijke manier komt het ook niet al dag 3 daar terecht.
Wat vinden jullie van de overweging om voor dag 3 (2) te gaan bij nieuwe poging? We weten nog niet hoe en wat. Iets anders te overwegen?
maandag 10 augustus 2020 om 23:37
jokke ik heb ook 2pogingen in Düsseldorf gehad ook zeer slecht bevallen. Ben benieuwd hoe het morgen in Heinsberg gaat omdat ik nu wel vergelijkingsmateriaal heb.
Moos het is heel dubbel, aan de ene kant is de baarmoeder het natuurlijkste plekje voor de embryo, aan de andere kant kunnen ze in de embryoscoop een betere selectie maken voor een dag 5embryo als je een aantal bevruchtingen hebt.
Ik vind natuurlijk ook dat dat per situatie anders is ik heb namelijk 2x icsi allebei 1eicel bevrucht, dan had ik zie liever op dag 3TP dan dag 5. Dit heb ik destijds ook zelf aangegeven net zoals de bloedverdunners injectie en progeston injecties.
Hebben jullie na de aantal miskramen gedacht aan PGS?
Moos het is heel dubbel, aan de ene kant is de baarmoeder het natuurlijkste plekje voor de embryo, aan de andere kant kunnen ze in de embryoscoop een betere selectie maken voor een dag 5embryo als je een aantal bevruchtingen hebt.
Ik vind natuurlijk ook dat dat per situatie anders is ik heb namelijk 2x icsi allebei 1eicel bevrucht, dan had ik zie liever op dag 3TP dan dag 5. Dit heb ik destijds ook zelf aangegeven net zoals de bloedverdunners injectie en progeston injecties.
Hebben jullie na de aantal miskramen gedacht aan PGS?
maandag 10 augustus 2020 om 23:48
Ik las erover op een ander forum, deze (Nederlandse) artsen werkten in Düsseldorf en hebben hun eigen kliniek geopend. Ik wou nooit naar het buitenland vanwege de kosten, maar las toen over de zorgverzekering die het wel grotendeels vergoed (hele VGZ-groep heeft een contract). Wij hadden een afspraak in Nederland voor IVF, maar ik had weinig vertrouwen, want ze kunnen niet zoveel doen tegen miskramen.Vienna25 schreef: ↑10-08-2020 21:07Het valt me op dat sinds kort er een aantal berichten zijn geweest waarin wordt gesproken over Heinsberg.
Omdat ik wou weten hoe het met de wachtlijst zat als we de stap daarheen toch wilden maken heb ik een mailtje gestuurd. Binnen een half uur werd ik gebeld, ze hoorden m’n verhaal aan, legde alles uit wat er eventueel kon, stuurde me vast formulieren op voor als ik daar in behandeling wou.
Na 10 jaar ‘kunnen we niks aan doen’ (protocol in Nederland waar ze zich aan houden, dat is prima en ik begrijp het ook, maar ik kwam er niet verder mee) voelde ik voor het eerst alsof weer alsof er een opening was en ik voelde me vooral gehoord.
Na twee afspraken heb ik vooral het idee dat ze kijken naar de individu ipv een vast protocol en dat voelt voor mij echt heel fijn. Mijn man heeft er ook voor het eerst sinds jaren weer wat vertrouwen in. En mocht het niet lukken hebben we voor ons gevoel in elk geval alles geprobeerd.
dinsdag 11 augustus 2020 om 08:45
De arts uit Wolvega (Nij barrahus) is afgelopen jaar naar Dusseldorf gegaan, om daar chef de clinique te worden. Hele fijne man vond ik het. Heb je hem al ontmoet? Ik denk dat hij het daar wel weer op pootjes krijgt... In Wolvega was hij ook de chef en daar ging alles heel persoonlijk en vlot nl... Maar misschien heb jij je laatste behandeling al wel langer geleden daar ondergaan, dat kan natuurlijk ook...
dinsdag 11 augustus 2020 om 08:59
Vienna, ik heb ook geen hele positieve ervaring met Dusseldorf (ook geen spijt overigens). Maar ik had wel een heel heel prettig gevoel bij de 2 Nederlandse artsen die daar toen werkten. Dat zijn de 2 artsen die nu de kliniek in Heinsberg zijn begonnen. Dus als ik nog in het traject zat, zou ik zeker daarheen gaan.
dinsdag 11 augustus 2020 om 10:15
Mini de arts uit wolvega kwam idd na ons. Wij hadden een Russische arts die slecht Duits sprak en amper Engels, geen Nederlands. Alles uit eigen zak betaald en voor ons gevoel geen echte kans gehad. Communicatie, afspraken, mail en telefonisch, eigenlijk alles was slecht.
Na 4 weken na de terugplaatsing kreeg ik voor het eerst een goed Nederlands sprekende dame aan de telefoon, wanneer we een nieuwe poging zouden doen.
Dat het niet gelukt is, narcis spijtig, maar zo behandeld worden was voor ons echt mensonterend.
Hopelijk is de nieuwe arts goed voor zijn patiënten , gun het alle dames zo erg, dat ze zwanger worden.
Na 4 weken na de terugplaatsing kreeg ik voor het eerst een goed Nederlands sprekende dame aan de telefoon, wanneer we een nieuwe poging zouden doen.
Dat het niet gelukt is, narcis spijtig, maar zo behandeld worden was voor ons echt mensonterend.
Hopelijk is de nieuwe arts goed voor zijn patiënten , gun het alle dames zo erg, dat ze zwanger worden.
dinsdag 11 augustus 2020 om 10:43
Geen antwoord op je vraag Moos, aangezien mijn situatie anders is dus wellicht weet je onderstaande al. (sorry dan voor de lap tekst)Moosforhappines1988 schreef: ↑10-08-2020 22:43
Ik heb bij mijn gyn in DH deze vraag ook gesteld omdat ik daarover aan het lezen was geslagen. Ze gaf ons dit antwoord: ze willen bij ons al bij dag 3 terugplaatsen, omdat los van de PCOS/ slechte kwaliteit zaad er nog geen bewezen reden is dat er andere oorzaken zouden zijn waarom het niet zou lukken nadat de eitjes bevrucht zijn. Zoals ze mooi zei: wellicht is het moeilijk om tot een embryo te komen, maar er zijn voor nu geen redenen waarom je daarna niet gewoon succesvol zwanger kunt worden als je eenmaal de embryo's hebt. Zodra hier wel redenen voor zijn, kiezen ze vaak voor een dag 5 terugplaatsing omdat je dan meer kans hebt om succesvol zwanger te raken in verhouding tot een dag 3 terugplaatsing omdat het embryo al succesvol verder ontwikkeld is. Kwaliteit is dan belangrijk, maar vooral het feit of het doordeelt.
Zij gaf daarnaast aan dat je meer embryo's overhoudt bij dag 3 omdat er dan natuurlijk nog minder zijn afgevallen die stoppen met delen, maar dat er later in het proces dan bij ontdooien vaak meer sneuvelen omdat ze dan niet meer doordelen. De kansen op een succesvolle terugplaatsing liggen over het algemeen iets hoger bij een dag 5 dan een dag 3.
In jouw geval Moos weet ik dus niet wat nu slimmer is of wat nog opties zijn, maar wellicht zijn er hier een aantal dames die je hier antwoord op kunnen geven. Ik ben wel benieuwd (gezien wij nog moeten starten) of dit enig hout snijdt
LUMC is overigens nu een trial gestart (of gaat starten, weet ik niet precies) om dag 5 terugplaatsingen ook te doen bij een groep zonder medische redenen die onverklaarbaar niet zwanger wordt en selecteert de groep vanuit ICSI-IVF voor een trial. Je wordt daarvoor zelf gevraagd door het LUMC om deel te nemen als je voldoet aan de gestelde eisen via de gyn. Wellicht voor een aantal ook handig om te weten.
maestro wijzigde dit bericht op 11-08-2020 10:53
Reden: meer volledig gemaakt.
Reden: meer volledig gemaakt.
13.94% gewijzigd
samen sta je sterker
dinsdag 11 augustus 2020 om 10:46
Ik vind het echt onverklaarbaar dat dit in Düsseldorf de gang van zaken is (geweest). Zo kun je toch geen mensen behandelen voor zo'n delicaat traject als dit? Heb je hier nog een klacht over ingediend Jokke? Voor zoveel geld mag je toch betere behandeling ontvangen...jokke schreef: ↑11-08-2020 10:15Mini de arts uit wolvega kwam idd na ons. Wij hadden een Russische arts die slecht Duits sprak en amper Engels, geen Nederlands. Alles uit eigen zak betaald en voor ons gevoel geen echte kans gehad. Communicatie, afspraken, mail en telefonisch, eigenlijk alles was slecht.
samen sta je sterker
dinsdag 11 augustus 2020 om 13:01
Hallo lieve allemaal,
Ik probeer niet elke dag op dit forum te kijken want momenteel beheerst de kinderwens, angsten en verdriet mn leven.
Ik lees graag mee met de vraag van Moos 3/5-daagse terugplaatsing. Ook ik heb daar gemengde gevoelens over. Wij zitten trouwens nu ook in Heinsberg. Juist omdat we wilden gaan voor een 5-daagse want dat lukte niet in NL. Heinsberg zei dat ze inprincipe altijd gaan voor 5-daagse omdat ze patienten een reële kans willen geven. Maar als je dan maar 1tje over hebt is dit toch wat zuur. Dan had ik toch misschien die 3-daagse als nog willen terugplaatsen.... Moos heb jij eerder 5-daagse TP gehad?
ViennaHeinsberg bevalt ons trouwens goed. Ik had goede verhalen gelezen op internet over DL. Meer technieken individuele behandeling. Ik las daarentegen wel wat meer negatieve verhalen over dusseldorf. Over communicatie maar ook dat je voor een cryo terugplaatsing toch beter naar Heinsberg kon gaan. Dat maakte eigenlijk dat wij voor Heinsberg gingen. Ik moet wel zeggen dat ze onder behoorlijke werkdruk staan. Vanwege corona hebben ze veel nieuwe aanmeldingen. De assistent vertelde mij dat ze 1300 extra aanmeldingen hadden dan normaal. Hierdoor is een afspraak maken soms lastig en de wachttijd langer dan normaal. De artsen waren fijn en nemen echt de tijd voor je. Wel had ik gehoopt op meer duidelijkheid en dat hebben we eigenlijk nog steeds niet maar ik denk dat dat voor iedereen geldt. Dus dat zijn vooral denk ik mijn eigen onrealistische verwachtingen. Ohja en neem een geldboom mee
wij kregen 1850 vergoed van de verzekering en moesten nog 3000 bijleggen en dan hebben wij er voor gekozen om geen nk/plasma-cellen onderzoek en infusen te doen. Als je vragen hebt viennastel ze gerust ik ben trouwens ook wel erg benieuwd hoe België voor jullie was.
Ik probeer niet elke dag op dit forum te kijken want momenteel beheerst de kinderwens, angsten en verdriet mn leven.
Ik lees graag mee met de vraag van Moos 3/5-daagse terugplaatsing. Ook ik heb daar gemengde gevoelens over. Wij zitten trouwens nu ook in Heinsberg. Juist omdat we wilden gaan voor een 5-daagse want dat lukte niet in NL. Heinsberg zei dat ze inprincipe altijd gaan voor 5-daagse omdat ze patienten een reële kans willen geven. Maar als je dan maar 1tje over hebt is dit toch wat zuur. Dan had ik toch misschien die 3-daagse als nog willen terugplaatsen.... Moos heb jij eerder 5-daagse TP gehad?
ViennaHeinsberg bevalt ons trouwens goed. Ik had goede verhalen gelezen op internet over DL. Meer technieken individuele behandeling. Ik las daarentegen wel wat meer negatieve verhalen over dusseldorf. Over communicatie maar ook dat je voor een cryo terugplaatsing toch beter naar Heinsberg kon gaan. Dat maakte eigenlijk dat wij voor Heinsberg gingen. Ik moet wel zeggen dat ze onder behoorlijke werkdruk staan. Vanwege corona hebben ze veel nieuwe aanmeldingen. De assistent vertelde mij dat ze 1300 extra aanmeldingen hadden dan normaal. Hierdoor is een afspraak maken soms lastig en de wachttijd langer dan normaal. De artsen waren fijn en nemen echt de tijd voor je. Wel had ik gehoopt op meer duidelijkheid en dat hebben we eigenlijk nog steeds niet maar ik denk dat dat voor iedereen geldt. Dus dat zijn vooral denk ik mijn eigen onrealistische verwachtingen. Ohja en neem een geldboom mee
dinsdag 11 augustus 2020 om 16:11
Zo net terug van Heinsberg.
Een soort van intake gehad en de behandelplan verschilt niet veel van de behandelplan die wij in Düsseldorf hebben gekregen van de arts doc Cuypers. De tese materiaal word vervoerd van Düsseldorf naar Heinsberg. Door de aangesloten koeriersbedrijf, we mochten het ook zelf vervoeren maar dat vind ik wel een beetje eng.
Ik heb de vorige pogingen echt veel gestrest vooral wachten op uitslagen zo erg dat ik zelfs niet meer van kon eten en slapen.. moet echt veel rustiger worden de uitslag blijft toch hetzelfde.
Jokke ik vind dat jullie laatste poging niet eens een echte kans hebt gekregen zo oneerlijk!
Een soort van intake gehad en de behandelplan verschilt niet veel van de behandelplan die wij in Düsseldorf hebben gekregen van de arts doc Cuypers. De tese materiaal word vervoerd van Düsseldorf naar Heinsberg. Door de aangesloten koeriersbedrijf, we mochten het ook zelf vervoeren maar dat vind ik wel een beetje eng.
Ik heb de vorige pogingen echt veel gestrest vooral wachten op uitslagen zo erg dat ik zelfs niet meer van kon eten en slapen.. moet echt veel rustiger worden de uitslag blijft toch hetzelfde.
Jokke ik vind dat jullie laatste poging niet eens een echte kans hebt gekregen zo oneerlijk!
dinsdag 11 augustus 2020 om 21:30
.Moosforhappines1988 schreef: ↑10-08-2020 22:43Mag ik jullie wat vragen?
Ik had in Gent terugplaatsingen op dag 5 en zelfs op dag 6.
Wij hadden sowieso geen andere optie, omdat we PGS hebben gedaan en de biopsie daarvoor kunnen ze pas op dag 5 uitvoeren, en daarna kunnen ze pas worden ingevroren.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 12 augustus 2020 om 07:09
Voorde liefhebbers: https://www.ivfbabble.com/2020/08/prepa ... ce-doctor/
BlauweKat: succes vandaag!! Hopelijk een mooie opbrengst. Kom op.
Moos: in ons geval werd alles op dag 5 teruggeplaatst of, indien mogelijk, ingevroren. Sterker nog, SA was pas op dag 6 een blasto. De enige tenzij is wanneer er weinig embryo’s zijn. Dan wordt er nog wel eens een TP op dag 3/4 gedaan, omdat je het risico loopt dat er niets terug te plaatsen is.
Daisy: Hou je het nog een beetje vol? Duimen blijft hier doorgaan.
Jokke: wat verdrietig dat het zo gelopen is. En, hoewel ik niets tegen “geïmporteerde artsen” heb (Dr Ben komt uit Israël, de embryoloog die de ICSI techniek heeft toegepast uit Zweden, de diverse artsen die bij mij een TP hebben gedaan waren kwamen uit Hongarije/Egypte/Griekenland, de embryoloog die SA ontdooid heeft komt uit Spanje), maar ik vind het een minimum vereiste dat iemand de taal machtig is. In jouw geval Engels/Duits. Een patiënt moet nl. wel weten waar het over gaat en geïnformeerde beslissingen kunnen nemen. En het gevoel dat je geen, althans geen echte kans hebt gehad lijkt mij lastig te accepteren. Het feit dat het niet gelukt is, hoe verdrietig ook, is iets dat je helaas niet kan veranderen. Maar het zou misschien wel beter voelen als je er alles aan gedaan had en je echt een -voor je gevoel- eerlijke kans had gehad. De communicatie die jij beschrijft is gewoon niet zoals het zou moeten.
Duuf: even een zwaai! Hoop dat alles goed gaat met jullie drie!
Vienna: Heb jij inmiddels al iets gehoord van de verzekeraar.
Welkom terug Leonie. Hoe is het met Koen trouwens? Spannend dat je er weer voor gaat.
Alynee: Benieuwd of Heinsberg nog iets voor jullie kan betekenen. Snap dat je dat materiaal niet zelf wil gaan vervoeren.
Maestro: Hoe is het met jou? En kan je vader zich een beetje redden?
BlauweKat: succes vandaag!! Hopelijk een mooie opbrengst. Kom op.
Moos: in ons geval werd alles op dag 5 teruggeplaatst of, indien mogelijk, ingevroren. Sterker nog, SA was pas op dag 6 een blasto. De enige tenzij is wanneer er weinig embryo’s zijn. Dan wordt er nog wel eens een TP op dag 3/4 gedaan, omdat je het risico loopt dat er niets terug te plaatsen is.
Daisy: Hou je het nog een beetje vol? Duimen blijft hier doorgaan.
Jokke: wat verdrietig dat het zo gelopen is. En, hoewel ik niets tegen “geïmporteerde artsen” heb (Dr Ben komt uit Israël, de embryoloog die de ICSI techniek heeft toegepast uit Zweden, de diverse artsen die bij mij een TP hebben gedaan waren kwamen uit Hongarije/Egypte/Griekenland, de embryoloog die SA ontdooid heeft komt uit Spanje), maar ik vind het een minimum vereiste dat iemand de taal machtig is. In jouw geval Engels/Duits. Een patiënt moet nl. wel weten waar het over gaat en geïnformeerde beslissingen kunnen nemen. En het gevoel dat je geen, althans geen echte kans hebt gehad lijkt mij lastig te accepteren. Het feit dat het niet gelukt is, hoe verdrietig ook, is iets dat je helaas niet kan veranderen. Maar het zou misschien wel beter voelen als je er alles aan gedaan had en je echt een -voor je gevoel- eerlijke kans had gehad. De communicatie die jij beschrijft is gewoon niet zoals het zou moeten.
Duuf: even een zwaai! Hoop dat alles goed gaat met jullie drie!
Vienna: Heb jij inmiddels al iets gehoord van de verzekeraar.
Welkom terug Leonie. Hoe is het met Koen trouwens? Spannend dat je er weer voor gaat.
Alynee: Benieuwd of Heinsberg nog iets voor jullie kan betekenen. Snap dat je dat materiaal niet zelf wil gaan vervoeren.
Maestro: Hoe is het met jou? En kan je vader zich een beetje redden?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 12 augustus 2020 om 12:41
Moos, bij ons plaatsen ze ook op dag3 terug. En dan vriezen ze de beste 5 embryo's in. Als er meer zijn, dan laten ze dit tot dag 5 doorgroeien.
Alaynee, heb je een fijn gesprek gehad? Lastig dat je zo gestresst raak. Kan je familie of een goede vriend je helpen door er meer over te praten? Of misschien kun je daar ook professionele hulp bij krijgen. Dat is in mijn ziekenhuis beschikbaar.
Mijn punctie ging goed. Het was een beetje pijnlijk, maar goed te doen. Er zijn 10 goede eicellen gevonden. Het zaad was ook goed (30mln bewegelijke), dus nu is het afwachten. Morgen horen we of ze bevrucht zijn.
Alaynee, heb je een fijn gesprek gehad? Lastig dat je zo gestresst raak. Kan je familie of een goede vriend je helpen door er meer over te praten? Of misschien kun je daar ook professionele hulp bij krijgen. Dat is in mijn ziekenhuis beschikbaar.
Mijn punctie ging goed. Het was een beetje pijnlijk, maar goed te doen. Er zijn 10 goede eicellen gevonden. Het zaad was ook goed (30mln bewegelijke), dus nu is het afwachten. Morgen horen we of ze bevrucht zijn.